Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1025485
Sitat av Prototype#1 Vis innlegg
Hei. Kjører 250w cfl's på lowyder type afghan kush. Hvor lenge burde jeg ha lyset på?
Vis hele sitatet...
Med ruderalis gener kan lyset stå i 20 timer, med 4 timers mørke gjennom hele syklusen siden den er autoblomstrende. Bilder?=)
Har afghan kush, lowryder2 og easy-ryder. Alle er auto-blomstrende lowridere.

Kjørte først med 18t til jeg så dette her http://www.youtube.com/user/PiratesC...16/67wSzD12odc

Ser ut til at Eric kjører med 24t. Virker som om han har litt peiling... Har 2 cfl's. 1 blomst og en gro.

Så i går at røttene var gått helt amok og vokst helt villt i forhold til planten. Var plantet i små blomsterpotter. Er nå plantet i 10l og 7l potter=)
Burde jeg ha fuktighetsmåler?

Poster bilder om noe ser stresset eller galt ut. Eneste jeg lurer på er om stilken til afghan kush'n skal være så rød? Er bare ca 4-5cm nå. Spennende dette. Hvor finner jeg ventilasjon til en rimelig penge?

Venter på black n white fra dampkring også. Tror det blir bra. Grorommet er veldig lite

Burde kanskje også nevne at jeg bruker GHE næring.
Sist endret av Prototype#1; 13. oktober 2009 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei.

Vil bare legge ut noen bilder som er tatt av plantene mine. De er nå i ca. 2. uke i blomstring. Har flere bilder fra dag en, men disse kommer senere. Må ha noe feedback, hva dere syns?
Sist endret av newgrow; 14. oktober 2009 kl. 13:40.
Sitat av newgrow Vis innlegg
Hei.

Vil bare legge ut noen bilder som er tatt av plantene mine. De er nå i ca. 2. uke i blomstring. Har flere bilder fra dag en, men disse kommer senere. Må ha noe feedback, hva dere syns?
Vis hele sitatet...
Hvis du stiller hvitbalansen på kameraet ditt ville det vært enklere å se

Men ser jo greit ut dette her..
flere bilder
Ser fine ut de plantene der. Men lag heller en grologg da vel. Blir litt rotete å ha det her. Alltid spennende å se utvikling fra ide til bødd
Denne tråden er "orakel"-tråden til lovetogrow som har peil.

Kansje du kan binde ned plantene litt for å få jevnere lysfordeling på planta? Såkalt LST....
Sitat av newgrow Vis innlegg
flere bilder
Vis hele sitatet...
Se der ja, var heller ikke perfekt, men mye bedre, ser ut som planten har alt den trenger=) Fine mørkegrønne blader, sterk grønn stamme, og perfekte små buds til en plante som akkurat er ferdig med pre-blomstringen=)
HJELP!!! bladene detter av barna mine og nå ser jeg at de bladene øverst begynner å bli gule innvendig og ut. Bladene som detter av er de lengst nede....Pokker å...bare 3-4 uker igjen

skulle hatt en guru å ring til...men setter pris på alle svar jeg kan få.
Sitat av newgrow Vis innlegg
flere bilder
Vis hele sitatet...
begynner å bli noen pene planter det der Newgrow
Sitat av skelly Vis innlegg
HJELP!!! bladene detter av barna mine og nå ser jeg at de bladene øverst begynner å bli gule innvendig og ut. Bladene som detter av er de lengst nede....Pokker å...bare 3-4 uker igjen

skulle hatt en guru å ring til...men setter pris på alle svar jeg kan få.
Vis hele sitatet...
Høres ut som Magnesium mangel, men kan vaære flere ting=/ Bilde?
Jeg er litt usikker, men er det blomstring vi ser her?



Kan jeg ha på lyset 24/24 for å stresse frem en hermie?
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jeg er litt usikker, men er det blomstring vi ser her?

Kan jeg ha på lyset 24/24 for å stresse frem en hermie?
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at den blomstrer ut ifra det bildet? Og hvorfor vil du ha hermer, og ja har plantene vært i blomst tidligere?

Litt mer info please=)


Alle ser ikke like ille ut som dette bladet, de fleste andre er bare grønngule.



Slik ser de ut så faller de av til slutt slik som neste bilde viser.



Nederst på planten så er det ikke så tett lenger kan man si
Jeg vil ikke snuble forran målstreken med nesetippen over mållinjen hehe
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Hva får deg til å tro at den blomstrer ut ifra det bildet? Og hvorfor vil du ha hermer, og ja har plantene vært i blomst tidligere?

Litt mer info please=)
Vis hele sitatet...
Vel, det stikker opp noen små "hår" som jeg ikke har sett på planten før. Hvis du klikker på bildet ser det også ut som at det er masse hvite prikker (trikomer?) på bladene.

Dette er min første plante. Jeg tenkte jeg bare skulle så et par frø og observere og få en slags "feel" før jeg begynner litt mere seriøst.

Planten er meget kort og har få grener, så hvis den blomstrer nå tror jeg at jeg vil produsere litt frø om det lar seg gjøre.
practice makes perfect=)
This isnt perfect

KRISE nå begynner bladene å få gule prikker på midten av bladet og utover.
Jeg skifta vann umidelbart og hadde på den næringen jeg skulle ha (hydroponisk).
Kan noen gi meg krise hjel? Så en streifer inne blant damene også i går så det blir jo 1 i manko må berge damene

Her er et nytt bilde, slik ble de på 12 timer

Skelly:

Kan det være PH'en i som ikke er helt bra?

Du kan jo se her:

http://www.rollitup.org/general-mari...eaves-etc.html
Magnesium mangler?
Sitat av skelly Vis innlegg

Alle ser ikke like ille ut som dette bladet, de fleste andre er bare grønngule.

Slik ser de ut så faller de av til slutt slik som neste bilde viser.

Nederst på planten så er det ikke så tett lenger kan man si
Jeg vil ikke snuble forran målstreken med nesetippen over mållinjen hehe
Vis hele sitatet...
Her ser det ut til å være flere problemer=/ En er hvertfall magnesium.. Men det virker også som det er "lockup" i næringsblandingen din... Dette har med feil PH å gjøre og utarter seg slik at med for høy PH er det enkelte stoffer planten ikke kan ta opp.... Sjekk PH

Ser også ut som noe feil balanse mellom (K) Kalium og (P) Fosfor.. Prøv å hold de ganske like...

Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Vel, det stikker opp noen små "hår" som jeg ikke har sett på planten før. Hvis du klikker på bildet ser det også ut som at det er masse hvite prikker (trikomer?) på bladene.

Dette er min første plante. Jeg tenkte jeg bare skulle så et par frø og observere og få en slags "feel" før jeg begynner litt mere seriøst.

Planten er meget kort og har få grener, så hvis den blomstrer nå tror jeg at jeg vil produsere litt frø om det lar seg gjøre.
Vis hele sitatet...
Ok så hvis jeg forstår deg riktig, så har planten alltid hatt 24 timer lys... Javel, de hårene du ser på planten din er enkelte punker hvor det kommer en og annen calyx som indikerer at planten er kjønnsmoden. Den vil holde seg i vegetasjonsfasen så lenge den får over 18 timer lys i døgnet.. Så lenge det ikke er en atoblomstrende strain naturligvis.

De som du sier ser ut som Cannabioler vil jeg påstå er bladenes "porer"..

Den så litt stresset og overvannet ut, men så ut til å klare seg fint=)

Sitat av skelly Vis innlegg
This isnt perfect

KRISE nå begynner bladene å få gule prikker på midten av bladet og utover.
Jeg skifta vann umidelbart og hadde på den næringen jeg skulle ha (hydroponisk).
Kan noen gi meg krise hjel? Så en streifer inne blant damene også i går så det blir jo 1 i manko må berge damene

Her er et nytt bilde, slik ble de på 12 timer
Vis hele sitatet...
Shit, ble fort værre ja=/ Er nok magnesium i første omgang som må til..For at planten skal reagere raskere kan det brukes en svak svak blanding av magnesium i vann og brukes som spray på de store solbladene.. (ikke på buds)
hva skjer her da .. plutselig begynner blader åå krølle seg og se (brent)ut i kantene
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Den så litt stresset og overvannet ut, men så ut til å klare seg fint=)
Vis hele sitatet...
Det er helt utrolig at den har overlevd etter alt det jeg har utsatt den for!
Har bøyd, knekt og pirket på denne planten hver enste dag nesten. Har også hatt lampe for nært slik at en hel topp ble svidd. Har brukket av flere grener når jeg har prøvd på "supercropping". For mye næring og vann også.

Jeg har virkelig troturert henne


Aha, så nå er den altså kjønnsmoden og kan settes i blomstring.

Men som jeg spurte, kan jeg, hvis en plante er i blomstring, plutselig etter en uke sette den tilbake til 18-24/24 for å stresse frem en hermie? Trenger frø
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Her ser det ut til å være flere problemer=/ En er hvertfall magnesium.. Men det virker også som det er "lockup" i næringsblandingen din... Dette har med feil PH å gjøre og utarter seg slik at med for høy PH er det enkelte stoffer planten ikke kan ta opp.... Sjekk PH

Ser også ut som noe feil balanse mellom (K) Kalium og (P) Fosfor.. Prøv å hold de ganske like...



Ok så hvis jeg forstår deg riktig, så har planten alltid hatt 24 timer lys... Javel, de hårene du ser på planten din er enkelte punker hvor det kommer en og annen calyx som indikerer at planten er kjønnsmoden. Den vil holde seg i vegetasjonsfasen så lenge den får over 18 timer lys i døgnet.. Så lenge det ikke er en atoblomstrende strain naturligvis.

De som du sier ser ut som Cannabioler vil jeg påstå er bladenes "porer"..

Den så litt stresset og overvannet ut, men så ut til å klare seg fint=)



Shit, ble fort værre ja=/ Er nok magnesium i første omgang som må til..For at planten skal reagere raskere kan det brukes en svak svak blanding av magnesium i vann og brukes som spray på de store solbladene.. (ikke på buds)
Vis hele sitatet...
Takker og bukker...regner med at magnesium får jeg på polet holdt jeg på å si men på apoteket eller?
Så nærme mål så er det surt å feile
Men jeg skal gjøre det som står i min makt for å redde ungene mine


Kan dette gå fort ut over budsa? er det slik at om jeg ikke gjør noe NUH så dauer hele planten forran øynene mine? Det er jo surt.

Igjen setter pris på alle dine tips og din hjelp!!!

Sitat av THC The man Vis innlegg
hva skjer her da .. plutselig begynner blader åå krølle seg og se (brent)ut i kantene
Vis hele sitatet...
Ligner på mine slik de var 2 uker før problemet jeg har nå oppstod
Du dyrker i jord? jeg er selv en newbie på dyrking å har gått for hydroponisk....no good idea hehe

GOOD LUCK TO YOU!
lurer på og kjøpe meg noe frø med with widow også har jeg et skap på kanskje 70x50 cm og lurer på om jeg kan plante det eventuelt inni det og om with widow er smart og plante første gang man planter. og har du noe forslag på hvordan jeg burde eventuelt gjøra det inni det skapet? har en ps3 ståendes i øverste hylle så den bør jo generere nok varme til planta vartfall:P
Sitat av THC The man Vis innlegg
hva skjer her da .. plutselig begynner blader åå krølle seg og se (brent)ut i kantene
Vis hele sitatet...
Joda ser ut som starten på samme problem som skelly=/ Spør igjen jeg, hvilken medium bruker du? Jord? Hydro? Er det 1 plante? Er det 3? Litt onfo hjelper fort=) Men er nok noe med Ph eller mikro-næring...

Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Det er helt utrolig at den har overlevd etter alt det jeg har utsatt den for!
Har bøyd, knekt og pirket på denne planten hver enste dag nesten. Har også hatt lampe for nært slik at en hel topp ble svidd. Har brukket av flere grener når jeg har prøvd på "supercropping". For mye næring og vann også.

Jeg har virkelig troturert henne


Aha, så nå er den altså kjønnsmoden og kan settes i blomstring.

Men som jeg spurte, kan jeg, hvis en plante er i blomstring, plutselig etter en uke sette den tilbake til 18-24/24 for å stresse frem en hermie? Trenger frø
Vis hele sitatet...
Hjelp mann! Jeg håper du har tenkt å ære henne med å ta noen stiklinger og videreføre genene og alderen slik at du får gjort opp for deg før du høster av henne..... Anyways, kult at du ikke har gitt opp uansett=D

Jepp, den er nå kjønnsmoden og den skulle være mellom 4-6 uker gammel, stemmer dette?

Hehe, joda, det kan du, men da ville jeg ventet ca 3 uker inn i blomst, så gitt planten 48 totalt mørke og så 48 timer med bare lys.. Dette "fucker" med de fleste strains...

Sitat av skelly Vis innlegg
Takker og bukker...regner med at magnesium får jeg på polet holdt jeg på å si men på apoteket eller?
Så nærme mål så er det surt å feile
Men jeg skal gjøre det som står i min makt for å redde ungene mine

Kan dette gå fort ut over budsa? er det slik at om jeg ikke gjør noe NUH så dauer hele planten forran øynene mine? Det er jo surt.

Igjen setter pris på alle dine tips og din hjelp!!!

jeg er selv en newbie på dyrking å har gått for hydroponisk....no good idea hehe

GOOD LUCK TO YOU!
Vis hele sitatet...
Ja du får det på apoteket, i piller, så de må knuses og blandes med vann...ca. 1 strøken t-skje til 1 liter... Til bladspray, halv strøken t-skje pr. liter.

At du har startet med hydro er ikke et problem, hvis du pakker det pent vekk 2-3 runder mens du dyrker litt i jord, bare for å bli kjent med en hel sesong sammens med strainsen din, lærer å kjenne igjen hvilke tegn som betyr hvilke mangler osv, så garanterer jeg deg at interessen vil vedvare og du vil snart pakke ut et så og si splitter nytt hudrosystem du kan kose deg med, sammen med litt "basic" erfaring...
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Hjelp mann! Jeg håper du har tenkt å ære henne med å ta noen stiklinger og videreføre genene og alderen slik at du får gjort opp for deg før du høster av henne..... Anyways, kult at du ikke har gitt opp uansett=D
Vis hele sitatet...
I'm not a quitter

Jeg har jo akkurat oppdaget fenomenet hjemmedyrking, og hvor lett det egentlig er. Jeg bare prøver meg sakte fram. Jeg har all tid i verden, men så lite erfaring og kunnskap, så det er lurest hvis jeg starter i det små.

Jeg har visst fått meg en ny hobby
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
I'm not a quitter

Jeg har jo akkurat oppdaget fenomenet hjemmedyrking, og hvor lett det egentlig er. Jeg bare prøver meg sakte fram. Jeg har all tid i verden, men så lite erfaring og kunnskap, så det er lurest hvis jeg starter i det små.

Jeg har visst fått meg en ny hobby
Vis hele sitatet...
Det er kult å høre, det er klart jeg ikke oppfordrer til noe her, men alle trenger en hobby de virkelig liker.....Det er når menneske hever seg over pliktfølelsen at arbeid blir glede=)

Klart man begynner i det små, da jeg startet hadde jeg 10 frø, 4 spirte, 1 døde lenge før den skulle av for lite næring eller noe... 1 ble hermafrodit 2 var hannplanter så ja...Alle starter er harde...=)

Lykke til mann..
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Det er kult å høre, det er klart jeg ikke oppfordrer til noe her, men alle trenger en hobby de virkelig liker.....Det er når menneske hever seg over pliktfølelsen at arbeid blir glede=)

Klart man begynner i det små, da jeg startet hadde jeg 10 frø, 4 spirte, 1 døde lenge før den skulle av for lite næring eller noe... 1 ble hermafrodit 2 var hannplanter så ja...Alle starter er harde...=)

Lykke til mann..
Vis hele sitatet...
kan jeg stille deg et spm?

jeg leser at man skal gå over til 12 timer lys/mørke syklus når plantene er store på weed,men hvor mye lys og mørke skal baby/barneplanter ha da?

hva begynner du å vanne med?halvliter hver 3 dag for små planter som det står på weed.no?hvor mye til voksne?

tenkte jeg skulle bruke 7 liter potterr..går greit å ha 2 stk i hver 7l potte?

mener du det er et must å kjøpe hele grow gjødsel serien på weed.no for å få til bra planter?

hva er enklest og billigst gjødsel jeg må ha for å dyrke?

har samlet inn kompost jord,kan jeg bare bruke denne pluss blande ut i litt sand med leca kuler i bunn for drenering?

ble snarere flere spm

takk for svar
Sist endret av dinos; 24. oktober 2009 kl. 16:13.
Sitat av dinos Vis innlegg
kan jeg stille deg et spm?

jeg leser at man skal gå over til 12 timer lys/mørke syklus når plantene er store på weed,men hvor mye lys og mørke skal baby/barneplanter ha da?

hva begynner du å vanne med?halvliter hver 3 dag for små planter som det står på weed.no?hvor mye til voksne?

tenkte jeg skulle bruke 7 liter potterr..går greit å ha 2 stk i hver 7l potte?

mener du det er et must å kjøpe hele grow gjødsel serien på weed.no for å få til bra planter?

hva er enklest og billigst gjødsel jeg må ha for å dyrke?

har samlet inn kompost jord,kan jeg bare bruke denne pluss blande ut i litt sand med leca kuler i bunn for drenering?

ble snarere flere spm

takk for svar
Vis hele sitatet...
Ok, skal vi se.....Først av alt: flere av disse spørsmålene vil du lett kunne få besvart med å søke her på forumet, denne tråden eller enkelt og greit bruke Google.... Har du vurdert å laste ned Cannabishåndboken http://www.norcan.org/filbibliotek/f...ehandboken.pdf i pdf-format? Den hjelper med det meste=D Bestille en nybegynnerbok eller om du er fattig som meg, stikke innom det lokale biblioteket?

Så en litt annen side ved meg... Alle starter er harde og også jeg trenger litt hjelp fra tid til annen=)

1: Ja det stemmer, for at en plante i det hele tatt skal begynne å blomstre(slik at den produserer "buds", som egentlig er frøsekker som blir dekket av noe som heter cannabioler, eller "krystaller" om du vil... Det er disse som gir en rus) må den ha over 12 timer med mørke( dette er for å simulere at dagene blir kortere, slik det ville om plantene vokste fritt i naturen, det er slik de fleste planter "får beskjed" om at det er på tide å blomstre... Grunnet til at man vil ha babyplanter/spirer under 18-24 timer lys er for å sikre at planten forblir i vegetasjonsfasen..... Og hvorfor vil vi ikke blomstre planten med en gang? Vel akkurat som mennesker må planten bli gammel nok slik at den blir kjønnsmoden før den kan blomstre.... Så med andre ord... ingen vits å ha annet enn 24 timer lys på plantene til plantene er blitt kjønnsmoden( ca 3-6 uker).

2: Når det kommer til vanning, så er det ingen fasitsvar.....Prøv dette: Når planten såvidt begynner å henge med bladene gir du den 3 dl vann, hvis planten allerede trenger nytt vann dagen etter øker du 1 dl til du finner en tilfredstillende rutine=) Nesten alle planter som starter fra frø vil ha forskjellige vannbehov...Så sjekk deg opp på hvordan du tar stiklinger og hele prosessen vil bli enklere=)

3: Skal du bruke 7L potter vil jeg anbefale 100% Indica, eller hverfall planter som holder seg rundt 120cm maks... Og nei man bruker stort sett alltid 1 potte pr plante... Hvorfor? Vel se på det slik: Istedet for at plantene har et rolig og avslappet miljø med lite stress og mye tid og energi på å lage fine buds til deg, slik de har når de har hver sin potte, vil plantene hele tiden kjempe om næringer i mediumet, plass til røttene osv... 1 potte pr. plante=)

4: Absolutt ikke, jeg vil anbefale 3 næringer fra BioBizz, det er flere i BioBizz serien, men disse holder stort sett... BioGrow, BioBloom og Alg-A-Mic. Men også utendørs-substral KAN gjøre jobben, men regn ikke med hverken god smak eller særlig utbytte.... Jeg tror faktisk at hvis du leser litt om cannabisplanten liv og kanskje litt om planteliv generelt, kunne du gjort alt nesten gratis hvis det er der du vil spare penger.....Noen ser det slik: Jo bedre du tar vare på plantene jo mer og bedre utbytte får du, dette resulterer i at du trenger å kjøpe mindre kamelbæsj ved elva og penger spart anyways=) Ingen oppfordring uansett....

5: "Samlet inn" Hva betyr dette? Med mindre du er klar for et lengere foredrag av Rudolf Steiner ville jeg ikke begynt å bruke kompost fra utsiden, det er enormt med organismer i den jorda som er ute....Ville ikke engang luftet plantene mine på værandaen om det ikke var meningen å utsette plantene for stress... Sand er egentlig mest for å øke vekten på potten om det skulle trenges, det er fint med leca i bunnen ja, slik at planten får puste selv om man overvanner=) Men det finnes bedre medium-mixer enn det=) Som 50% Jord, 20% perlite, 10% vermekulitt og 20% torv... men også mange andre....

Generelt: Noe av hele hyggen med dyrking er jo eksperimenteringen!! Hvordan er det hvis den ene stiklingen får litt mer Alg-AMic, mens den andre får litt mer BioGrow??? Hva om en stikling får en 5 liter potte, men den andre har 10 liter?? Hva om jeg har forskjellig temperatur når lyset er av i forhold til på? Hva om det alltid er 24 grader i jorden? Kan jeg på noen måter endre kvalietetne ved planten min???? Det er her all morroa ligger...

Vær til stedet i øyeblikket, det øyeblikket plantene er ferdig tørket er øyeblikket du kan vurdere å røyke plantene dine... Alle andre øyeblikk er enkel: Vær til stedet... Hvis planten ser trist ut..hva gjør de fleste? Jo begynner å bekymre seg om all den gode røyken som kanskje går til spille... Men det er bare i tankene at dette skjer, røyken finnes jo ikke enda en gang... I det øyeblikket du har en tørst plante og jo fortere du klarer å være til stedet i situasjonen, jo bedre løsning vil du klarer å lure frem fra bevisstheten og jo fortere løsner problemet med planten.. Eller et hvilket som helst problem eller situasjon i livet ditt...
takk for at du gir såpass av deg selv til oss nybegynnere,du virker som en veldig hyggelig person

hjertelig hjertelig

grunnen til at jeg snakket om kompost var fordi det står på weed at det kan lønne seg å blande inn kompost,troddet det var superbra næring for planter?
jord kompost altså..samlet inn betyr grav bøtter med kompostjord i komposten til muttern

spirer du frøa i vått dopapir eller kan de legger du de i en kopp med vann til det skjer noe?

så du bruker bare vanlig plantejord og leca steiner i bunn?

ikkeno sand?

fikk kjøpt en pære på 60 w hos bauhaus som var plantelys,de mente at watt ikke hadde noe å si på planter så lenge det var rødtgrønt lys og at denne pæren ville dekke alle behov,stemmer det?hvorfor leser jeg alltid om 600w lamper?går det greit med sparepære som er til plantevekst?
Sist endret av dinos; 25. oktober 2009 kl. 06:34.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
lurer på og kjøpe meg noe frø med with widow også har jeg et skap på kanskje 70x50 cm og lurer på om jeg kan plante det eventuelt inni det og om with widow er smart og plante første gang man planter. og har du noe forslag på hvordan jeg burde eventuelt gjøra det inni det skapet? har en ps3 ståendes i øverste hylle så den bør jo generere nok varme til planta vartfall:P
Vis hele sitatet...
Vel... Jeg kan jo starte med at strainsen du snakker om heter white widow.. Skapet du snakker om har greie invendige mål til en plante eller to, men hvaor høyt er det? Hvordan lys har du trengt å bruke? Har du tenkt ut en plan i forhold til lukt? Gi litt info så blir det lettere å gi et fornuftig svar...

Joda white widow er en grei nok plante å starte med, men det finnes også strains som er litt lettere enn white widow...Søk her i tråden eller forumet og du finner garantert endl tips=)

Inne i skapet burde det være en liten vifte som sirkulerer luften og veggene inni burde være dekke at noe som reflekterer lyset...

Varme er neppe et problem i et skap, bare en 150w HPS gir vel 10-15 grader og er ballasten til HPS'en i samme skap, så kanskje enda mer....

Sitat av dinos Vis innlegg
takk for at du gir såpass av deg selv til oss nybegynnere,du virker som en veldig hyggelig person

hjertelig hjertelig

grunnen til at jeg snakket om kompost var fordi det står på weed at det kan lønne seg å blande inn kompost,troddet det var superbra næring for planter?
jord kompost altså..samlet inn betyr grav bøtter med kompostjord i komposten til muttern

spirer du frøa i vått dopapir eller kan de legger du de i en kopp med vann til det skjer noe?

så du bruker bare vanlig plantejord og leca steiner i bunn?

ikkeno sand?

fikk kjøpt en pære på 60 w hos bauhaus som var plantelys,de mente at watt ikke hadde noe å si på planter så lenge det var rødtgrønt lys og at denne pæren ville dekke alle behov,stemmer det?hvorfor leser jeg alltid om 600w lamper?går det greit med sparepære som er til plantevekst?
Vis hele sitatet...
Ingen problem å hjelpe...

Vel jeg har ikke vært inne å sjekket og ikke har jeg planer om det heller, men som jeg skrev tidligere, det er ingen vits å hente kompost fra hagen... Da ville jeg heller som jeg også skrev..Brukt vanlig plantejord, perlite og leca..Ingen sand, den meste plantejorden innholder sand fra før....

Da jeg dyrket brukte jeg alltid bare spire frøene i små potter... Jeg la frøet sidenlengs ca 1-2cm under jorda, vannet godt og tok plastikk rund potta for å holde fuktigheten, et minidrivhus gjør nok samme jobben=)

Vel jeg syns først og fremst at du skal gå ned til han/henne på den butikken å be de ta en oppdatering i faget sitt.. Det er greit at en hvilken som helst 1000watt pære i en vanlig sokkel ikke gjør den samme jobben som en 1000watt HPS eller MH, men klart watt spiller en rolle, men ikke så stor som i forhold til hvilken type lyskilde du bruker.. En HPS er egentlig eneste veien å gå...Kjøp den minste på 150watt...

Det stemmer også at fargen på lyset spiller en rolle, men slik forholder det seg: MH eller metal halid er en type pære som krever en ballast og en sokkel...reflektor er vanlig til et MH sett.. Det er ballasten og pæren som bestemmer watt... I en MH pæren er det et stort sett et blått og hvitt lys, dette bruker planten mest i vegetasjonsfasen..Hvorfor? Vel fordi på våren er det mest av disse fargene...

En HPS eller en high pressure sodium er den andre vanlige typen pære du som brukes til cannabis dyrking, men denne bruker man til blomstringsfase...Hvorfor? Vel enkelt og greit fordi HPS pærene har en mer rødaktig farge, slik det er ute i naturen om høsten...Get it? HPS pærer krever også en ballast og en pære og dette betyr at du trenger bare 1 ballast 1 reflektor og 2 forskjellige pærer som du kan bytte når du bytter fase...

En siste ting om den infoen du har fått på den butikken: Neste gang du drar dit spør: Hvorfor er de fleste planter grønne?? Hvis han da ikke vet at grunnen til at de grønne plantene er grønne er nettopp fordi de ikke kan bruke grønt lys til noe som helstfordi det er det samme som mørke for grønne planter så burde han få en annen jobb=)

Det er mye snakk om 600Watt armaturer, fordi de er ypperlig til cannabis dyrking=) Hvorfor, fordi den passer bra til hva planten trives med...Hva den trives med og hvorfor blir for mye i en post....
det er også mye snakk om at plantene lukter så veldig,gjør de det?så hvis du dyrker i et rom i leiligheten din så er hele sjappa dekka med rar lukt?

rart de skal lukte så veldig,leste om noen som ble tatt i fr.stad hvor nabolaget hadde lagt merke til en rar lukt osv..

ere så ille?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av dinos Vis innlegg
det er også mye snakk om at plantene lukter så veldig,gjør de det?så hvis du dyrker i et rom i leiligheten din så er hele sjappa dekka med rar lukt?

rart de skal lukte så veldig,leste om noen som ble tatt i fr.stad hvor nabolaget hadde lagt merke til en rar lukt osv..

ere så ille?
Vis hele sitatet...
JA lukten er _veldig_ kraftig, om du aldri har vært borti skikkelig pot før så kan du vel sammenligne styrken med hannkattepiss: Den trenger til over alt og er et hælvette å vaske bort.
Lukten vil også begynne å bli markant før blomstring, noe de fleste ikke tror skjer, så de bestiller ikke kullfilter før senere, noe som kan ende i at hele huset lukter og man blir tatt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
JA lukten er _veldig_ kraftig, om du aldri har vært borti skikkelig pot før så kan du vel sammenligne styrken med hannkattepiss: Den trenger til over alt og er et hælvette å vaske bort.
Lukten vil også begynne å bli markant før blomstring, noe de fleste ikke tror skjer, så de bestiller ikke kullfilter før senere, noe som kan ende i at hele huset lukter og man blir tatt.
Vis hele sitatet...
Så hvis man dyrker i hagen i et trangt nabolag så vil man risikere at folk lukter dette godt også ute?

hvem slag plante lukter minst tro?


synd det der med lukten..
Sitat av dinos Vis innlegg
det er også mye snakk om at plantene lukter så veldig,gjør de det?så hvis du dyrker i et rom i leiligheten din så er hele sjappa dekka med rar lukt?

rart de skal lukte så veldig,leste om noen som ble tatt i fr.stad hvor nabolaget hadde lagt merke til en rar lukt osv..

ere så ille?
Vis hele sitatet...
Har du lastet ned den cannabishåndboken jeg linket til?

Sitat av dinos Vis innlegg
Så hvis man dyrker i hagen i et trangt nabolag så vil man risikere at folk lukter dette godt også ute?

hvem slag plante lukter minst tro?


synd det der med lukten..
Vis hele sitatet...
Har du lastet ned cannabishåndboken jeg linket til? Og ja man blir lett tatt i et slikt tilfelle....

De som lukter minst er de som lukter som noe annet enn kanskje "normen" av cannabis, for alle lukter sterkt....

Hvorfor er det synd? Jeg personlig elsker den lukta, i alle varianter=)
Sist endret av LoveToGrow; 25. oktober 2009 kl. 17:42.
Jeg har en slik elektrisk luktdings i skapet, så når jeg åpner noen ganger i døgnet, lukter det nyvasket, hehe
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jeg har en slik elektrisk luktdings i skapet, så når jeg åpner noen ganger i døgnet, lukter det nyvasket, hehe
Vis hele sitatet...
Kan ikke du fortelle oss andre hva den heter og kanskje hvor man kan kjøpe en slik?=)
Hvor mye av fructose er tilrådelig å tilsette vannet, hvis planten(rent hypotetisk)er i siste del av blomsteringa?
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Kan ikke du fortelle oss andre hva den heter og kanskje hvor man kan kjøpe en slik?=)
Vis hele sitatet...
Husker ikke helt hva det heter men den er å finne i "toalettavdelingen" i de fleste dagligvareforretninger vil jeg tro. Det har blitt ganske vanlig å ha en slik på badet f.eks.

Praktisk liten sak med en duftoljebeholder du plugger rett i veggen. Du kan selv justere hvor sterkt det skal dufte. Fin gadget å ha I et lukket skap eller rom uten ventilering som må åpnes ofte for å få frisk luft til plantene =)

På en annen side kan det sikkert også oppfattes som suspekt med overveldende sterk odør av parfyme i trappeoppgangen.
Sist endret av Cyberblack; 26. oktober 2009 kl. 12:48.
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Hvor mye av fructose er tilrådelig å tilsette vannet, hvis planten(rent hypotetisk)er i siste del av blomsteringa?
Vis hele sitatet...
Dette vet jeg desverre ikke...Tror faktisk jeg aldri har hørt om det(flau)..
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Husker ikke helt hva det heter men den er å finne i "toalettavdelingen" i de fleste dagligvareforretninger vil jeg tro. Det har blitt ganske vanlig å ha en slik på badet f.eks.

Praktisk liten sak med en duftoljebeholder du plugger rett i veggen. Du kan selv justere hvor sterkt det skal dufte. Fin gadget å ha I et lukket skap eller rom uten ventilering som må åpnes ofte for å få frisk luft til plantene =)

På en annen side kan det sikkert også oppfattes som suspekt med overveldende sterk odør av parfyme i trappeoppgangen.
Vis hele sitatet...
Hmm, det er jo litt skummelt da....Jeg trodde det var noe slikt som brukes på High Quality videon...Når det bare er en hvilken som hels duftegreie...vet man ikke hva den slipper ut i luften...Kanskje all den høsta weeden din smaker parfyme?...Kanskje er det noe giftig som stresser planten?
Jeg har heller aldri hørt om at noen har tilsatt fructose i vannet. Hva skal det være godt for RESpekt?
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Hmm, det er jo litt skummelt da....Jeg trodde det var noe slikt som brukes på High Quality videon...Når det bare er en hvilken som hels duftegreie...vet man ikke hva den slipper ut i luften...Kanskje all den høsta weeden din smaker parfyme?...Kanskje er det noe giftig som stresser planten?
Vis hele sitatet...
Det vil tiden vise. Har ikke på full guffe nå, og det er ikke en sterk damp, men det er neppe bra for planten..

Var innom hemphouse, og gutta der sa at det ikke var noe som heter indica eller sativa marihuana. All cannabis som røykes er bare forskjellige varianter (tykkbladet/tynnbladet) av indica. Sativa er bare hemp sa de.

Hva mener dere?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg har heller aldri hørt om at noen har tilsatt fructose i vannet. Hva skal det være godt for RESpekt?
Vis hele sitatet...
Øke sukker produksjonen slik at trichomene blir litt flere=) Eller er molassess noe jeg heller burde satse på..

Alle mulige triks og knep burde som bumper opp yielden litt burde prøves ut synes jeg..

Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Dette vet jeg desverre ikke...Tror faktisk jeg aldri har hørt om det(flau)..
Vis hele sitatet...
Sukker/karbohydrater i siste del av blomstringen. Pleier ikke det å øke trichome produksjonen a?..
lowetogrow:joda,lukten er kjempefin den bortsett fra at den kan få deg busta

men nå trenger jeg virkelig ekspert hjelp her,har fått tak i noe som heter cheez kryssa med diesel,noe skunk shit,finner nesten ingen info om den på nett annet enn at det er en stinkende plante som er utrolig sterk

er dette indica?

har aldri møtt noen liknende gjennomtrengende lukt,3 lufttette poser hjalp ikke,måtte bruke idoform hylser INNi ett syltetøyglass,da luktet det ikke.

men syltetøy glasset gjorde susen uansett med poser inni

noen som har erfaring fra skunk?tenkte å ete det..lukter vell mer enn vanlig antar jeg for dette var helt forferdelig,10 ganger værre enn jeg trodde,nå skjønner jeg at nabolag kan lukte en slik farm,hvis alt lukter i denne kategorien

blir man høy eller sløv på dette?
Sist endret av dinos; 27. oktober 2009 kl. 18:45.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Det vil tiden vise. Har ikke på full guffe nå, og det er ikke en sterk damp, men det er neppe bra for planten..

Var innom hemphouse, og gutta der sa at det ikke var noe som heter indica eller sativa marihuana. All cannabis som røykes er bare forskjellige varianter (tykkbladet/tynnbladet) av indica. Sativa er bare hemp sa de.

Hva mener dere?
Vis hele sitatet...
Dette syns jeg hørtes svært mistenksomt ut... Jeg har så mange eksempler på det motsatte er tilfelle at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, men hvem vet? kanskje kommer Sativa opprinnelig fra hamp, og det var gjennom kryssning med Indica at det ble marijuana... Jeg tviler sterkt, men kanskje?

Sitat av RESpekt Vis innlegg
Øke sukker produksjonen slik at trichomene blir litt flere=) Eller er molassess noe jeg heller burde satse på..

Alle mulige triks og knep burde som bumper opp yielden litt burde prøves ut synes jeg..



Sukker/karbohydrater i siste del av blomstringen. Pleier ikke det å øke trichome produksjonen a?..
Vis hele sitatet...
Merkelig, jeg har alltid trodd THC og andre cannabioder var genetisk arvet fra foreldre, og at det eneste enn sjøl kan gjøre er å øke antall "frøholdere"... Må sjekkes ut en gang=)

Har desverre heller aldri hørt om molassess, er det til baking? lignet sirup... Vel jeg kan ikke utale meg som sagt...
Sitat av LoveToGrow Vis innlegg
Merkelig, jeg har alltid trodd THC og andre cannabioder var genetisk arvet fra foreldre, og at det eneste enn sjøl kan gjøre er å øke antall "frøholdere"... Må sjekkes ut en gang=)

Har desverre heller aldri hørt om molassess, er det til baking? lignet sirup... Vel jeg kan ikke utale meg som sagt...
Vis hele sitatet...
Kanskje er det selve gentypen som går fra generasjon til generasjon, mens fenotypene innen den bestemte gentypen kan variere(takk og lov, blir mer moro med variasjon innen en hybrid art), og man kan booste dem(fenotypene) slik man selv føler for?

Jepps. black strap molassess=) sirups aktig i konsistensen. vanskeli å få tak, tenkte det kunne være lettere med fructose:P
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Kanskje er det selve gentypen som går fra generasjon til generasjon, mens fenotypene innen den bestemte gentypen kan variere(takk og lov, blir mer moro med variasjon innen en hybrid art), og man kan booste dem(fenotypene) slik man selv føler for?

Jepps. black strap molassess=) sirups aktig i konsistensen. vanskeli å få tak, tenkte det kunne være lettere med fructose:P
Vis hele sitatet...
Tja det er mulig, må sjekke dypt i "Marijuana botany" av Robert Connell Clarke. Noe jeg ikke får gkort på noen uker, men jeg skal komme tilbake til dette=)

Har aldri brukt hverken fructose eller molassess, men nå er det lenge siden jeg holdt på da=) Du må gjerne holde oss oppdatert på hvordan du går fram og hvor mye av det du bruker i vannet? Som jeg regner med det skal i=)
Ska prøve å holde dere oppdated.=)
Sitat av dinos Vis innlegg
lowetogrow:joda,lukten er kjempefin den bortsett fra at den kan få deg busta

men nå trenger jeg virkelig ekspert hjelp her,har fått tak i noe som heter cheez kryssa med diesel,noe skunk shit,finner nesten ingen info om den på nett annet enn at det er en stinkende plante som er utrolig sterk

er dette indica?

har aldri møtt noen liknende gjennomtrengende lukt,3 lufttette poser hjalp ikke,måtte bruke idoform hylser INNi ett syltetøyglass,da luktet det ikke.

men syltetøy glasset gjorde susen uansett med poser inni

noen som har erfaring fra skunk?tenkte å ete det..lukter vell mer enn vanlig antar jeg for dette var helt forferdelig,10 ganger værre enn jeg trodde,nå skjønner jeg at nabolag kan lukte en slik farm,hvis alt lukter i denne kategorien

blir man høy eller sløv på dette?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde satt pris på om du tok opp spørsmål som ikke er dyrkerelatert opp i den store cannabis tråden, men uansett da nå som gjort er gjort=)

Ja weed lukter sånn er det bare... Det er nok hovedgrunnen til at det er hasj som importeres... Anyways hva mener du med skunk? for meg finnes det kun 1 skunk og det er strainen Skunk#1 som ja jeg har vært borti...

Skunk#1 (75% Sativa, 25% Indica) Så med andre ord kunne jeg tippe den gir mer en høy følelse enn en sløv, men hvem vet hvor denne skunk'en kommer fra...Eller hva din definisjon av skunk er=)
God ettermiddag folkens!

LoveToGrow: Først vil jeg bare si at jeg digger at du tar deg tid til å hjelpe alle oss andre nybegynnere med alle de teite spm vi kommer med. Flotte mennesker som deg ikke har utdødd, HELT, ennå tydeligvis.

Over til mitt lille jonas-prosjekt.

Planen min blir å dyrke i ett skap, enkelt og greit. Skapet har mål på: 54 cm dypde, 100 cm lenge og høyden er ja, høy nok. (Må tilføye at et grotelt er under vurdering, som jeg da putter INN i skapet, men kronene holder litt igjen.)

Frøene som jeg kommer til å bruke er Northern Lights, grunnen til dette er at jeg har kommet frem til at 100% Sativa virker som en skjør og relativt "vanskelig" plante og håndtere perfekt, som en nybegynner. Dessuten kan 2m planter bli ett lite problem.

I skapet kommer jeg til å kjøpe plastikk som er hvit og tape fast, selvfølgelig over hele. Ellers blir det å male det hvitt, usikkert ennå.

Til lampe blir det en HPS 400w til rundt 1599,- Det er også under vurdering å kjøpe Son-T AGRO pære som jeg så du anbefalte. (Tror jeg kommer til å få plass til rundt 4 planter i skapet, hvis jeg er heldig. Har ikke helt kommet frem til str på potter.)

Det kommer ikke til å være en mulighet for å skjære hull i skapet og instalere en vifte med kullfilter og det hele - hvis jeg har forstått dette riktig. Så det eneste blir ett par pc-vifter pluss en stor stå-vifte til sirkulasjon av luft.

Medium blir http://www.weedshop.no/product_info....fd684a96b6cf09 og evt http://www.weedshop.no/product_info....fd684a96b6cf09 - hvis det trengs? Hva annet, i så fall?

Gjødsel er også ett annet fenomen som er nokså ukjent for meg, hvor ofte skal jeg bruke dette osv? Og hvor mye til hver plante? Nå skal det sies at jeg ikke har lest "Dyrkehåndboken" ennå. Så ignorer spm som dette hvis jeg kan lese meg frem til det selv, der.

Noe annet jeg ikke har fått helt med meg er, når man vanner og har plast-"tallerkener" under som samler opp vannet som renner igjennom. Skal jeg ta bort dette vannet så fort som mulig eller skal det ligge i skåla nederst og bli slukt opp?

Dette er ett prosjekt jeg kommer til å ta meget seriøst og sette av god tid til. Vil derfor gjøre dette så nøye som overhodet mulig - som jeg har sjans til vel og merke. Termometer, tidsur, kjetting til å stille lampehøyde og ph-måler. (Har også sett div steder at man rett og slett kan bruke regn-vann - men da kommer vi tilbake til spm rundt vanning som jeg har sett du har sagt jeg rett og slett må eksprimentere meg frem til.)

Går ut ifra at jeg kommer til å bruke en "Nyhet" fra Plantasjen som er 30 cm i diameter og rommer 14,1 L. Mulig det blir vanlig 10 L bøtter også.

Duften får jeg ta som det kommer og evt finne på noe sprell med noe fra "Toalettavdelingen" som jeg så ovenfor. Varmen kan òg bli ett problem føler jeg, men trenger å lære mer rundt dette før jeg setter i gang.

Hvis det er noe jeg har glemt - kom gjerne med innspill, hvis ikke går jeg over til noe annet jeg vil dele med deg.

En kompis av meg dyrket 4 planter selv for en liten stund tilbake. Frøene han brukte var White Widow, han brukte også ett skap. Tingen jeg lurer litt på er hvordan i all verden han klarte å lage og få til en så fantastisk plante som ga en helsikkens bra, fin, dog litt sløv rus.

Han brydde seg nemlig ikke om ph-verdi i det hele tatt, hadde kun en vifte i skapet, men var flink med lys og vanning, og selvfølgelig gjødsel. Medium som han brukte var en simpel mix man får kjøpt i en butikk her i nærheten.

Det skal sies at han har tilbydt seg å hjelpe, men vil prøve å få til dette helt selv og lære mest mulig. Faktisk ganske spennende å få en så avansert plante til å bli så vakker og få til et nærmest 100% bra resultat. Uten å tenke på at det faktisk er en ulovlig Cannabis plante.

Mulig jeg har glemt å nevne noe, men føler jeg har fått stilt de spørsmål som trenger ett svar eller to fra vår selveste GrowGuru.

Tusen hjertelig takk for all tid og alle svar!

Mvh