Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6887
Har fått en stor mulighet til å skrive en dokumentar om slummen i colombia akkurat som VICE sin version on Living in the Sewers of Colombia Jeg har fått instrukser fra og med 2019 august skal jeg dra nedover til colombia for lage reportasje om kummen. <<Disclaimer lager ikke dokumentar for VICE>>

Kan dessverre ikke avsløre så mye pga kontrakt, men ønsker erfaringer fra Colombia siden jeg drar alene nedover med et ansvar og finne de riktige personer.

Hva gjør jeg? Mine eneste erfaringer er reportasjer om nomads og living of grid.. Har sett mye på usensurert video fra Colombia som drug kartell og mer, blir litt redd nå..

Jeg ønske spenning, men dette kom pina meg brått om, dem tok kontakt den 25/9 men nå først sitt jeg med hjerteklapper og litt angst..

I den forstand ønsker jeg og oppdatere mine med freaks på feakforumet om min reise. Jeg skal gjennomføre reportasjen fra Colombia. Ønsker generell tips og kontakter fra de som bor i Colombia

Kontakt meg på PM om:
  • Kontakt med Colombia
  • Personer som bor der nede
  • Personer med kontakter og tips
  • Erfaring fra landet
  • Kontakter fra Landet eller mer

Ta kontakt, ønsker og møte deg, uansett land
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke allerede kan snakke spansk vil jeg anbefale deg å bruke de neste (nesten) to årene på det. Engelsk er ikke veldig utbredt i Colombia.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Sett deg også inn i hvordan man oppfører seg der nede. Hadde en sesong i Ecuador og Colombia og det er utrolig mye vi gjør som ansees som ekstremt frekt der nede. Hvis du f.eks skal vinke noen til deg skal du ikke vinke med fingrene oppover, men nedover. Å vinke med fingrene oppover er tegnet de gir til prostituerte og hunder. En ting til er å gi "helmaks Egon" tegnet. Hvor du lager en sirkel med tommeltotten din og pekefinger. Dette betyr noe àla "kyss meg i ræva".

Som nevnt over her er spansk også noe du burde lære deg hvis du ikke står sterkt der fra før. Det er svært få som snakker engelsk, og hvis de først snakker engelsk er det gjerne under 100 gloser.
Det finnes en del bøker skrevet om disse miljøene. Gjerne av journalister og frilansere. Jeg har en hjemme skrevet av .. umm .. faen. Husker ikke forfatter. Kan oppdatere. Poenget er at i hvert fall i boken jeg leste, så skrev han ganske mye om hvordan han kom i kontakt med folk osv. Virket som en blanding av flaks og planlegging.
Har en venn som bor i Medillin som muligens kan hjelpe? Personlig tror jeg en skal være forsiktig med hva en snuser på der nede.. håper ikke du gjør dette alene.
Har en colombiansk kompis i Bogota, men han er advokat osv, så vet ikke om det er helt det du er ute etter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du kommer ikke langt hvis du ikke kan spansk eller kjenner folk, men folk er veldig hjelsomme der... du vil bare ha et veldig stor kommunikasjonsproblem, kan du spansk ? Har venner og familie der, i år var jeg og besøkte calle 13, som er kjent for grafitti freden, protesten, lurer på hvordan kummene er der, men fortell mer om reportasjoen, hva handler den om

M25, kjenner folk der, snakker spansk og vil vite mer om prosjektet ditt
fortell mer hva du ser ute etter, for å hjelpe deg å finne kontakter og kjøpe deg mer tid,