Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1320
Har montert en ekstra harddisk på en gammel pII maskin med win98se...

Problemet er at harddisken blir borte annen hver gang man starter manskina.
Vises ikke i min datamaskin, og winamp klarer ikke å hente filer fra den.

Tips? Instillinger jeg må gjøre i egenskapene til harddisken?

Er koblet til IDE-port sammen med c:

På forhånd takk!!
Det er en spesiell innstilling i win98se som gjør dette. Du må dekonfigurere flagratoren i bios (sett den til "NO"), og vær NØYE med komprimeringa etterpå, ellers kan du ødelegge disken hvis du har uflaks, spesielt hvis du har en av de eldre modellene med dobbel indeksering av ram.
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Takk for tips!
Men den siste delen skjønte jeg ikke no av :P.
Vær nøye med komprimeringa?!

Det jeg vet om disken er: Maxtor 3.5" 40GB
*kremt* tror atomet har fått seg en sopp for mye. Prøv å oppdater BIOS på maskinen du, og se om det hjelper.
ah... nå har jeg sitti og venta på en reaksjon i hele dag... Hvis du ikke vet hvor den doble ramindexflagratoren er, så finner du den like under det doble fustasjeopphengenget. Er egentlig ganske imponert over at du skjønte noe av den første biten, for det gjorde ikke jeg
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Doble fustasjeoppheng er jo en bildel og har ikke no i en PC å gjøre! Da går det galt! :P
Skjønte at man måtte sette noe til NO i Bios. (ikke kikka der enda, så jeg vet da ikke hva som står å ikke.. )
Men da er vel jeg like langt da..
hcbr: Jeg tror nok du skal gå for meitemarks tips du
Last ned Everest fra www.lavalys.com (home edition) og finn ut hva hovedkortet heter. Så prøver du å lete opp en nyere bios, og går det ikke så slenger du ut navnet i denne tråden, så skal jeg se om jeg ikke får gjordt noe nyttig på jobb i dag.
hcbr: absolutt ALT jeg skrev i både første og andre posten min er bare bullshit... finner du noen som helst av de valgene der på dataen din, så er det noe veldig rart på gang
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Begynte å skjønne det da :P.
Hadde en mistanke fra början av, men jeg er ikke no guru på en pc's indre liv...
Skal prøve ut Everest i aften. Har ikke maskina hjemme så blir litt nå og da.
hcbr's Avatar
Trådstarter
72 0
Hovedkort: Intel Seattle II SE440BX-2
IDE-kontroller: Intel 82371AB/EB PCI BUS MAster IDE-kontroller

Jeg kan starte maskina på nytt mange ganger, og det funker. Men hvis jeg slår den helt av, så kommer ikke disken opp. Må velge "starte maskinen på nytt" en gang.

Blir aldri forrundra over hvilke feil man kan få på en pc... :P