Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1018
Hei, problemet startet for 2 uker siden cirka, å har bare blitt værre og værre

Vis pc`en har stått på noen timer å jeg skal spille, funker det å spille i en 30min før det er et eller annet som slår seg av/på , jeg mistenker harddisken men er ikke helt sikker. Alt stopper bare opp i 30sec til 1min før alt går som vanlig igjen, men da pleier det å skje flere ganger på rad helt til jeg går ut av spillet å rebooter. Så tar det litt tid før det kommer når jeg slår på pc`en igjen

Kan det være at min qtec psu leverer for lite strøm i enkelte tilfeller så den slår seg av/på , eller har jeg rett å slett uflaks med en "løen" harddisk

Noen som vet?


Btw. FIns det noe program som tester harddisken min for feil?
Strømforsyningen gammel?
jepp, qtec også

Men skal hente en ny på posten etterpå
Så lenge strømforsyningen har mer enn 200watt og du ikke har noe helt sykt opplegg i maskinen din (sli,10+ hd'er, mange outputs, etc) så skulle det gå fint. Har selv opplevd mange ganger at disken skrur seg av og på og det betyr som oftest at du må ta backup fort som faen..
Sist endret av loopback; 24. november 2005 kl. 15:05.
loopback Er kun en 40gb med windows + en haug med sanger som brodern har, så er ikke så farlig syns jeg


På hdd healt fikk jeg error.

07 Seek error rate Value= 100 Thresh= 51 Worst= 253 Inc= -100
Description:

Rate of seek errors of the magnetic heads. If there is a failure in the mechanical positioning system, a servo damage or a thermal widening of the hard disk, seek errors arise. More seek errors indicates a worsening condition of a disk surface and the disk mechanical subsystem.
Å enkelt forklart på norsk vil det si ?

Skjønner at noe er ødelagt, en servo av et slag...
At det er en klar maskinvare feil og den vil mest sans bare bli værre med tid..
Har hatt noe lignende på diskene mine men har klart å fortsatt bruke dem pga desperasjon men før eller siden så vil den bare ikke initialiseres i bios
Huff, får stjele en harddisk i servern da

Tusen takk for alle svar
200w q-tec strømforsyning ville jeg ikke satset på uansett, loopback, for de suger