Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1103
Hallo har hat min nye FRACTAL DESIGN NEWTON R2 1000W MODULAR strømforsyning. Og nå begynner den å lage en svak pipe lyd, ikke hele tiden men den kommer å går. Kan det være noe farlig, evt kan den bli ødelagt? Kan det være at jeg byttet strøm kabel til den?

takker for svar.
Er du kobla til jorda stikk?
ja det er jeg
Hvor gammel er den?
1 måned :S
Broren min har samme prob med en 850 w psu som har kjøpte til han's nye pc.
Det oppstår somregelt når pcen laster et spill o.l
mye støv i vifta? kan være en grunn til noe ulyd
Transformatorer har en tendens til å lage ulyder når de blir eldre og slitt... Litt rart om den er 1 mnd gammel. Når begynte det? Husker det kom noen rare lyder fra min PSU når den hadde stått strømløst etter en stund, lot den bare kjøre litt så forsvant lyden.
Den kom igår, og det er ikke mye støv der, men kan være Teamviewer som lager den lyden, fordi den kommer når jeg kjører den
Rart, jeg fikk samme greia idag. Hørte pipelyden før jeg skulle starte den. Første gang jeg starta maskinen fikk jeg bare masse grønne "striper" på skjermen, skjedde ingenting. Dro ut stikken, og etter 2 minutter sto fortsatt 2 LEDS på skjermkortet og lyste. Er ikke dette litt rart? Anyways, satt i stikken igjen og starta maskinen. Går som vanlig nå.

Maskinen min er også 1mnd gammel.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Mye værre om den begynner å brøle vil jeg tro?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Ingen fare Mange PSU'er har dette problemet, inklusive min splitter nye Corsair AX850. Hvis du synes det er plagsomt så kvalifiserer det likevel til en RMA.
RMA hva er det ?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har opplevd det samme på helt nye pcer.
Samme på tingen på flere hundre stk.
Fikk tre nye strømforsyninger før jeg fant ut att det var bare på denne plassen.

Men det er på ett bestemt rom med en bestemt stikkkontakt.

Samme på enkelte lcd skjermer men det hadde ingenting med stikkkontakten å gjøre.
Dette er ikke noe farlig, PSU'n er av type switch mode, og disse pleier å pipe.