Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1359
The Rhymenocerous
polle's Avatar
vel, jeg hadde en spennedne flytur til det store utlandet nå i jule-ferien. Og på flyet dit merket jeg noe finurlige greier.
SAS har fjernet alle stål bestikk, og erstattet dem med plastikk.
Dette er en årsak som resulterer i WTC ulykken.
Men, det som sjokkerte meg mere, var at det nye bestikket var av hard plast, noe som er rimelig enkelt å brekke og lage spisst.
Det var mange slike enkle ting som kunne brukes som våpen for å true kabin personalet med. Slikt som glass (ja vanlige små drikkeglass) og forskjellige folier.
Og foresten, når jeg skulle hjem, gikk jeg gjennom sikkerhets sjekken på Gardermoen med 1. kilo leverpostei i håndbagasjen, noe som ligner forbløffende mye på plastikk spengstoff, men ble jeg stoppet, neeeei da (personlige grunnet til at jeg hadde med meg leverpostei, så ikke spør)
Så var det pointet med denne posten, er det egentlig noe forbedret sikkerhet på flyplasser og fly, eller er det bare det at de leder oss bak lyset?
Hva vil du dem skal gjøre? Sette oss i boxeren og strippe oss fast?
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Trådstarter
tror ikke jeg fikk med det jeg ville fram til.
det jeg mente var, de fjerner bestikket, men lar oss sitte igjenn med mange andre ting som kan bruket til å "kapre" ett fly.
er litt trøtt atm så jeg tror jeg glemte poenget mitt halveis inn i posten
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Måtte vært kjipt å spist med bøyelig mykt bestikk da...
Hadde dessuten vært skikkelig teit å blitt stoppet får å tatt med seg leverpostei da. De som absolutt vil kapre et fly greier det no uansett....
Så jeg vil tro sikkerheten på fly er mere enn bra nok, så klart kan en jo kneble alle passasjerene og frakte de i bur...
Trenger kanskje ikke sette passasjerene i bur, men hva med pilotene? Om man hadde en cockpit som hadde kun en vei inn og den kunne kun åpnes fra innsiden? Og gjerne i svært macho steel

Og ingen måte at crewet kan kontakte pilotene. Da hadde det jo blitt vanskelig og kapre et fly?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Tja, crewet må vel nesten kunne kontakte pilotene i tilfelle et eller annet nødstilfelle, ikke vet jeg, men det høres rimelig ut.
Men hvis crewet kan kontakte pilotene kan jo kaprere kreve at crewet kontakter pilotene hvis ikke dreper de alle ombord.
Hvis ikke de kunne kontakte pilotene ville de nok fått seg en overaskelse når de hadde landet og alle ombord var slaktet når de kom ut av stålburet sitt.
Tror ikke noe sånt ville fungert noe særlig bra, særlig ikke hvis noen kaprere for eksempel skulle prøvd å sprengt seg inn til pilotene
Better than thou.
Ville også hvert jævlig kjipt om alle pilotene fikk hjertestans samtidig eller no slikt også, eller hva..?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Eller kanskje pilotene også er terrorister
Uhm.. de fleste terrorister er vel smartere enn å smelle av ei bombe i et fly? Litt av poenget med å kapre flyet forsvinner vel litt da?
Opprinnelig postet av TipeX
Uhm.. de fleste terrorister er vel smartere enn å smelle av ei bombe i et fly? Litt av poenget med å kapre flyet forsvinner vel litt da?
Vis hele sitatet...
Et sprengt fly = mange daue = blide terrorister.
Jo, sånn sett. Men de kan jo ikke kapre de da. Da er det jo bare å pjotte en bombe på flyet og stikke derifra? Og drite i å daue selv.
Kan man ikke frakte en kniv av glass ganske lett inn i et fly? Du går jo bare igjennom en metall detektor... hmz.. jeg burde blitt terrorist
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Opprinnelig postet av Zpeef
Kan man ikke frakte en kniv av glass ganske lett inn i et fly? Du går jo bare igjennom en metall detektor... hmz.. jeg burde blitt terrorist
Vis hele sitatet...
går jo an å mekke en pistol av keramikk.. eller en vannpistol av organisk materiale fyllt med no giftige greier..

evt mekke et trespyd/pil og dynke det i sånn gift indianerne i sør amerika bruker..
Farlig
Opprinnelig postet av polle

Og foresten, når jeg skulle hjem, gikk jeg gjennom sikkerhets sjekken på Gardermoen med 1. kilo leverpostei i håndbagasjen, noe som ligner forbløffende mye på plastikk spengstoff, men ble jeg stoppet, neeeei da (personlige grunnet til at jeg hadde med meg leverpostei, så ikke spør)
Vis hele sitatet...
Hvorfor hadde du med deg 1 kilo leverpostei i håndbagasjen i det hele tatt?! 1 kilo Leverpostei
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du kjøper ikke leverpostei i utlandet da, det er noe du bare MÅ kjøpe i Norge da. Gilde leverpostei!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Beistet!!

Hvorfor hadde du med deg 1 kilo leverpostei i håndbagasjen i det hele tatt?! 1 kilo Leverpostei
Vis hele sitatet...
Sikkert av samme grunn som at folk tar med seg andre spiselige saker, det er godt å spise!. Serlig visst det kombineres med nystekt brød og majones
Det er jo klart at det er umulig å oppnå fullkommen sikkerhet. Men hvorfor skal men absolutt hindre at våpen kommer inn på flyet? Jeg tror det hadde vært lurt om alle setene var utstyrt med et passe kraftig håndvåpen og en kort innstruksjonsbok. Våpnene måtte selvfølgelig vært lenket fast. Jeg tror ikke det er mange som ville prøve å kapre et fly der alle passasjerene er utstyrt med våpen.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Manjakken
Det er jo klart at det er umulig å oppnå fullkommen sikkerhet. Men hvorfor skal men absolutt hindre at våpen kommer inn på flyet? Jeg tror det hadde vært lurt om alle setene var utstyrt med et passe kraftig håndvåpen og en kort innstruksjonsbok. Våpnene måtte selvfølgelig vært lenket fast. Jeg tror ikke det er mange som ville prøve å kapre et fly der alle passasjerene er utstyrt med våpen.
Vis hele sitatet...
kanskje vi skal plasere våpen i baksetet på taxi'er og ?? slik at vi kan føle oss litt sikrere
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Kan vel likesågodt sprenge flyet til helvette før det tar av så slipper det jo å bli kapret!
Better than thou.
Må bare si at dette var det morsomste, og kanskje beste innlegget i denne tråden. Lo som faen når jeg så det.