Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1414
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt Messiah chippen???
Veit at modchip.no SKAL selge den, men den siden er ikke oppe enda. Ble den chippen ramma av Sony's harde hånd??
Evt, hvor mye koster den?
Totto
Better than thou.
Såvidt jeg forsto så ble både NEO Tech og Messiah utviklerene trukket med søksmål hvis de ikke sluttet å produsere chipper.

Men uansett.. Vil anta at den kommer på ca. samme pris som NEO4..? Ca. 1500 kroner da.
Hvis jeg ikke tar helt feil så skal de begynne/har begynt å selge den på www.multimediaimport.no

Sjekk PS2 sida med PS2 spill så trur jeg at du skal finne den.
http://www.psx.no/ selger i hvert fall neo 4 chip til 799kr.
Kanskje de selger messiah chip og!
Sist endret av stiffie; 22. desember 2001 kl. 13:24.
er det vanskeligt og sette inn sånne modchips? (jeg har ingen erfaringer med slikt tidligere)
Better than thou.
For å si det sånn, å sette inn en psx modchip er som å knipse med fingrene i forhold til en PS2 chip. Såvidt jeg har fortstått hvertfall. Har ikke sett noen slik chip før, men hørt at det er stress.
finnes det firmaer som gjør det for deg eller.no?
Better than thou.
De fleste stedene du får bestilt en sånn chip fra vil gjøre det for deg. Mye dyrere though, men still totalt verdt det.
original reprint
xaff's Avatar
Det finnes også USB 'chips'. Funker ikke de like bra da?
Better than thou.
Overhodet ikke. Det blir swap også videre. Fungerer f.eks. ikke på DVD silver (vet jo ikke dette, men det er tenkelig).
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Takk for alle repl. er det noen som veit hvor det går an å kjøpe USB, Cartridge eller Mod Chips i NORGE??
Hørte noe om at Spaceworld hadde tatt inn Messiah (tvilsomt, men hvorfor ikke?), multimediaimport har jeg hørt mye rart om og modchip.no er ikke oppe. Noen andre ideer?
Totto
Læreren vår på elektro gjør det for oss
Han snakket noe om hvordan vi skulle gjøre det, og at vi kunne kanskje få kjøpe av han osv... fin fyr!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Zpeef: spør om læreren din kan skaffe meg en MESSIAH chip a Og hvor mye han skal ha for det..
Totto
Han driver bare med PS 1
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Å mode en PSX er vel ikke problem i det hele tatt da...
Men som carlo sa er det mye mere stress med PS2 + at det er mye kjedligere hvis du feiler slik at du ødelegger HK'et på PS2'en, koster en DEL mere en en PSX eller PS1.
Opprinnelig postet av Totto
Takk for alle repl. er det noen som veit hvor det går an å kjøpe USB, Cartridge eller Mod Chips i NORGE??
Hørte noe om at Spaceworld hadde tatt inn Messiah (tvilsomt, men hvorfor ikke?), multimediaimport har jeg hørt mye rart om og modchip.no er ikke oppe. Noen andre ideer?
Totto
Vis hele sitatet...
Spaceworld har den selvfølgelig ikke.
Angående de såkalte Messiah chippene som flagrer omkring:

Fra Channeltechs ( www.channeltechnology.com )

WARNING !

We have seen evidence on the web of possible 'Messiah' scams, people claiming to have devices for sale called 'Messiah' and show pictures of the device. Also, Messiah forums have appeared, and this is without our knowledge or affiliation.

Those sites that sell a device called 'Messiah' and show a picture of a device that is the same as that advertised on this site over the last few months are attempting to SCAM !

They DO NOT have this device as we have NOT supplied.

Buyers Beware !

We apologize for this message, but feel it is needed in light of what can be seen on the internet !


MMI er vel ikke akkurat kjent som det mest pålitelige firmaet i bransjen. Sendte dem 3 e-mailer for 4 måneder siden, har enda ikke fått svar. Ringer man dem er det enten opptatt eller ingen som tar telefonen. Scam! Styr for all del unna MMI.
Skjekk ut www.multimediaimport.no der står det noe ganske intresant om Messiah.
Jeg teller på knappene om jeg skal kjøpe etter vente litt. ser ut som det er ingen som vil sette i Chip'en når en først har kjøpt.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
HAHAHAHAHAHAHAHA
Cyclops, du er visst en komiker du...
Neida, jeg har bare VELDIG varierende erfaring med MMI.
Og andre jeg har snakket med sier at Stefan Hilt som driver det er en skikkelig svindler... Jeg har en litt annen mening:
Hilt er sikkert grei nok, men når det gjelder kundeservice og feedback virker det som om fyren gir totalt f**n..
Har sendt en haug med meldinger med mange ukers mellomrom og har aldri hørt noe mer. En kamerat bestilte noe derfra for ett halvt år siden og har fortsatt ikke fått det..
Vel... Noen som har lignende opplevelser med MMI?
Totto
Min bror bestilte for 6 dager siden en NEO4 chip som enda ikke har kommet. På siden skriver MMI:

NYHET!! Dette produktet har 24 timers levering i Norge.
Vis hele sitatet...
Så jeg kan ikke si at jeg har så gode erfaringer med de..
Oida. jeg har aldrig bestilt noe fra dem. jeg holder meg til www.psx.no når det gjelder sånt. siden dem ikke bor så veldig langt unna meg.

MEN jeg ringte han fyren som instalerer Chip'er for MMI (sandnes multimedia eller noe sånt) å han var VELDIG forbanna på han Stefan hilt. sa ikke grunn dog. men han nevnte at han måtte sende tilbake 20 PS2'er som hadde kommet inn for montering av NEO4.

Jeg telte på knappa om jeg skulle sette i en Neo 4 men jeg kom til det at jeg nødig vil lodde 42 lodde pungter i maskina. Jeg Drøyer'n til det kommer noe bedre.
Messiah har "bare" 22 lodde pungter, syns det er litt mye også jeg.
Husker jeg leste en artikkel om MMI og forbrukerområdet var ikke akkurat glade i han.
Er det noen som vet når modchip.no åpner for salg av den enebårne (messiah)?