Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1711
Hei!
Tenker å prøve ut vannfaste for å bli kvitt litt fett.
Tenker å prøve i 7 dager, kanskje 14 om jeg tåler det.
Ingen mat/brus osv.

Men det jeg lurer på:
Kreatin? Betakaroten, vitamin-c og multivitaminer?
Er dette noe jeg fortsatt kan tA under fasten?


Har noen erfaringer de vil dele
Hvis du vil bli kvitt kroppsfett og du vil at det skal forbli av, er vannfaste er dårlig idè. Kroppen din vil bare ta opp mye mer fett når du begynner å spise igjen. Pluss at det ikke er bra å ikke spie på ei uke.
Trådstarter
Trener også vekter 5 dager i uken.
IKKE GJØR DET kroppen din kommer til å streve med energi etter dag 2
Det er ikke skadelig å vannfaste om du er frisk og rask ellers. Du kommer til å gå drastisk ned i vekt, men vil få det raskt på igjen med mindre du går over til lavkarbo i etterkant.

Forvent mye mindre energi på trening, og du bør nok roe ned intensiteten, men ellers er det ikke noe i veien for litt lett trening på treningsstudio
Sist endret av Bearass; 24. juli 2020 kl. 16:00.
Hei. Det kan være lurt å ha i seg litt salt.
Vannfaste i seg selv bør en ikke kimse av, det har vært brukt i mange kulturer i hundrevis om ikke tusenvis av år, og med såpass mange positive resultater at det idag faktisk forskes på dette med fasting.

Fasting som er ledd i å redusere kroppsfett eller miste bilringen eller deig-rompa har jeg ikke særlig tro på. For vektnedgang og det å bli kvitt fett så er det nok langsiktighet som vinner, forbruke mer energi enn du får i deg. Dog så kan en bra diett kombinert med periodiske faste-kurer være en fin ting og det er mange som driver med det. Men effekten fra fasten er jo ikke vektnedgang. Det er mer feks å redusere betennelser, osv.

Det beste for å bli kvitt magefett feks om en ikke orker trene eller spise bra må vel være fettsuging, men det har jo endel hatt massive problemer med i etterkant pluss at det koster jo masse. Og har du null endringsvilje mtp på mosjon og spisevaner så vil du jo bare gå opp igjen etter fettsuging, dog får du kanskje kiloene andre plasser men likevel.
Fasting er kjempebra for kropp og sjel. De 2-3 første dagene er de verste, stimulanter er gull verdt her. Viktigste er å få i seg nok salt og kalium om du vil holde på over lenger tid.
Vannfaste og trene 5 dager i uken, lykke til

Kommer til å gå i bakken
Ta å sjekk ut intermittent fasting.
i 2017 veide jeg 103 kg, nå veier jeg stabilt mellom 80-83.
Sitat av Yabaho Vis innlegg
Trener også vekter 5 dager i uken.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke ikke drikke vann i 7-14 samtidig som du trener!! Du kommer til å dø av dehydrering, pluss at du har ikke mye energi på treningen.
Vet ikke om det er mulig eller sunt for kroppen i det hele tatt å faste fra vann over så lang tid uavhengig av treningen også..?
Lykke til pass på
Sitat av Åsburgerbro Vis innlegg
Fasting er kjempebra for kropp og sjel. De 2-3 første dagene er de verste, stimulanter er gull verdt her. Viktigste er å få i seg nok salt og kalium om du vil holde på over lenger tid.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg noe new-age guru som ser på faste som en åndelig renselse. Men jeg føler kanskje at det å snorte linere proppa med speed ødelegger noe av poenget.
have i gone mad?
kokain_kanin's Avatar
skal du vannfaste er det et par ting å tenke på. du burde først gjøre skikkelig research på hvordan man faster på en sikker og trygg måte. ta en blodprøve hos legen og sjekk deg for mangler, du burde ikke starte en faste uten å ha alt av vitaminer og mineraler på plass. noe annet å tenke på at du ikke bare mister fett, men også muskler, i tillegg vil ikke dette være permanent, når du begynner å spise igjen vil du legge på deg mer enn du mista. skal du ha resultater som varer må du gjøre en livsstilsendring, ellers vil du bare gjøre mer vondt enn bra! vil også anbefale du prøver kortere faste perioder for å se hvordan du tåler det. og sist men ikke minst: ingen rusmiddler skal inntas under faste.

fasting er ikke for å gå ned i vekt, selv om mange prøver seg på å bruke fasting for det, men det betyr ikke at fasting ikke er bra for deg om metoden er BEVIST TRYGG. fasting kan være en positiv opplevelse for mange om det gjøres riktig, finnes mange gode grunner til å gå igjennom en kort faste i ny og ne.

beklageligvis må jeg bemerke at det høres litt ut for meg som om du enten har, eller er på kanten til å få, spiseforstyrrelser, med det korte jeg leser. faste 7-14 dager er sånne dumme mål jeg satte for meg selv når jeg var besatt av å være tynn istedenfor sunn.

skal du ha en fast og fin kropp funker det mye bedre, og varer helt til du slutter, å holde seg til et sunt kosthold som gir kroppen din det den trenger, og eliminere unødvendige ting som f.eks. godteri. kan selv skrive under på at et sunt kosthold gjør at du ser mye bedre ut uansett vekt da man ser frisk og rask ut, og føler seg bra og energisk, istedenfor å se slapp og sliten ut, og da føle seg som dritt.
Vedkommende skal drikke vann, ikke faste seg fra vann, btw
Sitat av farligepiller Vis innlegg
Du kan ikke ikke drikke vann i 7-14 samtidig som du trener!! Du kommer til å dø av dehydrering, pluss at du har ikke mye energi på treningen.
Vet ikke om det er mulig eller sunt for kroppen i det hele tatt å faste fra vann over så lang tid uavhengig av treningen også..?
Lykke til pass på
Vis hele sitatet...

Du misforstår. Vannfaste betyr å kun drikke vann, ikke spise mat under fasten. Vann skal ts ha hver eneste dag under fasten. Men ingen mat.

Trening blir kanskje litt tyngre under fasting men om ts husker å drikke vann under trening og få i seg litt vann også før så går det nok. Glykogenlagrene er jo lavere under fasting, og "vannreserven" i kroppen blir lavere. Så viktig å få i seg nok vann. Og evt litt salt eller tabletter fra apoteket som har salter og mineraler, feks mange som bruker slike om de reiser til syden for å sikre at de ikke får salt/mineral mangel pga svetting.
Fasting kan være kjempebra og har en rekke helse fordeler, men gjør nok research på forhånd. Vannfaste i bare 1-2 uker burde ikke være noe problem.

Multivitaminer som kosttilskudd burde holde.