Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1149
Better than thou.

FORBANNA HORER HELE GJENGEN ER DET DE ER!!

Jeg skulle ta toget isted, fra Oslo til Røyken, og så på klokka, SHIT! det er bare 10 minutter til toget går, så jeg løp for å ta ut penger siden jeg trodde jeg ikke hadde (hadde ikke nok på meg uansett). Jeg får tatt ut, og går ned og venter på nationalen, og så kommer toget etter noen minutter. Det flytter sakte bortover, så jeg sto endte opp ved enden av toget som er kun månedskort vogn. Greit nok tenker jeg, jeg har jo miljøkort, så det bør vel funke.. Satser på det, og går inn og setter meg. Sitter der og ser på cd'ene jeg bytta, og er glad jeg endelig fikk gjort det greiene på ambassaden og tenkte at det var kult at det sto vakter utenfor og sånt. heh, ihvertfall, plutselig ut av ingenstess kommer to vakter og spør om jeg har månedskort og sånt. Dette er i Sandvika. Jeg sier nei, men at jeg har miljøkortet mitt som burde holde og drar frem lommeboka. Så sier karen nei, det gjør det ikke, så jeg tenkte; faen, nå må jeg sikkert betale dobbelt, så har jeg ikke nok cash, men neida! Karen dro frem blokk og greier! Og så spør han om jeg har leg. Uten å tenke drar jeg frem legget, så plutselig sier jeg rett før jeg skal gi det til ham, kommer vel litt ann på hva du skal med det da.. Han sier at han skal får det nå med en gang ellers så kontakter han folk som kan få det fra meg. Jeg sier whatever, og gir ham det siden jeg ikke er hypp på større bot enn det jeg allerede kom til å få. Kødden ner meg signere og greier, og jeg gjør det med en smule dårlig underskrift, bare fordi jeg vurderer å melde miljøkortet og bankkortet stjålet. Så får han han andre karen som er med han (som garantert fikk major hard-on av å se han andre skrive bot, og gledet seg som en unge til de var alene så kan kunne fiste ham i toern med pennen som ble brukt til å skrive ut bota) for å se om det var meg. Bildet ble tross alt tatt for tre år siden. Da hadde jeg litt lengre hår og ikke briller, og idag hadde jeg akkuratt klippt meg, + at jeg brukte lue. Få kortet mitt sier jeg til ham, og karen gir meg det og miljøkortet og så sier han oops, jeg holdt på å ta med dette, så gir ham meg miljøkort lappene. Akkuratt da ruller toget inn på Asker stasjon, og de to drittsekkene går av toget....

FUCK! Dette passer jo jævlig dårlig.. Og jeg tenkte at fattern kom til å bli dritpissed, og at jeg ikke fikk dra ut og spise ikveld, som jeg egentlig ikke har råd til nå ettersom jeg fikk den forbanna botten. Så jeg kommer hjem og ringer fattern, og han bare sier jeg kan kaste den, for de har ikke lov til å gjøre det de gjorde, men jeg vet at de har det.. Uansett, så trenger jeg hjelp av folk har for å komme på gode unnskyldninger jeg kan gi til NSmuthafuckingB eller whatever sånn at jeg slipper å betale. Jeeh..


(Btw, så tror jeg dette er min lengste post her på en stund )
Sist endret av Carlo; 4. januar 2002 kl. 13:40.
thihi.. <- min korteste post
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
gjør slik som jeg gjør når jeg tar toget i oslo.. kjøp den billigste billetten, og hvis du blir stoppet i kontroll så er du utenbys fra og kan ikke systemet/språket.. funker hver gang
JEG ER UTLENDING FOR FAEN, JEG HAR LOV TIL Å GJØRE HVA FAEN JEG VIL, DET STÅR I GRUNNLOVEN!!

;p
Better than thou.
Trådstarter
Opprinnelig postet av wingie
thihi.. <- min korteste post
Vis hele sitatet...
Jeg slapper deg etterpå Robin. Bare vent! Skal slå dem ihjel med spisepinner eller no!
Finn på en eller an unnskyldning om at du ble HENVIST til Månedskortvognen. Si en konduktør eller no. sa det var for fullt, eller lignende i de andre vognene. Kanskje det funker?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
hmmz, carlo jeg har en ide.
Hvor stor var boten?? Bør vel være 700 eller noe..
Ved en enkelt ting, kan du spare 300 kroner..
Du går på narvesen e.l. og kjøper ett månedskort, så sender du ett brev til nsb med kopi av kortet, og sier at du prøvde å fortelle folka at du hadde månedskort, men de hørte ikke etter.
Da slipper du unna med 50kr i gebyr..
jeg TROR denne metoden fungerer.......
Totto
Gjør som du tenkte da.. nekt for at det er deg ;) Har aldri vært borti i den saken før, faktisk bare tatt toget to ganger i mitt liv, så jeg vet ikke helt hva som er lov å ikke osv..
Hvis du skulle kjøpt et månedskort, og sendt det til NSB, så tror jeg det funker litt dårlig; for jeg tror månedskortene er stemplet med kjøpsdatoen. Da virker det jo isåfall "litt" mistenkelig å komme med et kort som er kjøpt en uke etter at boten er skrevet ut.

Du kan imidlertid prøve å bare være ærlig ovenfor de gutta du kontakter. De er gjerne litt mer fleksible enn apehjernene på toget.

Jeg fikk for eksempel selv en bot et års tid tilbake på 750 kroner for å ikke ha billett på t-banen. Jeg skrev imidlertid et brev til Oslo Sporveier, hvor jeg sa (fakta) at jeg aldri hadde tatt t-banen før, og at jeg ikke visste at man ikke kunne kjøpe billett på selve toget. Og det visste jeg faktisk heller ikke. Det at dette skjedde 10 minutter før jeg skulle opp i eksamen i forberedende ved universitetet i Oslo, var jo heller ikke supert. Uansett, boten ble frafallt - og de ønsket meg lykke til med eksamensresultatet.

Du må huske at du er en god kunde for NSB, og hvis du poengterer dette samtidig som du bare forteller historien helt ærlig, slik den hendte, så tror jeg du har bedre sjanser enn hvis du prøver å bløffe deg ut av det. Skjebnens ironi har det til at jeg nå selv jobber som kontrollør inne i mellom på trikken, og det er de samme unnskyldningene som går igjen; og da særlig den med at idkortet ble bøffet, og at det ikke var deg som satt der. Alle de klagebrevene blir bare kastet rett i junkhaugen :-)
Jævlig kjip sak det der carlo... Det som er synd, er at du også ikke har så mange sjanser til å prøve å få slippe boten. Går liksom ikke å først være ærlig og så si at du har månedskort...

Sitter og ser på månedskortet mitt nå... ser ikke noe datostempel for kjøpsdatoen. Enten kjøper du et månedskort, og sender inn en kopi, ellers så sier du sannheten. Forklar hele greia, og få deg gjerne til å høres litt ekstra stakkarslig ut. Bare prøv å si minst mulig stygt om vaktene. Forklar heller at du følte deg missforstått, og at selv om du samarbeidet etter beste evne så ble du ikke tatt på alvor. For meg hørtes du uskyldig ut, og da tror jeg at det holder for dem også.

Har skrevet brev selv før, og fått sluppet boten. Send meg gjerne brevet hvis du ønsker å få det til nærmere gjennomsyn...
En kompis av meg, SpXzTeR satt på toget med deg tror jeg.. Han er medlem han og , og han sa at han trodde han så deg!! Han spurte vistnok om han kunne sette seg der med deg.. I røykekupeen.. Stemmer det? Sorry, ingenting med saken og gjøre men hva faen.. Vi er da nFF'ere begge to...
Tok i grunn ikke den bot ting greia di helt jeg, men det er altdis en måte og lure seg unna på!
Better than thou.
Trådstarter
Næ.. Var lokaltog dette.. Ingen røykekupe i de..
Opprinnelig postet av Totto
hmmz, carlo jeg har en ide.
Hvor stor var boten?? Bør vel være 700 eller noe..
Ved en enkelt ting, kan du spare 300 kroner..
Du går på narvesen e.l. og kjøper ett månedskort, så sender du ett brev til nsb med kopi av kortet, og sier at du prøvde å fortelle folka at du hadde månedskort, men de hørte ikke etter.
Da slipper du unna med 50kr i gebyr..
jeg TROR denne metoden fungerer.......
Totto
Vis hele sitatet...
broren min gjorde noe lignende han kjøpte pernsonlig månedskort (da varte et mnd kort f.eks. hele januar ikke 15 januar til 15 osv) og sendte kopi av mnd kortet og sa at han hadde glemt det osv og slapp unna.. prøv å send inn en kopi av et som er eldre enn da du ble busta, skriv den høfflig og forklar alt tullet som skjedde ikke skriv at de for faen meg skal trekke den tilbake osv så går det sikkert.
Better than thou.
Trådstarter
Samme faen, den er betalt nu.
jaja carl.. kjipt met, har du egentlig noe annet å bruke penga dine på?

PS: skal du til hemsedal til helga?
Better than thou.
Trådstarter
Haha, har utrolig mye mer å bruke penga på.
Og nei jeg skal ikke til Hemsedal, fordi jeg ikke har spenn lengre. Dessuten må jeg passe søstra mi for fattern er ute på jobb.
Men jeg stenger tråden, for dette ble egentlig jævlig offtopic.