Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6464
Hei!
Jeg holder på med produksjon av et eget varslingssystem som skal varsle meg når diverse ting skjer i en gruppe.
Hittil har jeg fått til å få varsel om innlegg i gruppa, om visse ord i gruppa, og når Facebook-siden til administrasjonen mottar en PM.

Det neste er da å få varsel når det kommer medlemsforespørsler i gruppa. I utgangspunktet kunne jeg brukt Facebook sitt API til å hente member_request_count, men dessverre har Facebook satt det slik at hvis det er mindre enn 50 medlemsforespørsler som venter, så returneres 0.

Jeg må derfor ha en annen løsning for å få vite når det er noen medlemsforespørsler i gruppa.

Jeg kunne tenkt meg at en løsning hvor jeg laster ned gruppa i HTML-format, og bruker grep eller lignende for å søke på ordet "Medlemsforespørsel". Dersom ordet eksisterer i HTML-filen jeg laster ned, så er det minst en medlemsforespørsel i gruppa. Da gjenstår det bare å finne ut hvordan jeg kan gjøre dette i Linux / terminal / PHP, whatever.

Forslag?
Hei!

Ikke sikkert det løser problemet ditt, men er i samme gata.

Da jeg programmerte, riktignok for en del år siden brukte jeg Python sitt Beautiful Soup-bibliotek for web scrapping. Jeg brukte også en del Jsoup i Java. Begge deler er veldokumentert og funket veldig bra. De navnene har satt seg i hjernen fordi det fungerte godt av de mange bibliotekene jeg brukte.
Du må finne en løsning som lar deg sende requests mot Facebook som innlogget. F.eks sende med alle cookies facebook setter o.l.

Godt mulig Facebook har ekstra tiltak mot dette så kanskje det ikke er gjennomførbart.
Stingray's Avatar
Trådstarter
Dette ble vanskelig å finne ut av, ja
Det er ikke lettere at serveren står i utlandet, slik at Facebook automatisk blokkerer innloggingen. Ikke at det er det største problemet, er jo bare å bruke en server i Norge, men har fortsatt ikke funnet ut hvordan jeg kan løse dette, det handler bare om mine kunnskaper til å programmere slike ting.
Om du går i Firefox og gjør følgende:
  1. Åpne Developer Tools
  2. Gå til Facebook.com
  3. Gå til network-tabben
  4. Finn requesten for siden (den første om du tømte loggen før du lastet inn siden)
  5. Høyreklikk på den og velg Copy as cURL
  6. Åpne Postman
  7. Velg Import og Raw text

Da fungerte det for meg og jeg fikk hentet facebook.com som innlogget. Så kan du jobbe deg derfra og finne ut hvilke ting du må ha med og om du finner infoen du trenger.