Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1228
Jeg skal kjøpe meg ny pc snart, å tenkte at jeg skulle bygge en selv. Problemet da er at jeg har så og si null peiling på hardware.
Så jeg lurte på om noen her hadde gidda å hjulpet meg å finne det beste og billigste...

Jeg gamer så jeg vil ha en pc med SUPERT skjermkort, en del ram, bra prossessor og ca 200 giga harddisk.

Og alt til en ca. pris på 8000-10.000 kr

Noen?
Sist endret av cyanid; 2. oktober 2003 kl. 21:58.
Har du noe fra før, som skjerm, tastatur osv?
Mulig det er fy-fy å anbefale et annet forum, men Hardware.no har mange tråder om akkurat dette. F.eks http://forum.hardware.no/viewforum.p...768d82e4fb863a
IvIoyner: har skjerm. tastatur å mus klarer jeg å kjøpe selv

DonTomaso: Fint forum det der, er en del tips der.
Men skulle likevel hørt hva dere mener jeg bør kjøpe til min pc :]
Barton xp2500 837,00
Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A 1 046,00
Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR 2775,00
Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM (to stykk) 1 672,00
Chieftec BX Tower m/dør Sort 865,00
Totalt ca 7200, fra komplett. Sleng inn cdrom og slik i tillegg, så har du et oppsett til 8000. For titusenkronersoppsettet ville jeg tatt det samme, bare Intel CPU med 800mhz fsb og et godt hk. Evt radeon 9800 pro.
Er det bare meg, eller har du glemt ram?
Jeg har glemt ram.
Kjøp nyeste pc-pro, helt bak i det står det en del tips ved kjøp av PC. Egen side for 'gamerPC'...
Opprinnelig postet av Red-Bull
Kjøp nyeste pc-pro, helt bak i det står det en del tips ved kjøp av PC. Egen side for 'gamerPC'...
Vis hele sitatet...
Dem ligger litt over prisen han kunne tenke seg, men han kan jo kutte ut enkelte ting siden han har noe fra før.

Dem plukker også delene fra ulike leverandører, og da blir det en del i frakt også da. Men når du finner en leverandør som ikke ligger så ille i pris på alle komponentene du trenger så betaler du bare en frakt.
Pc oppsettet som er bak i PcPro finner du og under anbefallinger på hw.no pluss mye mye mer.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Barton xp2500 837,00
Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A 1 046,00
Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR 2775,00
Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM (to stykk) 1 672,00
Chieftec BX Tower m/dør Sort 865,00
Totalt ca 7200, fra komplett. Sleng inn cdrom og slik i tillegg, så har du et oppsett til 8000. For titusenkronersoppsettet ville jeg tatt det samme, bare Intel CPU med 800mhz fsb og et godt hk. Evt radeon 9800 pro.
Vis hele sitatet...
Han skal ha gamer pc, Han sparer mye penger om han ikke kjøper Dem 2x120 Diskan ! om han skal ha gamer pc holder det lenge med en 80Gb eller noe, og ha heller 2x512 DDr brikker
Han ville ha 200gb harddisk, jeg la inn det i forslaget.
Og maxtor (bråk) disk da
Kjøp Heller seagate disk da! den modellen som er lydløs, Maxtor som voktern sier BRÅKER
litt veldig offtopic: Følger det med en form for "bruksanvisning"?
har litt lyst sjøl, men vet ikke om jeg tør.....

tetra (the n00b)
Tetra: tenker du på å sette sammen pc?`Ikke ille, det følger ikke med noe særlig annet enn manual til hovedkortet. Der står det hvilke ledninger som skal hvor, hvordan man fester cpu og slikt. Egentlig er det ganske selvforklarende, man ser hvor ting passer og hvor de skal. Deretter er det bare å boote opp og legge inn os. Det er intet problem å klare det, bare man tar seg god tid og bruker sunn fornuft. Oh, ikke skru på pc'en før du har festet kjøleren til cpu, mange gjør denne tabben
denne kan også være til nytte.
Tetra: Tias hjelper deg, spør han på msn.