Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4725
Hei. Strøyk på oppkjøring for en uke siden. Fikk skikkelig nerver når sensor kom inn og satt seg ved siden av meg. Kjører veldig fint med kjørelærer, og når jeg øvelseskjører med familie/venner.

Er det en ide å ta en lyrica før for å roe nervene? Eller er det en dårlig ide?
Det er en dårlig ide. Pronto.
Jeg synes å kjøre i påvirket tilstand er å fraråde under absolutt alle omstendigheter. Jeg synes ikke noen på forumet skal oppfordre til det.
Sist endret av Veggen; 10. september 2021 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Redd Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var også dritnervøs på oppkjøring å kjørte dårlig pga, men forklarte sensor hvordan jeg følte det og bestod. er nok helt normalt å være nervøs, men deff ikke normalt å må ruse seg for å kjøre bra. Kanskje du egentlig burde øve mer, og at dette er et tegn på at du ikke enda klarer å håndtere stressende eller krevende situasjoner i trafikken?
Bruh, på tide å lese igjennom førerkortboka et par ganger til. Dette vet du egentlig svaret på selv.
Bare for sparke videre på en dø hest Å kjøre i påvirket tilstand er aldri greit. Det er ingen gyldig uskyldiger, med mindre det står om livet.
Du utsetter deg selv, og andre for uforsvarlig fare.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka dagen før, besto ikke oppkjøring. Neste gang clean i noen uker, røyka dagen før oppkjøring, besto ikke. Clean i noen uker, kompis har endelig skaffa weed og er gira på å røyke dagen før ny oppkjøring. Jeg takker nei og består endelig.

Vær helt Clean, så ordner du det lett.
Anonym bruker
"Redd Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok lappen edru, men mista den og ble fengsla etter ruskjøring :P
Anonym bruker
"Redd Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men ja som sagt (uten at jeg skal sparke en død hest). Så er å kjøre bil litt som å sykkle, det kan være litt tricky å lære men når du skjønner det og er trygg på det så er det super lett, og det ville ikke vært snakk om å stryke på oppkjøring om du er en kompetent sjafør. om det er medisinske grunner til at du må ta medikamenter før, så må dette gjøres i sammsvar med lege. Liksom det oppstår ekstremt mye farlige situasjoner i trafikken, som antageligvis vil oppleves som mye værre en å kjøre med en sensor. Og om du ikke klarer å kjøre med sensor, så må du jo bare øve mer da, kanskje prøve å øve litt i andre forhold en det du er vant med, siden det er tydelig at forhold du ikke er vant med takler du ikke. Og her prøver jeg ikke komme off "crass". men øving gjør mester bro. hvis jeg ikke klarer å løfte en spesifikk vekt på trenings senteret så er det jo åpenbart for meg at jeg må trene mer før jeg åppnår styrken jeg trenger for å løfte en slik masse, jeg blir jo ikke å ta steroider for å klare det..
Var også nervøs første gangen og strøk. Shit happens tenkte jeg bare før neste oppkjøring og fikk den chilleste og mest joviale sensoren man kunne drømt om, hele viben hans fikk meg rolig og null stress! Får håpe du også møter på en sånn en Tror ikke lyrica er så god ide
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hei. Strøyk på oppkjøring for en uke siden. Fikk skikkelig nerver når sensor kom inn og satt seg ved siden av meg. Kjører veldig fint med kjørelærer, og når jeg øvelseskjører med familie/venner.

Er det en ide å ta en lyrica før for å roe nervene? Eller er det en dårlig ide?
Vis hele sitatet...
Dårlig idè. Husk at det tåles å gjøre noen feil, iallfall om du sier det selv og forklarer hvorfor det var feil å hva du skulle gjort.
Det er helhetsbildet de går etter.
Hvis du starter førerkort karrieren din ved bruk av det som nå er et b-preparat så kan selvkontrollen til å senere gjøre lignende tabber vedrørende bilkjøring bli svekket og du kan raskt ende opp tilbake til start. Best å bare gjøre det på den ansvarlige og lovlige måten selv om det ikke er den enkleste løsningen. Selv måtte jeg levere inn førerkortet mitt på grunn av at jeg gikk fast på lyrica (før jeg fikk det lovlig på resept) og bare skulle ha en "liten" time på en ruspoliklinikk. Når det kom frem at jeg brukte lyrica så måtte de bruke meldeplikten selv om jeg ikke kjørte bil påvirket. Kan ikke sammenlignes situasjonsmessig men bare et eksempel på hvordan små valg kan ha store konsekvenser.
Sist endret av EuroPalleJesus; 13. september 2021 kl. 01:58.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Hvis du starter førerkort karrieren din ved bruk av det som nå er et b-preparat så kan selvkontrollen til å senere gjøre lignende tabber vedrørende bilkjøring bli svekket og du kan raskt ende opp tilbake til start. Best å bare gjøre det på den ansvarlige og lovlige måten selv om det ikke er den enkleste løsningen. Selv måtte jeg levere inn førerkortet mitt på grunn av at jeg gikk fast på lyrica (før jeg fikk det lovlig på resept) og bare skulle ha en "liten" time på en ruspoliklinikk. Når det kom frem at jeg brukte lyrica så måtte de bruke meldeplikten selv om jeg ikke kjørte bil påvirket. Kan ikke sammenlignes situasjonsmessig men bare et eksempel på hvordan små valg kan ha store konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Du mistet førerkortet fordi du brukte det svart/uten resept? For med en resept kan man fult lovlig kjøre lovlig på Lyrica
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mistet førerkortet fordi du brukte det svart/uten resept? For med en resept kan man fult lovlig kjøre lovlig på Lyrica
Vis hele sitatet...
Ja du ser vel at jeg skrev før jeg fikk det lovlig på resept, men på den tiden var det uansett et C preparat, idag er det et B preparat og det er satt grenseverdier på alle slike medisiner for å lovlig kunne kjøre bil. Selv om man har Valium på resept så kan man ikke kjøre fritt med blodet fullt av diazepam. De grenseverdiene er ekstremt lave.

Kan heller ikke se at han nevner om han har det på resept eller ikke, burde isåfall være en dose godt under 150 milligram, for uten toleranse så blir man rimelig groggy på bare den dosen. Tok nylig en 300 for første gang på flere år å.... Fy faen sier jeg bare �� kan ikke huske at man kunne bli så fucked på en 300mg, holdt på å besvime vær eneste gang jeg reiste meg opp av sofaen de neste 24 timene og endte med og sove sammenhengende i 12 timer. Ble rett og slett ekstremt ubehagelig til slutt så kan ikke huske hvorfor jeg var så sykt hekta på det stoffet der. Digg i kombo med opiater da. Kunne iallefall aldri ha falt meg inn å kjøre bil med det der i blodet, skulle isåfall ha sittet ganske godt fremoverlendt med hodet over rattet i sneglefart ��

Er jo merkelig å skulle spørre om det hvis man er tilvent stoffet og får det på resept mot angst, da gjør man det jo bare siden man står på det som medisin. Har aldri hørt om lyrica bli skrevet ut som en ved behovs medisin heller da det krever tilvenning for best terapeutisk effekt
Sist endret av EuroPalleJesus; 17. september 2021 kl. 04:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Ja du ser vel at jeg skrev før jeg fikk det lovlig på resept, men på den tiden var det uansett et C preparat, idag er det et B preparat og det er satt grenseverdier på alle slike medisiner for å lovlig kunne kjøre bil. Selv om man har Valium på resept så kan man ikke kjøre fritt med blodet fullt av diazepam. De grenseverdiene er ekstremt lave.

Kan heller ikke se at han nevner om han har det på resept eller ikke, burde isåfall være en dose godt under 150 milligram, for uten toleranse så blir man rimelig groggy på bare den dosen. Tok nylig en 300 for første gang på flere år å.... Fy faen sier jeg bare �� kan ikke huske at man kunne bli så fucked på en 300mg, holdt på å besvime vær eneste gang jeg reiste meg opp av sofaen de neste 24 timene og endte med og sove sammenhengende i 12 timer. Ble rett og slett ekstremt ubehagelig til slutt så kan ikke huske hvorfor jeg var så sykt hekta på det stoffet der. Digg i kombo med opiater da. Kunne iallefall aldri ha falt meg inn å kjøre bil med det der i blodet, skulle isåfall ha sittet ganske godt fremoverlendt med hodet over rattet i sneglefart ��

Er jo merkelig å skulle spørre om det hvis man er tilvent stoffet og får det på resept mot angst, da gjør man det jo bare siden man står på det som medisin. Har aldri hørt om lyrica bli skrevet ut som en ved behovs medisin heller da det krever tilvenning for best terapeutisk effekt
Vis hele sitatet...
"trengte" en bekreftelse på det for å være sikker ja.
Valium kan du spise 10mg daglig og fortsatt beholde førerkort. er ingen konkret grenseverdi på Lyrica så det er opp til legen, men det kommer sikkert.

Syntes det er bra I sosiale lag og for å booste alkoholen. Finnes ikke et bedre medikament enn dette for sosial angst.
Benzo har en tendens til å gjøre en sosialt apatisk selv i høye doser noe lyrica gjør det omvendte av.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"trengte" en bekreftelse på det for å være sikker ja.
Valium kan du spise 10mg daglig og fortsatt beholde førerkort. er ingen konkret grenseverdi på Lyrica så det er opp til legen, men det kommer sikkert.

Syntes det er bra I sosiale lag og for å booste alkoholen. Finnes ikke et bedre medikament enn dette for sosial angst.
Benzo har en tendens til å gjøre en sosialt apatisk selv i høye doser noe lyrica gjør det omvendte av.
Vis hele sitatet...
Uten tvil, bare synd at begge delene er like avhengighetsskapende med sinnsyke roubound effekter på den angsten når man prøver sluttet. Har vært på avrusning på både benzo og lyrica, værste jeg har vært med på. Tok 6 måneder før angsten og abstinense ga seg. Men skulle jeg velge å kose meg med en av de engang iblant ute med folk så er helt klart lyrica førstevalget. Bruker det en skjelden gang til opiat booster når jeg skal ha meg en utskeielse. Jeg fikk det i 6 år for Generalisert angstlidelse, endte med mere angst etterhvert som kroppen ble avhengig og ble mirakuløst nok helt angst fri når jeg sluttet med all angst medisin. Kan kjenne tendens til sosial angst nå og da ennå men heldigvis ikke i nærheten slik det var. Har iallefall full forståelse for at det kan være lett å ty til lyrica men anbefaler det ikke med mindre man virkelig har kontroll på det, for de seponeringsploblemene er virkelig ikke verd det.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Uten tvil, bare synd at begge delene er like avhengighetsskapende med sinnsyke roubound effekter på den angsten når man prøver sluttet. Har vært på avrusning på både benzo og lyrica, værste jeg har vært med på. Tok 6 måneder før angsten og abstinense ga seg. Men skulle jeg velge å kose meg med en av de engang iblant ute med folk så er helt klart lyrica førstevalget. Bruker det en skjelden gang til opiat booster når jeg skal ha meg en utskeielse. Jeg fikk det i 6 år for Generalisert angstlidelse, endte med mere angst etterhvert som kroppen ble avhengig og ble mirakuløst nok helt angst fri når jeg sluttet med all angst medisin. Kan kjenne tendens til sosial angst nå og da ennå men heldigvis ikke i nærheten slik det var. Har iallefall full forståelse for at det kan være lett å ty til lyrica men anbefaler det ikke med mindre man virkelig har kontroll på det, for de seponeringsploblemene er virkelig ikke verd det.
Vis hele sitatet...


Husk at lyrica ikke kommer opp på spyttetesten som politiet bruker i trafikken. Det kommer bare opp på blodprøven.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"trengte" en bekreftelse på det for å være sikker ja.
Valium kan du spise 10mg daglig og fortsatt beholde førerkort. er ingen konkret grenseverdi på Lyrica så det er opp til legen, men det kommer sikkert.

Syntes det er bra I sosiale lag og for å booste alkoholen. Finnes ikke et bedre medikament enn dette for sosial angst.
Benzo har en tendens til å gjøre en sosialt apatisk selv i høye doser noe lyrica gjør det omvendte av.
Vis hele sitatet...

Kan sikkert fint kjøre med det å, det vises ikke på spyttetesten
Sist endret av Patefron; 8. mars 2023 kl. 02:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.