Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1560
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har 10mg Bensedin (diazepan) i blister, og lurer på om man trygt kan dele disse i to?

Jeg vet at noen tabletter har et beskyttelseslag som gjør at det tas opp tregere, men har ikke klar å finne ut om bensedin har dette laget? Er det trygt?
Ja, det er trygt. Er jo ikke delestrek på de om det ikke hadde vært trygt.
Sist endret av BenzoKnekk; 30. november 2021 kl. 12:35.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Ja, det er trygt. Er jo ikke delestrek på de om det ikke hadde vært trygt.
Vis hele sitatet...
Jo men det er jo ingen delestrek på de?! Den er isåfall usynlig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo men det er jo ingen delestrek på de?! Den er isåfall usynlig
Vis hele sitatet...
Ta ut en av pillene å se. Det skal være delestrek på dem jo.
Kan trygt deles i to.

Men anbefaler deg heller få hjelp på andre måter. Virker ikke som du er en som bør spise piller
Åja faen! Jeg tripper, sorey for det, trodde 5mg hadde ingen delestrek og 10mg hadde delestrek, men ingen av dem har det! Sorry for falsk info.


Men ja de kan deles i to uten noe problem!
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Kan trygt deles i to.

Men anbefaler deg heller få hjelp på andre måter. Virker ikke som du er en som bør spise piller
Vis hele sitatet...
Takk for svar, jeg har enormt respekt for fareaspektene ved benzo, så jeg prøver å være forsiktig Jeg tar litt, og da ved spesielle anledninger hvor jeg ikke har råd til å la nervene ta overhånd, men tar aldri benzo kontinuerlig i mer enn 1 uke av gangen, etterfulgt av 2-4 uker total pause. Men, strengt tatt så er det vel de færreste som egentlig "bør" spise piller

Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Åja faen! Jeg tripper, sorey for det, trodde 5mg hadde ingen delestrek og 10mg hadde delestrek, men ingen av dem har det! Sorry for falsk info.


Men ja de kan deles i to uten noe problem!
Vis hele sitatet...
Hehe, no worries Ble litt forvirret må jeg innrømme, tok nesten frem mikroskopet for å lete etter en delestrek
Hvis du skal dele den så burde du kjøpe tablettdeler på apotek, gjør det litt lettere.
Nå så jeg faktisk de 5mg pillene bensedin!

Er delestrek på 5mg pillene, og ikke delestrek på 10mg pillene.