Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1932
Anonym bruker
"Harm Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå så har jeg 1 abonnement på mobilen på 2bg og sånn vanlig nett hjemme med ubegrenset, men lurer på om det er vanlig å ha bare 1 ubegrenset mobilnett som man kan bruke på både pc hjemme, nettbrett, TVen og mobilen.

Og er det lov? Har lest det ikke skulle være lov
Ulovlig?
Men ubegrenset mobilnett er vel en sannhet med modifikasjoner.
De fleste (alle?) tilbydere struper hastigheten når du har brukt så og så mye.
Det har kanskje ikke så mye å si på en mobil, men kan bli kjipt å surfe, streame, laste ned og se TV med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå så har jeg 1 abonnement på mobilen på 2bg og sånn vanlig nett hjemme med ubegrenset, men lurer på om det er vanlig å ha bare 1 ubegrenset mobilnett som man kan bruke på både pc hjemme, nettbrett, TVen og mobilen.

Og er det lov? Har lest det ikke skulle være lov
Vis hele sitatet...
Helt ærlig syntes jeg hele posten var litt vanskelig å skjønne.

Om det er vanlig å ha et abonnement med tvilling-SIM til både mobil og trådløs ruter med ubegrenset mengde? Ja.
Om det er lov? Såklart, ellers hadde det neppe vært noe leverandører åpenlyst snakket om. Hvor var du lest at det ikke skal være lov? Har du en lenke/nettadresse?

Sitat av vindaloo
Ulovlig?
Men ubegrenset mobilnett er vel en sannhet med modifikasjoner.
De fleste (alle?) tilbydere struper hastigheten når du har brukt så og så mye.
Det har kanskje ikke så mye å si på en mobil, men kan bli kjipt å surfe, streame, laste ned og se TV med.
Vis hele sitatet...
Har nettopp hatt slik løsning selv, og det var ikke noe problem med Netflix i 4K. Det som derimot er kjipt er å laste ned med strupa nett. Derfor får man noen ganger gratis databoost, og det er heller ikke uoverkommelig om man må kjøpe en egen i boost til 19 kr for 4 timer. Hadde det et år, og det funka fjell!
Sist endret av knert1; 1. august 2021 kl. 09:34.
Det er blitt ny konkuranse mellom operatørene om å levere betraktelig mer datamengde før det strupes.
Jeg har Telenor Mobilt hjemmebredbånd og det er ikke lenger så veldig eksklusivt som det har vært hva angår datamengde.
Kommer veldig an på nettforbruket ditt. Er det kun for f.eks streaming av serie/filmer så vil et abonnement som Telenor Next fungere fint - det strupes ned til 3 Mbit/s etter 100 GB (med mulighet for påfyll), så enn så lenge du ikke strømme i 4K etter oppbrukt data, drive servere ol. så kan det være en gunstig løsning om du ikke har mulighet for fiber.

Vet ikke hvor vanlig dette er blitt i norske hjem, men det er en løsning jeg selv går for når jeg er på ferie f.eks.
Det står det sikkert noe om i vilkårene. Sist jeg så på det hadde de fleste som tilbyr dette i bruker vilkårene. Mange som tilbyr "ubegrenset" tilbyr i bunn og grunn en stor datapakke, som for eksempel 1000gb, så sjekk det også.
Gjorde dette selv en periode før jeg fikk lagt inn fiber.
Fungerte helt OK, men synes det ble for tungvindt etter mobiloperatøren begynte å strupe hastigheten etter at en viss mengde GB var brukt. Med Netflix og lignende så brukes datamengden opp ganske kjapt. Laster du mye ned så fungerer det dårlig.
Anonym bruker
"Harm Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Kommer veldig an på nettforbruket ditt. Er det kun for f.eks streaming av serie/filmer så vil et abonnement som Telenor Next fungere fint - det strupes ned til 3 Mbit/s etter 100 GB (med mulighet for påfyll), så enn så lenge du ikke strømme i 4K etter oppbrukt data, drive servere ol. så kan det være en gunstig løsning om du ikke har mulighet for fiber.

Vet ikke hvor vanlig dette er blitt i norske hjem, men det er en løsning jeg selv går for når jeg er på ferie f.eks.
Vis hele sitatet...
Vet du om det der med 3mbit/s menes "ned eller opp" hastighet?