Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2600
Lånte bort mobilen til en fremmed kar i dag, han var med fire andre store karer og de hadde nettopp sett med snakke på telefonen med en annen, så jeg tørte rett og slett ikke å si nei.

Nå i ettertid så er jeg drit paranoid for at de planta noe på den eller noe sånt. Husker å lese at det var mange som hadde lånt bort mobilen, blant annet og endt opp med at noen hadde plantet masse dritt på den, så endte de opp med tom bank-konto.

Grunnen jeg også får slike tanker er at denne som lånte den i 10 sekunder er kjent for å lure folk og være ganske små kriminell.

Er det på noen måter jeg kan finne ut om de har kødda med den eller noe? Hva burde jeg gjøre?
På 10 sekunder rekker man jo ikke mer enn å feks sende en sms, endre en innstilling osv.
Du kan prøve å logge på telenor/netcom/whatever you have å sjekke om det er sendt noen sms ut, også kan du jo fabrikk-resete tlf. Da skal du være safe
Sitat av twixtor Vis innlegg
På 10 sekunder rekker man jo ikke mer enn å feks sende en sms, endre en innstilling osv.
Du kan prøve å logge på telenor/netcom/whatever you have å sjekke om det er sendt noen sms ut, også kan du jo fabrikk-resete tlf. Da skal du være safe
Vis hele sitatet...
Det som gjorde meg mest paranoid var at han først ringte i 10 sekunder, så spurte han om han kunne ringe en til. Da så det ut som han bare skrev noe, så sa han "nei glem det" og jeg fikk den tilbake.

Det så bare så utrolig rart ut.
Det er lov å si nei vettu.
Han huska ikke nummeret, ta det med ro. Reset telefonen, så får du sove om natta.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Det er lov å si nei vettu.
Vis hele sitatet...
Er kanskje det, ja. Men ikke for meg som er redd alt og alle, så kommer de fire største utlendingene jeg noensinne har sett og spør om de kan låne den.
"Har ikke penger på kortet", er jo en klassiker
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Er kanskje det, ja. Men ikke for meg som er redd alt og alle, så kommer de fire største utlendingene jeg noensinne har sett og spør om de kan låne den.
Vis hele sitatet...
Det er vanskeligst første gangen. Uansett hva som hadde skjedd om du sa nei denne gangen så hadde det vært mye lettere gangen etter der.

Du må starte å bearbeide frykten din ett sted vettu
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
"Har ikke penger på kortet", er jo en klassiker
Vis hele sitatet...
De satt og se på meg snakke med en kamerat i 20 minutter, så tror ikke de hadde gått på den. Vet ikke, jeg. Men det er ivertfall forsent nå!

Men over til mitt harde og skumle liv,

HVIS han hadde gjort noe piss, så holder det med å fabrikk-resete den, som en har sagt?
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
De satt og se på meg snakke med en kamerat i 20 minutter, så tror ikke de hadde gått på den. Vet ikke, jeg. Men det er ivertfall forsent nå!

Men over til mitt harde og skumle liv,

HVIS han hadde gjort noe piss, så holder det med å fabrikk-resete den, som en har sagt?
Vis hele sitatet...
Du kan jo si at det var du som ble oppringt?

Men jeg vil heller råde deg til å bite tenna sammen og si nei når det gjelder sånne ting altså. Det er ikke ett godt tegn at du føler deg nødt til å finne opp masse unnskyldninger til en vilt fremmed. Det er det ingen som har krav på...
Jepps, da skulle du være safe. Og jeg tror ikke han har gjort noe piss.
Jeg tror HAN var tom for penger på kontantkortet sitt.

Du kunne forøvrig slengt ut en kommentar til han om det, da hadde du fått KP av meg
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du kan jo si at det var du som ble oppringt?

Men jeg vil heller råde deg til å bite tenna sammen og si nei når det gjelder sånne ting altså. Det er ikke ett godt tegn at du føler deg nødt til å finne opp masse unnskyldninger til en vilt fremmed. Det er det ingen som har krav på...
Vis hele sitatet...
Så klart skal jeg si nei neste gang, holder på å få magesår her jeg sitter. Skal pokker meg selge alt som heter elektronikk, blir nervøs av alt samma.


Jepps, da skulle du være safe. Og jeg tror ikke han har gjort noe piss.
Jeg tror HAN var tom for penger på kontantkortet sitt.

Du kunne forøvrig slengt ut en kommentar til han om det, da hadde du fått KP av meg
Vis hele sitatet...
Okay, da stoler jeg på deg her! Så får vi se om jeg kanskje får en god natts søvn.
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Så klart skal jeg si nei neste gang, holder på å få magesår her jeg sitter. Skal pokker meg selge alt som heter elektronikk, blir nervøs av alt samma.




Okay, da stoler jeg på deg her! Så får vi se om jeg kanskje får en god natts søvn.
Vis hele sitatet...
Selge alt av elektronikk er vel å ta det litt langt, men jobb litt med selvtillit i situasjoner der du føler deg litt pressa. Om du ikke tar tak i det nå, er det en mulighet for at det bare blir verre etterhvert som du blir eldre.

Du blir straks litt tøffere om du innser at ansiktet ditt ikke er lagd av glass
Fem stk uten telefon? Gå og reset telefonen din du
Sist endret av Arigo; 12. september 2011 kl. 17:38.
Sitat av Arigo Vis innlegg
Fem stk uten telefon? Gå og reset telefonen din du
Vis hele sitatet...
Syntes det var sykt rart selv.

Men dere er 100% sikker på at fabrikk formatering eller hva det nå enn sto holder?

Jeg ser ivertfall at alt fra kontakter til apps er borte, så da kan ikke noe rart han fikk inn med å skrive en melding eller noe være der da?
Si hvordan telefonmodell du har. Du kan jo f.eks. bare reinstallere siste patch fra Sony/Nokia/Apple etc så har du en CLEAN telefon

Og forresten... er ikke en telefon litt for personelig til å bare låne den randomt bort?
Sist endret av uaexed; 12. september 2011 kl. 18:02.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Si hvordan telefonmodell du har. Du kan jo f.eks. bare reinstallere siste patch fra Sony/Nokia/Apple etc så har du en CLEAN telefon

Og forresten... er ikke en telefon litt for personelig til å bare låne den randomt bort?
Vis hele sitatet...
Jo, syntes egentlig det selv. Har sagt nei til folk flere ganger. Vet ikke hvorfor jeg var så pysete i dag.

Jeg tok ivertfall å tilbakestillte den på fabrikkinstillinger, så nå er det ivertfall ingen kontakter, spill eller meldinger der.

Er den Android telefon, hvis det har noe å si.

Men hvis han hadde plantet noe tull på den så ville vel det vært borte nå?
Noen prøv å Google det for meg, klarer ikke å bruke slike avangsterte verktøy selv.

Takk!
Vell, det du kan gjøre er å gå til Google Market, søk på lookout security, registrer deg en konto og VROOM har du det beste antivirus programmet ever laga til en mobil. Lykke til.

(Det skanner hele telefonen, wiper ved tyveri, sporer den opp, osv.)
Sist endret av uaexed; 12. september 2011 kl. 18:17.
Har man fri familie kan man ringe selv om kortet er tomt
Jeg tror det de drev med er scam. De spOr folk om de kan lAne telefonen, for sA A ringe ett betalings nummer hvor de kansje tar 100kr. i minuttet og tOmmer kortet ditt for penger. Men dette er bare en mulighet det jeg har skrevet
Ser mer for meg at de har brukt telefonen din til å avtale et møte med noen mer eller mindre tvilsomme typer for noen kanskje tvilsomme aktiviteter. Om dem er småkriminelle kan det godt være at politiet driver noen form for overvåking av telefonene deres. Vet selv at en tvilsom kamerat av meg gjerne gjør det.
Sist endret av Wiggles; 12. september 2011 kl. 18:36.
Alternativ 1 ( skjedd meg før )

En utenlandsk person sporte om og låne tlf, dum som jeg var sa jeg at det var greit, på tlf regninga var det trekt 300.- til ett service(?) nummer.

Alternativ 2: De bare lånte tlf din rett og slett fordi de har noia, og tror tlf'ene deres er avlyttet. Derfor brukte de din
Sitat av Wiggles Vis innlegg
Ser mer for meg at de har brukt telefonen din til å avtale et møte med noen mer eller mindre tvilsomme typer for noen kanskje tvilsomme aktiviteter. Om dem er småkriminelle kan det godt være at politiet driver noen form for overvåking av telefonene deres. Vet selv at en tvilsom kamerat av meg gjerne gjør det.
Vis hele sitatet...
De kunne godt avtalt å rane en bank for min del, selv så er jeg bare redd for at de tracker meldingene mine eller tømmer meg for penger.

Men har prøvd å Google litt etter folk som har opplevd at noen faktisk har gjort dette med de, og det ser ut som det ikke skjer lenger, eller? At kanskje mobiler har mer sikkerhet nå enn for noen år siden da jeg leste om dette?

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Alternativ 1 ( skjedd meg før )

En utenlandsk person sporte om og låne tlf, dum som jeg var sa jeg at det var greit, på tlf regninga var det trekt 300.- til ett service(?) nummer.
Vis hele sitatet...
Det jeg er utrolig redd for har skjedd med meg også, for jeg klarer ikke å finne nummeret han ringte til på absolutt noen nummersøk.

Men hva gjorde du etter du ble trekt for de pengene?
det du kan gjøre er og ta ut alle pengene på kontoen din bortsett fra noen hundre så sjekker du om de forsvinner

dette funker ikke om du er miljonær
tror du får det bedre med deg selv og bedre selvtillit om du presser deg til å være litt tøff iblandt..si nei,gå et annet sted
Men hvilket nummer var det han ringte da? Om det var et vanlig norsk mobilnummer som starter på 4 eller 9 er det jo ikkeno superpris.
Satser heller på "alternativ 2" altså de noier selv og vil ikke bruke sin egen tlf til å ringe tvilsomme folk.

Hadde faenmeg aldri lånt bort tlf min til 3 store utlendinger som så skumle ut :P Var det mye folk rundt?
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
De kunne godt avtalt å rane en bank for min del, selv så er jeg bare redd for at de tracker meldingene mine eller tømmer meg for penger.

Men har prøvd å Google litt etter folk som har opplevd at noen faktisk har gjort dette med de, og det ser ut som det ikke skjer lenger, eller? At kanskje mobiler har mer sikkerhet nå enn for noen år siden da jeg leste om dette?



Det jeg er utrolig redd for har skjedd med meg også, for jeg klarer ikke å finne nummeret han ringte til på absolutt noen nummersøk.

Men hva gjorde du etter du ble trekt for de pengene?
Vis hele sitatet...
Ikke en dritt, han prata i tlf rundt ett halvt minutt, så rundt 100kr/ 10 sekund.

Gjorde ingenting etter, har aldri blitt trekt noe mere

Sitat av haakon466 Vis innlegg
det du kan gjøre er og ta ut alle pengene på kontoen din bortsett fra noen hundre så sjekker du om de forsvinner

dette funker ikke om du er miljonær
Vis hele sitatet...
Hva faen hjelper det og ta ut pengene på kontoen når det er tlf han brukte? han ringte ikke akkurat med bank kontoen hannes?

Skrives forresten millionær
Sist endret av ghettokid; 12. september 2011 kl. 19:58.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Men hvilket nummer var det han ringte da? Om det var et vanlig norsk mobilnummer som starter på 4 eller 9 er det jo ikkeno superpris.
Satser heller på "alternativ 2" altså de noier selv og vil ikke bruke sin egen tlf til å ringe tvilsomme folk.

Hadde faenmeg aldri lånt bort tlf min til 3 store utlendinger som så skumle ut :P Var det mye folk rundt?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke lenger siden jeg trykket på en knapp som heter "Fjern alle data fra telefon", så nå er jo samtaleloggen borte..

Men noen som har greie på hvordan dette funger? Hva de gjør osv.?
Hvis dere kan finne noe på nettet eller vet om sånne ting fra før av.

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Ikke en dritt, han prata i tlf rundt ett halvt minutt, så rundt 100kr/ 10 sekund.

Gjorde ingenting etter, har aldri blitt trekt noe mere
Vis hele sitatet...

Håper hvis han har gjort det at jeg er like heldig som deg da!

Men hva mener du; har du aldri brukt mobilen igjen? Eller mener du nummeret?
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Men hva mener du; har du aldri brukt mobilen igjen? Eller mener du nummeret?
Vis hele sitatet...
Hva? jeg skrev at jeg aldri har blitt trekt noe mere etter det? Det ble trekt 300kr, har fortsatt brukt nr siden da, men det har aldri blitt trekt noe som helst etter de 300 kr.