Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  400 52558
Hallo, kjære freaks.

Har en tanke om å starte en liten (kanskje stor?) aksjon for å (forhåpentligvis) sette litt mer liv i cannabisdebatten i Norge. Målet med denne aksjonen er ikke å pushe propaganda, men heller prøve å opplyse Ola Nordmann litt mer om temaet. Synest at altfor mye av skremmselspropagandaen forsatt sitter igjen i de fleste generasjoner. Idéen min oppstod etter å ha lest igjennom TissemannXs tråd om Cannabis plakat..
Aksjonen vil i utgangspunktet gå ut på at folk som måtte føle for det lager sitt forslag til en plakat etter TissemannXs mal, der de 5-10 beste vil bli valgt ut som de “offisielle” plakatene som vil bli brukt under aksjonen. (Om andre har forslag til en annen mal er jeg/vi åpne for forslag.)
Etter de “offisielle” plakatene er valgt ut er det ønskelig at så mange som mulig som har mulighet skriver ut så mange eksemplarer av plakatene de orker. Må gjerne slå dere sammen i forkant der folk som skal gå på samme sted organiserer utskriving o.l seg i mellom.
Vi finner så en felles dato (som vi kommer tilbake til) der vi sammles rundt omkring i Norges rike og henger opp våre opplysningsplakater.
Forhåpentligvis vil media legge merke til at det har dukket opp plakater rundtom i hele Norge, og kanskje målet om å komme et steg nærmere en cannabisdebatt er nådd?
Noen rettningslinjer vi håper at folk vil følge:

-Plakaten skal ikke lyse av stoner.
Plakaten skal kunne tas seriøst. Ingen dekorative blader, rastamenn eller bonger.
Helst se så profesjonell ut som mulig, med andre ord.
Så seriøse argumenter og/eller opplysninger som mulig. Vi skal heller ikke drive propaganda.

-Vi skal ikke forsøpple.
Ikke strø plaktene over alt. Heng de pent opp plasser de vil bli sett. Og kanskje plasse de får henge, om vi er heldige. Det er ingen grunn til å stille cannabis i dårligere lys enn det allerede er i.

- Vær oppgående.
Ingen kan nekte deg å røyke før og/eller under aksjonen.Vet du med deg selv at du hadde fått noia av å møte en tilfeldig voksen kar, vurder det selv. Om du derimot klarer snakke like godt for deg høy som ikke, er det bare å slå deg løs. Om du skulle møte på en sinna gårdseier eller politi er det greit at du kan snakke for deg; hva du driver med, hvorfor du gjør det og hva poenget med aksjonen er. Er såklart ikke pålagt, vil du beine skal du få lov til det.

-Du er deg selv.
Du deltar av egen fri vilje som Navn Navnesen. Sier ikke at du skal skrike ut navnet ditt og fortelle alle at akuratt DU liker cannabis. Men ikke noe “We are Freak, we are legion”-opplegg. Da jeg mener det vil bli tatt mindre seriøst om vi gjør dette som en “gruppe”.

Jeg ønsker også et par personer til å sitte i “komitéen”, som er med på diskutere avgjørelser som endelig dato, utvalg av plakater etc.
Om noen melder seg til å være en “representant” for aksjonen i sin by eller på sitt hjemsted er også dette flott. Da har folk noen å henvende seg til om de skulle ha spørsmål om eventuelle samlingpunkter etc. Om noen kunne tenke seg å være i “komitéen” ser det bare å sende en PM.

Om vi har noen her på forumet som er aktive på andre aktuelle forum som f.eks. Norsk Cannabisforum er dere mer enn oppfordret til å spre ordet.
Jeg satser på at dette er en aksjon som lar seg gjøre, men det for at den skal ha sin hensikt må DU være med. Ikke la det være med tanken. Tenkte vi kunne satse på å få den i gang til slutten av februar eller mars.
Håper folk viser sin interesse og deltar i både plakatmekking og aksjonering. Det er ingen unnskyldning til å ikke delta! La oss gjøre vårt for å få vind i seilene.



Malen finner du her.
Sist endret av McHoover; 7. februar 2012 kl. 20:19.
Bra initiativ! Støtter dette for fult.
Må bare minne om at man ikke kan gå ut mer enn 3-4 stykker om gangen mens man deler ut flyers, er man flere regnes det som en demonstrasjon og det må man søke tillatelse for.
Vet ikke noen regler om å henge opp plakater, men jeg tenker at det er lurt å spre seg i grupper på 3-4 i hver gruppe hvis vi først samler oss mange.
Bra initiativ! Har lenge tenkt på å gjøre dette selv, men har ikke fått ut fingern..

Henger lett opp en haug av plakater i nærområdet hvor jeg bor, og kan sikkert få med en liten gruppe med venner som blir med og hjelper til. Det er virkelig på tide at folk blir litt opplyste her. Som det er diskutert i de andre trådene med plakater, så er ikke malen som du nå har lagt ut helt god. Jeg mener man heller burde satse på at alle henger opp de samme plakatene, slik at man vet at kvaliteten på plakatene er på topp. (kanskje jeg misforstod det du skrev, siden du motsa deg selv).
Sist endret av Marr; 7. februar 2012 kl. 20:32.
Sitat av Marr Vis innlegg
Bra initiativ! Har lenge tenkt på å gjøre dette selv, men har ikke fått ut fingern..

Henger lett opp en haug av plakater i nærområdet hvor jeg bor, og kan sikkert få med en liten gruppe med venner som blir med og hjelper til. Det er virkelig på tide at folk blir litt opplyste her. Som det er diskutert i de andre trådene med plakater, så er ikke malen som du nå har lagt ut helt god. Jeg mener man heller burde satse på at alle henger opp de samme plakatene, slik at man vet at kvaliteten på plakatene er på topp. (kanskje jeg misforstod det du skrev, siden du motsa deg selv).
Vis hele sitatet...
Nå tenkte jeg på "mal" som i utseende av plakaten, budskapet synest jeg ikke noe om jeg heller, så se borti i fra teksten og fokuser på utforming. Synest den er lett å kjenne igjen, og ser clean og grei ut. Ingenting til å dra fokuset bort fra budskapet.

Tanken min var at alle som deltar henger opp de samme plakatene. Men at det blir mellom 5 og 10 forskjellige budskaper, alle etter samme "mal".

Plaktene som vil bli brukt vil bli annonsert i forkant.
Jeg tenker at det kanskje ville vært smart å finne ut hvor mange som blir med på dette arrangementet. Lage en avstemning i tråden, eller at alle som er med på dette her, skriver det som et svar i tråden.

Til senere: Når vi har bestemt plakatene som skal brukes så ville nok en event på facebook vært tingen. Er jo sikkert utrolig mange folk som ikke er medlem her på freak, men som likevel har lyst til å bidra med å henge opp noen plakater.
Sist endret av Marr; 7. februar 2012 kl. 22:22.
Hadde nok vær en god ide å vente en stund, gjøre litt forbredeles og sånt, siden responsen til TS ikke er så massiv som man kunne håpet.. Hele ideen er jo at det skal være mange plakater og 5 folk er jo en veldig moderat mengde med folk.
Hva med å få igang en aksjon på facebook? Få i gang litt markedsføring, samle folk av samme interesse? Dere står sterkere jo flere som er med!
Jeg støtter forslaget! Vil gjerne hjelpe til. Godt initativ, en taktisk plakat er ikke dumt. "We love weed<33" plakater ødelegger heller mere enn de gjør nytte.

Om det trengs noe hjelp til grafisk, så kan jeg prøve hjelpe
Er gjerne med i plakatmekking her oppe i Finnmark frivillig, så snart dato og plakat er fikset, men blir det A4 ark, eller noe sånn sirkus greier hehe?

Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hva med å få igang en aksjon på facebook? Få i gang litt markedsføring, samle folk av samme interesse? Dere står sterkere jo flere som er med!
Vis hele sitatet...
Vil helst være anonym, familien er trossalt drugsnazi
Sist endret av justastonedhuman; 7. februar 2012 kl. 22:37.
Støtter det her. Kan eventuelt henge opp noen i Fredrikstad området
Sitat av Kain Vis innlegg
Er gjerne med i plakatmekking her oppe i Finnmark frivillig, så snart dato og plakat er fikset, men blir det A4 ark, eller noe sånn sirkus greier hehe?



Vil helst være anonym, familien er trossalt drugsnazi
Vis hele sitatet...
Er ikke ulovlig å være for en legalisering av cannabis

A4 ville helt klart vært det beste. Eventuelt noe mindre også til postkasser osv. eller A4/2 f.eks?

Det beste er jo også om plakatene er svart/hvitt vennlige, er jo ikke alle som har lyst til å tømme fargeprinteren for å henge opp noen plakater. Ser også problem med å lage en god plakat i svart/hvitt..
Sist endret av Marr; 7. februar 2012 kl. 22:42.
Sitat av Marr Vis innlegg
Er ikke ulovlig å være for en legalisering av cannabis

A4 ville helt klart vært det beste. Eventuelt noe mindre også til postkasser osv. eller A4/2 f.eks?

Det beste er jo også om plakatene er svart/hvitt vennlige, er jo ikke alle som har lyst til å tømme fargeprinteren for å henge opp noen plakater. Ser også problem med å lage en god plakat i svart/hvitt..
Vis hele sitatet...
Husk at A2 er en god del større enn A4. A5 er halvparten av A4.
Skulle nesten fått noen som virkelig kan det og hacke, og lagd nye bakgrunner. På vg dagbladet og facebook om legalisering.

Men om dette skulle latt seg gjøre er vel en annen sak.
Sitat av Marr Vis innlegg
Det beste er jo også om plakatene er svart/hvitt vennlige, er jo ikke alle som har lyst til å tømme fargeprinteren for å henge opp noen plakater. Ser også problem med å lage en god plakat i svart/hvitt..
Vis hele sitatet...
Sniker du deg på NAV, så kan du skrive ut så mye du vil, går du på skolen så bruk skolen sin printer?

Noe jeg vil nevne her, prøv og avik stoner stilen under hening av plakater, tenker hvis du tar på deg fin klær, tenker selv å bruke dress med jobb kofert, stilen sier veldig mye om personen som er for legalisering synes jeg, ser jeg en mann med mann med hette over hode, gamle klær osv.. ville jeg personlig ikke orsket lest plakaten, men kommer det en mann med dress og veldig velkledt, så er det en annen pipe i tonen.
Sist endret av justastonedhuman; 7. februar 2012 kl. 22:50.
Sitat av Marr Vis innlegg
A4 ville helt klart vært det beste. Eventuelt noe mindre også til postkasser osv. eller A4/2 f.eks?
Vis hele sitatet...
Papir ØKER i størrelse jo lavere tallet er.
Det hadde vært kult med større A3 og A2 plakater, men det er ganske dyrt..

Vi kan også lage flyere som er A4 størrelse, så bretter vi dem på midten slik at man får en 4-sidig brosjyre.
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Husk at A2 er en god del større enn A4. A5 er halvparten av A4.
Vis hele sitatet...
Mente A4 delt på 2 , litt utydelig der ja. A5 mente jeg
førstemann på månen
Jeg er med. Henger opp noen på på den nedre delen av Norge.

Et bra tips er å teipe dem på søppelkasser rundt i sentrum.
Sitat av jonasojac Vis innlegg
Skulle nesten fått noen som virkelig kan det og hacke, og lagd nye bakgrunner. På vg dagbladet og facebook om legalisering.

Men om dette skulle latt seg gjøre er vel en annen sak.
Vis hele sitatet...
Nei, det er sånn som er negativt. Gjøre ulovlig ting for å prøve å legalisere noe, er sjeldent en smart ting.

Sitat av Kain Vis innlegg
Noe jeg vil nevne her, prøv og avik stoner stilen under hening av plakater, tenker hvis du tar på deg fin klær, tenker selv å bruke dress med jobb kofert, stilen sier veldig mye om personen som er for legalisering synes jeg, ser jeg en mann med mann med hette over hode, gamle klær osv.. ville jeg personlig ikke orsket lest plakaten, men kommer det en mann med dress og veldig velkledt, så er det en annen pipe i tonen.
Vis hele sitatet...
Personlig ville jeg hengt opp om natten når det ikke er folk til stede. Det å kle seg i dress er kanskje litt overkill? Men så klart, så anbefales det jo å se minst mulig stoner ut og selvfølgelig ikke være ruset...


Kan og være en ide og lage noen forskjellige typer plakater, f.eks. noen enkle svart hvitt som kan skrives ut hjemme og noen som er litt mere "fancy" som kan skrives ut på trykkeri. Gir litt mere seriøst inntrykk.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
http://freak.no/forum/showthread.php?t=165305

http://userserve-ak.last.fm/serve/252/28137197.gif

Forøvrig så lyser det av hele innlegget ditt at du aldri har vært borti seriøst politisk arbeid før.
Støtter denne, er villig til å ta noen nattetokt om det blir en halveis seriøs aksjon. Helst ikke noe facebook styr

Må bare få si at dette desverre ikke er første forslaget om lignende aksjoner. Håper at folk tar initiativ selv og ikke bare sitter å diskuterer!
Sitat av Kain Vis innlegg
Er gjerne med i plakatmekking her oppe i Finnmark frivillig
Vis hele sitatet...

Jeg og :-)
Wow! Var å hjalp brodern med å koble opp et anlegg.
Jeg må si dette var mye større respons enn jeg hadde trodd!
SUPERT folkens!

Jeg er for legalisering, men vil gjerne unngå å gi mor hjerteinfarkt ved å starte en facebook-event av dette. Men om noen andre føler for det har dere mer enn velsignelse nok fra min side!

Om noen med grafiskekunnskaper har lyst å lage et forslag til oppsett er det bare å slå seg løs, det vil bli satt stor pris på!

Jeg tenkte dog at de fleste "store" avgjørelser blir tatt av det jeg kallte for "komitéen", da jeg tror det enkleste og beste vil bli å ta en diskusjon rundt f.eks. dato og plakater blandt en håndfull personer enn å prøve å gjøre alle til lags ved diskusjoner i tråden. Tror det blir mindre sannsynlighet for at tråden dør i diskusjon om vi gjør det på den måten.

Om det dog er noen som melder seg frivillig til å delta i "komitéen" er det bare å sende en PM så svarer jeg deg så for jeg har sjangs til det. Jobber lange dager denne uka, så blir stortsett sent hjem og tidlig i seng(vet ikke om jeg motsa meg selv der).

Og nei, seriøst politisk arbeid har jeg aldri vært i nærheten av. Jeg flippa dog burger på Shell en periode, og ser på dette som kompetanse nok til å printe ut plakater.

Angående tidspunkt på døgnet var jeg innom tanken å ta dette på nattestid? Gjerne natt til lørdag etter fyllefantene har spist kebaben sin, og på denne måten kanskje få endel oppmerksomhet på handlelørdagen før de evt. blir plukket ned. Dette var bare en tanke, og tar gjerne en diskusjon på det.

Format tenker jeg A4, om noen vil lage noen A5 eller A3 må de gjerne få lov til det.

Jeg tenkte å henge på stolper, søppeldunker, vegger etc.? Vil helst ikke forsøpple med plakatene da dette sannsynligvis vil virke mot sin hensikt.

Jeg kryper nå til køys, så sjekker jeg innom igjen i morgen kveld for å se hva folk tenker om dette! Håper gjerne det ligger noen PM'er i kassa fra folk som vil være med i komitée eller med andre henvendelser!

Natta, freaks!
Tror ikke en facebook event ville hjulpet så mye. Det er nok mange som er for en legalisering, men siden facebook er så åpent som det er, vil alle på vennelista de se denne eventen, noe ikke alle vil vise (meg selv inkludert).
En ide kan og være å lage mystiske plakater som ikke hinter til cannabis. Men som fører deg til en internettside med mye mere omfattende informasjon. Jeg ville ihvertfall sjekket opp om jeg fant flere plakater rundt omkring.

F.eks. så går det en aksjon nå som kalles black march som er protest mot SOPA, PIPA, ACTA osv. Hadde man satt opp flere plakater som f.eks. kun sto "black march" på kunne nok fått mye oppmerksomhet.
Å ta det på nattetid kan være veldig kjipt for oss som ikke har bil.. Jeg har busskort til å krysse Oslo X antall ganger på en dagtid.

En ide er å printe ut masse plakater og flyere, så mens man beveger seg fra sted til sted kan man gi bort noen flyere til nysgjerrige, eller tvinge en flyer i hånda på noen som har dårlig tid.
har gjort dette mange ganger selv, ikke med cannabis tho, men de gangene vi har vært ca 20 stykker som har delt ut flyere har vi klart over 3000 på et par timer. Bare langs Karl Johan og ned til Aker Brygge.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Å ta det på nattetid kan være veldig kjipt for oss som ikke har bil.. Jeg har busskort til å krysse Oslo X antall ganger på en dagtid.

En ide er å printe ut masse plakater og flyere, så mens man beveger seg fra sted til sted kan man gi bort noen flyere til nysgjerrige, eller tvinge en flyer i hånda på noen som har dårlig tid.
har gjort dette mange ganger selv, ikke med cannabis tho, men de gangene vi har vært ca 20 stykker som har delt ut flyere har vi klart over 3000 på et par timer. Bare langs Karl Johan og ned til Aker Brygge.
Vis hele sitatet...
Nattetid er for oss i småbyer som ikke vil bli forbundet med rusmidler eller for oss som ikke ser representable ut nok. Det å dele ut flyere og kanskje slå av en prat med intresserte er kanskje ingen dum ide. Det å prøve å presse det på travle folk, er ofte bortkastet tid. Jo mere landsdekkende vi klarer å få dette jo bedre. Om vi alle avtaler en dato som vi igang setter det samtidig på, så kan vi tipse aviser og håpe at vi kan få en sak om det. Har sett noen legaliserings artikkler på Dagbladet i det siste.
Sist endret av iMAGINE123; 7. februar 2012 kl. 23:47.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Kan godt henge opp i Finnmark, nærmere bestemt Alta/dit Kain orker å kjøre.
Med tanke på å henge opp plakater i Oslo så blir man nesten nødt til å vente til grytidlig på morningen. Av egne erfaringer er det mange som flyr rundt ppå gatene ganske seint på natta. De kan jo være at dealere som også er veldig aktive på denne tiden som mulig ville revet disse ned pga at forslaget står dårlig til businessen dems.
Musicshare&care
3 2
Jeg syntes:
Noen despretaly trenger og starte en slags minirevolusjon om om dette og den uvitenheten som flyr rundt, men jeg tror det er vanskelig å få frem et slikt budskap til det samfunnet vi lever idag, men correct me if iam wrong, cannabis begynner og bli mer og mer akseptert ihvertfall hvis vi ser på oss noen tiår tilbake til en sykt latterlige tid, og hva vet jeg kanskje det er nå det er tid for å få til en litt mer grønnere fremtid.
Sry for stormannsgalskap men det temaet er ei fjernt. Skal henge til jeg støl i hele Romerike..... Not eller jo eller nei eller.

Legalize det a
Haha
Sitat av BomberMan Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php?t=165305



Forøvrig så lyser det av hele innlegget ditt at du aldri har vært borti seriøst politisk arbeid før.
Vis hele sitatet...
Wow. Man må vell ikke være en topp-politiker for å ta initiativ? Om vi kun sitter på ræva, skjer det ingenting. Flott med folk som Hoover som faktisk gjør noe, stå på!
Jeg kan med glede henge opp plakater rundt omkring i oslo, da jeg befinner meg ganske mange steder innenfor dette området.
Om du vil ha dem på vegger, søppelkasser, lyktestolper, bilen til naboen din, på t-banen, toget, i butikker, på skoler eller osv så gjør jeg det... (Så lenge det ikke gjør noen skade på andre).

I tilleg har jeg tilgang til en printer som jeg ikke betaler hverken blekk eller papir hos, så funker det. (Kan dog ikke ta mer enn 60-70 kopier per dag) da jeg bare har 3 min på meg til å gjøre dette.

altså: 25 550 plakater vil jeg ha hengt opp på et år, med min innsats. Bra nok?

Ps. Stiftmaskin har jeg ikke.
Sist endret av Saint123; 8. februar 2012 kl. 01:00.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Ps. Stiftmaskin har jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Beklager, da er du uegnet.
(Det var tull)

Det hadde nok vært lurt å sette datoer for når vi skal ha laget en mal, når vi skal velge hvilke plakater vi printer og hvilke dag vi aksjonerer. Slik at vi faktisk har litt "tidsfrister"..
Sist endret av PerPerPerPer; 8. februar 2012 kl. 01:03.
Hvorfor i alle dager er det malen?
Som jeg postet i en annen tråd om relativt likt tema, så er plakaten Vaskemask lagde det beste resultatet jeg har sett så langt. Hvis Vaskemask gir grønt lys og noen kan gi et protip innen printing er jeg med. Ser for meg at det blir litt kjipt resultat med standard A4, så lurer på hva slags papir som er best?

Sitat av vaskemask Vis innlegg
http://i291.photobucket.com/albums/ll307/flippart/Design/poster_07_03.png
Vis hele sitatet...
Sitat av Choobe Vis innlegg
Kan godt henge opp i Finnmark, nærmere bestemt Alta/dit Kain orker å kjøre.
Vis hele sitatet...
Kjøre til hele vest-finnmark "Tana, Karasjok, Vadsø, Vardø" i samme slengen hvis noen betaler drivstoffet + parkeringsbøtene mine

Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Hvorfor i alle dager er det malen?
Som jeg postet i en annen tråd om relativt likt tema, så er plakaten Vaskemask lagde det beste resultatet jeg har sett så langt. Hvis Vaskemask gir grønt lys og noen kan gi et protip innen printing er jeg med. Ser for meg at det blir litt kjipt resultat med standard A4, så lurer på hva slags papir som er best?
Vis hele sitatet...
Bildet du sikter til eller lettere sagt plakaten har alt for mye fargestoffer, det kommer til å rane printeren min, jeg vet ikke hvordan det er med NAV om dem har fargestoffer, men en ala slik plakat med litt mindere farge hadde gjort susen.
A4 er det som passer en fattig nav søker best.

Som TS sier, Fredags kveld/Dagen er ikke domt, men jeg tenker det er veldig relevant og henge opp med poolet, og litt rundt i dagligvarer butikkene i nærområdet mitt?

Dato: Helst neste uke, da passer uansett dato
Sist endret av justastonedhuman; 8. februar 2012 kl. 01:19.
Sitat av Kain Vis innlegg
Kjøre til hele vest-finnmark "Tana, Karasjok, Vadsø, Vardø" i samme slengen hvis noen betaler drivstoffet + parkeringsbøtene mine



Bildet du sikter til eller lettere sagt plakaten har alt for mye fargestoffer, det kommer til å rane printeren min, jeg vet ikke hvordan det er med NAV om dem har fargestoffer, men en ala slik plakat med litt mindere farge hadde gjort susen.
A4 er det som passer en fattig nav søker best.

Som TS sier, Fredags kveld/Dagen er ikke domt, men jeg tenker det er veldig relevant og henge opp med poolet, og litt rundt i dagligvarer butikkene i nærområdet mitt?

Dato: Helst neste uke, da passer uansett dato
Vis hele sitatet...
Ser det problemet med blekk ja. Men syns fortsatt det er en bedre løsning å ta noe lignende, i sort-hvitt. All den tid designet er fint, og innholdet greit.
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Jeg og :-)
Vis hele sitatet...
I Alta eller var det Vadsø du holdt til igjen?
Sitat av Kain Vis innlegg
I Alta eller var det Vadsø du holdt til igjen?
Vis hele sitatet...
Nermere Alta enn Vadsø, orker ikke og si det kanskje du en dag ser det på altaposten hvis jeg blir og sette opp.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg kan med glede henge opp plakater rundt omkring i oslo, da jeg befinner meg ganske mange steder innenfor dette området.
Om du vil ha dem på vegger, søppelkasser, lyktestolper, bilen til naboen din, på t-banen, toget, i butikker, på skoler eller osv så gjør jeg det... (Så lenge det ikke gjør noen skade på andre).

I tilleg har jeg tilgang til en printer som jeg ikke betaler hverken blekk eller papir hos, så funker det. (Kan dog ikke ta mer enn 60-70 kopier per dag) da jeg bare har 3 min på meg til å gjøre dette.

altså: 25 550 plakater vil jeg ha hengt opp på et år, med min innsats. Bra nok?

Ps. Stiftmaskin har jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Merket Solid
- Hadde jeg våknet opp å bilen min er fylt av cannabis plakater, eller bedre sagt Mamma, trur ho hadde klikket helt, ingen vil ha ekstra papir i bilen, og ingen vil kaste papiret i nabolaget sitt på den måten.
- Hadde Mamma/Pappa/Søppelbilen sett det, hadde dem bare kastet den oppi søppeldunken, det hadde jeg gjort om jeg var dopnazi.

Men butikker, skoler, stolper "ikke private", parkeringshus til kjøpesenter, politistasjon, utesteder, politiker sine arbeidsplasser som FRP osv.. vil vært bedre i mine øyner

(Kan dog ikke ta mer enn 60-70 kopier per dag)
Vis hele sitatet...
Er mere en det jeg kan skrive ut på 1 uke

Sitat av bobbo Vis innlegg



Disse fremmer poengene enkelt og klart. Cannabis-symboler, grelle farger, for mye tekst osv. gjør bare at plakaten ser jalla ut. Min mening er at vi burde lage en slik med hvert viktige punkt, og så henge dem opp overalt, helst der folk står å venter. På en busstopp er det ganske stor sannsynlighet for at noen gidder å lese det som står, i motsetning til plasser der de bare passerer rett forbi.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=201
Merket Solid
- Han får fram pointet der synes jeg
Sist endret av justastonedhuman; 8. februar 2012 kl. 01:37.
fin tråd støtter dette fuldt ut om det blir en seriøs aksjon av dette kan godt henge opp noen plakater rundtom her jeg bror jeg så lenge det holdes seriøst å sakelig
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
Kjøre til hele vest-finnmark "Tana, Karasjok, Vadsø, Vardø" i samme slengen hvis noen betaler drivstoffet + parkeringsbøtene mine
Vis hele sitatet...
Sitat av Kain Vis innlegg
Er mere en det jeg kan skrive ut på 1 uke
Vis hele sitatet...
Vi spleiser! På patroner til skriveren (svart/hvitt er vel bra nok?) og papir, også drivstoff
Ja, jeg vil si at aksjonen din er vellykket om jeg hører om den fra ett annet sted enn Freak og Facebook.

For skal du klare å få det store budskap ut så må du lykkes på andre arenaer.
hiver meg medpå, regn med at sentrum i alta er dekket om dere lager en plakat (y)
Sitat av faceplants Vis innlegg
hiver meg medpå, regn med at sentrum i alta er dekket om dere lager en plakat (y)
Vis hele sitatet...
Kjøre du bil? hvis ikke, kan jeg være behagelig med hjelp kjøring rundt om kvelden, så fremst en seriøst relevant plakat kan bli brukt
Er opptil trådstarten hva han vil.
Sist endret av justastonedhuman; 8. februar 2012 kl. 03:58.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Mogleg eg er ein smule negativ i tankegangen nå, men eg trur dokke er avhengig av å ha ein slags pressetalsmann viss journalistar rundt om i landet blir nyskjerrig på kva dette er for noko. Trur ikkje det skal så mykje til før nokon av dei klarer å lukte seg fram til freak.no for å finne rota/tråden til denne aksjonen. Viss dei ikkje har nokon å intervjue, eller som kan fortelje meir om kva dette er for noko, trur eg ikkje mange journalistar vil ha det vanskeleg med å vinkle saken like mykje på freak som på plakatane og deretter drage opp ymse nyheitssaker frå tidligare (f. eks: stuebord). Noko som til slutt vil gjere at aksjonen ikkje ser like bra ut frå utsida som ein kanskje hadde tenkt.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Hvorfor i alle dager er det malen?
Som jeg postet i en annen tråd om relativt likt tema, så er plakaten Vaskemask lagde det beste resultatet jeg har sett så langt. Hvis Vaskemask gir grønt lys og noen kan gi et protip innen printing er jeg med. Ser for meg at det blir litt kjipt resultat med standard A4, så lurer på hva slags papir som er best?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg mener det vil bli for mye tekst. Ikke misforstå. Det er en veldig flott plakat. Men jeg tror nok cluet blir kortfattet setninger og stikkord. Dette er ting folk skal få printet i skallen av å gå forbi en plakat, de skal måtte slippe å stoppe opp da jeg tipper et fåtall av anti-legaliserings delen av befolkninga vil ta seg tid til å stoppe opp for å lese.

Jeg dog villig til å ta det opp til diskusjon.
Jeg lager gjerne plakat design, trenger bare noe tips om hva som skal stå.

@joey: jeg syns vi skal henge opp plakatene samtidig, da kan vi tipse dagbladet og VG for eksempel om aksjonen.
Dødsbra initiativ dette her!
Noe ala det Kain foreslo er bare genialt. det er enkelt og lett å lese, man trenger ikke å stoppe opp for å kunne lese hva det står og det er lettere å få med seg

Melder meg frivillig til å henge opp plakater i Oslo, kan nok få med en del fler på dette også.
Er det ikke lurt å ha en form for organisering med tanke på de som skal henge opp i forskjellige områder?
f.eks. Oslo gruppe, Akershus gruppe eller noe i den stilen?
@parasitic: det beste er en gruppe som styrer og de som ønsker henger opp. Gir mere inntrykk om aksjonen er lik over hele landet.
Sist endret av iMAGINE123; 8. februar 2012 kl. 10:11.
har ikke stiftemaskin :/ men har nettop pusset opp så har vel noen liter med tapet-lim stående tipper jeg..
det blir kanskje litt drøyt ettersom at da blir plakatene "udødelige"/ det er ikke bare å rive de ned.
Støtter denne ideen helt kommer til å hive meg på printeren og henge opp.

Folket må få opp øynene!!
Sitat av axycorn Vis innlegg
har ikke stiftemaskin :/ men har nettop pusset opp så har vel noen liter med tapet-lim stående tipper jeg..
det blir kanskje litt drøyt ettersom at da blir plakatene "udødelige"/ det er ikke bare å rive de ned.
Støtter denne ideen helt kommer til å hive meg på printeren og henge opp.

Folket må få opp øynene!!
Vis hele sitatet...
Håper du pynter her, den lille byen er jo så overaskende clean

Ot
Dere burde feste en liten QR kode(?) på plakatene, og linke den opp til en side med dypere forklaring