Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6263
Er det slik at man plutselig kan få panikkangst av feks kokain som vil sitte ut livet?

Finnes det noen her som kjenner noen som har opplevd noe sånt, og om de ble bra igjen?
Vet ikke med kokain, men er du uheldig kan du nok utløse slikt ved psykedelikabruk, eller en sjelden gang cannabis.
Skal vel litt til med å få det av kokain troor jeg(?)

Etter en badtrip jeg hadde på 2c-b gikk mye i repeat under turen og ramla heelt ut. Dette henger igjen fortsatt, og noen ganger sliter jeg med det etter å ha tatt andre stoffer! Det verste marerittet mitt nå er å havne utafor alt og ikke komme inn i det igjen.
Det skjedde seinest sist uke på fest. Følte jeg ramla ut og at folk rundt skjønte det. Men det var jo bare inni hodet mitt!

Men det var etter 0.125mg med 2c-b. Så om man ikke overdriver ting skal man være uheldig om det skjer. Men, alle er forskjellige og kan vel reagere på det selvom man har tatt "riktig" dose også.
Å oppleve panikkangst på nedtur av cola er vanlig. Det er også vanlig å få panikkangst når man gjør noe som helst ulovlig. Det varer aldri for alltid, ved mindre det skjer noe svært dramatisk som kan føre til pstd.

Sitat av iduamit Vis innlegg
Skal vel litt til med å få det av kokain troor jeg(?)
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Den norske colaen er også ofte blandet med amfetamin.
Sist endret av Relevant; 29. desember 2014 kl. 23:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå har jeg ikke hørt noe om panikkangst i forbindelse med kokain, men det står en del om andre rusmidler som alkohol, beroligende medikamenter (benzo) og nikotin på wikipedia (sjekk kildene som wikipedia oppgir):

Bruk av rusmidler og panikklidelse

Spesielt disse settningene kan være interessant:

Angstproblematikk kan eksistere uavhengig før man utvikler en problematisk bruk av alkohol eller beroligende midler, men alkohol og beroligende kan videreutvikle eller forverre den underliggende angstlidelsen. Vedvarende bruk av alkohol eller beroligende medikamenter kan gjøre at pasienter blir betydelige mindre mottakelige for effektiv angstbehandling.
Vis hele sitatet...
Dersom du har en eller annen form for angstlidelse fra før, kan det godt tenkes at rusmidler kan forværre dette. Hvordan hjernen din fungerer er i bunn og grunn kjemi, og ved å legge til rusmidler, endrer du denne kjemien.

Har du hatt noen lignende angstføelser før? Var de kanskje noe svakere enn nå?

Kanskje du burde finne et annet stoff som ikke forværrer hjerne-kjemien din?
Selv om wikipedia nevner andre rusmidler enn kokain, kan det godt tenkes at kokain fører til samme bi-effekter hos deg. Alle mennesker er forskjellige.

Har du nylig begynt å bruke kokain? Andre stoffer du nylig har begynt å bruke?
Årsaken til at jeg spør er fordi at jeg i august tok noe kola mens jeg gamet, og har pådratt meg noe hjerteproblemer i etterkant. Er til og fra spesialist ved jevne mellomrom, men føler at jeg lettere får angst. Nesten sosial angst eller hvis noe overraskende skjer på godt og vondt.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Årsaken til at jeg spør er fordi at jeg i august tok noe kola mens jeg gamet, og har pådratt meg noe hjerteproblemer i etterkant. Er til og fra spesialist ved jevne mellomrom, men føler at jeg lettere får angst. Nesten sosial angst eller hvis noe overraskende skjer på godt og vondt.
Vis hele sitatet...
Så bruken av kola førte til en varig fysisk skade og muligens mer angst?
Virker som kola ikke er noe for deg.

Andre stoffer du har prøvd som har gitt deg slike fysiske/mentale forandringer?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Så bruken av kola førte til en varig fysisk skade og muligens mer angst?
Virker som kola ikke er noe for deg.

Andre stoffer du har prøvd som har gitt deg slike fysiske/mentale forandringer?
Vis hele sitatet...

Har brukt min mengde kokain, og mye høykvalitetskokain. Den gangen det gikk "galt" satt dealeren min inne, og fikk derfor noe drit som jeg ikke synes var noe bra. Kjørte på med alt for mange linere på kort tid også gikk det galt.

Kola, mdma og alkohol pleier som regel å være en fin blanding, men og jeg har prøvd samme kombinasjon på senere tidspunkt uten problemer.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Har brukt min mengde kokain, og mye høykvalitetskokain. Den gangen det gikk "galt" satt dealeren min inne, og fikk derfor noe drit som jeg ikke synes var noe bra. Kjørte på med alt for mange linere på kort tid også gikk det galt.

Kola, mdma og alkohol pleier som regel å være en fin blanding, men og jeg har prøvd samme kombinasjon på senere tidspunkt uten problemer.
Vis hele sitatet...
Men siden du nå spør spesifikt om kola, er dette fordi du er usikker på om kola kan føre til mer angst hos deg?

Om jeg var deg, hadde jeg kutta ut kola'n og sett om du føler mindre angst enn du gjør nå.

Gjerne snakk med spesialisten om hvordan du føler deg, ikke nødvendigvis om hvilke stoffer du tar, bare hvordan du føler deg.

Dersom spesialisten din ser at du føler deg bedre etter en periode uten kola, kan det tenkes at du burde kutte ut kola'n helt og finne på no' annet.
Du bør du holde deg unna å mikse kokain og MDMA forresten. Kan stresse hjertet veldig!
Ja du kan lett få panikkangst av det. Har selv opplevd å få panikkangst av Xanor, som skal være mot panikkangst. Så aldri bli overrasket av noe rusmidler gjør med deg, både psykisk og fysisk.
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Har brukt min mengde kokain, og mye høykvalitetskokain. Den gangen det gikk "galt" satt dealeren min inne, og fikk derfor noe drit som jeg ikke synes var noe bra. Kjørte på med alt for mange linere på kort tid også gikk det galt.

Kola, mdma og alkohol pleier som regel å være en fin blanding, men og jeg har prøvd samme kombinasjon på senere tidspunkt uten problemer.
Vis hele sitatet...
Kola er på ingen måte bra! Kolarus frigir massive mengder dopamin i hjernen. Og det er kjent, at hjernen kan så og si gå tom for dopamin under langvarig bruk, noe som vil rette seg etter lang tid. Men i mellomtiden til dette er i orden igjen, er det en kjent sak, at en blir kjempedeppa og har det helt jævlig. Denne tiden blir antageligvis ordet "lylkke" et fremmedord.

Ellers så er parkinson mangel av dopamin i Substancia nigra i hjernen, mens schizofreni er for mye dopamin i den fremre hjernebarken. Og koka- og amfetaminpsykoser har da samme symptomer som schizo.

Ellers så er det bare heroin som slår koka i skadelighet. Og det advares ekstra sterkt mot å kombinere koka og alkohol. Da blodårene blir sammensnevret og blodtrykket øker. Noe som øker sjansen for hjerneblødning og mye annet drit markant!

Bruk dette som et påskudd til å kutte ut! Lykke til!
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ellers så er det bare heroin som slår koka i skadelighet. Og det advares ekstra sterkt mot å kombinere koka og alkohol. Da blodårene blir sammensnevret og blodtrykket øker. Noe som øker sjansen for hjerneblødning og mye annet drit markant!
Vis hele sitatet...
Er vel litt vanskelig å si at kokain objektivt sett og rett ut er mindre skadelig enn heroin, ..men klart jeg skjønner hva du mener, og de fleste vil nok si at heroin er tross alt mer skadelig enn kokain.

Men; i hvilken kontekst tas kokainen? Er det hyppig bruk ([COLOR="SlateGray"]..er veldig avhengighetsskapende, dog mindre sett if.t til hero[/COLOR])? Blandet med litt alko her og litt amf der og litt mdma i tillegg? Da vil jeg si at dette er skadeligere enn den "ukentlige" "turen" på heroin. Sjølsagt, så lenge du klarer å bruke heroin, vs å misbruke, noe ikke mange klarer lenge.


Ujevnlig og ikke særlig hyppig bruk av enten heroin eller kokain er ikke farlig i seg selv, det farlige er misbruket. Mest heroin er vi enige i.
Sist endret av aeon_illuminate; 30. desember 2014 kl. 03:10.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Kola er på ingen måte bra! Kolarus frigir massive mengder dopamin i hjernen. Og det er kjent, at hjernen kan så og si gå tom for dopamin under langvarig bruk, noe som vil rette seg etter lang tid. Men i mellomtiden til dette er i orden igjen, er det en kjent sak, at en blir kjempedeppa og har det helt jævlig. Denne tiden blir antageligvis ordet "lylkke" et fremmedord.

Ellers så er parkinson mangel av dopamin i Substancia nigra i hjernen, mens schizofreni er for mye dopamin i den fremre hjernebarken. Og koka- og amfetaminpsykoser har da samme symptomer som schizo.

Ellers så er det bare heroin som slår koka i skadelighet. Og det advares ekstra sterkt mot å kombinere koka og alkohol. Da blodårene blir sammensnevret og blodtrykket øker. Noe som øker sjansen for hjerneblødning og mye annet drit markant!

Bruk dette som et påskudd til å kutte ut! Lykke til!
Vis hele sitatet...
Alkohol er ikke noe bedre enn heroin.. Vet det ikke er veldig relevant, men tenkte siden du skreiv at bare heroin hadde mer skadelighet enn Kola.
Kanskje det var litt relevant alikevel... godt nyttår, hva vet vel jeg.
Av en rekke britiske eksperter, så er heroin og kokain rangert som en god del verre enn alkohol...

Ta en liten kikk på denne! https://www.youtube.com/watch?v=0NVQ...5D9C2156AE5E0A
David Nutt's studie som ble publisert i The Lancet har et diagram der de har delt opp skadene de ulike stoffene gir og laget et diagram ut av dette.

Personene som gjorde studien er eksperter i feltet fra "British Independent Scientific Committee on Drugs"

http://download.thelancet.com/images/journalimages/0140-6736/PIIS0140673610614626.gr4.lrg.jpg
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
David Nutt's studie som ble publisert i The Lancet har et diagram der de har delt opp skadene de ulike stoffene gir og laget et diagram ut av dette.

Personene som gjorde studien er eksperter i feltet fra "British Independent Scientific Committee on Drugs"

http://download.thelancet.com/images/journalimages/0140-6736/PIIS0140673610614626.gr4.lrg.jpg
Vis hele sitatet...
Morsomt!

I den 1 times filmen jeg lenket til, så er også David Nutt en av hovedbidragsytere. Han er den litt tykke gubben der, som ser veldig koselig og grei ut.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Stimulanter vil jo påvirke hjerterytme. Det er ingen hemmelighet at det er farer forbundet med dette. Særlig for personer med sårbarhet for denne typen lidelse.
Er på jobb så har ikke tid til å se den før jeg er hjemme igjen amdb.

Vil nå anta at Heroin er betydelig mer skadelig for vedkommende som bruker det i forhold til alkohol.
Men det generelle skadeomfanget som alkohol medfører av alt fra små skader, sloss kamper osv. så kanskje alkohol måler høyere sammenlignet med hero.. dunno
Jeg fikk angstanfall flere ganger over 2 måneder etter cola. Dette gikk over(ingen cola), helt til jeg tok enda en gang. Anfallene kom på natten, enten når jeg skulle legge meg ellers våknet jeg med panikk.

Nå er det et år siden sist, og jeg har ikke fått noen anfall(ser man borti ifra da jeg satt på med noen som kræsjet mens jeg var ruset).
Cola kan absolutt være en trigger til panikkangst hos veldig mange, i hvertfall av de jeg har møtt som har tatt cola over lengre perioder som sliter veldig angst etter ja..langvarig bruk.
For ett aar siden begynte jeg aa faa angst regelmessig i en deprimert periode. Siden har jeg alltid hatt det litt, og jeg röyket cannabis ganske ofte. Den dagen jeg fikk panikkangst av cannabis sluttet jeg tvert. Jeg har aldri hatt angst siden jeg sluttet med cannabis (1 mnd), og tar kokain ca annenhverhver dag. Dette er nok veldig individuelt!