Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1785
Hallo folkens!
Jeg har et veldig stort problem, det nemlig det at når jeg først har begynt å sove så er det nærmest ingen ting som klarer å vekke meg utenom det å dytte borti meg o.l. Jeg har tre vekkerklokker som visstnok skal være veldig høylytte. Det er de nok, fordi de vekker foreldrene mine som sover to etasjer under meg.

Er det da noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få løst dette problemet? Har forsåvidt prøvd å lagt meg kl 9 hver dag i to uker, men det hjalp ikke...

Vær så snill, jeg trenger hjelp. Dette ødelegger for skolegangen min.
Tusen Takk på forhånd.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Hvis du har på pcen om natten kan du laste ned et alarmprogram. Jeg har brukt det lenge og det fungerer utmerket for min del.
Kenpachi's Avatar
Trådstarter
Sitat av tafsern Vis innlegg
Oppsøk lege.
Vis hele sitatet...
Legen jeg har er inkompetent, og det er ingen vits i å oppsøke en lege for å få de samme svarene/tipsene som man kan få her og i tillegg måtte betale 300kr for det.

Sitat av kosepaa Vis innlegg
Hvis du har på pcen om natten kan du laste ned et alarmprogram. Jeg har brukt det lenge og det fungerer utmerket for min del.
Vis hele sitatet...
Hva heter alarmprogrammet du bruker? Må teste dette ut.
Kjøp en vekkeklokke med en vibrator du kan legger under puta. Våkner garantert. Du får kjøpt den på "En Bedre Hverdag"¨på Sandvika Storsenter.
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Legen jeg har er inkompetent, og det er ingen vits i å oppsøke en lege for å få de samme svarene/tipsene som man kan få her og i tillegg måtte betale 300kr for det.
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett. Freak er et sted hvor kun leger ferdes.
Kenpachi's Avatar
Trådstarter
Ja selvfølgelig ferdes det bare leger her.
Det finnes jo slettes ingen vanlige folk her som kan ha noen gode tips til folk som har problemer...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg opplever at melatonin gjør oppvåkningen mye enklere for meg. Kanskje har du hell med det!

En annen ting er kanskje å ha mobilen i sengen, slik at vibreringen fra mobilalarmen vekker deg?
Du sier du har 3 alarmer, at du ikke klarer å stå opp og at det skaper problemer på skolen. En lege (selv en inkompetent en) har sikkert en løsning slik at det eventuelt ikke går ut over skolen. Kanskje du lider av noe?

Et lite søk på google hadde gitt deg masse svar: http://www.lommelegen.no/829730/b-menneske
alarmklokkeprogram og aux kabel til f.eks en boomblaster?^^
får meg opp om morningen iallefall
Sitat av bragilicious Vis innlegg
alarmklokkeprogram og aux kabel til f.eks en boomblaster?^^
får meg opp om morningen iallefall
Vis hele sitatet...
Glem nå ikke at det er flere mennesker i huset, og det var heller uheldig om alle våkner av dette
Da hadde jeg heller valgt en vibrasjons-alarm til å ha i sengen: http://www.shakeawake.com/
Sist endret av tafsern; 19. mars 2010 kl. 12:57.
Har du IPhone? Kjøp sleep cycle Verdt pengene
Kenpachi's Avatar
Trådstarter
Takk for linken Tafsern.
Burde egentlig ha sjekka litt bedre før jeg posta her.
Men det gjør ikke noe om de andre i huset blir forstyrret av vekker"klokka"
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Takk for linken Tafsern.
Burde egentlig ha sjekka litt bedre før jeg posta her.
Men det gjør ikke noe om de andre i huset blir forstyrret av vekker"klokka"
Vis hele sitatet...
Jeg har selv i mange år slitt med søvn. Ca de samme som deg, bare at du kunne kjøre en tanks gjennom stua uten at jeg voknet. Oppsøkte lege for noen måneder siden, noen tester å styr så er nå henvist til Søvn spesialist.

Fikk Aktiv Sjukmelding for greie meg noe lunde økonomisk.

Du burde oppsøke lege, uansett. Og les litt her http://www.soevnforeningen.no/artikkel.shtml?id=8
Jeg bruker programme "iSnooze" på pc'n som vekkerklokke, anlegge kan vekke naboer, men ikke alltid meg, ofte slår jeg av vekkerklokker i søvne.

I tillegg vil ei vekkerklokke som slår på ett lys en times tid før du skal opp fungere på mange. Ser de har de klokkene på Biltema til 299,-
Sist endret av Skaddfrontallap; 19. mars 2010 kl. 13:04.
Kenpachi's Avatar
Trådstarter
Har det problemet sjæl, at jeg ubevisst slår av vekkerklokkene og plutselig når jeg våkner har jeg sovet i over 13 timer. Jeg får vel ta å oppsøke en spesialist som kanskje har svar på hvorfor det er sånn. Tusen takk for svarene alle sammen!
Sitat av Kenpachi Vis innlegg
Har det problemet sjæl, at jeg ubevisst slår av vekkerklokkene og plutselig når jeg våkner har jeg sovet i over 13 timer. Jeg får vel ta å oppsøke en spesialist som kanskje har svar på hvorfor det er sånn. Tusen takk for svarene alle sammen!
Vis hele sitatet...
Først må du til legen og ta noen blodprøver for å forsikre deg om at du har alt du trenger av vitaminer osv. Så blir du sendt til MR for å sjekke hjernen, så blir du endeli satt i den evig lange ventelista til søvn spesialister....
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Jeg hadde aldri problemer med søvn egentlig, helt til jeg begynte å være lenge oppe om nettene. Prøv å legge deg tidlig kanskje det funker
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Først må du til legen og ta noen blodprøver for å forsikre deg om at du har alt du trenger av vitaminer osv. Så blir du sendt til MR for å sjekke hjernen, så blir du endeli satt i den evig lange ventelista til søvn spesialister....
Vis hele sitatet...
Evt. Kan du kontakte en praktiserende søvnspesialist. Har selv slitt med noenlunde de samme problemene som deg, og tok kontakt med en spesialist og fikk bestilt time (privat). Gikk fort og greit og fikk time nesten med en gang.

Prøvde litt forskjellige behandlinger og fikk også ganske raskt time hos MR (selv om det er sjeldent de finner noe der). Kom også relativt raskt 2-3 mnd i kontakt med nevro som også foretok en undersøkelse, og kom med forslag til behandling.
Som oftest er det opp til en selv hvor godt man følger opp og i hvor stor grad det hjelper, men vær forberedt på tips som; tren, spis godt, søvnhygiene osv.

Vet også at Haukeland i Bergen har et søvnprosjekt der du kan få utredning for dine problemer.
Har vert gjennom hele opplegget her så bare PM hvis du lurer på noe
Sist endret av John Travolta; 19. mars 2010 kl. 14:23.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg hadde aldri problemer med søvn egentlig, helt til jeg begynte å være lenge oppe om nettene. Prøv å legge deg tidlig kanskje det funker
Vis hele sitatet...
Han skriver jo i første post at han har forsøkt å legge seg supertidlig i 2 uker.

Kanskje 2 uker er for lite? Det er veldig ødeleggende å gå bananas i helgen, iallefall for meg om jeg forsøker å legge meg tidlig ellers i ukedagene.
Kanskje du får i deg for masse magnesium? Anbefaler deg å ta kontakt med en søvnspesialist.
En ninja alarm kansje?
http://www.youtube.com/watch?v=93RvM...eature=related

Me de frontlysa er jeg oppe av sengen før drømme traileren kjører over meg..