Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3555
Cpu/Gpu: AMD Ryzen 5 3400G
Ram: Corsair Vengeance LPX DDR4 3600Mhz 16GB
Hk: MSI B450M PRO-M2 MAX
Psu: Corsair VS450 450W
Ssd: Crucial BX500 480GB
Case: Phanteks Eclipse P300 Mid Tower
Minnepenn
Operativsystem: Linux mint

5430,-

https://www.komplett.no/wishlist/sha...0-9e4df69cb73b

Vi har eventuelt 1121,- igjen å bruke på å oppgradere.

Oppgradere for fremtiden ved å kjøpe kraftigere psu og noen vifter?
Sist endret av AiloG; 1. november 2019 kl. 03:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
vifter så må vi se temps, psu er ikke vits å oppgradere om den drar det du har..
og cpu og gpu er ikke det samme, det du nevner der er cpu (prosessor), og om du kjører grafikk via den så er det det første du bør tenke på, et gpu (grafikkort)
Trådstarter
3 1
Har ikke bruk for en gpu. Pc blir bygget rundt AMD Ryzen 5 3400G.
Prøver bare å få Max ytelse per krone av det jeg har av penger. 6551,- er max hehe.

Hva med å kjøpe vannkjøling for å få mest mulig utav brikken?
Sist endret av AiloG; 1. november 2019 kl. 06:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva skal du med vannkjøling når du ikke har skjermkort? Den pcn der drar ikke csgo engang.
Trådstarter
3 1
Haha. Er det noen folk som kan data som kan svare? Folk som forstår hva en ryzen 5 3600g er og hva den kan til den prisen. Og hvorfor man bruker vannkjøling. Haha.

Jeg skal ikke spille med denne pc1. Hvis jeg skulle ville jeg kjøpt kanskje en brukt gtx1660.
Sist endret av AiloG; 1. november 2019 kl. 10:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ikke forklare hva du skal med pcen da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vannkjøling er egentlig mer fasion than function: Det ser kult ut men har dårligere evne til å kjøle enhetene enn vanlige kjøleribber og vifter.
Har du lyst å gå mer i dybden kan du se Linus tech tips: Water Vs Air Cooling
Sitat av AiloG Vis innlegg
Haha. Er det noen folk som kan data som kan svare? Folk som forstår hva en ryzen 5 3600g er og hva den kan til den prisen. Og hvorfor man bruker vannkjøling. Haha.

Jeg skal ikke spille med denne pc1. Hvis jeg skulle ville jeg kjøpt kanskje en brukt gtx1660.
Vis hele sitatet...
Virker ikke som du kan så mye selv akkurat. Vannkjølinger er for de som henger etter, en skikkelig luft til luft kjøling med radiator vil gi et mye bedre resultat.
Vil anbefale deg å slutte og være så tøff i munn når du svarer folk så kanskje folk vil svare deg tilbake.
Oppgradere for fremtiden ved å kjøpe kraftigere psu og noen vifter?
Vis hele sitatet...
Legg heller i de få hundrelappene for en ordentlig strømforsyning nå. Du kan kanskje gå over til en raskere M.2 SSD innenfor budsjettet.
Uvaksinert 👍
Sitat av AiloG Vis innlegg
Haha. Er det noen folk som kan data som kan svare? Folk som forstår hva en ryzen 5 3600g er og hva den kan til den prisen. Og hvorfor man bruker vannkjøling. Haha.

Jeg skal ikke spille med denne pc1. Hvis jeg skulle ville jeg kjøpt kanskje en brukt gtx1660.
Vis hele sitatet...
Men Ryzen 5 3600g, finnes det? Trodde ikke 3600 ble levert med integrert grafikk kort. Må du ikke da på 3400g ?
Ville ventet til Black Friday om det ikke haster, kan fort bli mye penger å spare på det. Eventuelt også sjekke finn.no, ikke for dyr gamingpc, men en delepc du kan bruke deler ifra som feks tower så du slipper å kjøpe helt nytt.