Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2482
Hei!

Laptoper blir jo ofte meget varme når de kjøres hardt med f.eks tunge spill. Men kan de ble så varme at de blir ødelagt eller har alle laptoper så god beskyttelse at de beskytter seg selv om de blir alt for varme?
R.i.p 23.04.2021
Har ødelagt en alienware 17 når jeg prøvde og mine bitcoin med den.ble så varm tilslutt at loddetinnet under cpu'en smeltet.
Sist endret av Tarm; 28. september 2019 kl. 20:37.
Samler seg gjerne litt støv i kjøleribber etc også. Undervolt CPU og GPU hjelper endel, kjøleplate og evt repaste m3d bedre kjølepasta kan være til god hjelp
Den kan og vil bli ødelagt.

Jeg miner på min når den er 4år. Den ryker, og jeg bruker således reklamasjonsretten.
De kan absolutt bli skadelig varme, gikk på videregående med en som hadde en laptop hvor plasten under var smeltet enkelte steder, hadde selv en macbook pro som ble glovarm å skrudde seg av når jeg brukte popcorntime av en eller annen grunn