Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3481
Hei folkens! Jeg er for tiden på utkikk etter en laptop og jeg er helt ærlig ganske grønn på hva som vil være best for meg, da jeg ikke kan noe som helst annet om datamaskiner enn å bruke de.

Datamaskinen blir å bli brukt på skolen og til skolearbeid, men litt vekt og størrelse på maskinen gjør meg ingenting. Jeg har musikkproduksjon som hobby og det er krever som regel ikke så mye kraft, men svært store prosjekter kan være litt krevende på PCen jeg har nå (msi ge60 2pe apache pro).

Jeg spiller også litt dataspill, men det går egentlig mest i ganske lite krevende spill. CS:GO, Overwatch og sånt. Jeg vil helst ha 3-4 USB innganger og HDMI siden jeg bruker laptopen som en stasjonær når jeg er hjemme.

Jeg kunne fått på komplett og kjøpt en gaming laptop til 15 tusen og sikkert blitt fornøyd, men hvis noen her har kunnskap til å finne billigst mulig alternativer til mitt bruk så hadde jeg blitt uendelig takknemmelig! Så billig som mulig er nøkkelord, men har dere flere eksempler så kan dere gjerne linke til noen i litt høyere prisklasser. Men jeg vet rett og slett ikke om jeg trenger en laptop til 4000 eller 15000.

Håper på svar, hadde blitt kjempeglad hvis noen ville hjelpe!

Spurte en kompis med litt kunnskap og jeg endte opp med denne!

https://www.komplett.no/product/1130...-s403fa-14-fhd
Sist endret av Dongerino; 3. september 2019 kl. 02:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den du linket har ikke dedikert skjermkort, så spillytelsen vil rett og slett være elendig.

CPU er helt OK. Veldig strømgjerrig og kun 4 kjerner, så det er nok bra batteritid på den.

Den vil nok fungere fint til det meste, men vil også gi deg en del begrensninger mtp at den ikke har skjermkort.

Den har også alle tilkoblinger på sidene, som kan være litt upraktisk da det ofte blir litt mye kabler i veien.

Det er også bare 14 tommer skjerm som kan være litt i minste laget etter min smak. Men det er litt individuelt.

Hvis du vil spytte inn litt ekstra penger så har du nok laptop som du vil bli mye mer fornøyd med.

Feks denne:
https://www.netonnet.no/art/data-og-...lid=COewsfips-

Den jeg linket har bedre CPU(6 kjerner), mer lagring, større skjerm(17tommer)og bra skjermkort. Men det går ut over vekt(2,8kg), batteritid og størrelse.

Skjermen er forøvrig 144hz som er helt konge når du spiller FPS-spill.
Sist endret av Stone1; 3. september 2019 kl. 03:21.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! Hadde jeg hatt et par lapper ekstra å rutte med så hadde jeg nok gått for den du linket til eller noe á la den. Men jeg rådførte meg med kompisen min og så lenge laptopen takler musikkarbeidet jeg holder på med så får jeg spille Xbox frem til jeg ikke er fattig student lengre.

Men hey, jeg har jo 60 dager åpent kjøp så hvis jeg blir misfornøyd med den jeg har kjøpt så skal jeg vurdere forslaget ditt nøye. Å kunne ta seg noen slag CS med mer enn 100 i FPS på kveldene er ganske greit.