Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3752
Lest litt rundt flere steder nå men klarer ikke å gjøre meg helt klok på det.

Det jeg da tenker på er om det er mulig å lage yoghurt med cannabis på samme måte som med hasj?
Altså, grinde opp weeden, putte i en skje med olje og varme opp en stund forså å ha i yoghurt for å få effekt.

Sett et par tråder ifra grasscity og bluelight, men ingen som direkte svarer på om det er mulig eller ikke.

Litt uheldig bosatt for øyeblikket og fyrer jeg opp en joint eller tar et trekk fra bongen er det 3 etasjer som stinker OG etterpå
Kort sagt: Ja, det er fullt mulig. Bare bland hasjen ut i olje/smør, og bland dette i yoghurten. Så enkelt er det.
Nå er det ikke hasj det er snakk om da...
Når det er snakk om weed tror jeg ikke den metoden vil være spesielt effektiv. Med weed så bør du helst decarbe weeden på forhånd slik at den binder seg til fett, men med hasj trenger du ikke det. Husker ikke akkurat detaljene rundt hvorfor det er sånn, men husker at det har noe med prosessen for å lage hasj.

På forumet til grasscity finner du mye god info om edibles. Anbefaler veldig tråden der om å lage canna-kapsler med kokosfett, sinnsykt enkelt og sinnyskt effektivt! Og om du ikke kan røyke er det jo ganske praktisk å ha en del kapsler liggende klare når du skal ha det gøy.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Nå er det ikke hasj det er snakk om da...
Vis hele sitatet...
Blir ganske mer tidkrevende og litt mer arbeid med weed en om du skulle gjort det med hasj. Men blir nok ganske vanskelig gjøre den prosessen du tenker på med weed, da weed trenger mye lengre tid for å trekke ut i olje eller smøret.

Legger med oppskrift jeg pleier å bruke når jeg skal innta weed oralt.

Weedsmør: (5-13 timer)
Du trenger: Smør/olje (Helst usaltet smør eller kokossmør, men det meste funker), cannabis-buds eller trim, vann, stekeovn, kasseroller, kjøleskap/fryser og Cheesecloth evt annet tøystykke.

Blandingsforhold: Jeg bruker 500g smør sammen med 30g timmet buds eller 60g trim (blader). Går fint an å bruke mindre mindre mengder om du tilpasser blandingsforholdet med smør/olje.

Det første du må gjøre er å dekarboksylere cannabisen. Se link: https://www.youtube.com/watch?v=MYEQaTG0WX8&t
Dette gjøres for å aktivere det psykoaktive-stoffet i cannabis å forsterke dens rus-effekt når man inntar dette oralt.
Du begynner med å bryte opp cannabisen til passe små biter med hendene dine (grinder blir for finhakket) over et stekebrett med bakepapir. Forvarm stekeovnen til 120 grader å toast cannabisen i 30-45 minutter, mens du vender om på cannabisen hvert 10.-minutt. (ikke ha stekeovnsdøra åpen for lenge). Cannabisen er ferdig dekarboksylert når den er gylden grønnbrun, og det er viktig at du ikke toaster den for lenge. (Da kan THC fordampe).

Mens du lar cannabisen dekarboksylere kan du klargjøre vannbad med vann og smør. Fyll opp 40-50% av kasserollen med vann. Når cannabisen er ferdig dekarboksylert er det bare å ha den oppi vannbadet å la det småputre i 4 til 12 timer å rør om hver halvtime. Jo lengre du lar det småputre jo bedre. Jo lengre du lar det småputre jo mer THC får du ut av cannabisen, og du får ut mer klorofyll (chlorophyll) som gir veldig sterk og ubehagelig cannabissmak på sluttresultat og bakverk (Yoghurt i dette tilfellet).

Når cannabisen har småputret lenge nok må du filtrere ut cannabisen fra smøret. Dette gjør du med å sile cannabissmøret igjennom cheesecloth eller evt annet rent tøystykke. (Oppskåret t-skjorte funker bra)

Etter alt dette er igrunn cannabissmøret ditt ferdig, og det trengs bare å kjøles ned så det stivner. Dette kan gjøres i kjøleskap 12-24 timer, eller i fryseren 2-3 timer om man har det travelt.
Når smøret har stivnet skal smøret ligge på toppen av vannlaget, og det er bare å skjære med en kniv midt over smøret å få det ut av kasserollen eller beholderen du har det oppbevart i. Og da er smøret fiks ferdig til å blande det med hva du måtte ønske, om det er brownies eller kaffe er helt opp til deg. Bare pass på å ikke ha for høy varme på det du baker. Tror max varme er 180 grader om du feks steker brownies.


Cannabissmør-dosering: 0.3-1g cannabis per person.
Det kan være ganske individuelt hvor mye man trenger for å bli passe ruset. Det er ganske avhengig av kvaliteten på råvarene du bruker. Jeg trenger ofte bare 0.4-0.6g med god cannabis for å bli ganske høy, og andre trenger noe mer. Det er bedre å ta for lite en alt for mye, man kan jo alltids fylle på med mer men aldri mindre. Vet om flere som har tatt en alt for høy oral dose, og blitt så pass skremt over den intense rusen at dem har holdt seg langt unna oralt inntak i ettertid. Vent minimum 2 timer etter inntak før du etterfyller med mer. Kan ta litt tid før rusen kommer, men til gjengjeld varer rusen mye lengre.

Rusen vil som regel komme raskere om du inntar det på tom mage.
Sett den oppskriften et par ganger tidligere MikkelRæv, hadde det vært slik at jeg hadde den muligheten ville jeg nok gjort dette for lenge siden, men med tanke på at jeg ikke har tilgang til komfyr samtidig som privatliv så utgår desverre det.
Flyttet nylig hjem for en kortere periode så prøver å finne en ''easy'' måte som kan gjøres ifra rommet.
Funker fett å røyke hasj og tette døra med håndkle/puter og spraye litt parfyme, men det funker ikke like godt med weeden

Så en måte å decarbe på uten komfyr er foretrukket men det er vel kanskje også umulig..
Okei, det gjør jo saken litt vanskeligere. Har selv bodd i samme hus som personer som ikke har vist hva det var jeg drev på med. Og da gikk det fint an å lage smør på fredag en helg man er alene. Selv om lukten kan være intens når man holder på, så forsvinner den veldig raskt igjen bare man åpner noen vinduer å lufter litt. Flere ganger jeg har laget det dagen før dem kom hjem igjen også uten at det var noe antydning til lukt da dem kom hjem.

Jeg har ikke sett noe metode for decarb uten komfyr dessverre. Men er jo ikke umulig at det fins et metode der ute om man søker litt.
Sist endret av MikkelRæv; 2. mars 2017 kl. 16:26.
Hehe, ja i helgene er det som oftest jeg som drar ut, så da får jeg heller teste ut dette med hasj til uka igjen ^^
Men takk for svar, regner med at oppskriften over her blir flittig brukt så fort jeg flytter ut
@toppdog, all cannabis bør vel dekarboksyleres. Det er for at thca skal gå over til å bli thc og dermed psykoaktivt.

Har hørt at noen bruker sous vide for å koke cannabutter luktfritt men vet ikke om de da dekarboksylerer først.
▼ ... flere år senere ... ▼
Går set an og blande hasj med noe uten og koke/røyke og bli fjern ?
Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk skal gjøre dette så vanvittig avansert. Det holdt som regel for min del og bruke kokkos olje , da med alt fra 0.1 til maks et halvt gramm avhengig av hvor potent hasjen var. Først koker man opp ojen. Så Kaster man i hasjen, før man rører og rører uten stopp i en 10 minutters tid. Man må da ikke ha for sterk varme så ikke THC`en fordamer...Deretter kan man bruke kokkos-oljen og helle over en kopp kakao, eller blande i smeltet sjokolade..SÅ heler man miksen i en isbitbeholder...Det blir til cannabis sjokolade i kjøleskapet. Eksakt samme måte kan man vel og blande oljen ut i yogurt vil jeg tro.


Utfordringen når man drikker/spiser hasj er at man blir langt fjernere og lenge. Det er ikke i nærheten av like digg som å røyke det synest jeg personlig og for utofrutsigbart. Får man "overdose", så blir man dårligere en det dårligste man kan bli på kanonfylla uten at man klarer å stoppe det på timesvis.