Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1017
Hei!
Jeg vet ikke om det her er et emne som bryr folk på freakforum, men jeg har tenkt litt på det i det siste.

Alle veit jo at det har vært så mye kjas og mas om at det er kjønnsdiskriminering når det gjelder kvinner, og jeg er enig i at det _var_ mye av dette før. Men jeg syns denne trenden har begynt å snu litt og mener at om det skal være likestilling så burde det samme gjelde for både menn og kvinner.

Som i reklamen for matprat.no(?) sier kvinnen i reklamen noe som; "Det finnes ting som menn gjør bedre enn kvinner. Men det er ikke så mange da!"
Jeg tar det ikke personlig inn på meg, men om det hadde gått andre veien, så tror jeg det hadde vært stort rabalder. Har sett lignende reklamer som går på det samme, men kommer ikke på det i farten.

Noen som har noen meninger om dette?

-Tony!
Du vil ha noen meninger anngående en reklame om at menn ikke har så mange ting de ikke klarer bedre en kvinner..?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er en helt uskyldig spøk. Litt moro rett og slett. Burde ikke være nødvendig å lage en tråd hver gang noen legger merke til at "denne kommentaren passer KANSKJE ikke for ABSOLUTT alle".
Kanskje vi skulle starte "mannedagen"
Trådstarter
Sitat av thomasf
Det er en helt uskyldig spøk. Litt moro rett og slett. Burde ikke være nødvendig å lage en tråd hver gang noen legger merke til at "denne kommentaren passer KANSKJE ikke for ABSOLUTT alle".
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke poenget mitt heller da.
Men om det hadde vært andre veien som sagt, tror jeg det hadde blitt ganske mye bråk i grunn. Men var bare noe jeg tenkte igrunn.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av sum_user
Det er jo ikke poenget mitt heller da.
Men om det hadde vært andre veien som sagt, tror jeg det hadde blitt ganske mye bråk i grunn. Men var bare noe jeg tenkte igrunn.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler. Men du kan jo prøve?
Tror de fleste kvinner ikke ville brydd seg, men det ville sikkert diverse feministgrupper gjort.
Tror fortsatt ikke at det ville blitt noe stort oppslag i media for å si det sånn!
disaster master: Hørt om mandag?

On-topic: Det å referere til den reklamen blir litt tåpelig, ville heller referert til at kvinner får jobber fordi bedrifter må oppfylle kjønnskvoten i styret, for eksempel.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Hvis det er en såpass big deal, kan du jo lage en feministgruppe for menn og klage på det. Jeg tror ikke du får med deg så mange, nettop fordi det er en liten spøk i en reklame. Jeg skjønner ikke helt at du reagerer så veldig på en reklame, når det åpenbart finnes mye værre kjønnsdiskriminering andre steder i verden å bry seg om.
Trådstarter
Sitat av Gisse
Hvis det er en såpass big deal, kan du jo lage en feministgruppe for menn og klage på det. Jeg tror ikke du får med deg så mange, nettop fordi det er en liten spøk i en reklame. Jeg skjønner ikke helt at du reagerer så veldig på en reklame, når det åpenbart finnes mye værre kjønnsdiskriminering andre steder i verden å bry seg om.
Vis hele sitatet...
Jeg sa jo at jeg personlig ikke brydde meg da.
Når du bryr deg nok til å lage en tråd om det på nff så bryr du deg ganske mye mere enn gjennomsnittet. Menn vitser om damer hele tiden, skal vi sutre når de har det litt gøy på vår bekostning?
Noen av dere er må droppe ned på kværuleringen et par hakk og faktisk prøve å se hva han mener til tross for at det ikke var den best formulerte tråden på forumet.

Og ja, jeg tror det er slik at terskelen for og diskriminere mot menn er mye lavere enn mot kvinner. Du hadde en gang en overskrift i dagbladet hvor det stod at "kvinner slår menn på nesten alle områder" ifølge en eller annen ny test som tok for seg arbeidslivet, hjemmet, fritid osv.

Diverse feministgrupper har fått byttet veiarbeider skilt o.l fordi det bare var avbildet menn som på disse og det kunne oppfattes som kjønnsdiskriminerende, de same mener også at utrykk som "ta det som en mann" eller "manne seg opp" er foreldret. Litt morsomt at jeg leste det i kommentarene på i en artikkel på dagbladet om en gjeng som var strandet på et fjell og to menn ofret livet sitt for og gå til nærmeste hytte og be om hjelp. Noe de klarte og alle ble reddet. Likevell presterer disse jentene og klage over at utrykk som "de tokk det som menn" eller "de mannet seg opp" ble brukt!

Jeg kunne ikke sett for meg hverken av disse snudd på hodet.

Dagbladet: Menn slår kvinner på nesten alle områder viser en ny test. Ajajaj, da hadde det blitt bråk tror jeg.
Sist endret av torsken; 20. mai 2008 kl. 00:43.
Sitat av disaster master
Kanskje vi skulle starte "mannedagen"
Vis hele sitatet...

Det er alle andre dager enn kvinnedagen... Visste du ikke det?
Trådstarter
Sitat av Stukov
Det er alle andre dager enn kvinnedagen... Visste du ikke det?
Vis hele sitatet...
Riktig det!
og det feirer vi jo også. Eller ikke