Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 3415
Denne sommeren er det flere festivaler enn noensinne tidligere. Hvor skal dere i sommer, og hvilke artister drar dere dit? Jeg skal hvertfall på øya på onsdag og torsdag for å se Kaizers, Turboneger og Sonic Youth, pluss at det sikkert kommer flere når sommeren nærmer seg. Blir kanskje Roserock og Kraftfestivalen også, men det får jeg se på når de slipper artister
planen for min sommer er å først dra til Kiruna, ganske liten festival men bruker som regel å komme noen gode band. kan nevne Millencollin, Hammerfall, Timbuktu osv.
3 dager etter dette bærer det av gårde til Summerjam i Köln Tyskland. Europas største reggea festival, hvor noen av de som kommer er Collie buddz, Jah Cure og Kymani marley. Så i august engang skal jeg kjøre ned på Uppsalareggea festival fin sommer iår
Skal på Norwegian Rock Festival i Kvinesdal jeg.... Anbefaler dere og ta turen blir bra i år =) Alice Cooper,Motor Head, DumDumBoys osv
http://www.kvinesdalrock.no/
Roskilde, Neil Young og Radiohead er største gunnen, men er veldig mange andre bra band som hjelper å dra lasset
Og kanskje en tur til Kvindesdal
Hovefestivalen; dimmu, in flames og andre snadder bands
Hultsfred i Juni med Rage Against the Machine og mange andre bra band
Bukta i Juli med Madrugada/Danko Jones/DumDum ++

Gleder meg
The chemical brothers på roskilde! wooohoooo!
jaG
Produktutvikler
Hove! In Flames er hovedprioritet!
Frivillig på Storås i år som i fjor, aldri vært på en festival med så god stemning. Ellers blir det vel en tur til Hultsfred for Rage Against The Machine.
Vil til Hove pga mange gode band, ellers så blir det vell riddu siden det er blitt tradisjon og treffe gamle kjente
Blir Storås på meg i år også. Det blir også den eneste da jeg må jobbe en del for å betale ned bila jeg kjøpte meg for litt siden. Men gleder meg sinsykt til Storås, alltid like bra stemning å musikk der

Skal også på Judas Priest i sommer (Trondheim Rock Festival). Det blir bra.
Jeg vil til Download Festival. lenke med line-up
Kan ikke forstå annet enn at dette er årets festival.. Det hele foregår i Donington Park, midt i England. I midten av juni.
Sensation Black 2008
Roskilde 5år på rad!! FTW
hove. skal se bland annet Dimmu borgir , Purified in blood , cavalera conspiracy , killswitch engage , opeth , behemoth.
Mulig en tur til slottsfjell i år, har også lyst til å ta en tur til quart..men høydepunktet blir uansett Metallica i Bergen, festival eller ei
Sist endret av Cadex; 5. mai 2008 kl. 19:14. Grunn: fjernet sitat
Jeg skal på Give It A Name i mai - http://giveitaname.co.uk/
Får se om jeg tar en tur innom Kongsberg Jazzfestival i sommer. Ellers skal jeg bare jobbe, så får lite tid til festivaler, og 2 av de 4 jeg kunne tenkt meg å se på Norwegian Wood skal spille på Give It A Name
Molde Metalfestival 30. og 31. mai, og Raumarock i August.

Phanteon I skal blandt annet på Moldemetalen, og Krakow. Også skal bandet mitt spille

På Raumarock kommer vel Bare Egil Band, Black Debbath, Raga Rockers, Kaizers Orchestra, Good Dancers og en del fler som jeg ikke husker. Så skal jeg spille med JKD. Blir en konge sommer
Hei .
På hovefestivalen til sommern å dær skal jeg se In flames ,Bullet For My Valentine , dimmu og Opeth
Hovefestivalen, fordi jay-Z kommer (i motsetning til alle dere svette bloodmetalfans som skal opp å høre på emomusikk og kutte dere). Ellers stiller jeg på glamat-festivalen i Stvg. og skalldyrfestivalen i Mandal.. Vurderer quarten og, vis noen jeg vil reise med skal opp..
[LEFT]Summerjam!
Går av stabelen for 23 år på rad.
Jeg vurderer å få ordna en buss ned til Köln.
Er jeg og en kamerat som skal ned, men bare jeg som har lappen. Kan bli litt stusslig.

Hvis det er noen her som føler for å bli med må dere bare si ifra.
Kan ikke være alt for vanskelig eller dyrt å få booka en buss ned. Hadde vært artig! Og bare kult å møte nye folk på veien

Apropos buss. Noen som har erfaring med booking av buss fra før?
Evt. priser, kontaktpersoner/selskap osv?[/LEFT]
Moldejazz - Jazzfestival med masse liv, og veldig vid tolkning av "Jazz". Patti Smith, Kent, Ornette Coleman og så laget Enslaved og Shining et bestillingsverk. I tillegg til mange flere, både kjente og ukjente artister. Nordeuropas største og eldste jazzfestival.
www.moldejazz.no

Ligger vel til rette for et aldri så lite nff-treff i løpet av festivalen òg.
I år blir det Vikedal Roots Music Festival
der Sinead O'Connor , The Lucky Bullets, Erik 'Slim' Zahl, The List,ORBO & The Longshots, DUMDUM BOYS, Wolfstone, Cortina, Ane Brun og Tempest kommer.
i år må jeg på lofoten fiskefestival. det er en lite festival i skrova, lofotens hawaii...
den går ut på fyll, musikk og fiske.
norges beste festival
en unge med downs
comRade's Avatar
Countryfestivalen og Seljordfestivalen, begge i Seljord!
Blir vell til at jeg stikker innom hove festival den ene dagen med Jay-z, ganske greit da siden festivalen ligger 10 min. unna meg.. Vurderer kanskje canal street http://www.canalstreet.no/ i år også, de har blant annet vertet stjerner som Lauryn Hill og Jamie Cullum tidligere...
Skal på Øya å se Nick Cave og Sonic Youth^^
Satser seff på roskilde igjen. Ikke bare for musikken. Jeg mener roskilde stiller i en helt egen klasse hva gjelder stemning, arrangement og generel sinnstilstand på menneskene som er der. 100 000 berusede mennesker av alle typer, som regel ikke en eneste vakt eller politimann i syne, og allikevel finnes det omtrent ikke bråk eller slossing. Litt av en kontrast til en kveld på byen her hjemme i norge.
Sist endret av patches; 2. mai 2008 kl. 02:34.
Pappa ville ha meg med på Hove for å se Babyshambles og Raconteurs, og ellers blir det vel en tur til Notodden for den jazz/blues-festivalen der, kanskje Gla'mat i Stavanger, Storåsfestivalen i all sin prakt, PStereo og Steinkjerfestivalen.
Hove, Flogging kommer, og de serverer Guinness:P Var konge der i fjord, så får bare håpe det blir like bra i år^^ Kansje Slottsfjell og, hadde vært heftig og se Gogol bordello live...
Downloadfestivalen i England og Hove i Arendal.
Masse barsk rock og metall.
Og no litt mindre barskt, dog bra musikk.

Kiss, Coheed & Cambria, Duffy, Within Temptation, HIM, Apocalyptica, Children of Bodom, Dimmu Borgir, Chiodos, The Used, Amon Amarth. Noen av de jeg ser frem til å oppleve (i vilkårlig rekkefølge)
Mmmm.. Music.
Sitat av K44B
Hovefestivalen, fordi jay-Z kommer (i motsetning til alle dere svette bloodmetalfans som skal opp å høre på emomusikk og kutte dere). Ellers stiller jeg på glamat-festivalen i Stvg. og skalldyrfestivalen i Mandal.. Vurderer quarten og, vis noen jeg vil reise med skal opp..
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du samenligne Metalfans og Emo'er? Hvor mange prosent av de som hører på Dimmu Borgir og Opeth tror du er emo'er? ganske lite tror jeg. Men kanskje mer emo'er som liker Bullet For My Valentine.
Skal på quarten og se Trentemøller, Justice, Røyksopp og The streets.
Blir rått!
Skal på Lost Weekend (Norges Vakreste Festival) www.lost-weekend.no

I tillegg skal jeg på Rage i Sverige og på Foo Fighters i Bergen. Vurderer også Summerjam i Køln.
Sykt gira på Rage i Hultsfred jeg også, men mye avhenger om jeg får kjørt opp til da. Har oppkjøring den tiende, og det starter den tolvte tror jeg.. Press!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal på Båt og Fjord og Jazz og Blues festivalene @Hemnesberget : D
Sommerfestivalen selvfølgelig
www.sommerfestivalen.no
Sitat av ifni
Sykt gira på Rage i Hultsfred jeg også, men mye avhenger om jeg får kjørt opp til da. Har oppkjøring den tiende, og det starter den tolvte tror jeg.. Press!
Vis hele sitatet...
Har ikke lov til og kjøre utenfor norge med midlertidig kjøretilatelse sist jeg sjekka
Har mitt øya-festival pass klart allerede Gleder meg fryktlig til Turboneger siden de skal fremføre det beste albumet de noen gang har spilt inn...
Ja, for de som ikke rakk å skaffe festivalpass til øya, så er torsdagspasset et røverkjøp. Sigur Ros og kremen av turboneger samt en dag med øyastemning for 600kr.
Jeg skal på Oxegen i Irland hvor jeg skal få med meg Rage against the machine, The Prodigy, Chemical Brothers, groove armada, the verve, amy winehouse, Stereophonics, the pogues, bowling for soup, seasick steve.. og en shitload flere..
I år skal jeg på Roots, hovedsakelig for å se Focus, men også siden jeg skal spille selv

Dessuten skal jeg også Metal Rock Festival
Her skal det band som Opeth, Evergrey, Kamelot, Twisted Sisters, Susperia osv. Egentlig nesten bare band jeg kunne tenke meg til å se

Nå skal jeg ha whiplash til neste sommer


Edit: og ikke minst Alestorm.
Skotsk piratmetall ! Pirates of the Caribbean med vrenggitar
Sist endret av Duckyuck; 16. mai 2008 kl. 08:33. Grunn: Enda et villingband!
▼ ... noen uker senere ... ▼
homer666's Avatar
Trådstarter
Finnes det noen flere interessante festivaler folk skal på?
Skiippagurrafestivalen vel! Det er jo der det skjer
www.skiippagurrafestivalen.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal på Hove! Litt skuffa over programmet i forhold til i fjor, men blir In Flames, Dimmu Borgir, Opeth, Pidgeon Detectives og The Vombats. Blir 5 dager med fyll og fanteri
MADRUGADA @ NORWEGIAN WOOD VAR BRJHA