Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1446
Jeg har en del Tramadol tabletter som jeg for en stund siden kjøpte via det mørke nettet.
For å unngå at jeg benytter disse mer i nærmeste framtid så planlegger jeg å levere disse til apoteket idag for destruksjon.

Spørsmålet mitt er dermed:

Risikerer jeg noe ved å levere ulovlig anskaffede legemidler til apoteket? Har de taushetsplikt?
Herregud man kan du ikke bare spyle de ned dass eller noe

Eller send dem til meg så kan jeg levere de på apoteket for deg
Sist endret av ID-Brikke; 4. august 2018 kl. 07:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kast de i søpla! Klosettet bruker man i prinsippet bare til to ting. Faktisk litt viktig.
Trådstarter
Det siste jeg ønsker er å forurense med alle salgs kjemikalier disse pillene måtte innholde.
Da jeg nylig leverte utgåtte medisiner på Apoteket kikka de ikke på innholdet før de tok imot det. Det er vel mulig at de leverer tabletter og eventuelle overvåkningsopptak til politiet hvis de oppdager etterpå at medisinen er ulovlig, men jeg synes det høres temmelig tvilsomt ut. Jeg blei spurt om posen inneholdt sprøytespisser, så jeg tror ikke de legger seg opp i hvilken type legemidler som blir levert. Dessuten, hvordan kan de ansatte på Apoteket vite at tablettene er anskaffa på ulovlig vis?

Forøvrig synes jeg det er skikkelig flott at du gidder å levere sånt dit det skal. Tror ikke folk flest er klar over hvor store miljøkonsekvenser medisiner kan ha om de ikke blir destruert på riktig vis, for eksempel på fisk i havet.
Uvaksinert 👍
Ikke noe problem, bare putt alt i en pose og lever det. Spør de om noe så si du har rydda hos noen, dødsbo f.eks, men de spør nok aldri om noe uansett. Blir litt skremt av holdningen til folk som sier du skal kaste det i do eller søpla. Hvis alle tenker slik så er det kanskje ikke rart det går som det går.
Anonym bruker
"Redd Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har samme problemet med en haug med rivotril, disse er ungarske og da tenker jeg ihvertfall at de på apoteket begynner å lure når de åpner opp posen? Tør faen meg ikke å ta sjansen på det, da det er såpass stor kvanta at det nok hadde blitt en god del mnd i fengsel om jeg blir tatt.
Hvorfor ikke putte dem i postkassa til ditt nærmeste politi kontor? Bare skriv en fin lapp at du har funnet de og ikke vet hva du skal med de, sørg for at du ikke får finger avtrykk på noe som helst.
Trådstarter
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Hvorfor ikke putte dem i postkassa til ditt nærmeste politi kontor? Bare skriv en fin lapp at du har funnet de og ikke vet hva du skal med de, sørg for at du ikke får finger avtrykk på noe som helst.
Vis hele sitatet...
Allerede levert de til det lokale apoteket og ifølge en av kontaktene mine i Rus- og Psykiatritjenesten så har apoteket taushetsplikt
Beklager det tullete innlegget, visste faktisk ikke at det var big deal..bra jobba!