Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6468
Kjøpte hodetelefoner fra Elkjøp, fra Sennheiser for under 2 år siden.
Av en eller annen uforklarlig årsak, så får jeg nå verken koblet til hodetelefonene via Bluetooth, eller USB. Støydempingen fungerer som det skal, og lyd via aux også. Hodetelefonene kan skrus av og på, men ingen av funksjonalitetene fungerer.

Er det noen som vet hva for krav jeg har på reklamasjon / garanti på hodetelefonene? Jeg har klart å miste den originale laderen og USB kabelen, slik at jeg ikke har disse lenger. Vil dette påvirke garantien?
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
5 år’s rekelamasjon. Bare å levere inn. Om du har miste noen tilkoblinger har ikke noe å si så lenge selve produktet har streika. Reklamasjon gjelder ikke om det er kjøpt fra utlandet feks en utenlandsk webside butikk.
Trådstarter
79 5
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
5 år’s rekelamasjon. Bare å levere inn. Om du har miste noen tilkoblinger har ikke noe å si så lenge selve produktet har streika. Reklamasjon gjelder ikke om det er kjøpt fra utlandet feks en utenlandsk webside butikk.
Vis hele sitatet...
Kjøpt i Norge, men burde jeg henvende meg direkte til Elkjøp eller til Sennheiser? (Sennheiser har et eget 2 år garanti program). I tillegg, får jeg da 5 nye år, ved et nytt headset?
Sist endret av infexxion; 10. januar 2018 kl. 20:19.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Elkjøp. Ja du får nye 5 år på ett nytt produkt.
Så hva venter du på ??
Trådstarter
79 5
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Elkjøp. Ja du får nye 5 år på ett nytt produkt.
Så hva venter du på ??
Vis hele sitatet...
Venter på svar fra Sennheiser om det finnes en factory reset funksjonalitet i hodetelefonene i tilfellet det er snakk om en software bug.
Anonym bruker
"Ergerlig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På et par hodetelefoner så mistenker jeg at det er 2 års reklamasjonstid som gjelder.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er enten 2 eller 3 år utifrå forventet levetid. Mobiltelefon har 5 tror øreklokker er i samme kartografi
Du får reklamasjon på dette men det må gå via Elkjøp. Elkjøp tar det med Sennheiser.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
79 5
Oppdatering:
Har nå levert inn headsetet for en tredje gang.

Første gang ble det påvist feil i RF chip som ble byttet ut. Fikk så headsetet tilbake, men med høyre noisecancelling som lagde ulyder (mistenkte løs kabel).
Leverte så tilbake for å få dette fikset, men fikk den i retur med beskjed om at alt var okai (ifølge sennheiser). Testet i 2 min før den gikk tilbake til samme feilen (større grunn til at jeg mistenker løs kabel).
Gikk så tilbake og viste mannen bak disken hva som var galt, og han sa selv at han hørte ulyden i høyre øreklokke. De skulle sjekke det grundigere hos Elkjøp, før de kom til å sende det inn til Sennheiser.

Her er problemet: Fikk følgende beskjed av Elkjøp ansatt at dersom de ble returnert fra Sennheiser med beskjed om at ingenting var galt, måtte jeg betale for tiden de hadde brukt ut av egen lomme.

I mine øyne er det helt uhørt at jeg skal betale for noe, dersom både jeg som forbruker og den elkjøp ansatte faktisk hører at ene øreklokken er noe galt med. Hvordan burde jeg approache dette om det så skal være at headsettet kommer i return igjen UTEN å ha blitt fikset? I så fall, kan jeg kreve reklamasjon på produktet dersom de sier ingenting er galt? Jeg har i så fall mottatt et produkt som ikke er som lovet...
Det er vanlig at dersom du hevder feil på et produkt, og det ikke er feil, at du må betale et såkalt "undersøkelsegebyr". Dersom det faktisk er en mangel på produktet skal du ha denne utbedret uten kostnad.

Pass på at mangelen (feilen) blir beskrevet så nøyaktig som mulig når du leverer inn settet.