Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 6762
Hei,

Bestilte phenibut for et par dager tilbake, og selger fortalte at de hadde hatt problemer å sende til Norge. Fortalte jo det at det bruker å gå greit så lenge innholdet er listet som et "nutritional supplement" og verdien er under 35 euro.

Selger bestemte seg deretter for at det var lurt å sende 100 gram pulver i en DVD-eske. Rakk dessverre ikke stoppe denne pakken, og er litt smånervøs for konsenkvensene. Jeg holder til i en norsk storby og har ikke hatt trøbbel med tollvesen eller politi tidligere (utenom et par stoppede pakker for noen år tilbake). Har noen tips for hva man kan gjøre i en slik uheldig situasjon?
Sist endret av Snowmantis; 6. april 2018 kl. 18:05.
Phenibut er klassifisert som legemiddel i Norge.
Da du ikke er kjent for lignende forhold tidligere, vil du nok kun få et brev om at pakken blir destruert eller returnert til avsender.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Phenibut er klassifisert som legemiddel i Norge.
Da du ikke er kjent for lignende forhold tidligere, vil du nok kun få et brev om at pakken blir destruert eller returnert til avsender.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar, setter stor pris på det. Jeg vet ikke akkurat hvordan denne pakken ser ut, men ser ikke for meg at det er noe informasjon om hva pulveret faktisk er. Det er egentlig det som gjør meg mest nervøs. Vet ikke om det er en fordel eller en ulempe. I verste fall er det et umerket DVD-cover med løst pulver..
Det har litt å si hvilket land pakkene kommer fra. Jeg ser at mye av det jeg bestiller fra England blir stoppet og åpnet mens andre land stort sett glir igjennom.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det har litt å si hvilket land pakkene kommer fra. Jeg ser at mye av det jeg bestiller fra England blir stoppet og åpnet mens andre land stort sett glir igjennom.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Føler meg ganske sikker på at det blir stoppet (sendt fra Nederland). Det jeg er mest usikker på er om jeg bare får et brev eller om det blir politibesøk ut av det. Hvilke konsekvenser vil en pakke umerket pulver i slik innpakning få tror du?
Sist endret av Snowmantis; 6. april 2018 kl. 22:35.
Du får et brev om at legemidlet du har bestilt er reseptpliktig, og at om du ikke viser til dette, så blir det destruert.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Du får et brev om at legemidlet du har bestilt er reseptpliktig, og at om du ikke viser til dette, så blir det destruert.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det ikke er noen info om hva pulveret er. Tror egentlig at det bare står "nutritional supplement" på pakken. Syns det er litt skummelt når det kan være hva som helst fra deres perspektiv. Jeg vet ikke hvilke tester de kan kjøre på slikt pulver, men de har kanskje metoder for å komme frem til at det bare er phenibut? Takk for hjelpen, syns dette er en ganske ubehagelig situasjon

Bør jeg skrive en mail til tollen hvor jeg forklarer situasjonen? Det her er helt krise.
Sist endret av Snowmantis; 7. april 2018 kl. 10:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ikke kontakt noen, hvordan betalte du?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ikke kontakt noen, hvordan betalte du?
Vis hele sitatet...
Kjøpte credit i nettbutikken med eget bankkort i november. Hadde ikke regnet med at pakken skulle sendes slik den ble.

Hva gjør jeg nå?
Sist endret av Snowmantis; 7. april 2018 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Snowmantis Vis innlegg
Kjøpte credit i nettbutikken med eget bankkort i november. Hadde ikke regnet med at pakken skulle sendes slik den ble.

Hva gjør jeg nå?
Vis hele sitatet...
Ga kp med uhell.

Men jo, hør jeg har en del erfaring med dette. Du sa du var tidligere ustraffet?

Da trenger du ihvertfall ikke bekymre deg over politiet på døra eller jobben.

Det verste du risikerer er et brev i posten med forelegg evt innkalling til avhør.

Det lønner seg faktisk og nekte, still deg utenforstående og lat som du ikke skjønner noe.

100g phenibut er lite sannsynlig at blir brukt ressurser til og fks hente ut bankutskrifter.

Men mest sannsynlig tror jeg ikke du hører noe.
Tenker slik:

Pakke beslaglagt, destruert og sannsynligvis anmeldt. Ligger i en bunke i 6mnd, henlagt etter bevisets stilling.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ga kp med uhell.

Men jo, hør jeg har en del erfaring med dette. Du sa du var tidligere ustraffet?

Da trenger du ihvertfall ikke bekymre deg over politiet på døra eller jobben.

Det verste du risikerer er et brev i posten med forelegg evt innkalling til avhør.

Det lønner seg faktisk og nekte, still deg utenforstående og lat som du ikke skjønner noe.

100g phenibut er lite sannsynlig at blir brukt ressurser til og fks hente ut bankutskrifter.

Men mest sannsynlig tror jeg ikke du hører noe.
Tenker slik:

Pakke beslaglagt, destruert og sannsynligvis anmeldt. Ligger i en bunke i 6mnd, henlagt etter bevisets stilling.
Vis hele sitatet...

Takk for utfyllende svar, setter stor pris på det Er ikke veldig bekymret for at pakken kan spores i bankutskrifter. Avsenderadressen på pakken er ukomplett og kan ikke spores tilbake til noen nettbutikk med 100 % sikkerhet.

Pulveret er sannsynligvis umerket, og det er ingenting som tilsier at det er phenibut (står vel nutritional supplement i deklarasjonen). Det er det som gjør meg mest nervøs. Vil dette forandre på noe? Jeg vet ikke om dette vil være en fordel eller en ulempe?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Det er samme hva som står på pakken, du vet jo ikke noe om den uansett
Anonym bruker
"Forbauset Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Carmex Vis innlegg
Det er samme hva som står på pakken, du vet jo ikke noe om den uansett
Vis hele sitatet...
Sant det, men dei teste vell da? eller er jeg på bærtur nå
Hvis du har tenkt å bestille flere ganger så hold deg unna Nederland. Tipper det meste derfra blir stoppet. Har fått phenibut, noopept og semax stoppet av tolla med brev om ulovlig innførsel. Ingen konsekvenser. Men ikke prøv å skjule stæsh i cover og lignende. Virker bare mer suspekt, men virker som du har skjønt det
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Hvis du har tenkt å bestille flere ganger så hold deg unna Nederland. Tipper det meste derfra blir stoppet. Har fått phenibut, noopept og semax stoppet av tolla med brev om ulovlig innførsel. Ingen konsekvenser. Men ikke prøv å skjule stæsh i cover og lignende. Virker bare mer suspekt, men virker som du har skjønt det
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, det hadde sett mye penere ut om jeg fikk bestemme Hva tenker du om konsekvensene? Politi-innblanding hadde vært veldig uheldig.
Innholdet blir vel testet og vil ikke slå ut på narkotika.
Vet om enkelte som har sluppet med en advarsel om å ikke bestille flere ganger..
Vet du om det er stoppet? Lenge siden du bestilte?
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Innholdet blir vel testet og vil ikke slå ut på narkotika.
Vet om enkelte som har sluppet med en advarsel om å ikke bestille flere ganger..
Vet du om det er stoppet? Lenge siden du bestilte?
Vis hele sitatet...
Det ble sendt på fredag fra Nederland, så pakken skal ikke så langt. Den kommer sikkert til å stoppes. Ser for meg at pakken ser ganske suspekt ut i en scanner. Pakken ble derimot bestilt i november, men pga. at produktet var ute av sortimentet ble den sendt nå. Hva tenker du om saken?
Som jeg sa så tester de pulveret som ikke slår ut som narkotika. Hva de gjør videre vet jeg ikke. Tror ikke det blir noen stor sak av det. Tenk på alle som bestiller class A drugs!
Sist endret av Inflammasjon; 7. april 2018 kl. 19:21.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sakset fra reddit 2017:
De fleste tollere vil nok definere phenibut som et legemiddel. Da vil du få et brev i posten hvor de spør etter resept.
Hvis man ikke har resept blir pakken destruert eller sendt tilbake til avsender. Har selv bestilt to pakker som ble destruert. Det fikk ingen konsekvenser utenom brevet i posten. Tror ikke det er veldig alvorlig å få phenibut stoppet, da det hverken står på legemiddel- eller narkotikalisten. Håper dette er til hjelp.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Carmex; 8. april 2018 kl. 16:47.
Trådstarter
10 5
Se hva som kom i posten idag:
https://imma.gr/70680x3bb4c
Uåpnet av tollen Da blir det to magiske år til med phenibut. Takk for hjelpen alle sammen <3
Sitat av Snowmantis Vis innlegg
Se hva som kom i posten idag:
https://imma.gr/70680x3bb4c
Uåpnet av tollen Da blir det to magiske år til med phenibut. Takk for hjelpen alle sammen <3
Vis hele sitatet...
Haha, fantastisk! Gratulerer.
Så bra, TS! Har også selv fått Phenibut (fra UK) problemfritt gjennom tollen
Vet dette er off topic, men spør likevel:
Er det like lett å bestille modafinil i posten? Eventuelt er det noe større konsekvens om det blir stoppet?
Sitat av SomeJay Vis innlegg
Vet dette er off topic, men spør likevel:
Er det like lett å bestille modafinil i posten? Eventuelt er det noe større konsekvens om det blir stoppet?
Vis hele sitatet...
Har vært en del fokus på modafinil i media så antar at det blir lettere stoppet. Phenibut er relativt ukjent her foreløpig.
Trådstarter
10 5
Sitat av SomeJay Vis innlegg
Vet dette er off topic, men spør likevel:
Er det like lett å bestille modafinil i posten? Eventuelt er det noe større konsekvens om det blir stoppet?
Vis hele sitatet...
Kommer til å bli dårlig stemning ganske raskt dessverre. Modiodal er et A-preparat i Norge og står på WADAs dopingliste

http://www.felleskatalogen.no/m/medi...al-teva-561632
I know, tenkte bare om folk visste om en alternativ metode som funker på å få det importert. Har lest litt om post-restante, men usikker på alle detaljene om hvordan det fungerer i praksis
Prøvde å bestille Modafinil for rundt 18 måneder siden. Ble stoppet i tollen men har ikke hørt noe videre angående dette.
Phenibut, fasoracetam, noopept, CBD olje har gått greit men det har vært innen EU
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Prøvde å bestille Modafinil for rundt 18 måneder siden. Ble stoppet i tollen men har ikke hørt noe videre angående dette.
Phenibut, fasoracetam, noopept, CBD olje har gått greit men det har vært innen EU
Vis hele sitatet...
Ikke et brev engang?
Da kommer de nok på besøk snart.
Ikke brev heller..
De må gjerne komme på besøk. Vil i såfall være vanvittig ressursbruk!
Besøk etter 18 månder?? Neppe, men bestilte du via skypax eventuelt post-restante?
Husker ikke men det var fra et firma i India(!)
Fikk faktisk pengene tilbake da jeg sa tollen tok varene..