Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1904
Etter å ha røyka tørr flaskebong i nesten et år så gikk jeg endelig til innkjøp av en glassbong av denne typen

Greia er da at uansett hvor stort eller lite hit jeg prøver å ta, så begynner jeg å hoste til jeg nesten sitter å sikkler og brekker meg.
Samme skjer hos en kompis på bongen hans også (som er mindre en min om det har noe å si)

Jeg blir fjern, så sånn sett er det ikkenoe problem, men akkurat den hostinga blir fort veldig plagsom.
Ble ikke så sår i halsen av flaskebongene og heller ikke av joint.

Noen som har noe tips til hvordan jeg kan nyte bongen uten å hoste meg ihjel?
Røyk uten tobakk. Evt toast tobakken først, for å fjerne litt av nikotinet
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Røyk uten tobakk. Evt toast tobakken først, for å fjerne litt av nikotinet
Vis hele sitatet...
Toaster og renser alltid tobakken av vane uansett, kan kanskje være fordi jeg bruker svensk sigg?
Tobakken går egentlig mest for å spe ut litt, så kan jo prøve å minske litt på den.
Hvilken tobakk bruker du? Lucky Strike er by far den beste og ga, iallfall meg, den mildeste throat-hitten av alle sigarett-typer.
Jeg toasta alltid siggen rimelig greit. Vannbong burde jo gi deg ett mildere drag uansett.

Tips kan også være å bruke iskaldt vann med knust is i
Bruk isbiter i bongen. Hjelper veldig på lungene.
Jeg har god erfaring med kent silver eller hva den heter, jeg hostet også mye, gjorde ikke det før. Spesielt i perioder med ekstra mye røyking og vanlig sigg.
Regner egentlig med at det er et tegn på at lungene er skada og du burde roe ned.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Hvilken tobakk bruker du?
Vis hele sitatet...
Hovedsaklig rød eller hvit prince men til tider også lucky.
Har desverre ikke isbiter, eller så skulle jeg testet det.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hender jeg tar sikletrekk og, hjelper å rense lum, få seg ashcatcher eller bare bytte vann mellom hvert trekk.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Hender jeg tar sikletrekk og, hjelper å rense lum, få seg ashcatcher eller bare bytte vann mellom hvert trekk.
Vis hele sitatet...
Den er helt ny og brukt 2-3 dager så ren og fin er den
Bytter også vann daglig, bongvann lukter ikke godt
Bruk en mild type tobakk, Marlboro gold for eksempel.
Bruk isbiter i bongen, å ha gjerne alltid friskt og kaldt vann.
Røyk det rent og ev. gjør som #Carmex sier å gå til innkjøp av en ashcatcher. Hostingen vil gi seg etterhvert som du bruker bongen. Å røyke det uten å bruke choken hjelper på veldig, men om du liker rushet man får fra tobakken så blir ikke dette like intenst som når du bruker choken.
Gå til innkjøp av Blårens (Kjøpes på malerforretninger) og salt for å holde bongen ren. Tett igjen munnstykke og downstem'en med noe (Jeg bruker bare sammensnurret papir da mine rør er tynne) og rist godt for å så la blandingen ligge alt fra én time til over natten, så rister du godt igjen for å så tømme det ut. De siste restene får du fjernet med glodvarmt vann. Pass på at løsemiddelet har fordampet helt før du trekker =)
Prøvde rent nå istad, det gikk faktisk litt bedre så det blir nok mindre tobakk fremover (beste hadde jo vært weed)

Har en kompis som har organisk bongrens så blir vel til å låne litt av det for å rense med, også lest mye om at isopropyl og salt skal funke, det blir vel det samme som blårens kanskje?
Har jo røyka joint så og si daglig over flere år så ville ikke trodd at tobakken egentlig skulle hatt så mye å si.

Isbiter skal værtfall prøves, samme med svakere tobakk.
Har vannmengde kanskje noe å si?