Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1964
Har visst blitt bestilt noe fra min konto på komplett.no som ikke har blitt hentet, saken er at jeg aldri ville funnte på og bestille denne saken her og aner ikke hvordan det har krevd.

Jeg bestridet kravet, da krevde de en anmeldelse.

Jeg mistenker at det er broren min på 10 år som har vært innom profilen min. Skal jeg altså anmelde han? Hvis jeg sier at jeg tror det er han, hvordan står jeg juridisk sett til å bestride kravet? Hvis de fortsatt krever anmeldelse, så vil jeg heller anmelde broren min som ikke kan få konsekvenser for det enn å betale disse 2000 kronene.

Tips tas i mot med takk. Inkassoselskapet det er snakk om har allerede tjent en liten formue på meg i andre saker, og jeg har betalt opp alt. Men i denne saken skal de ikke få en krone.
1. Burde ikke kravet bare være på kostnadene Komplett hadde? De har vel fått varene tilbake?
2. Jeg tror du kan sende inn skriftlig klage til selskapet, som legger saken på is frem til dette er avgjort. Da slipper du anmerkninger etc.
Kravet er bare på fraktkostnader. Men det blir fort mye med salærer. Jeg er i utlandet og har ikke en gang hatt fyisk mulighet til å gjøre dette fra en Norsk ipaddresse slik de hevder. Regner dog med at den mest logiske forklaringen er at broren min har vært inne på der og trykket på noe.

Hvordan angriper jeg da saken? Det viktigste er at de ikke får en krone til fra meg.

Jeg har bestridet kravet, og bedt om at det ikke påløpper salærer.
Blir ikke pakken sendt i retur hvis du ikke henter den ut da?
Jobber selv i et selskap hvor vi sender ut elektroniske varer, hvis varen ikke blir hentet behandler vi det som en angring. Dette pga at posten ikke holder på pakken i all evighet. Var under inntrykket av at dette var standard?

Noen som kan bekrefte/avbekrefte?
edit; så ikke at du skrev det gjaldt frakt.
Sist endret av Smoearn; 7. november 2013 kl. 14:06. Grunn: Så ikke nyeste post
Hva slags sak har du her egentlig? Hvis du ikke logger ut og broren din bruker din konto så er ikke det komplett sitt ansvar.
Hvis de krever anmeldelse så får du nesten bare anmelde det. Du anmelder en forbrytelse, ikke en person. Uansett vil jeg da tru at komplett stenger kontoen din pga. at den har blitt hacket og ikke vil la deg handle der igjen.
Sitat av torsken Vis innlegg
Jeg bestridet kravet, da krevde de en anmeldelse.
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull. Hvis du bestrider kravet, så er det komplett.no som må ta saken videre til Forliksrådet. For summer under 150.000,-, som det er her, vil det bli fattet en avgjørelse av lekdommerne i Forliksrådet, om ikke du og Komplett kommer til enighet.

Kilder:
Inkassoloven kap. VII
Conta Inkassos inkassoskole - innsigelser
Regnskapsguiden.com

^Også det Mith sa.
komplett.no kan ikke kreve noen ting fra deg ... bare nekt på at du har bestillt .. komplett.no må kunne bevise at det er du som har bestillt og ikke motsatt !
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
komplett.no kan ikke kreve noen ting fra deg ... bare nekt på at du har bestillt .. komplett.no må kunne bevise at det er du som har bestillt og ikke motsatt !
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke spesielt vanskelig for komplett å bevise det. Hvis det er broren hans som har bestilt i hans navn så er ikke det komplett sitt ansvar. Det er torsken sitt ansvar å sørge for at slik ikke skjer, hvis han ikke tar det ansvaret så kan han ikke være kunde hos noen nettbutikker.

Så ja, du kan godt "vinne" denne saken med anmeldelse og ansvarsfraskrivelse, men da kan du ikke regne med at komplett vil ha deg som kunde.
Sist endret av Mith; 7. november 2013 kl. 14:35.
Du har allerede fått gode svar fra folk, så da skriver jeg dette innlegget utelukkende for å snakke dritt om komplett:

Bestilte noen småkomponenter som de brukte hele tre måneder på å levere. De endret forventet leveringstid flere ganger, og da pakken endelig kom frem, så hadde jeg for lengst glemt hele greia. Jeg var i tillegg bortreist og hadde derfor ikke anledning til å hente den de neste to ukene. Etter at jeg hadde fått hentemelding pr. SMS, så sendte jeg de en epost hvor jeg forklarte at jeg ikke hadde mulighet til å hente ut pakken, og hvor jeg spurte om det var mulig å la den ligge på posten utover de 14-dagene. Det var ikke mulig, og pakken ble sendt i retur. Jeg fikk senere en faktura på fraktkostnader som var på nesten det samme som verdien av pakken. Jeg sendte selvsagt inn en klage, men fikk dårlig kundeservice i retur, og valgte å betale regningen for å unngå inkasso. Jeg har i løpet av årene handlet der for ett par hundre tusen, og har tidligere vært svært fornøyd med kundeservicen, men der og da mistet de meg, med flere, som kunder. For ett par hundrelapper.
Sitat av Mith Vis innlegg
Så ja, du kan godt "vinne" denne saken med anmeldelse og ansvarsfraskrivelse, men da kan du ikke regne med at komplett vil ha deg som kunde.
Vis hele sitatet...
Ja, men det burde ikke være det største problemet å komme rundt. Evt lage en ny konto, eller forhåndsbetale neste laptop, så tror jeg nok at de ikke velger å kanselere orderen. Det er jo bare penger for dem på slutten av dagen.
Har tross alt handlet for over 40000 der før, derfor jeg føler det litt firkantet av dem å stå slik på at postkrav til 300kr.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Dette er bare tull. Hvis du bestrider kravet, så er det komplett.no som må ta saken videre til Forliksrådet. For summer under 150.000,-, som det er her, vil det bli fattet en avgjørelse av lekdommerne i Forliksrådet, om ikke du og Komplett kommer til enighet.

Kilder:
Inkassoloven kap. VII
Conta Inkassos inkassoskole - innsigelser
Regnskapsguiden.com
Vis hele sitatet...
Men det at det er bestilt fra min konto burde vel være et bevis i seg selv? Det beviset har der allerede.

Regner med at jeg anmeder svindelen. Lurer på hvor alvorlig politiet tar meg når jeg sier at jeg tror det er noen i min egen familie Men, men, så lenge jeg har arket om at det er politianmeldt og slipper å betale over tusen i salærer(det er det mest irriterende) så er det verdt bryderiet.

Sitat av caperno Vis innlegg
Du har allerede fått gode svar fra folk, så da skriver jeg dette innlegget utelukkende for å snakke dritt om komplett:

Bestilte noen småkomponenter som de brukte hele tre måneder på å levere. De endret forventet leveringstid flere ganger, og da pakken endelig kom frem, så hadde jeg for lengst glemt hele greia. Jeg var i tillegg bortreist og hadde derfor ikke anledning til å hente den de neste to ukene. Etter at jeg hadde fått hentemelding pr. SMS, så sendte jeg de en epost hvor jeg forklarte at jeg ikke hadde mulighet til å hente ut pakken, og hvor jeg spurte om det var mulig å la den ligge på posten utover de 14-dagene. Det var ikke mulig, og pakken ble sendt i retur. Jeg fikk senere en faktura på fraktkostnader som var på nesten det samme som verdien av pakken. Jeg sendte selvsagt inn en klage, men fikk dårlig kundeservice i retur, og valgte å betale regningen for å unngå inkasso. Jeg har i løpet av årene handlet der for ett par hundre tusen, og har tidligere vært svært fornøyd med kundeservicen, men der og da mistet de meg, med flere, som kunder. For ett par hundrelapper.
Vis hele sitatet...
Med din ordrehistorikk og pengebruk ville jeg sendt en mail til dem og fortalt hvorfor de mistet deg som kunde. Ville ikke vært forundret om de ga deg et gavekort på tilsvarende sum, ikke at det er det du er ute etter selvfølgelig.
Sitat av torsken Vis innlegg
Har tross alt handlet for over 40000 der før, derfor jeg føler det litt firkantet av dem å stå slik på at postkrav til 300kr.
Vis hele sitatet...
Er jo egentlig ikke det. De skal ha kravet sitt fra varer ikke blir hentet. Slik er det bare. Selv om det er små summer mellom dere så har de nok store nok summer tilsammen på landsbasis. Men er det komplett som krever inkasso summer da? Komplett har jo sendt saken videre når de ikke fikk pengene fra deg. Komplett har fått sine 300nok fra innkasso selskapet.

Når det er sakt så kan vi godt heller diskutere inkasso økningene i norge, noe som er helt på tryne. De er alt for høye.
Sitat av Alden Vis innlegg
Når det er sakt så kan vi godt heller diskutere inkasso økningene i norge, noe som er helt på tryne. De er alt for høye.
Vis hele sitatet...
Hva er det med de som er alt for høyt?
Folk skal jo lønnes.