Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4034
Hei. Jeg har et spørsmål som er litt merkelig. Jeg har i tre år snust litt sporadisk, ikke så mye. Kanskje en boks i måneden, av og til mindre, men jeg liker det og har lyst å fortsette slik.

Men det siste året, etter en lang pause da jeg var i utlandet opplever jeg at hver gang jeg tar en snus får jeg en dårlig følelse. Overhodet ikke fysisk, men psykisk.. Etter 10minutter så får jeg ikke en deilig følelse bortsett fra at det metter suget; Jeg får en følelse av nedstemthet, blir lite pratsom og følelse som minner om en svak nedtur

Greia er at jeg overhodet ikke får dette av feks en røyk. Og så klart ikke når har drukket litt i tillegg. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Opplever at jeg får mindre og mindre lyst på snus fordi dette skjer hver gang. Og det er en "vane" jeg har lyst å fortsette med slik jeg har gjort. Er det noe i snusen som kan forklare dette, eller er det utelukkende psykisk? Det er meget merkelig..

Kan legge til at dette går ikke bort om jeg snuser mer.
Prøv forskjellige snus'er.
Har selv samme følelse, mister lysten på å snakke, men med røyk er det ikke sånn.
Er vell det man gjerne kaller for det å være deppet.
kanskje det blir borte hvis du tar en ny pause?

er jo sannsynligvis ikke noe som snusen inneholder som gir deg det.

skjuler du at du snuser for kjæresten din? eller moren din? kanskje du har dårlig samvittighet
Skjer meg hvis jeg ikke har spist, føler meg psykisk jævlig og klarer ikke sitte iro, så jeg snuser stort sett bare når jeg nettopp har tatt meg et måltid. Ulempen med dette er dog at du ikke har så jævlig lyst å spise hvis du ikke har snus tilgjengelig, da snusen etter blir det beste med hele måltidet.
Hmm. Mange bra forslag; defqon tenker muligens i riktige baner. Er ikke deprimert i det hele tatt, har vanlige problemer som alle andre. Men det er litt som dere sier her, er ikke akkurat nedtur, er mer at jeg blir litt edgy og utrolig egentlig.
Skuler det ikke for noen, men ikke så dumt forslag

Nikotins effekt på kroppen må jo ikke undervurderes helt, på tom mage eller halvtom mage er det ikke så vanskelig å tro at snusen kan medføre svakt ubehag for noen.
Nikotin har en del psykiske effekter..

Noen ganger når jeg tar meg en sigg, merker jeg at siggen ikke smaker noe godt, og at jeg blir sløv og kjip i formen av å røyke.. Kan det være det samme, bare at du ikke får den følelsen av at snusen "smaker vondt"! og derfor fortsetter å snuse? Sigg smaker jo så jævla kjipt når det først smaker kjipt, noe som får deg til å stumpe, mens med snus kan du få det heftige nikosjokket og fortsatt har snusen i leppa fordi det ikke smaker dritt? bare en tanke...
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Har selv samme følelse, mister lysten på å snakke, men med røyk er det ikke sånn.
Vis hele sitatet...
Kan vel ikke være fordi snusen ligger under overleppa din, og dermed gjør snakking vanskelig, pluss at det da lett begynner å renne :P
Eller kanskje produsentene har tatt fornuft til seg og lagt inn stoffer som gjør så vi reagerer akkurat slik som dette? På tide at tobakk fjernes fra hyllene synes jeg
Sitat av Colafreak Vis innlegg
Eller kanskje produsentene har tatt fornuft til seg og lagt inn stoffer som gjør så vi reagerer akkurat slik som dette? På tide at tobakk fjernes fra hyllene synes jeg
Vis hele sitatet...
Hvor fornuftig det måtte være å legge inn et ukjent stoff som får oss til å bli asosiale når vi snuser kan vel diskuteres...
for meg virker det du sier ganske logisk.

Røyking er en sosial aktivitet. mens snusing er litt mer som når du tar deg en runk i dusjen. De fleste vil ikke se eller høre(lukte) det. Snus gir tenna dine en slik fantastisk farge, man må holde pusten for å overleve en samtale med deg og du mister ca 10++ IQ-poeng med den leppa.
Jeg har opplevd det samme etter å ha snust Nick and Johnny, men ikke med noen annen snus. Forøvrig, har jeg fylleangst og tar meg en snus eller sigg blir denne angsten 10 ganger jævligere en liten stund.. Fikk også flashbacks fra hallusinogener før i tiden, i form av en tørr, spiss, ekkel følelse om jeg fikk i meg nikotin dagen derpå, men dette har heldigvis gått over.
Sist endret av nilsern; 22. desember 2009 kl. 14:29.
Folkens...det er bare snus:S! Kjenner meg ikke igjen i hva dere prater om, men hvis dere føler sånn ofte så kan det være lurt å slutte og snuse, eller gå over til no mildere snus.

Sitat av naiSt Vis innlegg
for meg virker det du sier ganske logisk.

Røyking er en sosial aktivitet. mens snusing er litt mer som når du tar deg en runk i dusjen. De fleste vil ikke se eller høre(lukte) det. Snus gir tenna dine en slik fantastisk farge, man må holde pusten for å overleve en samtale med deg og du mister ca 10++ IQ-poeng med den leppa.
Vis hele sitatet...
snakker du om bake? Holde pusten for å overleve en samtale med deg? Jeg har ALDRI fått klager pga lukt når jeg har prata med noen imens jeg har hatt en snus i leppa(porsjon), men etter å ha tatt en røyk derimot...da renner klagene inn, så jeg lurer på hva du prater om? Jeg regner med du røyker selv...
Sitat av nilsern Vis innlegg
Forøvrig, har jeg fylleangst og tar meg en snus eller sigg blir denne angsten 10 ganger jævligere en liten stund.
Vis hele sitatet...
Dette skjer meg også faktisk! Hvis jeg er fyllesyk så er det fysiske lett, null problemer det. Men så fort jeg tar meg en snus så blir det fysiske mye verre, pluss at jeg får totalt fylleangst. Merkelige greier, men det er jo et stimulant så at man kan få noia av nikotin er ikke så merkelig.
Sitat av Colafreak Vis innlegg
Eller kanskje produsentene har tatt fornuft til seg og lagt inn stoffer som gjør så vi reagerer akkurat slik som dette? På tide at tobakk fjernes fra hyllene synes jeg
Vis hele sitatet...

OT:
syns ikke tobakk skal fjernes fra hyllene da har jeg ingen tingen å mekke bruningsen min med.

siden du snuser så lite kan det vel jo hende att det er nikotinsjokk du får da?
prøv en mildere snus som f.eks RL eller General white