Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3059
Hei jeg lurer på om jeg skal dra å se 2012 idag, men er usikker om det er en film å satse på. noen som har sett den? er den god?
Dagbladet likte den, men kanskje ikke slik som regissøren ønsket at de skulle like den.
Har selv sett den, selv om det var cam. Filmen var helt grei, men jeg følte heletiden at jeg viste hva som kom til å skje, før det skjedde. Så var filmen veldig amerikansk, hero dies blablabla...
Sist endret av MikeHunt; 18. november 2009 kl. 17:08.
Jeg synes filmen var ekstremt bra! Bare å se, jeg føler ikke jeg sløste 90,- på billetten ihvertfall
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Har selv sett den, selv om det var cam. Filmen var helt grei, men jeg følte heletiden at jeg viste hva som kom til å skje, før det skjedde. Så var filmen veldig amerikansk, hero dies blablabla...
Vis hele sitatet...
Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen du?


Jeg syns den var grei jeg. Har du sett mye filmer er den kanskje til en viss grad litt forutsigbar, men underholdende er den så absolutt! Jeg vil anbefale deg å se den, lætt!
Sist endret av pinkrabbitz; 18. november 2009 kl. 17:16.
Du må da for all del ikke se denne filmen på Cam da... Hovedgreia med filmen er jo de syke effektene og god lyd og sånt..
En god film varer i 2.5 timer men verdt det
Så en anmeldelse av den, han som skrev den sa han ville betale penger for å ha glemt å se den.
Kan være noe i det...
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Har selv sett den, selv om det var cam. Filmen var helt grei, men jeg følte heletiden at jeg viste hva som kom til å skje, før det skjedde. Så var filmen veldig amerikansk, hero dies blablabla...
Vis hele sitatet...
takk
1. ingen action filmer er bra naar du ser paa cam!
2. hva tenkte du da du odela filmen for alle paa forumet som ikke har sett den?


Excuse my american keyboard
Whatever, bryr meg fint lite. Uansett røpte jeg ingenting, jeg bare følte at filmen var som alle amerikanske filmer, de ender alltid bra. Selv om jeg skrev motsatt.
Jeg må si meg veldig enig med han fra dagbladet, det var absolutt god underholdning; men absolutt ikke det jeg forventet. Jeg tenkte det kom til å være en film av typen "The day after tomorrow", men det var det absolutt ikke. Her var alt VELDIG klisje, men gjort på en slik måte at jeg godtok det. Jeg følte etterhvert at det kanskje kom til å bli litt for mye, men det gikk akkurat - så jeg klager ikke. Alt i alt hadde jeg en god følelse etter filmen, men den blir nok fort glemt igjen. Men det er ikke bortkastede penger på å se den på kino, for det er en kino film - ikke en film du ser en nedlastet dårlig "CAM" kvalitet av på PC skjermen.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Whatever, bryr meg fint lite. Uansett røpte jeg ingenting, jeg bare følte at filmen var som alle amerikanske filmer, de ender alltid bra. Selv om jeg skrev motsatt.
Vis hele sitatet...
Du røpte likevel en veldig vital del av plottet, som forståelig nok er irriterende for de som har lyst å se den.
Da tar jeg turen til kinoen i dag da takker for deres mening
Du vil ikkje bli skuffa. Eg vart det i alle fall ikkje.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Dette er årets dårligste storfilm.

+ Effektmasturbasjon
- Skuespillerprestasjon
- Story
- Repetering
- Forutsigbarhet
- Utidig stereotyping
- Regissøren har klart å grisevoldta et konsept som i utgangspunktet er kult
- Lengde (hadde den vært kortere hadde jeg sløst vekk mindre tid)

Jeg vet at man skal ta katastrofefilmer med en klype salt, men dette var rett og slett latterlig dårlig. Det skal nevnes at jeg lo et par ganger i løpet av filmen, men jeg tviler på at det var regissørens intensjon at man skulle le da.
Sist endret av nso; 18. november 2009 kl. 18:34.
Samme som nso sier. Dette er REN repetisjon. Jeg følte jeg satt å så på en oppgradert Deep Impact/Armageddon/Core film. Det eneste som er nytt med denne filmen er at de har proppet filmen med alle slag effekter, og de har virkelig hatt lyst til å vise at man kan lage en 2,5t film med non-stop eksplosjoner.

- Skuespillerne er triste og overbeviser ikke en dritt.
- De har tydeligvis funnet ut at humor er en kjempegreie når jorda er i ferd med å gå i dass.
- Greit nok at en slik film ikke blir seende som realistisk, men man kan jo håpe på LITT realisme? Å unnslippe at en hel by faller i huet på deg mens du kjører bil skal vel mye til.
- Ikke engang kineserne klarer å bygge et par jævla svære ubåt-skip (?) på 4 år. Spesielt hvis man ser alt som er bygget i tillegg til disse skipene. Enda en fiasko som gjør at filmen mister all seriøsitet.
- Hele greia er oppbrukt.

Jævla drittfilm.
Sist endret av margido; 18. november 2009 kl. 18:54.
Jeg er helt ening med dere to siste. Jeg følte jeg sløste bort 2,5 timer av livet mitt. Men for all del, hadde ingenting annet å gjøre, men bare det å sitte på dass i over to timer var bedre en dette. Når man ser fly som sklir i himmelen, slik som en bil gjør på glatt is, da kan man ikke skryte av bra spesialeffekter? Er en film jeg anbefaler å laste ned hvis man skal se den, ellers sløser man både kalorier og penger !
3'er fra meg. og det er faktisk litt bedre enn jeg forventa. historien var decent. effektene var greie. veldig hollywood. den hadde sine stunder, men desverre ikke nok. fett at Woody Harrelson hadde en rolle.
Uenig med de fire siste.

Det var som sagt mye repetisjon av plot, spesielt med countdown o.l., men det generelle lyd og bilde dro opp nok for min del. Kort sagt, hvis man ikke tenker så mye på forutsigbarhet og typiske feil som alle slike filmer har, er den svært bra. All symbolikken kan også være kvalmende, men ta det med en klype salt.

Som lyddesigner drar jeg alltid på denne type store produksjoner fra Hollywood, og storkoser meg. Det er ikke lett å lage denne type spenningskurve innen katastrofefilmer. Anbefales!
Etter min mening var filmen ganske bra underholdningsmessig, men når det gjaldt storyline, så tapte den seg noe grasalt de siste 50 minuttene. Og jeg kan også legge til at dette må være den filmen som ligger på top10 når det gjelder moviemistakes, er ikke hver film du ser, der du oppdager 4-5 moviemistakes første gang du har sett den.

En ting som også irriterte meg under filmen, og i lang tid etter; HVORFOR kan ikke thrusterne slås på selv om porten ikke var helt igjen? HVORFOR?!
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Så en anmeldelse av den, han som skrev den sa han ville betale penger for å ha glemt å se den.
Kan være noe i det...
Vis hele sitatet...
Det er derfor du må ta alle anmeldelser med en klype salt, mennesker har forskjellig smak og forskjellig oppfattelse av filmer. Har ikke selv sett denne filmen, men har sett både negative og positive anmeldelser. Velger å ignorere de, og faktisk se filmen selv. Forventningene er ikke så veldig store, men må jo forvente litt ettersom det jeg har blitt fortalt av venner og bekjente som har sett filmen.
Pent med spoilers i denne tråden.
Virker som filmen er ufattelig dårlig uansett så gjør meg ikke så mye, men kult med en spoiler warning når spoilers forekommer.
Sitat av nso Vis innlegg
Dette er årets dårligste storfilm.

+ Effektmasturbasjon
- Skuespillerprestasjon
- Story
- Repetering
- Forutsigbarhet
- Utidig stereotyping
- Regissøren har klart å grisevoldta et konsept som i utgangspunktet er kult
- Lengde (hadde den vært kortere hadde jeg sløst vekk mindre tid)

Jeg vet at man skal ta katastrofefilmer med en klype salt, men dette var rett og slett latterlig dårlig. Det skal nevnes at jeg lo et par ganger i løpet av filmen, men jeg tviler på at det var regissørens intensjon at man skulle le da.
Vis hele sitatet...
Kanskje unødvendig å sitere det her, men han her fortalte akkurat det jeg mener selv.
Jeg likte filmen, men den kunne vært så mye mye bedre.
Hadde Hollywood bare klart å dratt en skikkelig gripende film ut av ræva som hadde skapt en genuin dommedagsfølelse.
Synes i likhet med mange at filmen var helt ok. jeg og madammen disuterte stort sett akkurat de tinene som blir satt fingeen på. Kjedelig på slutten og de syke klisjeene. Følte ikke jeg kasta bort pengene, men ble skuffet i forhold til forventning.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Er forsåvidt veldig enig med nso.
Jeg synes filmen var underholdende, delvis fordi det var søndags ettermiddag etter en hard fredag og en hard lørdag, og det var sånn 4-5 timer til flyet mitt gikk og jeg var med 2 andre folk.
Viss du er lett og underholde så er filmen grei. Dette er jo subjektivt da.

Men filmatisk sett, så er filmen totalt typisk ting vi har sett før, og satser 100% på effekter, og det er jo mange som er lette og underholde som synes det er kult og dermed ikke blir skuffet. Det er ikke noe kunstnerisk med filmen, bortsett fra teknologi... Det er ingen sjel. Føler filmen er laget for og tjene penger, og ikke bidra med filmkunst til vår vide verden. Vil du se en bra katastrofefilm, så kjøp Titanic
Sitat av margido Vis innlegg
- Skuespillerne er triste og overbeviser ikke en dritt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er nemlig troverdig å være sprudlende glad når jorden går under...

Har ikke sett den, men det blir vel å gjøre det.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Ja, det er nemlig troverdig å være sprudlende glad når jorden går under...

Har ikke sett den, men det blir vel å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på sinnstilstanden på personene da. Skuespillerne overbeviste ikke med sin prestasjon hvis du absolutt skulle ha det inn med teskje.
2012 er en av det beste komediene på kino i år.

Dersom du vil ha en katastrofe-film, anbefaler jeg klassikere som "Mad Max 2" , "Night Of The Living Dead" og "The Birds"....
Et katastrofe-filmer av nyere dato som jeg vil anbefale: "28 Days Later" og "Children Of Men"...
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
2012 årets nedtur
Synes filmen var ekstremt dårlig. Forferdelig mange hull i historien og 1mm ifra å dø HELE TIDEN! Ble skikkelig lei. Etter 20 min fikk jeg lyst til å gå, men tvang meg selv til å bli sittende.. Jeg så filmen i går.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skuffelsen er vitterlig et faktum.

Etter å ha kranglet i noen timer med dama fikk jeg henne endelig med på kino i aften for å se på denne filmen.
Alt dette var forgjeves.

Terningkast 3-4.
Så denne i dag. Herregud for noe visvas. Amerika redda enda en gang menneskeheten. Denne gang (overraskende nok) uten og løsne et eneste skudd.
Sitat av lygra Vis innlegg
Så denne i dag. Herregud for noe visvas. Amerika redda enda en gang menneskeheten. Denne gang (overraskende nok) uten og løsne et eneste skudd.
Vis hele sitatet...
Strengt tatt så fikk de litt hjelp av Kina.
Jeg vurderte å se den når jeg fikk forklart hva den handlet om i grove trekk fra en kamerat.
Da jeg etterhvert leste listen over hva regissøren har laget tidligere tenkte jeg "Right. Now there's a movie I'm never watching..."

Hvis ikke filmer har bra skuespillere (trenger ikke være kjente, bare de spiller bra) og bra story så er det søppel for meg. Effekter skal brukes som filtre i Photoshop eller sminke på damene - man skal ikke se at de er brukt. Alt sånn effektmasturbasjon osv. blir bare rævjævlig å se for meg.

Og kategorien katastrofefilm burde dø.
Filmen er ikke hvert å se. Som katastrofefilm, er den helt grei, men jeg likte de to foregående filmene til Roland Emmerich bedre. Som FILM, er den en katastrofe, skuespillerne er dårlige (utenom Woody Harrelson), og alt er totalt usannssynlig (jeg vet det er litt av poenget). Det virker som filmen er laget for å se bra ut på Blu Ray, for spesialeffektene er, vel, spektakulere...
Hvis du vil se filmen, ville jeg heller sett den som en CAM film fra Piratebay, ikke bruk pengene dine på dette skvipet.
Sitat av lygra Vis innlegg
Så denne i dag. Herregud for noe visvas. Amerika redda enda en gang menneskeheten. Denne gang (overraskende nok) uten og løsne et eneste skudd.
Vis hele sitatet...
Så du og jeg samme film? Eneste som gjorde Amerika spesielt her var vel at vi fulgte storylinen til amerikanere. Man så jo ganske klart at de fleste store land i verden var med på "redningsaksjonen" eller hva du vil kalle den.

Jeg forventet at filmen var svært dårlig, muligens derfor jeg likte den. Man må rett og slett ta filmen for det den er, en to og en halvtimers actionride fullpakket med spesialeffekter. Ikke alle filmer trenger å være som Shawshank Redemption, denne filmen var rett og slett en brainless katastrofefilm, og etter min mening gjorde den sitt.

Blir litt som når de 50-årige filmkritikerne anmelder college-komedier. Det er mulig denne filmen ikke var for deg, da du trenger en film med mer tanker og virkelighet bak, men det gjør den ikke til en virkelig dårlig film.
Sist endret av Zepplin; 6. desember 2009 kl. 13:44.
Sitat av Zepplin Vis innlegg

Ikke alle filmer trenger å være som Shawshank Redemption, denne filmen var rett og slett en brainless katastrofefilm, og etter min mening gjorde den sitt.
Vis hele sitatet...
Enig.
Se bare på den scenen når gulvet revner inne på butikken og jordsmonnet åpenbarer seg rett under gulvbelegget som er 0,5cm tykt.

Eller når de er oppe ved verdens tak og blir oversvømt av vann som har skyllet over isbreer og snødekte fjell uten å fryse.
Ikke en gang en liten frysning for pokker!

Og så den første gangen da de tok av med det lille flyet da..
Selv etter at de hadde lettet fra bakken måtte de selvfølgelig fly i bakkehøyde og under bakkehøyde selv om en hver idiot ville dratt i stikka for å få flyet til å gå oppover!

Men må si at scenen der vulkanen i Yellowstone eksploderte var utrolig flott.
Da koste jeg meg virkelig.

Ellers så var det ikke vanskelig å se at det var patriotiske amerikanere som stod bak filmen.
Presidenten ofrer seg for landet sitt etter den episke talen til folket osv. osv.

Hadde jeg klart å legge fra meg de kritiske brillene hadde filmen muligens vært bedre.
Denne amerikanske jævelskapen er verdt å se på kino pga effektene. Den er stapp full av virkemidler som dukker opp i alle hollywood-filmer. Hvis man ikke er så kritisk, tror jeg virkemidlene tar overhånd..

Personlig er jeg glad for at jeg ikke leste for mye i denne tråden før jeg så den. Det er ikke bare en spoiler i denne tråden. Og det er fint å ikke høre om alle feilene før man ser den.

Historien kunne vært mye bedre.
ganske bra med tanke på effektene syns jeg, men alikevell ufattelig kjipt med folk som nesten dør og klisjeer?! av den typen i en sånn film synes nå jeg.
Filmen var konge. Du må se den på kino. Eller laste den ned på blue-ray for å få en filmopplevelse.
For effektene er noe av det sykeste jeg har sett på film før
Var å så denne på kino forrige helg, må si at jeg ikke er veldig imponert, supergod CGI begynner å bli old news spør du meg, er jo såklart bra laget men det er jo alt annet av store filmer og.

syntes ikke det holder for en film å ha bra CGI lenger, er litt lei føler jeg. enig med mange her: dårlig skuespill, masse hull, tynn historie, urealistisk. terningkast svak 3er ^^