Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 31311
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Ja, hadde vore fett å tatt en tur der paparoach^^
Jeg kan se om jeg kan bli med...
Dette høtes kult ut, hvor i HAugesund er det da? Jeg og en kompis kan gjerne være med.
Sitat av paparoach
Nå tror jeg at jeg har funnet en inngang til katakombene i haugesund, som ikk krever at en må bryte seg gjennom noe lås.
Hvis noen er hypp på å bli med og sjekke dette ut, si fra. dette kan bli meget bra =)
-papa
Vis hele sitatet...
Hadde jo vært morro det ja. Jeg er med jeg ...
Da er vi 6 stykker

Sært mange. Så hvor blir det av papa?
Sitat av nohope
Hmm. Mo i Rana, har et utolig nettverk av slike tuneller, disse er riktignok bomberom, men enkelte av disse er enorme, og har tunneler mellom seg. Kan muligens prøve å ordne bilder.
Vis hele sitatet...
Dukunne ikke sagt hvor de er?
Det er jo f.eks. noen gruveåpninger ved mofjellet, så hvis noen ranværinger hvet om noe så må dere sie ifra
kunne tenkt meg å fått greie på hvor disse tunnellene er ^=)
▼ ... noen uker senere ... ▼
var i noen morsomme tunneler under omerådet fredensborg i oslo. Ble visst brukt av nazistene under krigen og e-tjenesten etterpå. Var en heis der også som jeg lurer på hvor går. Dører og luker i alle retninger!
Sitat av Natteravn
Under deler av Nordmarka finner man også kunstige hulesystemer, en av inngangene
finner du på Ringerike, på veien mellom Åsa og Sundvollen, her ligger en stor (og
godt bevoktet) dør i fjellsiden. Vet ikke hvor stort det er, men faren til en venn av
meg jobber der, og selv om han ikke får lov til å snakke om noe av hva som er der,
har han i det minste sagt at det er store greier under der.
Et begrep av størelsen får man hvis man tar en kikk på et Nordmarkskart, og
finner et punkt ca. midtveis på veien Åsa-Sundvollen, og så tar en kikk på Gyrihaugen
hvor det er plassert et digert radaranlegg og masse lufteluker som er knyttet opp mot
dette fjellanlegget.
Tror også at jeg har oppdaget en annen inngang, ligger skjult inne i skaugen på vestsida
av Heggelivann, her er det ingen stier, men jeg fant tilfeldigvis en betongdør midt i fjellsida
der, innenfor lyste det gjennom en sprekk i døra, og det kunne høres kraftige maskinlyder.
Ingen god måte å komme hit på, som sagt var det ingen sti hit, og utgangen så ganske
gjengrodd ut, men noen må ha vært på andre siden av døra og skiftet lyspære i blant,
så det tyder på en annen inngang, i såfall så kan det stemme at dette anlegget er ganske
stort.

- Natteravn
Vis hele sitatet...
Denne hørtes jo spennende ut.. Noen burde forsøke å komme seg dit med en oppladbar betongdrill og lage et lite hull i døra, å få støpt inn et trådløst kamera. Slik at man kan få vite litt om stedet, f.eks. hvem som skifter lyspære, uniform å slikt..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen som har noen bilder fra Valkyrie plass stasjon, Volvat-stasjonen eller den som skulle bygges under Elisenberg?

Har bare funnet noen få bilder fra Valkyrie plass, feks som dette: http://pix.njk.no/20/20745-Valkyrie.jpg

Hvordan er det forresten å gå der nede? Er det folk som er der med jevne mellomrom? Er alle "velkomne" til å gå innover der, eller er det noen som liksom har "tatt over" der nede? Eller er forholdene kanskje ikke store nok til det her i Oslo.

Mange spørsmål, håper noen har svar! Blir så utrolig fascinert av dette.
Ble det noen turer i Haugesund papa?
Så akkurat utgangen/inngangen på kaien på onsdag, og det så veldig spennende ut!
Har selv vært i 'undergrunnen' under Telenorbygget i Haugesund, ikke noe spennende, eneste vi koste oss med var en gammel gassmaske vi fant der nede...
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av moor
Hvordan er det forresten å gå der nede?
Vis hele sitatet...
Mørkt og usikkert, om du ikke bryter opp døra og velger tunellen langsetter.
Er det folk som er der med jevne mellomrom?
Vis hele sitatet...
Yep. Sporveiene bruker stasjonshallen som en eneste stor reklameplass. Som oftest av en eller annen grunn for TVNorge
Er alle "velkomne" til å gå innover der, eller er det noen som liksom har "tatt over" der nede?
Vis hele sitatet...
Er nok bare sporveiene som huserer der nede (se foregående poeng). Selv om jeg flere ganger har sett diverse folk som løper nedover tunnellen.
Eller er forholdene kanskje ikke store nok til det her i Oslo.
Vis hele sitatet...
Lite grunnlag for å lage egne bum-townships som nede i undergrunnen i f eks New York, ja
Takk for svarene bakkus
Skulle gjerne vært der nede selv en gang, men er ikke så lysten på ulovligheter.
Post gjerne bilder derfra om du har noen eller vet om noen!
Sitat av Irqueim
Mulig dette er litt off-topic, men noen som vet hvordan det er med gamle festningsanlegg rundt om i norge?Finnes det en website med oversikt om hva som er i bruk og evnt. kart over områdene?Har blant annet en mistanke om at det kan være mye festlig under bl.a. Christianfjeld festning i elverum men litt hemninger i tilfelle det dukker opp noen G.I.'s med Mp5 og hunder
Vis hele sitatet...
det finnes en "fjell festning" på sotra utenfor bergen. tyske greier. har ikke vært der, men etter sånn jeg har skjønt er det like ved det vannet her, med utsikt ned på krysset med kirken hvor vei 559 møter vei 555..
http://kart.gulesider.no/kart/map.c?id=a_10000325607
Det ser jo ut som noen av de bildene ZerBox viser der er tatt rett ut fra Doom..

Enormt stiligt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av BuzzR
Jeg har snakket med folk som har jobbet der inne, og det skal finnes ganger som går under byen derifra.. Det er ikke noe stress og komme seg inn etter 12 om natta.
Vis hele sitatet...
vi er to arkitekstudenter som jobber med den nedlagte stasjonen på Valkyrie plass, og er veldig interessert i å få kartlagt innganger/tunnellsystemer i forbindelse med denne stasjonen. Hvor kan vi få info om dette??
Har også lyst til å komme i kontakt med folk som har jobbet der nede!
Sitat av valkyriene
vi er to arkitekstudenter som jobber med den nedlagte stasjonen på Valkyrie plass, og er veldig interessert i å få kartlagt innganger/tunnellsystemer i forbindelse med denne stasjonen. Hvor kan vi få info om dette??
Har også lyst til å komme i kontakt med folk som har jobbet der nede!
Vis hele sitatet...
Da er vel ikke nFF det rette stedet? Dere burde vel heller kontakte Oslo Sporveier?
Når det er ifm studier, så er det nok sikkert lett å hente ut opplysninger.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Dionysos Vis innlegg
Er jo underjordiske ganger mellom Stortinget og departementene, slik at politikerne slipper å gå sammen med oss dødelige på jordoverflaten. De har visst små biler de kjører med der nede også.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg faktisk bekrefte for jeg jobber der de ganger, det er mange av dem! Og lange er det og. Har ikke gått rundt så mye, så jeg veit ikke særlig mye. Men det er ihvertfall en treningsstudio for politikere og ansatter der ^^, veit ikke om flere. Har hørt av en kollega at det er også en liten gymsal som er ikke så langt unna herfra.
Sist endret av superbia; 3. juli 2009 kl. 13:50.
Tipper han fant ut det.. 20 sept 2006 var siste post!
bedre seint enn aldri, gjør det vel? :P
Sitat av paparoach Vis innlegg
Nå tror jeg at jeg har funnet en inngang til katakombene i haugesund, som ikk krever at en må bryte seg gjennom noe lås.
Hvis noen er hypp på å bli med og sjekke dette ut, si fra. dette kan bli meget bra =)
-papa
Vis hele sitatet...
Er det katakomber under haugesund?
oioi, dette virka intresangt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
vel store stater spionerer på andre stater.
Sitat av superbia Vis innlegg
bedre seint enn aldri, gjør det vel? :P
Vis hele sitatet...
I enkelte tilfeller syns jeg ikke at det er bedre sent enn aldri. Det handler om å vurdere situasjonen, noe jeg syns du kunne gjort her.

Edit: Meeeen, så kommer vi jo til at dette er et interessant tema som sikkert mange også nå vil ha interesse av.
Sist endret av exocytose; 30. juli 2009 kl. 23:55.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Natteravn Vis innlegg
Under deler av Nordmarka finner man også kunstige hulesystemer, en av inngangene
finner du på Ringerike, på veien mellom Åsa og Sundvollen, her ligger en stor (og
godt bevoktet) dør i fjellsiden. Vet ikke hvor stort det er, men faren til en venn av
meg jobber der, og selv om han ikke får lov til å snakke om noe av hva som er der,
har han i det minste sagt at det er store greier under der.
Et begrep av størelsen får man hvis man tar en kikk på et Nordmarkskart, og
finner et punkt ca. midtveis på veien Åsa-Sundvollen, og så tar en kikk på Gyrihaugen
hvor det er plassert et digert radaranlegg og masse lufteluker som er knyttet opp mot
dette fjellanlegget.
Tror også at jeg har oppdaget en annen inngang, ligger skjult inne i skaugen på vestsida
av Heggelivann, her er det ingen stier, men jeg fant tilfeldigvis en betongdør midt i fjellsida
der, innenfor lyste det gjennom en sprekk i døra, og det kunne høres kraftige maskinlyder.
Ingen god måte å komme hit på, som sagt var det ingen sti hit, og utgangen så ganske
gjengrodd ut, men noen må ha vært på andre siden av døra og skiftet lyspære i blant,
så det tyder på en annen inngang, i såfall så kan det stemme at dette anlegget er ganske
stort.

- Natteravn
Vis hele sitatet...
her er et innslag fra NRK nyhetene angående dette anlegget. Det blir ikke avslørt av NRK hvor anlegget ligger.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7069626