Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 514502
Første posten her gitt.. Uansett, var en tur innom Lier og Dikemark i går.. Kan ikke si jeg syntes Lier var noe særlig, eneste grunnen til at vi ikke fikk utforsket alt var på grunn av han ene friket rimelig da han "hørte" lyder.. Så da blir det en tur tilbake til sommeren..
Når det gjelder dikemark.. vi kjørte rundt i en tre kvarterstid uten å finne noe, ringte ei venninne som sa vi måtte komme oss til del 18, at vi måtte gå forbi bommen og videre opp i skogen.. Men, hvor langt skal man egentlig gå, var vi i det hele tatt i nærheten? Vi stoppet, bestemte oss for å få mat og varme i kroppen.. Vi snudde etter ca fem minutters gåtid etter veien hadde delt seg..
Vil gjerne tilbake til sommeren i dagslys slik at det er mulig å få med seg noe..
her ligger det en trailer for en utstilling som handler om et nedlagt asyl på østlandet
http://www.youtube.com/watch?v=2VOPf-Hyvdc
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Stilig filmklipp fblock Var utrolig likt Lier faktisk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen av dere som har vært på enten Lier eller Dikemark som noen gang har funnet en tvangstrøye?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tvangstrøyer brukes ikke lenger i dag, de bruker reimer. De har mer eller mindre fjernet alle tvangstrøyer fra instutisjoner nå, det regnes som avfall og skal ikke engang brukes som pynt. Dra på et museum, kanskje du ser et der.
Sitat av paranoy Vis innlegg
Tvangstrøyer brukes ikke lenger i dag, de bruker reimer. De har mer eller mindre fjernet alle tvangstrøyer fra instutisjoner nå, det regnes som avfall og skal ikke engang brukes som pynt. Dra på et museum, kanskje du ser et der.
Vis hele sitatet...
Trur han mente om det kunne ligge igjen noe fra gammelt av!

Noen som veit om noe lignende plasser i Nord-Trøndelag? Gammle hus ala Diekemark eller noen bunkers fra andre verdens krig som det går ann å utforske?
passivaggresivsnekke
mantorkel's Avatar
5 1
Dritkul spennende tråd... ganske mye creepy skrevet her og..
▼ ... noen uker senere ... ▼
men 99.9% er bare tull lizzom men virker spendene å ta seg en tur opp:=)
Har hørt at Lier skal rives, noen som kan bekrefte det? I så fall ville det vært jævlig synd. Har sinnsykt lyst å dra dit. Noen som skal?
Virker som det er større sjanse å møte andre folk der oppe, enn spøkelser, med tanke på hvor mange det er som drar dit.
Er likevel spennende å tenke på hva som har foregått der. Hadde vært morsomt å ta seg en tur med kameraet.

Fant link nå: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...erud/1.6521747

Måtte poste på nytt, ettersom det ikke funka å redigere det forrige innlegget?
Sist endret av Nala; 27. mars 2009 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det har flere ganger vært diskusjon vedrørende en overførsel av psykiatriske pasienter fra Sykehuset Buskerud, Lier psykiatriske, til gamle Blakstad i Asker. I disse diskusjonene ser jeg ikke bort fra at rivningsspørsmålet har dukket opp for de eldre, nedlagte og forfalne bygningene i området, som skammelig står der forlatt til ingen nytte. Det at de nå ser at ungdommer har arrangert sightseeing til området er blitt begrunnelsen tungt nok for å rive ned bygningene, ser jeg. Betenkelig, fordi det i stedet burde vært gjort en re-evaluering av om bygningene kunne blitt nyttiggjort innen psykiatrien nok en gang. Det er forkastelig at slike ressurser skal blåses fra grunne på grunn av politikeres mangelfulle evne til å forstå problematikken som er gjeldende i dagens samfunn.

Denne problematikken er at det stadig dukker opp psykiatriske tilfeller som krever alt fra adekvat til tilstrekkelig behandling i ulike faser, derav tidligst fase er mest ønsket. Det sier seg selv, av ulike grunner, at det ikke alltid forekommer oppdagelse på tidlig fase, og at samme tilstrekkelige behandling, utredning og oppfølging må gis også de pasienter/klienter i senere faser i utviklingen av psykiske lidelser og behov.

For eksempel mener jeg det kreves et alternativ til ungdomsfengsel, gitt at disse klientene oppfyller visse kriterier satt for å gjennomføre sin soning på slike behandlingsposter. Disse falleferdige bygningene kunne blitt pusset opp og utbygd for å tilfredsstille krav for spesialiserte plasser som kunne benyttes til kriminalomsorg i frihet, der klientene får en behandling for de psykiske plagene samt gjennomfører soningen på samme vis som i et ungdomsfengsel, altså gitt de samme regler som andre soningsfanger men gitt de frihetene som er påkrevd av psykiatrien til å kunne gi en god nok behandlingsmiljø for klienten.

Videre trengs poster som i langt større grad skiller mellom ulike pasientgrupper, der en sammenslåing kan gi uheldige følger når en blander f.eks. dobbeltdiagnose-klienter, adhd-klienter, klienter med personlighets- og adferdsforstyrrelse, klienter med alvorlig psykiske lidelser og klienter i varierende grad av syk, fra tilnærmet normal til nesten oppfylt for skjermet avdeling. Det er ikke tvil om at dette utgjør i stor grad behandlingsresultatene for legene i instituttene, med tanke på pasientenes omgang med hverandre, påvirkende faktor, stemning i miljøet og kravene til miljøet for enkelte pasientgrupper som kan bety alfa og omega hvordan behandling blir optimal for disse eller ikke.

Videre er det positive forutsetninger for dette ambisiøse tiltaket av utbygning og nyttiggjøring av nedlagte bygninger også. Det vil i større grad friste med en spesialist-utdannelse blant personell, ikke bare psykolog og psykiatere. En får i større grad spesialisert psykiatriske pleiere, sosionomer og helserelatert personell, derav fysioterapeuter og miljøarbeidere eller -terapeuter. En oppretter kliniske forhold for studier, forskning og utprøving av terapi, metoder og medisin i et oppfølgingsprogram som kan avlaste distriktspsykiatrisk oppfølging av de med alvorlig psykisk lidelse.

Med det tenker jeg på en form for innkallelse gitt over en bestemt periode der behandlingen av den alvorlig psykisk syke blir gitt på en institusjon, der disse kan utfolde seg blant likesinnede klienter og følges opp i en mer tilstrekkelig grad enn den noe begrensede oppfølgingen distriktspsykiatrisk kan tilby, i tillegg til at de kan bidra til kliniske undersøkelser som kan benyttes som forskningsmateriale og bidra til økt forståelse av de ulike typer lidelser.

Med spesialisert sikter jeg til at pasientgruppene adskilles fra hverandre og at en får sett resultatene av en slik adskillelse i behandlingsøyemed på institusjoner, og hvorvidt det lar seg føre til distriktspsykiatrisk behandling. Med dette tenker jeg på at helsepersonell med spesialisering fra disse postene i langt større grad vil velge karriere videre i den distriktspsykiatriske sektoren, og kan bidra til å heve kompetansenivået for oppfølging av klientene ute i distriktene.

Dette vil da skje på bakgrunn av den erfaring en har opparbeidet seg og kunnskapen forøvrig, fra klienter ferdig utredet og utskrevet til distriktsbehandling, deretter innkalt tilbake til institusjonsbehandling for en gitt periode, og ut igjen i distriktene. Slik kan for eksempel slike poster virke som en avlastende funksjon for distriktspsykiatrien, og et sårt tiltrengt tillegg for utviklingen av slik oppfølging for de alvorlig psykisk syke, som det i disse dager viser seg at dagens metoder krever nye tiltak.

Trippeldrapet i Tromsø, erfaringer av psykisk lidende ungdom og voksne i fengsel og mangelen på alternativer til KIF, de omdiskuterte adhd-diagnosene, den vanskelige behandlingseffekten av enkelte personlighetsforstyrrelser og problematferd, de uløste gåtene ved alvorlig psykiske lidelser og de mange feildiagnostiserte personene f.eks. under bipolar eller andre affektive lidelser som jeg stadig leser om på diverse nettforum, m.m. viser at disse bygningene er det mer enn nok behov for, administreringen av disse bør diskuteres med ekspertisen på området, istedet for sammenslåing og nedskjæringer som bare fører til økt press på det distriktspsykiatriske planet og mindre kapasitet per klient - spesielt til de som er mest krevende, som alvorlig psykisk syke..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har en stor drøm om engang og få besøkt dette her!
Enormt spennende.
Hva er det som har foregått der, da? Var det ikke et vanlig psykiatrisk sykehus? Bestefaren min var der i mange år, fordi han ble senil/dement. (Og han er ikke et "spøkelse nå, for mens han ennå var klar var han visst like mye av en skeptiker og ateist som jeg er. Vi blir som kjent ikke "spøkelser", og "spøkelser" viser seg heller ikke noe sted hvis vi er med. Så hvis det er noen som er redde for "spøkelser" men som vil dra til Lier likevel, inviter med meg...da kommer "de" helt garantert ikke, hehe. Og forresten, slutt å se på de idiot-programmene på TVNorge, de er ikke bra for dere. De er som crazy-komikk for oss andre, men tror man på sludderet er det sikkert ikke bra å se på, hehe)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ble jævli stoka når jeg leste dette emnet, men så at det er 3 år sia det ble startet! Åssen er tilstandene idag, noe som er annerledes?
Hvor ligger det, noen som har adresse jeg kan stille gps inn på? Hørtes ut som et crazy sted.
Jeg stemmer for et nFF treff så de som vil kan bli med til Lier og eventuelt Nes kirkeruiner.

Jeg kan nok kanskje også ta på meg jobben som guide, da jeg allerede har besøkt Lier et par ganger allerede. Er keen på å lage en film fra innsiden. Teste ut disse mytene om at kameraene tømmes for batteri (mobiltelefoner også) eller ikke.

Så vi kunne prøvd da å finne en dag/helg som passer for folk flest og samla brukerne her på forumet.

Send meg en PM eller no så kan jeg sette opp en liste/komme med eventuelle datoer som kan passe de fleste?
Etter å ha sett på alle bildene så må jeg bare ta en tur dit en eller annen gang. Creepy og spennende sted!

Doublepost! Noen som kunne mekket et googlemap over stedet? Har sett noen bilder tidligere i tråden, men skjønner ikke helt. Ettersom jeg har fått med meg er Lier og Dikemark to forskjellige steder(?), og hadde hjulpe om noen merket av begge og la til hvem som var hvem ;P
Sist endret av Nath; 28. april 2009 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det vanskelig og finne frem til Dikemark? Skal innom en tur der om noen uker!
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Ble jævli stoka når jeg leste dette emnet, men så at det er 3 år sia det ble startet! Åssen er tilstandene idag, noe som er annerledes?
Hvor ligger det, noen som har adresse jeg kan stille gps inn på? Hørtes ut som et crazy sted.
Vis hele sitatet...
Oppholder meg i lier for tia, kart hadde vært najs
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bundy Vis innlegg
Oppholder meg i lier for tia, kart hadde vært najs
Vis hele sitatet...
Det er blitt lagt ut bilder av både kart, beskrivelser osv før.. Veldig fine å enkle kart også, så ta deg 5 min å bla
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Bundy Vis innlegg
Oppholder meg i lier for tia, kart hadde vært najs
Vis hele sitatet...
Markerte gamle Lier Psykiatriske Sykehus på gulesider kart for deg:
Du kjenner sikkert igjen noen steder hvis du kjenner Lier litt.
Du kan også velge der jeg markerte som stoppested, og la gulesider lage en kjørerute/beskrivelse for deg:
Her:
http://www.gulesider.no/kart/;jsessi...6tab%3Daddress

Lykke til
Vurderer å ta meg en tur dit selv en gang.
Sist endret av Thoryllo; 28. juni 2009 kl. 17:44.
Ligger Dikemark langt fra lier sykehuset? Har hørt dikemark er en bedere plass, mer og se og slikt.
Vi skal en gjeng til østlandet om noen uker, og da må vi selvfølgeli innom :P
Sist endret av Skall35; 29. juni 2009 kl. 09:29.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skall35 Vis innlegg
Ligger Dikemark langt fra lier sykehuset? Har hørt dikemark er en bedere plass, mer og se og slikt.
Vi skal en gjeng til østlandet om noen uker, og da må vi selvfølgeli innom :P
Vis hele sitatet...
Dikemark ligger et lite stykke fra Lier ja, lenge siden jeg var der nå, så husker ikke hvor langt unna det var...
Men Lier er nok en bedre plass... Enklere å finne, lettere å komme inn osv!
Ok, da får vi vell satse på Lier. Må si eg gleder meg :P
I og med at eg ikkje får endre posten over blir det en til her.

Thoryllo: Det er den grønna markøren på kartet som er nedlagte lier sykehuset?
Og, er det noen som kan merke av på kart hvor dikemark sykehuset ligger og? Skal printe ut og ha med når vi skal kjøre.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
http://img30.imageshack.us/img30/4174/lieru.jpg

Der, nå burde du skjønne det ?
Hehe, takk takk
Da skal det være klart ja!
Jøssesnavn, trenger å sykle 10 minutter for å komme meg dit. Neste gang jeg leser om noen som skal dit, så skal jeg skremme vettet av dem :P

Edit: Neh, sikkert 3-4 minutter med sykling.
Sist endret av Bundy; 2. juli 2009 kl. 08:46.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jøssesnavn, trenger å sykle 10 minutter for å komme meg dit. Neste gang jeg leser om noen som skal dit, så skal jeg skremme vettet av dem :P

Edit: Neh, sikkert 3-4 minutter med sykling.
Vis hele sitatet...
Hehe, ha med cam ^^
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Hehe, ha med cam ^^
Vis hele sitatet...
Haha, det frister, lage tvangstrøye og sminke seg som et dårlig spøkelse, fjortissene kommer til å BEINE. Litt scetchy at jeg fant ut via freakforum jeg er rett ved dette, har vært oppe med kiosken der og sånt før, da.

edit: det var snakk om et toetasjers hus, sjekk google maps, jeg finner 2 bygninger i skogen! den andre har ingen nevnt engang.
Sist endret av Bundy; 2. juli 2009 kl. 09:38.
Er det foresten noe camping plass i lier området? Eller noen plass man kan slå opp telt.
Sitat av Skall35 Vis innlegg
Er det foresten noe camping plass i lier området? Eller noen plass man kan slå opp telt.
Vis hele sitatet...
Masse plasser du KAN campe, ikke fullt lovlig, bare pass på alle polakkene
Er polakkene der? :P

Tenker å ta en tur innom der i løpet av sommeren
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kusina mi og jeg var på Lier nylig. Vi var ikke inne dessverre men tok en god del bilder av bygningene. Helt klart en utrolig opplevelse jeg aldri vil glemme. Facinerende og skremmende. Blir nok flere turer før husene rives. SKAM!
skrev litt om turen i [COLOR="DarkOrchid"]bloggen[/COLOR] min, og resten av bildene ligger [COLOR="DarkOrchid"]her[/COLOR]

Ser dere også det blå ansiktet i vinduet på [COLOR="DarkOrchid"]dette[/COLOR] bildet?
http://3.bp.blogspot.com/_7XGnioVT5qM/SlkUTaVyYWI/AAAAAAAACzU/f21GPM3yutw/s1600-h/Bilde+107fjes.JPG
Sist endret av MissFomle; 12. juli 2009 kl. 00:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenker på muligheten til senario paintball eller airsoft der. Kannskje blitt lit vel noia hvis to stykker hopper fram fra ett a romma o starter å skyte midt på svarte natta
Sitat av MissFomle Vis innlegg
Ser dere også det blå ansiktet i vinduet på [COLOR="DarkOrchid"]dette[/COLOR] bildet?
http://3.bp.blogspot.com/_7XGnioVT5qM/SlkUTaVyYWI/AAAAAAAACzU/f21GPM3yutw/s1600-h/Bilde+107fjes.JPG
Vis hele sitatet...
Wow. Om det ikke er noe du har laga i photoshop eller noe sånt så ta kontakt med tv2 eller nrk. Kanskje penger å hente?
Sitat av Bundy Vis innlegg
Oppholder meg i lier for tia, kart hadde vært najs
Vis hele sitatet...
Syns jeg så et kart inne på denne tråden, du må bare lete
Var selv på Lier for noen uker siden. Bare utforbi da. Men vi skal bort igjenn om ikkje så lenge, og da skal vi inn
Ingen som har kart over hvor Dikemark ligger? Vi tenker på og ta det i samme slengen og da.
Hørt mange "vandre historier" eller hva du vil kalle det om Lier. Noen som har et par historier på lur?
Hørt om ei dame som angivelig ble tullet med mens hun var der (bindt fast i et av badekarene som lå igjen der og generelt tullet med) og skulle visst ha blitt gal etter det. Sliter psykisk og innlagt, men er litt kritisk til slikt.

Husker da at jeg leste en gammel avis artikkel om Lier, at de hadde funnet organer eller noe slikt i kjelleren der?
Fant også denne siden, men stiller meg litt kritisk til det med tanke på nettstedet. :P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kirie Vis innlegg
Hørt mange "vandre historier" eller hva du vil kalle det om Lier. Noen som har et par historier på lur?
Hørt om ei dame som angivelig ble tullet med mens hun var der (bindt fast i et av badekarene som lå igjen der og generelt tullet med) og skulle visst ha blitt gal etter det. Sliter psykisk og innlagt, men er litt kritisk til slikt.

Husker da at jeg leste en gammel avis artikkel om Lier, at de hadde funnet organer eller noe slikt i kjelleren der?
Fant også denne siden, men stiller meg litt kritisk til det med tanke på nettstedet. :P
Vis hele sitatet...
Joda, det går mange historier om Lier...

Feks.
Når det fortsatt var åpent og full drift på Lier, så var det Norges mest ustabile og psykisk syke som var pasienter der. Legene forsket på lobotomering osv. Og det som på den tiden, var en av norges værste drapsmenn (husker ikke navnet i farta) ble lobotomert, uten noe virkning..
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Noen som vet om det finnes noen lignende creepye forlatte bygg i Bergen å utforske?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da var min første tur til dikemark tatt, var en kompis gjeng på 4stk som hadde vert i hønefoss for å feste med en kompis som studerer, så på vei hjem kjørte vi innom asker/bærums området for å få oss en kikk, før vi skulle returnere til stavanger, så fikk sett alt av både nedlagte bygninger og de åpne, gikk også litt runt om i husene, men ikke noe særlig, pga dette var kl halv 3 eller no slikt på dagen, men plassen i seg selv var drit fett å utforske til og med på dag tid, så dette vill jeg tro er rene Hel... å utforske på kvelds tid vi så jo alt fra den mesta sikre avdelingen til kloster osv, var drit fet plass, men området rundt den der butikken som ligger der, ica? alt der er i full gang den dag i dag eller?

men hva var egentlig dette "kirke" lignenes byggene som ligger litt for seg selv når du kjører langs det vannet 2-3 min før du kommer inn på dikemarks området?

men skal absolut opp en gang til med både lomme lykter og kamera for jeg ble bare mer gira nå

gir plassen 10/10
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Flere bilder fra Dikemark skulle jeg gjerne ha sett. Det bugner jo av bilder fra Lier, men ikke så mange fra Dikemark. Jeg innbilte meg at det var mye drift der oppe enda og ikke så mange tomme bygninger man kunne snuse i. Tror jeg må ta meg en tur dit snart og titte.

Gleder meg til bilder.
var en tur på Dikemark i vinter. Ikke så spennende som Lier men her er det noen bilder.

http://farm3.static.flickr.com/2453/3693163337_07642b7aba.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3624/3693161731_29e58820c8.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2668/3693965428_a418f16b7b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2519/3693964076_4c36489c89.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2451/3693157625_12b0904cc0.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3577/3693155863_84491f3cb6.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2433/3693959456_8714dcc44d.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2437/3693955484_06c224a2e3.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2522/3693146077_96b43e0c25.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2513/3693144687_9088689c4b.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sorry for å skuffe deg etter du posta de bildene men jeg har bodd i heggedal hele mitt liv ( veldig nærme dikemark ) og gikk på skole nær dikemark sykehus så jeg kjenner området veldig godt, de bildene du ser der er jeg temmelig sikker på at er av det gamle asylmottaket, sykehus-området er lenger oppover, og til de som vil finne fram det er ganske lett, ta tog til ASKER så ta 701 bussen mot Rustagrenda eller Dikemark ( avhengig av klokkeslettet ) eller så kan du ta toget til heggedal og hoppe på første buss mot dikemark ( husker ikke hva den heter, sorry ) gå av ved dikemark sykehus, da må du gå innover ( btw der du kommer av er der mye av filmingen til "De Gales Hus var" ) asylmottaket er morsomt og creepy det også men sykehuset, er 10 ganger verre, jeg personlig har ikke vært der men ja verre
Hei. meg og en kompis var på Lier i går, bare i det første huset som er litt mentolfarga. var rundt om i kjellere og rom men så ikke så mye annet enn game møbler. ingenting freaky. MEN en annen kompis fortalte om flere hus i nærheten. fløy rundt i skauen men fant ingenting. Noen som har kart ellerno over område eller veibeskrivelse?
Hei alle samme.

Jeg var en tur på sykehuset i Lier i går, og tok masse bilder (kan legge dem ut hvis ønskelig). Det var morsomt, og jeg fikk noen litt kule motiver, men det var slettes ikke så skummelt og gyselig som noen har gitt uttrykk for her. Nå gikk jeg bare rundt i det store "hovedhuset" da, men jeg har lest at det skal være flere bygninger rundt i området, spesiellt et myteomspunnet mindre bygg oppi skogen et sted, som er mye mer interessant.

Vi gikk grundt der en god stund, og jeg har senere tittet på google maps, men skjønner ikke hvor dette huset skal være. Kan noen være så snill å peke ut hvor det er?

Sitat av Twilight Prince Vis innlegg
Hei. meg og en kompis var på Lier i går, bare i det første huset som er litt mentolfarga. var rundt om i kjellere og rom men så ikke så mye annet enn game møbler. ingenting freaky. MEN en annen kompis fortalte om flere hus i nærheten. fløy rundt i skauen men fant ingenting. Noen som har kart ellerno over område eller veibeskrivelse?
Vis hele sitatet...

haha, når ca. var dere der? vi var der rundt 18:00 - 20:30
Sist endret av ribtin; 9. september 2009 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Noen som vet om det finnes noen lignende creepye forlatte bygg i Bergen å utforske?
Vis hele sitatet...
PKI bygget hadde du kunnet utforske, dessverre rivd nå. Utrolig creepy lik magasin, med tomme hyller med beskrivelse av hvilke kroppsdeler som hadde stått på sprit.
Også et par disseksjonsrom med sånn bord man legger liket på med dusj og avløpsrør.
Det var også en spennende etasje under kjelleren, hvor det var gamle bomberom og nødutganger som kom opp ute på parkeringsplassen. Og en lang, lang trapp fra inne i kjelleren helt opp til taket.
Kanskje flere som har vært der å, for så ut som det var mange som hadde vært der før oss!
Burde da ikke være vanskelig å finne "mysiske spøkelsehus lenger oppe i skogen" på norgeibilder eller google earth.
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Da var min første tur til dikemark tatt, var en kompis gjeng på 4stk som hadde vert i hønefoss for å feste med en kompis som studerer, så på vei hjem kjørte vi innom asker/bærums området for å få oss en kikk, før vi skulle returnere til stavanger, så fikk sett alt av både nedlagte bygninger og de åpne, gikk også litt runt om i husene, men ikke noe særlig, pga dette var kl halv 3 eller no slikt på dagen, men plassen i seg selv var drit fett å utforske til og med på dag tid, så dette vill jeg tro er rene Hel... å utforske på kvelds tid vi så jo alt fra den mesta sikre avdelingen til kloster osv, var drit fet plass, men området rundt den der butikken som ligger der, ica? alt der er i full gang den dag i dag eller?

men hva var egentlig dette "kirke" lignenes byggene som ligger litt for seg selv når du kjører langs det vannet 2-3 min før du kommer inn på dikemarks området?

men skal absolut opp en gang til med både lomme lykter og kamera for jeg ble bare mer gira nå

gir plassen 10/10
Vis hele sitatet...


Ja dikemark er i drift den dag i dag... Er ikke mange av byggene tror jeg men noen.. Og et er "asylmottak" ligger litt oppi skogen... Der hvor det "kirke" lignende bygget, vet ikke helt hva det er til i dag. Mn bak der går det en vei litt opp i skogen og da kommer du til der gammle 8 avdeling. Der det foregikk veldig mye rart. Veien opp til plassen er sperret av med to store steiner. Huset brant for noen år tilbake. Jeg og noen venner var der i fjord, men jeg drar ikke tilbake. Det er ingentig å se på ettersom huset er borte men det er bare jævli å gå opp dit å stå der. Skal visst i et av hjørnene på plassen der, være mulig å komme seg ned i kjelleren på bygget som sto der. Det er også en dør i "grunnmuren" langs veien man går på for å komme opp. Om man kommer inn noen av stedene kan jeg ikke svare på....

Men i et av byggene nede ved hovedveien er det en kjeller man kommer inn i. Der er det visst MYE ekkelt å se... Har bare noen venner som ar vært der..
Var på Lier sist helg. Møtte 4-5 jenter med kamera på veg ut. Vi var i B og E og ikke noe å se til vektere eller politi. Men skjønner ikke helt alt folk må gå ditt på natten. Vi var der på formidagen. Bedre med tanke på å ta bilder og se detaljer man ikke så lett ser om kvelden. Men kjelleren er delvis mørkt selv om det er lyst ute.
Sist endret av Navigator; 16. september 2009 kl. 20:01.