Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3860
Har lite erfaring med LSD og lurer på om det går ann å "drepe" trippen, om man blir sliten eller får badtrip? Som med andre uppers så er det jo mulig å ta downers etterhvert om turen blir for hard for deg. Går dette med syre også?
Er syre mindfuck, eller bare sightfuck? Altså om du ser et monster, vil du få noia å tro at det monsteret er det, eller forstår du såpass at du bare er på tripp?
Hvordan blir man dagen derpå?
Anti-psykotika som Risperdal eller Seroquel vil drepe en trip ganske kjapt.

Hvis det bare er snakk om å roe ned turen så er benzoer som Valium og Xanor mye mer egnet.

Må selvfølgelig legge til at dette ikke nødvendigvis er lurt, og at du som oftest vil kunne lære mye mer av trippen om du faktisk prøver å komme til bunns i hvorfor du bader. Og at det å drepe en trip kan føre til psykiske problemer i ettertid, siden du faktisk bare begraver problemene.
Sist endret av nordavind; 29. februar 2008 kl. 20:17.
Er syre mindfuck, eller bare sightfuck? Altså om du ser et monster, vil du få noia å tro at det monsteret er det, eller forstår du såpass at du bare er på tripp?
Hvordan blir man dagen derpå?
Vis hele sitatet...
Det ville jeg også likt å vite
Sitat av suspekt
Og at det å drepe en trip kan føre til psykiske problemer i ettertid, siden du faktisk bare begraver problemene.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det kan føre til noe mer problemer en de personen har fra før.

Det kan sikkert være lurt å enten ri ut stormen ellar å ta noe som roer ned trippen litt en å drepe den totalt. Men det er ingen skam å snu heller.

Sitat av vacant
Er syre mindfuck, eller bare sightfuck? Altså om du ser et monster, vil du få noia å tro at det monsteret er det, eller forstår du såpass at du bare er på tripp?
Hvordan blir man dagen derpå?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å lese på erowid LSD vault og å lese en del triprapporter for forstå stoffet bedre før du eventuelt prøver det. Det er ikke slik at du plutselig ser monstre eller ting som ikke egentlig er der, men heller fraktalmønstre, at ting 'puster' osv. Det er en del mindfuck, men du skjønner som oftest at du er på tripp (avhenger selvfølgelig av dose).
Sist endret av Pyrolex; 29. februar 2008 kl. 20:46.
Hvis du først skal 'roe ned' noe som helst ville jeg foreslått valium (diazepam) fremfor noe annet. Det vil gjøre deg fri for angst sånn at du kan leke mer med de skrudde tankene uten for mye negativt. På en annen side vil jeg sterkt fraråde å gjøre det uansett, det skal mye til før du får permanente psykiske skader uansett. Dessuten, når du er ferdig med det jævlige er det gøy å se tilbake på i ettertid. Dagen etter syre er man som regel psykisk sliten. Og ja, syre er mindfuck. Hvorfor skulle man ellers tatt det? Syre er ikke som på film, de færreste hallusinerer (men ser visuals, som er noe helt annet).
Jepp, det er en klar forskjell på visuals og hallusinasjoner. Syre er så mangt, og en virkelig mindfuck med visuals med mindre du doserer over stokk og stein, hvor du da kan se veldig mye rart. Men ved moderate doser er det en herlig tur gjennom kropp og sinn, med artige visuals. Jeg vil på ingen måte anbefale å roe ned noen tripp, men sitte gjennom og bli med på hvert eneste øyeblikk og se hva den bringer deg. For trossalt, det den bringer deg er bare et resultat av deg selv. Og hvis du ikke kan takle utfallet av trippen, så kanskje du aldri skulle begitt deg ut på den i utgangspunktet? Dagen derpå er man antagelig sliten til sinns, men du føler deg velsignet med nye følelser og tanker. For meg er dagene etter en tripp herlige, uansett om trippen var bad eller ei. Om det er kun "sightfuck" du ønsker deg, så er ikke LSD veien å gå ettersom hovedinnholdet i trippen vil være mindfuck, og ikke visuals.
Sist endret av Sky; 29. februar 2008 kl. 22:32.
Trådstarter
Vel, nå har jeg gjort litt mer research, og som med det aller meste annet (som jeg har erfart, og i ettertid lest meg til), så vil mine medisiner være en slags demper - også når det gjelder LSD. (SNRI's)
Jeg har tatt mye annet, men sagt til meg selv at jeg skal vente med LSD fordi jeg syntes det har virket for heavy, men har innstilt meg på at dette skal gå bra! Som med andre ting er jeg vant til å "ri ut stormen" som dere sier hehe, men får håpe mine medisiner gjør at det blir en liten bris og ikke storm for meg Rapport i morgen!
Sist endret av vacant; 1. mars 2008 kl. 18:31.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Diazepam er helt klart det som vil kalles "medisin mot LSD". Så hvis en livredd person sier at det er blitt inntatt LSD til sykehus personell, ville man ha fått Diazepam intramuskulèrt.
Mange foretrekker å "safe seg" ved å ha Diazepam i tabletform (Valium, Stesolid eller Vival) i tilfelle noe skulle gå galt under turing. Men som det blir sagt lenger opp i tråden, er det absolutt ingen nødvenighet å andvende dette med mindre det føles ytterst skremmende og helt nødvendig.
Benzodiasepiner generelt vil dempe selve tankene på en LSD badtrip, men langt i fra drepe selve tripen. (Med mindre man da sovner.)

Det virker som mange misforstår stoffet LSD til de grader.
En hel del av skylden ligger på media som fremstiller stoffet utrolig feil som oftest.

"Sopp er givende, men jeg tørr aldri prøve syre"
"LSD kommer jeg aldri til å prøve, men sopp spiser jeg så sant jeg kommer over det"
"Sopp er lættis, men syre er livsfarlig"
Osv.
Vis hele sitatet...
(Ikke direkte til deg, vacant. Bare informasjon til de som fremdeles ikke er klar over det)
Jeg har ved flere ganger hørt personer snakke om at de aldri skal spise syre, selv om de ved flere anledninger har spist fleinsopp, og vet hva en sopptrip innebærer.
Når jeg da har gått dypere inn i disse samtalene, viser det seg at hver eneste èn ikke vet likhetstrekkene mellom f.eks Fleinsopp og LSD.
At Fleinsopp er sikkrere å innta enn LSD er bare BS. Og man kan gjøre en tabbe man sent vil glemme om man inntar Fleinsopp uten å gjøre noe research rundt den.
Folk tror gjerne at soppens visuals er noe helt annet, enn hvilke visuals man får på LSD.
Dette stemmer som oftest ikke.

Det er ikke slik at man får koselige visuals av sopp og hardcore hallunisasjoner av LSD. Det dukker ikke pluttselig opp et monster (som tråd starter spør om) på noen av stoffene, med mindre man inntar veldig store mengder. Uansett vil man være 200% klar over hvilket stoff man har inntatt. Så om man virkelig ser et monster, oppleves og takles det nok mer som et lattervræl enn frykt.
Youtube sin optiske illusjon er vel det nærmeste man kommer etterligning av hvordan en LSD/Sopp visual vil være. Selv om dette langt i fra er noe fasit på hvordan øyet vil oppfatte virkningen av stoffet. Er det i hvertfall en vag tolking av hvordan "de neste 3-10 timene" etter inntak vil være. Denne optiske illusjonen får heller ikke beskrevet fargene og mønsterne som oppleves med LSD.
Det vil uansett være umulig å beskrive en slik opplevelse, med en optisk illusjon.


Om man kun er ute etter "eye candy" ville jeg ha holdt meg til denne illusjonen. For LSD er så mye mer enn visuals, som også Sky skriver om lenger oppe.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Xanorer er ganiale til å komme ned fra hallisugene stoffer. Fikk i meg syre ubevisst, og to 2mgs x'er fikk meg ned igjen etter et kvarter ca. Alltid ha noen benzoer på lur hvis man er borti lsd/syre, spør du meg..
Hvordan fikk du i deg syre uten å være klar over det?
noen liker å ha noen Valium, Stesolid eller Vival liggende på innelommen, og som regel så er det nok for noen til at det ikke skjer noe noia, siden de ikke behøver å være redd for det.

Men syre er veldig mye hva du gjør det til selv.
er mye rare fordommer der ute, ubegrunnet som mye annen propaganda.

det som kan gi mest "halliser"(altså jeg kaller det egentlig ikke det, siden det du ser er høyst virklig) er om du får en "ut av kroppen opplevelse" kan virke litt noia med en gang, men det er sinsykt herlig! og DA kan du få noe som kan kalles halliser.... men du styrer alt hele tiden...
men tror det er ganske vansklig om du ikke i tillegg bruker meditasjon/pusteøvelser i tilegg å "hoppe ut av kroppen"

jeg kaller det du ser på LSD for å sanse energier med øynene.
Sitat av lanze
Hvordan fikk du i deg syre uten å være klar over det?
Vis hele sitatet...
Exctacy med alt annet en bare mdma.
Sitat av lyselilla
Exctacy med alt annet en bare mdma.
Vis hele sitatet...
Hvor mange ganger må det presiseres at det ikke forekommer LSD i ecstasy-tabletter?
Sitat av Nichotin
Hvor mange ganger må det presiseres at det ikke forekommer LSD i ecstasy-tabletter?
Vis hele sitatet...
Rolig da, jeg er ikke akkurat ekspert i kjemi her.
Men har skjønt det slik at exctacytabletter ofte inneholder en blanding av stoffer?
Nå vet ikke jeg så mye som slikt, unntatt at syre er noe man hallisunerer av, ser og hører farger, lyd blir helt annerledes osv..Og det var det jeg opplevde.
Sist endret av lyselilla; 29. april 2008 kl. 21:55.
Åssen i alle dager hører man farger? Hørte du farger da du fikk i deg syre ubevist lyselilla?
Sist endret av Dodecha; 29. april 2008 kl. 22:16. Grunn: søppel
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av magziii
Åssen i alle dager hører man farger? Hørte du farger da du fikk i deg syre ubevist lyselilla?
Vis hele sitatet...
Det heter [color=#eec500]Synesthesia[/color] på engelsk og er omtalt ofte i rapporter fra sopp, lsd, meskalin og endel andre psykedelika.
MDMA er også er bevisthetsutvidende stoff på linje med LSD, men bare anderledes.
og man kan sanse energiene med det også
lyselilla er forøvrig den fargen som i mange tradisjoner blir forbunnet med kron-chacra, så du har nok fått åpna topplokket skikkellig!
bare fint det altså.
Det var ikke syre jeg fikk i meg ifølge Nichotin,
så veit ikke.
(jeg trodde 2-cb var en form for syre da,
og det vet jeg er i mange exctacypiller)

Men det går visstnok an ifølge mange tripraporter,
og med hvanåenndetvar jeg fikk i meg.
Hørselen ble helt vriddom og lydene beveget seg, ting fløt rundt.
Kanskje det bare klikket for meg? Hvem vet Utrolig opp ned var det vertfall.
Sist endret av lyselilla; 29. april 2008 kl. 22:22.
magziii:
lyselilla:

Under en LSD trip er det mange nye sensasjoner å få med seg. Den drastiske forandringen i hjernens biokjemi kan forårsake opplevelser du aldri har vært borte i. En LSD tripp (eller andre psykedelika for den sags skyld) "stokker" om på prosesser i hjernen din, og da kan det lett forekomme at du kan smake farger, se lyd, føle lyd osv. Det er ikke unormalt i det hele tatt, og jeg kan forsikre deg om at det ikke har klikket for deg.

edit: Tviler sterkt på at du fikk i deg LSD lyselilla, men som du sa selv så er ofte knips blandet ut med diverse stoffer. Enten så har det vært et stoff i knipsen som ga deg slik effekt, eller så kanskje du fikk i deg mye som da ga deg psykedeliske effekter.
Sist endret av Sky; 29. april 2008 kl. 22:24.
Sitat av Sky
Under en LSD trip er det mange nye senasjoner å få med seg. Den drastiske forandringen i hjernens biokjemi kan forårsake opplevelser du aldri har vært borte i. En LSD tripp (eller andre psykedelika for den sags skyld) "stokker" om på prosesser i hjernen din, og da kan det lett forekomme at du kan smake farger, se lyd, føle lyd osv. Det er ikke unormalt i det hele tatt, og jeg kan forsikre deg om at det ikke har klikket for deg.
Vis hele sitatet...
Å føle lyd er foresten ekstatisk bra om man har tilgang på platespiller og noe deilig vinylmusikk!
Sitat av lyselilla
Det var ikke syre jeg fikk i meg ifølge Nichotin,
så veit ikke.
(jeg trodde 2-cb var en form for syre da,
og det vet jeg er i mange exctacypiller)

Men det går visstnok an ifølge mange tripraporter,
og med hvanåenndetvar jeg fikk i meg.
Hørselen ble helt vriddom og lydene beveget seg, ting fløt rundt.
Kanskje det bare klikket for meg? Hvem vet Utrolig opp ned var det vertfall.
Vis hele sitatet...
Tror nok heller bare det var en heftig stor dose med mdma. Satt du knipsen? Jeg har opplevd en helt annen ecstasy rus ved skyting enn dropping eller snoring. Da blir rusen mange ganger sterkere, men varer ofte mye kortere også. Jeg opplevde det som en sterk syretripp med velbehaget til knips. Flere bekjente har opplevd det på samme måte

(Har lest at du tidligere har skrevet i skytetråder, så derfor spurte jeg)
Hvorfor er det så populært å gjette seg frem til hva som faktisk er i ecstasy pillene ute på markedet?
"Det må nok være 2c-b i disse", "Syre-piller" osv. Pillreports flommer over av folk som gjetter innholdet.
Om man føler at det blir litt trippy på E, så kan det være at det er et psykedelisk stoff i dem. Men det trenger ikke være 2c-b, og det kan også være at man bare opplever ecstasy rusen annerledes av en eller annen grunn.

Misliker all denne synsingen, det er umulig å vite hva som faktisk er i pillene visst man ikke kjenner skaperen. En får kjøpt test-kit der en finner ut en del, men få eier disse.
Sist endret av Ompa86; 29. april 2008 kl. 23:26.
Jeg spiste den. Snorter ikke, og skyter ikke knips.
Har bare vert den ene gangen det skjedde, og mener det må ha vert noe syrelignende ivertfall.
2-cb kanskje, for har spist heftig sterke knips ellers og allikevel husker jeg den ene gangen som helt annerledes.


ompa86: Sier jo ikke noe utifra luften bare fordi jeg har lest det er noe slikt.
Ikke at jeg burde trengt forklare det, men nå har jeg komt frem til det etter å ha sammenlignet det som står av hva effekter og opplevelser man får av forskjellige stoffer..og hvilke stoffer som kan være i exctacy, og det var det som lignet mest. Ikke driv å klag på at jeg har gjettet meg fram til noe når du selv har gjettet deg fram til at jeg 'tydligvis' gjør det.

Sist endret av lyselilla; 29. april 2008 kl. 23:42.
Nok offtopic nå.