Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3918
Hei!

Vet noen hvor man kan kjøpe dollar og senere selge når dollar-kursen har kommet seg opp igjen? Ser at dollaren er nå på 5,09 kroner. Trur dere at det er noe å tjene på?
Bare glem det, dollaren kommer ikke opp igjen. Dollaren er fucked, USA's økonomi er fucked, forever.
Det som mangler ar at Iran går over til å selge olje i €uro som de har snakket om, da er det spikeren i kista for USAs økonomi.
Og dette er vel ikke akkurat rett underforum for å diskutere økonomi?
Trådstarter
Men hvor kan man kjøpe og selge dollar?
i banken.....?
Trådstarter
Sitat av thetaman
i banken.....?
Vis hele sitatet...
Det går ikke å kjøpe på internett da?
Bare sånn ca, hvor mye har du tenkt til å kjøpe, håper ikke du tenker at du skal bli rik siden du har 1500kr igjen etter Jul.
Når det gjelder valutaspekulasjon så er dette et veldig svingene marked og du bør tåle og tape litt om du skal bli "rik".

Steder du kan veksle ifra NOK til USD er:
http://www.forex.com/trade.html
DnbNor og diverese andre banker, men skal du ha mye må du si ifra først slik at de får bestillt pengene.

Dette gjelder så klart om du skal ha pengene cash
Alltid lurt på om det funker å sette inn pengene på en pokerside, for så å ta ut når valutaen blir høyere.
Noen som spiller poker som vet?
Tror ikke det er så utrolig lurt å kjøpe dollar og selge seinere, men er et røverkjøp å bestille varer derifra nå.

Det var en artikkel om det på VGnett om hvordan man gjorde dette, skal se etter om jeg finner den igjen.
Sitat av Starra
Alltid lurt på om det funker å sette inn pengene på en pokerside, for så å ta ut når valutaen blir høyere.
Noen som spiller poker som vet?
Vis hele sitatet...
Noen som spiller poker som vet??

Er det andre måter å utnytte den lave dollaren pÅ?
Sitat av Kal87
Noen som spiller poker som vet??

Er det andre måter å utnytte den lave dollaren pÅ?
Vis hele sitatet...

Ja det er en mulighet, men du blir ikke så utrolig rik av det heller!
Kommer ikke det ann på hvor mye han setter inn?
Sitat av Nakro
Kommer ikke det ann på hvor mye han setter inn?
Vis hele sitatet...
Såklart!
Har hørt rykter at dollaren kommer til å gå helt ned i rundt 4 kroner, men syns nesten det høres litt for drøyt ut.

Steam spill blir jo en del billgere nå
Så vidt jeg vet så justerer dem vel ikke prisene?

EDIT; feks det å bestille varer fra ebay, eksempelvis fra Hong Kong shops er jo røverkjøp. Mye billige greier å få tak i der som er billig fra før av, men som nå er enda billigere siden dollaren er såpass lav

Feks dealextreme.com er jo blitt enda billigere pga kursen!
Sist endret av Stigern; 13. mars 2008 kl. 10:44.
Trådstarter
Sitat av Stigern
Har hørt rykter at dollaren kommer til å gå helt ned i rundt 4 kroner, men syns nesten det høres litt for drøyt ut.

Steam spill blir jo en del billgere nå
Så vidt jeg vet så justerer dem vel ikke prisene?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke opplevd at non har justert prisene sine..
Dem trenger ikke å justere prisene om myntverdien deres synker? Det blir billigere for oss uansett? Om dem hadde justert prisene ned, så ville dem fått en tap tap situasjon?
Sitat av Grønnkål
Bare glem det, dollaren kommer ikke opp igjen. Dollaren er fucked, USA's økonomi er fucked, forever.
Vis hele sitatet...
HAHAHAHA hvis du hadde tulla hadde du fått kp

Og til Trådstarter, om du vil kjøpe dollar nå så ta kontakt med banken din, de vil hjelpe deg.
Men ikke forvent deg raske penger over natta.
Den smarteste valuta investeringen nå er vel kinesisk Renminbi, Det kinesiske markedet blomstrer for fullt og kommer til å bli det nye USA.
Sitat av tjobo
Dem trenger ikke å justere prisene om myntverdien deres synker? Det blir billigere for oss uansett? Om dem hadde justert prisene ned, så ville dem fått en tap tap situasjon?
Vis hele sitatet...
Skjønte du virkelig ikke at de snakket om å justere prisene opp?
Sitat av Kal87
... Er det andre måter å utnytte den lave dollaren pÅ?
Vis hele sitatet...
ebay.com er vel rette stedet å begynne

Jeg har f.eks kjøpt hjem en del bilstereo, noe som i utgangspunktet er mye billigere i USA, så selger jeg dem som brukt i uåpnet eske og får solgt dem for 2-3K mindre enn hva dem koster ny i Norge.. På de rette forsterkerne kan du f-eks tjene deg 3-4K Noe som er greie penger bare for å sitte på nett
viss du tenker på pokeren som du nevnte så er kursen høyere der en den egentlig er.

1.20 $ = 6.19 kr på vc poker pr dags dato altså 5.159kr pr dollar. (får eg opp i alle fall)
Dette var faktisk bedre enn eg trodde det var så dette er jo en mulighet SÅFREMT du beholder de i dollar og ikke "Konverterer" de til NOK
▼ ... over en uke senere ... ▼
Popp: Kan man bare plugge inn og kjøre på med bilstereo? Må vel bruke omformer på andre elektriske artikler?
Sitat av vlohm
Popp: Kan man bare plugge inn og kjøre på med bilstereo? Må vel bruke omformer på andre elektriske artikler?
Vis hele sitatet...
Alt til bil og båt er vel enten 12 eller 24 Volt...

___

Har 1k dollar som jeg fikk til konfen... Skulle vente til kursen blir høy, men nå er den jo bare på vei nedover
Sist endret av fulloggal; 23. mars 2008 kl. 15:34.
Sitat av fulloggal
Alt til bil og båt er vel enten 12 eller 24 Volt...

___

Har 1k dollar som jeg fikk til konfen... Skulle vente til kursen blir høy, men nå er den jo bare på vei nedover
Vis hele sitatet...
Hahaha! Kjip greie. Får en gave til 6.5 k som du casher ut 5k av :P
Sitat av Crabman
Hahaha! Kjip greie. Får en gave til 6.5 k som du casher ut 5k av :P
Vis hele sitatet...
Får sitte å håpe på at kursen stiger, og kanskje kjøpe noe til en lav pris derfra mens jeg venter
Tror nok dollaren vil få seg et godt bump oppover hvis f.ex. obama vinner valget der borte
Alt du trenger for å glede deg over den lave dollarkursen.
Detter er egentlig ren gambling.

Er mulig å tjene store summer med valutahandel, er blant annet helt vanlig i finans.
Kan f.eks gjøre det på Oslo børs.
Men du må ha råd til å vente, du må også bruke høye beløp for å faktisk tjene noe markant ut av det.

Det er vanlig å gjøre dette med store beløp, for man må ha nok fortjeneste til å dekke omkostningene av lånet, samtidig som du får en solid netto-gevinst etter at alt er betalt.

Med andre ord, er heller lite å hente ut av å kjøpe 1000,- dollar, for så å cashe ut når den evt. stiger om et år til 6,0.
Sitat av tjobo
Dem trenger ikke å justere prisene om myntverdien deres synker? Det blir billigere for oss uansett? Om dem hadde justert prisene ned, så ville dem fått en tap tap situasjon?
Vis hele sitatet...
Helt riktig det du sier der. Prisene vil ikke få noe konsekvens av lav dollars kurs. Den eneste konsekvensen den får, er at vi får billigere varer/mer effektiv bruk av kapitalen/lavere kostnader -> økt avkastning.
Sitat av piuu
Helt riktig det du sier der. Prisene vil ikke få noe konsekvens av lav dollars kurs. Den eneste konsekvensen den får, er at vi får billigere varer/mer effektiv bruk av kapitalen/lavere kostnader -> økt avkastning.
Vis hele sitatet...
Det der er skikkelig FRP tankegang.

Det er ikke bra for norsk økonomi at dollaren er svak, når krona er så sterk. Usa er det landet i verden som importerer mest varer, når dollarkursen er svak/lav så må de betale mer for samme mengde, og når krona igjen er sterk, så blir det enda dyrere for importører i usa. Noe som medfører at de dropper norske produkter til fordel for billigere produkter.
Dette skader norsk økonomi, er ikke bare usa som kjøper med dollar.

Jah, er du turist, så er det konge med sterk krone å svak dollar.
Som privat forbruker, så er det bra for deg personlig at du kan kjøpe mer for mindre over nettet osv. Men ikke for den norske stat.
Sitat av SalkiN
Det der er skikkelig FRP tankegang.

Det er ikke bra for norsk økonomi at dollaren er svak, når krona er så sterk. Usa er det landet i verden som importerer mest varer, når dollarkursen er svak/lav så må de betale mer for samme mengde, og når krona igjen er sterk, så blir det enda dyrere for importører i usa. Noe som medfører at de dropper norske produkter til fordel for billigere produkter.
Dette skader norsk økonomi, er ikke bare usa som kjøper med dollar.

Jah, er du turist, så er det konge med sterk krone å svak dollar.
Som privat forbruker, så er det bra for deg personlig at du kan kjøpe mer for mindre over nettet osv. Men ikke for den norske stat.
Vis hele sitatet...
FRP tankegang? Paradoksalt nok er FRP-tankegang i dette tilfellet: Økt eksport (og import) mht. resten av globaliserte verdenssamfunnet. FRP har en riktig tankegang i slike situasjoner, da venstre-siden ønsker ensidige beskyttelses tiltak, mens formålet til "FRP-tankegang" i dette tilfellet heller mer i retningen mot hensynet til reale valutakurser, da det er viktig for inntektene til Norge; at landet har flytende valutakurser, slik at kursen kan tilpasse seg, når det skjer store endringer. På denne måten kan vi unngå store ringvirkninger i norsk økonomi hver gang dollarkursen tar seg en tur i jungelen.

Pengepolitikken og finanspolitikken til høyre-siden ville jo i dette tilfellet dermed vært en god politikk å føre, med tanke på å forhindre en ustabil eksportvekst - og importvekst, som igjen hadde holdt en stabil inflasjon, fremfor enkelte venstre-orienterte partier.
Sist endret av piuu; 24. mars 2008 kl. 13:15.
Hvis jeg bestiller en mac fra amerikansk apple side blir macen 3.000kr billigere. Er det lurt, eller kommer det toll og tull i tillegg?
toll kommer i tillegg ja
Jeg har endelig fått tak i en Ocarina fra statene, siden hadde tilbud, og i tilegg til den lave dollaren passet kjøpet seg med min økonomi

Om du vil tjene raske penger burde du heller kanksje kjøpe masse dritt som du selger videre eller noe slikt...
Å kjøpe penger på internett er det samme som å kjøpe skjermkort på en lekebutikk, lotto.