Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2384
Heihei alle freaks, jeg har de siste 2 månedene gjort mye research rundt psykedeliske stoff og har mildt sagt blitt besatt av LSD. Er noe ved det som lokker meg til en prøve tur, den endrede tankegangen, et fornyet syn på livet og en dypere forståelse av verden og meg som person. Det er ekstremt tiltrekkende, og jeg har en stund nå hatt lyst til å prøve, men jeg er ikke akkurat erfaren når det kommer til psykedeliske stoffer. er også et par ting jeg har i bakhodet som jeg undres om kanskje kan stå i veien for at det er trygt for meg å prøve nettop LSD.

Jeg er en ung mann i starten av 20 årene som har moderate til små angst problemer (sosial angst). Jeg er en ellers glad og oppegående ung mann som trives godt med livet mitt. Jeg har lang erfaring med rus spesielt rundt hasj og tabletter, var også en liten periode sterkt avhengig av både kokain og amfetamin. Jeg har prøvd MDMA 2 ganger, den første gangen min var magisk og inntok alt i alt kanskje 0.3 gram. Den andre gangen derimot ble jeg forlatt midt i peaken av rusen og satt alene, noe som førte til at jeg fikk litt noia og svetter som en gris, en mild bæd trip om jeg så kan si det på den måten.

På tross av dette lurer jeg på om det er lurt av meg å ta LSD, og hvilken dose burde jeg starte med? Hva kan jeg forvente? Hyppige hallusinasjoner eller bare dyp tankegang og en slags indre forståelse? Burde også nevne at jeg har lett tilgang på god syre.

Takk på forhånd og beklager for en litt rotete post, tråden er nemlig skrevet fra en oldtidens telefon, hehe.
Sist endret av Krizteh; 13. april 2015 kl. 02:40.
Jeg har ikke selv prøvd LSD, men har tatt annet psykadelika mange ganger og også vært tripsitter ved anledninger.

I likhet med deg sliter jeg også med sosial angst og er i 20-årene ) Etter hva jeg har forstått resulterer en lav dose LSD med å komme i party-humør uten for mye visuals, og er vel mest brukt som en boost på utelivet. Jeg kan ikke si noe mere konkret om dosering da jeg som sakt ikke har prøvd selv, men som det meste annet er det nok forskjellig fra menneske til menneske hvor mye vi tåler.
Dersom du tar deg en rimelig grei dose kan du forvente mye lys og farger som danner mønster, samt en litt forvridd tankegang og syn. Har selv stått med veninner på toalettet på uteplasser å vitnet lange samtaler med planter og diverse, hehe.
Av personlig erfaring kan jeg si at man får en ''ny'' tankegang både i øyeblikket og i ettertid av psykadelika, uten å helt kunne beskrive nøyaktig hvordan. Den heller definitivt i positiv retning !!

Settingen du er i har utrolig mye å si for hvordan trippen din blir. Andbefaler deg å planlegge i god tid i forveien, ikke ta det på tom mage, vær i trygge omgivelser uten forstyrrelser (gjerne ute i naturen for best opplevelse) og gjerne ha med deg en tripsitter som kan hjelpe deg ut av eventuelle badtrips og som gjør opplevelsen litt bedre !
Det er vel ikke i utgangspunktet anbefalt for mennesker med psykiske lidelser å utforske psykedeliske stoffer, ei heller narkotika som sådan.

Kjenner uansett til mennesker som har fått ”hjelp” av det og en bredere forståelse av seg selv, og hvor angsten bunner fra ved bruk av LSD. Men det kan vel ikke anbefales.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hei og velkommen til forumet, det første jeg vil anbefale deg er å lese i disse to trådene:
Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?
og Tripping, råd og veiledning.

Husk at MDMA er et empatogen, et stoff som gir deg eufori, psykedelika som LSD er ikke nødvendigvis slik: Det vil jobbe ut i fra hvordan du allerede føler deg. Det psykedelika er så god til er å få deg til å bryte ut av innlærde mønstre som gjør at endel kaller det "mind expanding", man kan se ting fra andre vinkler, på godt og vondt.

Etter hva jeg har forstått resulterer en lav dose LSD med å komme i party-humør uten for mye visuals, og er vel mest brukt som en boost på utelivet.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke understreke hvor uenig jeg er i dette utsagnet, psykedeliske stoffer er absolutt ikke noe man skal bruke blandt alkoholberusede folk ute på byen. Jeg vil heller påstå at LSD kan gjøre at du henger deg opp hvor tragisk den endeløse sirkelen med arbeid og ruse seg nummen fra å se hvordan mennesker ødelegger verden. I denne sinnstilstanden vil du heller bevege deg vekk fra de enn å føle tilhørighet, siden du sitter på en innsikt disse hodeløse kyllingene ikke kan begynne å begripe.

Psykedeliske stoffer nytes best i rolige trygge omgivelser, og så kan man heller gå ut å utforske naturen i eget tempo.
Sist endret av Dodecha; 13. april 2015 kl. 13:53.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg kan ikke understreke hvor uenig jeg er i dette utsagnet, psykedeliske stoffer er absolutt ikke noe man skal bruke blandt alkoholberusede folk ute på byen. Jeg vil heller påstå at LSD kan gjøre at du henger deg opp hvor tragisk den endeløse sirkelen med arbeid og ruse seg nummen fra å se hvordan mennesker ødelegger verden. I denne sinnstilstanden vil du heller bevege deg vekk fra de enn å føle tilhørighet, siden du sitter på en innsikt disse hodeløse kyllingene ikke kan begynne å begripe.

Psykedeliske stoffer nytes best i rolige trygge omgivelser, og så kan man heller gå ut å utforske naturen i eget tempo.
Vis hele sitatet...
Dette blir veldig subjektivt da... Jeg har opparbeidet meg litt erfaring med psykelika selv de siste årene og jeg kan helt fint se hvordan både LSD og sopp kan brukes for å komme i partyhumør. Det er jo som du sier, det forsterker de følelsene man allerede har, så hvis man er i partyhumør kan både LSD og sopp gi en fin partyfølelse i hele kroppen.

Jeg er forsåvidt enig med deg. Jeg liker også best å ta psykedelika i rolige, trygge omgivelser, men det er ingenting som sier at det ikke kan bli brukt rekreasjonelt ute på byen også, hvor enn upopulær den meningen er. I små doser da selvsagt. Jeg hadde selv aldri klart å være ute blandt mange mennesker på høye doser med psykedelika.

Til topic vil jeg si at det ikke burde være noe som hindrer deg i å prøve. Psykedelika har ikke gjort noe annet enn å hjelpe meg med mine psykiske problemer. Bare husk på set og setting så skal hele turen gå finfint! =)
Sitat av Dodecha Vis innlegg



Jeg kan ikke understreke hvor uenig jeg er i dette utsagnet, psykedeliske stoffer er absolutt ikke noe man skal bruke blandt alkoholberusede folk ute på byen. Jeg vil heller påstå at LSD kan gjøre at du henger deg opp hvor tragisk den endeløse sirkelen med arbeid og ruse seg nummen fra å se hvordan mennesker ødelegger verden. I denne sinnstilstanden vil du heller bevege deg vekk fra de enn å føle tilhørighet, siden du sitter på en innsikt disse hodeløse kyllingene ikke kan begynne å begripe.

Psykedeliske stoffer nytes best i rolige trygge omgivelser, og så kan man heller gå ut å utforske naturen i eget tempo.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt enig med deg der, slik jeg forstår youngsoul snakker han om mikrodosering (10-30mcg) som fungerer ypperlig i kombinasjon med uteliv. Dog er jeg helt enig dersom det gjelder større doser (60+++mcg).

Liten tekst om mikrodosering HER

Trå varsomt!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Dette blir veldig subjektivt da... Jeg har opparbeidet meg litt erfaring med psykelika selv de siste årene og jeg kan helt fint se hvordan både LSD og sopp kan brukes for å komme i partyhumør. Det er jo som du sier, det forsterker de følelsene man allerede har, så hvis man er i partyhumør kan både LSD og sopp gi en fin partyfølelse i hele kroppen.
Vis hele sitatet...
Klart, det finnes typer som takler psykedelika særdeles bra, og folk tar jo psykedelika på festivaler etc, jeg vil heller si at disse tilfellene er untaket enn regelen: Det virker som om det er flere som ikke gir psykedelika den respekten det burde ha og går på en smell når de på byen glir inn i en introspektiv tripp og ikke klarer å forholde seg til tingene rundt seg.
Derfor skrev jeg mitt synspunkt, spesiellt når trådstarter snakket om ubehagelige effekter under MDMA som er et empatogen.
Om det er første gang du skal prøve LSD ville jeg anbefalt deg å ta det i trygge omgivelser, slik at du blir trygg på hvordan stoffet virker og hvordan det påvirker deg.
Å ta psykedeliske stoffer på byen er vel egentlig ikke å anbefale da man har en tendens til å oppfatte folk som er på alkohol på en helt annen måte, og kan ende opp med å bli både skremt og redd.
Dette skjedde med meg da jeg var på MDMA,selv om det ikke er et psykedelisk stoff, men jeg ble skremt av alt de gjorde og sa (de som drakk), og endte opp med å sitte å stirre tomt i lufta og var livredd..
Videre, hvis det du ville med LSD var å endre tankemønsteret og "oppdage" nye ting ved deg selv vil det vel heller være lurere å ta det med gode venner i trygge omgivelser.
Jeg prøvde selv LSD for første gang for noen måneder tilbake. I og med at jeg satt med litt av de samme spørsmålene som det du gjør, bestemte jeg meg for å ta en halv lapp. (Mest for å få en smakebit)
Jeg vet med meg selv at jeg kunne med god samvittighet tatt en større dose uten å bekymre meg for å miste kontrollen.
Ting ble funky, men ikke funky nok. Fikk en del hallusinasjoner, samt at lyset i rommet endret seg. Utover det var det ikke så mye visuelt, det var mest tankerekka mi som forandret seg.

Altså, om du vet litt "hva du er lagd av" og om du har en feeling på at det blir å gå bra så go for it. Av det du skriver selv syns jeg du virker som en oppegående fyr, så du har neppe noe å bekymre deg over.
Som sagt så spiste jeg en halv lapp, men om jeg hadde visst da for en liten effekt en halv lapp ga hadde jeg tatt en hel uten noe spørsmål.

Det at du hadde "badtrip" på MA skulle heller ikke ha noe å si, i og med at psykadellika ofte er situasjonsbetinget.
Prøv med en eller noen få nære venner, jeg ville anbefalt å ihvertfall ha en annen sammen med deg.
Kjøp glowsticks, mekk deg en kul spotifyliste og ta på deg noen komfortable klær.
Du kommer til å se verden med nye øyne, så bare len deg tilbake å nyt når du forstår hvor absurd hele konseptet "livet" egentlig er

Uansett hva du bestemmer deg for å gjøre, lykke til!