Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3753
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en liten hendelse på en litt overdreven mengde speed for et par uker siden. Det hadde regnet, skulle ut en tur, men endte opp med å løpe inn igjen, låse alt, skru av alle lys, lade luftgeværet og vasse rundt i huset hvor jeg var overbevist om at det var masse mennesker i skogen som skulle invadere huset. Alternativt trodde jeg det var politiet som skulle arrestere meg og lå med en stor mengde folk i skogen.

Endte opp med å gå ut og "face" personene i skogen. Gikk altså ut og sa de skulle komme fram osv.

Om dette er på grensa til psykose eller bare overstimulerte dopaminreseptorer vet ikke jeg, rimelig shady og skummelt var det i hvert fall. Satt med en kjøkkenkniv ved siden av meg i noen timer

Uansett. Jeg har ikke noen slike tanker nå, men synet mitt er litt.."merkelig". Alt jeg ser på er så sykt fokusert på en måte, på en annen måte enn tidligere. Vet ikke om jeg bare er sliten eller om jeg alltid har vært sånn, men legger ganske godt merke til at det jeg fokuserer på blir så utrolig sterkt, akkurat som om jeg var på 2C-B eller lignende.

Når jeg skriver på tastaturet beveger også ting seg i takt med tastingen. Min andre skjerm f.eks. hopper opp og ned tidvis når jeg skriver og ser på den ene skjermen. Den svarte nederste delen av skjermen pulserer som om det var en slags "rund" equalizer som pumper til tastetrykka i stedet for musikk. Visse ting jeg fokuserer på "rekalibrerer" fokuset akkurat som når du trykker på skjermen på tlfen og den fokuserer på nytt.

Det er godt mulig alt slikt er helt normalt, men jeg bare sitter her og undrer litt og minte meg selv på at jeg hadde jo en episode for bare et par uker siden Gikk vel nesten et gram med speed på få timer.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Glemte også å nevne at det er vanskeligere å lese, fokuserer liksom så hardt på hvert eneste ord at jeg ikke ser den fulle setningen. Blir litt usikker på om jeg faktisk leser hele setningen eller om jeg hopper over ord.
Min eneste kommentar er at jeg håper noen har lignende erfaringen som kan hjelpe deg å forstå hva som har skjedd så du får litt lettelse... og så håper jeg inderlig du tar (det jeg tror) er HINTET fra kroppen og psyken din om å ta det heeeelt kuli med speed og slike stoffer på en stund. Slike hendelser kan være jævlige og tas med resten av livet. (Nå hadde du en mild en, iforhold til hva som KAN skje)
Lykke til
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vel, jeg tar jo hintet, hehe. Er ikke spesielt urolig for om det er milde psykosesymptomer heller, men hadde vært ålreit om noen her hadde lignende erfaringer eller kunnskap til å bekrefte eller avkrefte slik at jeg kan ta bedre rusvalg fremover

Takk for forståelsesfull respons
Anonym bruker
"Enig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det du beskriver om synet er akkurat slikk mitt helvete med psykose-symptomer, angst og personlighetsforstyrrelser begynte. Det du opplevde var desidert en psykose, ikke ha noe tvil rundt det. Forhåpentligvis så blir forskjellen på oss at du kutter ut før det blir verre. For når du først har hatt psykose, så blir konsekvensene enda større. Det kan hende du bare opplever synsforstyrrelser nå slik jeg gjorde, og at det opphører etter en stund, slik det gjorde for meg. Men så går du på en smell igjen når du tror det har ordnet seg, og så er det enda verre. Så blir du gradvis mer nevrotisk, utvikler angst og permanente psykose-symptomer, milde visuelle synsforstyrrelser på daglig basis (som du tilvenner deg), og en usikkerhet rundt at du faktisk har klikket så mye som du har når du hadde psykose, og en evig redsel for at det skal gjenta seg.. Om det smeller hardt nok.

Når du blir hypersensitiv til 'bakgrunns-støy', da blir du også mer sensitiv til andre ting og er mer mottagelig for psykisk sykdom, spesielt personlighetsforstyrrelser. Om det aldri utvikler seg til hallusinasjoner, så vil du uansett ikke leve med f.eks visual snow. Det er ekstremt derealiserende. Du vil ikke fortsette denne veien, du kommer til å bruke halvparten av livet ditt til å finne veien tilbake til ditt normale sinn, når det egentlig ikke eksisterer lengre pga din psykotiske tankegang har satt såpass preg på deg. Du har kun opplevd en psykose nå, men du kommer til å oppleve flere. De kommer til å være paranoide og potensielt grusomme, og du bør droppe speed, spesielt speed som kan være blandet med metaamfetamin (så å si all gatespeed). Vær så snill, jeg kjenner jeg blir veldig bekymret på dine vegne, ikke fortsett. Det finnes så mye bedre ting i livet, og hvis det er en ting jeg ønsket aldri skjedde meg, så var det at jeg havnet i et system som liten og introdusert for speed.

Har bodd med ungdoms-speedere som jeg etter min utflytning har møtt i psykose-tilstand, hvor 'han' peker mot busker, sverger på sitt liv at han hadde swat-raid, og at jeg kom og truet han med kniv. Da var jeg i et stadie i livet mitt hvor jeg hadde skjerpet meg mye pga en psykose for mye satt et for sterkt preg. Det var helt absurd å møte min gamle venn i hans sinn-tilstand, og han var slik i dagesvis. Jeg kjenner ikke ett menneske som speed har gjort godt etter en psykose. Det er den raskeste måten å miste sin helhet og identitet, eller aldri finne den.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og en usikkerhet rundt at du faktisk har klikket så mye som du har når du hadde psykose, og en evig redsel for at det skal gjenta seg..
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo dette her da.

Hvor lang tid tror du det tar til synet er normalt igjen? Hadde du veldig tydelige symptomer på det jeg beskriver med fokuseringen? Det er vel det jeg legger best merke til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det du beskriver om synet er akkurat slikk mitt helvete med psykose-symptomer, angst og personlighetsforstyrrelser begynte. Det du opplevde var desidert en psykose, ikke ha noe tvil rundt det. Forhåpentligvis så blir forskjellen på oss at du kutter ut før det blir verre. For når du først har hatt psykose, så blir konsekvensene enda større. Det kan hende du bare opplever synsforstyrrelser nå slik jeg gjorde, og at det opphører etter en stund, slik det gjorde for meg. Men så går du på en smell igjen når du tror det har ordnet seg, og så er det enda verre. Så blir du gradvis mer nevrotisk, utvikler angst og permanente psykose-symptomer, milde visuelle synsforstyrrelser på daglig basis (som du tilvenner deg), og en usikkerhet rundt at du faktisk har klikket så mye som du har når du hadde psykose, og en evig redsel for at det skal gjenta seg.. Om det smeller hardt nok.

Når du blir hypersensitiv til 'bakgrunns-støy', da blir du også mer sensitiv til andre ting og er mer mottagelig for psykisk sykdom, spesielt personlighetsforstyrrelser. Om det aldri utvikler seg til hallusinasjoner, så vil du uansett ikke leve med f.eks visual snow. Det er ekstremt derealiserende. Du vil ikke fortsette denne veien, du kommer til å bruke halvparten av livet ditt til å finne veien tilbake til ditt normale sinn, når det egentlig ikke eksisterer lengre pga din psykotiske tankegang har satt såpass preg på deg. Du har kun opplevd en psykose nå, men du kommer til å oppleve flere. De kommer til å være paranoide og potensielt grusomme, og du bør droppe speed, spesielt speed som kan være blandet med metaamfetamin (så å si all gatespeed). Vær så snill, jeg kjenner jeg blir veldig bekymret på dine vegne, ikke fortsett. Det finnes så mye bedre ting i livet, og hvis det er en ting jeg ønsket aldri skjedde meg, så var det at jeg havnet i et system som liten og introdusert for speed.

Har bodd med ungdoms-speedere som jeg etter min utflytning har møtt i psykose-tilstand, hvor 'han' peker mot busker, sverger på sitt liv at han hadde swat-raid, og at jeg kom og truet han med kniv. Da var jeg i et stadie i livet mitt hvor jeg hadde skjerpet meg mye pga en psykose for mye satt et for sterkt preg. Det var helt absurd å møte min gamle venn i hans sinn-tilstand, og han var slik i dagesvis. Jeg kjenner ikke ett menneske som speed har gjort godt etter en psykose. Det er den raskeste måten å miste sin helhet og identitet, eller aldri finne den.
Vis hele sitatet...
Alle disse aspektene av synsforstyrrelser er noe jeg i økende grad har begynt å slite med det siste året, og det har blitt progressivt verre. For min egen del så virker det ikke som at det har en sammenheng med psyken, heller anspent musklatur i rygg og nakke, men kanskje det er en kombinasjon. Men har aldri vært i nærheten av psykose. Personlighetsforstyrrelse og angst, ja - til en viss grad.
Dette med visual snow er noe jeg spesielt sliter med, og at alt jeg ser på "rister" litt. Sliter også med tørre øyne og når jeg ser meg selv i speilet ser det ut som at pupillen på venstre side har plassert seg et lite hakk lengre til høyre, mot nesen.
Dybdesyn er kanskje litt påvirket også, men det som plager meg mest er at hele synsfeltet aldri er i fokus.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wat Vis innlegg
Alle disse aspektene av synsforstyrrelser er noe jeg i økende grad har begynt å slite med det siste året, og det har blitt progressivt verre. For min egen del så virker det ikke som at det har en sammenheng med psyken, heller anspent musklatur i rygg og nakke, men kanskje det er en kombinasjon. Men har aldri vært i nærheten av psykose. Personlighetsforstyrrelse og angst, ja - til en viss grad.
Dette med visual snow er noe jeg spesielt sliter med, og at alt jeg ser på "rister" litt. Sliter også med tørre øyne og når jeg ser meg selv i speilet ser det ut som at pupillen på venstre side har plassert seg et lite hakk lengre til høyre, mot nesen.
Dybdesyn er kanskje litt påvirket også, men det som plager meg mest er at hele synsfeltet aldri er i fokus.
Vis hele sitatet...
Mye at det du beskriver her kjenner jeg meg igjen i. Såvidt jeg har forstått har alle visual snow, har det ganske tydelig også Men ikke så tydelig som det blir beskrevet på disse "normal" vs. bildene.

Kan det være skeive hornhinner eller lignende? Visual snow har vel med blodlegemene eller noe å gjøre? Ting "rister" ja. Ledningen som henger helt stille (tror jeg i hvert fall) flytter seg litt frem og tilbake her
Jepp, du er ikke alene. Ikke så ille som på bildene hos meg heller, men går jeg uten linser blir det mye verre. Eller hvis jeg ligger i et mørkt rom. Ute i dagslys er det bare det ufokuserte og ristende synet som jeg legger merke til. Var faktisk på synstest for noen uker siden hvor de fant ut at jeg hadde ganske skjeve hornhinner. Fikk noen linser tilpasset til det men syns bare de er ubehagelige og anstrengende å gå med, så har for det mest brukt de jeg går med til vanlig.
Alt dette blir som regel forverret etter MDMA og psykadelika, og til en viss grad cannabis. Så disse rusmidlene har jeg moderert meg kraftig på.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wat Vis innlegg
Jepp, du er ikke alene. Ikke så ille som på bildene hos meg heller, men går jeg uten linser blir det mye verre. Eller hvis jeg ligger i et mørkt rom. Ute i dagslys er det bare det ufokuserte og ristende synet som jeg legger merke til. Var faktisk på synstest for noen uker siden hvor de fant ut at jeg hadde ganske skjeve hornhinner. Fikk noen linser tilpasset til det men syns bare de er ubehagelige og anstrengende å gå med, så har for det mest brukt de jeg går med til vanlig.
Alt dette blir som regel forverret etter MDMA og psykadelika, og til en viss grad cannabis. Så disse rusmidlene har jeg moderert meg kraftig på.
Vis hele sitatet...
Virker i hvert fall litt betryggende. Støyen blir ganske tydelig i mørkt rom ja. Har forsåvidt vært slik lenge, ligger tidvis (hvis rommet er 100% mørkt) og bare ser ut i rommet og "ser" på "hallusinasjonene" som oppstår

Jeg skal ta en synsundersøkelse snart, kanskje jeg har det samme? Uansett, takk for innspill!
Når man har sovet lite kan man også få psykoselignende symptomer. Regner med at det ikke ble så mye søvn under speed-bingen?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Når man har sovet lite kan man også få psykoselignende symptomer. Regner med at det ikke ble så mye søvn under speed-bingen?
Vis hele sitatet...
Her kommer morroa: Jeg hadde nesten nettopp stått opp da dette skjedde Speed til frokost er kanskje ikke å anbefale?