Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 105016
Sitat av [protus] Vis innlegg
Slik jeg nå har inntrykk av skal level 1 kunne prøves uten trippsitter ?
Lite skal kunne gå galt her, som sagt kan man få bad tripp også her om man merkes av utenforstående, men ellers vil jeg nok ikke gå videre med tripping om nervene ikke liker opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Lav dose aleine ser jeg ikke noe problem med. Jeg vil tru at det begrenser seg hvor skremmende det kan bli om man er uheldig å få en skikkelig dårlig tripp pga. den lave dosen. Førstetrippen min hørtes egentlig ut som et utgangspunkt for en bad-trip (midt i en ukjent by, og hvor det ene reisefølge så ned på bruk av ulovlige rusmilder), men dette gikk ganske fint, vi er selvfølgelig alle forskjellige.

Andreturen min var helt aleine og jeg hadde det helt fantastisk, sjølv med en ekstremt lav dose var det kanskje den beste og mest minneverdige trippen jeg har hatt. Om man er i omgivelser der man føler seg trygg og man ikke har noe som tynger tankene så vil jeg si kjør på og kos deg.

Jeg skjønte ikke helt vitsen med trippsitter før jeg faktisk fikk prøvd en litt hefitgere dose, da kan forvirringa bli ganske stor og man setter veldig pris på å ha en jording til den edrue verden, og en som kan hjelpe med f.eks å kjøpe ting eller ordne ting som blir for vanskelige.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Slik jeg nå har inntrykk av skal level 1 kunne prøves uten trippsitter ?
Lite skal kunne gå galt her, som sagt kan man få bad tripp også her om man merkes av utenforstående, men ellers vil jeg nok ikke gå videre med tripping om nervene ikke liker opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Her kommer et ganske langt svar. Håper det er oppklarende Husker selv hvordan jeg følte og tenkte før min første tripp.

Det skal dog nevnes at en level 1 "tripp", ikke egentlig er en tripp. Du skal ha props for at du tenker nøye gjennom setting for å få en behagelig opplevelse uansett! . JEg vet ikke hva slags dosering du tenker å ta. Jeg tror 10-15 mellomstore sopp er nok/passelig dose til å nå en level 1. Om du bare ønsker "threshold-dosering" vil du kanskje merke subtile effekter på ca 5 sopp.

Ved disse doseringen trenger du ingen trippsitter. Du vil være litt påvirket, men i helt fin kontroll. Tankene vil ikke bli forkludret - tvert imot vil man som regel oppleve en klarere tanke, og mere tilstedeværelse - enn man føler til vanlig.

***

Selv om en level 1 dosering ikke egentlig kan klassifiseres som en "tripp", er det flott å ta hensyn til egne tanker, som om man egentlig skulle ta en større dosering. Slik du synes å gjøre.

Alle punktene du har tenkt gjennom i en post litt tilbake er flotte tankeganger i så henseende. Det gamle indianerodtaket om at
"the ritual is just as important as the sacrament. -Even more important then the sacrament"
Vis hele sitatet...
er fint å ha som filosofi Følgende er ment å støtte opp om dette:

Jeg skjønner at du tenker på en innesetting som hva som virker mest komfortabelt. Det kan også fungere fint å være inne gjennom hele "trippen". Men om jeg skulle komme med en anbefaling ville jeg likevel anbefale å ta bevege seg ut i hagen (hvis du ligger usjenert til).. Innta fleinsoppen en times tid eller noe før solnedgang f.eks. slik at du kan se dag bli til natt. En fin start på opplevelsen. Å bevege seg ut i hagen i denne tidsperioden er også et ideelt sted å oppdage noen effekter av fleinsoppen. Sopp gir en helt fantastisk nærhet til natur - og alt levende (selv om man føler seg langt unna slike følelser til vanlig)

***

På en level 1 tripp vil du merke subtile forandring som litt skarpere syn. Farger kan tre noe klarere frem, detaljsyn gjør ting som små spirer, mose eller lav til fascinerende kunst. Ha gjerne på behagelig tøy. Prøv å gå barbent. Om du er inne så se på møbler, planter, teppe etc - dette kan også vekke fascinasjon med det forbedrede detaljsynet.

Når du er inne, vil jeg anbefale deg og sette av tid til å internalisere. Å lytte til kroppen, og å la tankene flyte. Kjenn på tilstedeværelsen. Musikk er også flott og lytte til i en slik prosess. Kanskje ser du svake antydninger til farger på netthinnen når du lukker øynene.. Fantasien lager tydeligere bilder.

Lag gjerne til et ekstra hyggelig sted inne. En sofa.. Godt pledd. Musikk på høretelefoner, dempet behagelig belysning etc. før du inntar soppen. Så har du dette klart når det blir ønskelig senere.

Fleinsopp er ikke ubehagelig (heller behagelig ) foruten en forbigående kvalme, og at kroppen føles litt rar og uvant sånn med engang (etterhvert oppdager man at man har mere kroppskontroll enn til vanlig). Disse forandingene vil være subtile og kortvarige og av forbigående karakter. Det er et tegn på at effekten av soppen er på vei til å kicke inn.

Om man på tripp skulle få følelser eller tanker som er litt mindre behagelige - så tenk på det som ubevisste knuter som løser seg opp. Det er bare soppen som jobber med deg. Soppen er en vis læremester. Gi den oppmerksomhet Den kan ha humor, være barnlig, vise deg barndommens magi i deg selv. Husk at soppen er et sakrament til åndelig og psykologisk helbredelse.

På en level 1 "tripp", er det likevel deg som er i kontroll. Soppen er i bakgrunnen, og tar ikke over hele ens psyke og vesen (man må åpne seg for opplevelsen). Tankene dine vil føles klare.

Ønsker deg en god opplevelse
Sist endret av Bearass; 19. september 2014 kl. 02:54.
Jeg har lest mye om virkningene av forskjellige rusmidler.
Kan noen bekrefte at du "våkner" opp etter en tripp?
Feks, at du føler du er et annet mennesket etter du har hatt en bra tripp?

Hvis all livsglede er borte, og du tar en førstegangs tur på lsd eller flein, kan dette gjøre dagene etter trippen bedre?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
KongStuuk: Ja, de første gangene kan du føle deg "oppvåknet" etter en tripp, forutsett at trippen var av den gode typen. Folk som har hatt en kjip tripp ("badtrips") den første gangen føler heller at de overlevde noe horribelt og vil ikke tilbake.

Det er studier med psykedelika for behandling av depresjon, men da i følge av en terapeut og samtaleterapi i ettertid, å ta psykedeliske stoffer som en kur for depresjon uten erfaring eller noen med erfaring som passer på kan være en oppskrift på katastrofe.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei! Jeg er litt erfaren med psykedelika, men dog også litt uerfaren. Jeg har trippa ganske mye på 2CB og har også prøvd sopp. Bare for å nevne det så har jeg også en del erfaring når det kommer til MDMA. LSD har jeg ikke tort å prøvd enda pga psyken min.
Vi har brukt å trippa sammen en vennegjeng, hjemme i leiligheten til en av de. Alle trippene har vært kule, der vi har hørt på høy musikk, og dansa noen ganger når vi har følt for det. Videre så har vi begitt oss ut på noen skogsturer, som også var ganske gøy.

Men når har jeg nesten sett meg litt lei av å bare sitte inne og høre på musikk mens jeg tripper. Eller jeg kan godt sitte inne. Men jeg vil gjøre noe annerledes, blir så rastløs. Så det jeg lurer på er om noen har noe tips til hva man kan gjøre under en trip? Noe som kan gjøre den mer spennende, litt mindre stillesittende?
Sitat av st00ner Vis innlegg
Men når har jeg nesten sett meg litt lei av å bare sitte inne og høre på musikk mens jeg tripper.
Vis hele sitatet...
Dra på hytta, telttur, eller bare ta en tur på stranda og lag et bål i sanden og grill marshmallows! ikke lag bål i skogen, det kan fort bli farlig.
Husk musikk for all del og nok drikke å noe enkelt å spise.
Ta litt for mye klær på så du er sikker på at du ikke fryser, du kan jo alltids kle av deg vis det blir for varmt.
Er mye som er ganske kult å gjøre når man er tura, fiske, sykle, gå i skogen, badminton, klarte i trær, gå barfot ute, legg deg på marka å se på skyene eller stjernehimmel.

Ting man vanligvis ikke tenker så mye over og heller gjør automatisk når man er nyktern kan fort bli veldig interessant mens du er tura på en annen planet.
Ellers er det ganske fett å meditere på psykedelia når man først har fått teken på meditering.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Dra på hytta, telttur, eller bare ta en tur på stranda og lag et bål i sanden og grill marshmallows! ikke lag bål i skogen, det kan fort bli farlig.
Husk musikk for all del og nok drikke å noe enkelt å spise.
Ta litt for mye klær på så du er sikker på at du ikke fryser, du kan jo alltids kle av deg vis det blir for varmt.
Er mye som er ganske kult å gjøre når man er tura, fiske, sykle, gå i skogen, badminton, klarte i trær, gå barfot ute, legg deg på marka å se på skyene eller stjernehimmel.

Ting man vanligvis ikke tenker så mye over og heller gjør automatisk når man er nyktern kan fort bli veldig interessant mens du er tura på en annen planet.
Ellers er det ganske fett å meditere på psykedelia når man først har fått teken på meditering.
Vis hele sitatet...

Takk for svar! Men nå er det ikke alt som er like optimalt å gjøre på denne tiden av året, bløtt og isete ute. Bare regner og blåser, men ellers e det jo fine aktiviteter å gjøre når været er litt finere ute. Noen tips til hva man kan gjøre litt annerledes inne ettersom været er så umulig?
Sitat av st00ner Vis innlegg
Takk for svar! Men nå er det ikke alt som er like optimalt å gjøre på denne tiden av året, bløtt og isete ute. Bare regner og blåser, men ellers e det jo fine aktiviteter å gjøre når været er litt finere ute. Noen tips til hva man kan gjøre litt annerledes inne ettersom været er så umulig?
Vis hele sitatet...
Pute og dyneslott inne! Fete lys å god musikk så har du en bra setting.
Når jeg turer inne så liker jeg å ta litt mer lsd enn vanligvis fordi du er helt trygg inne å kan space så langt ut du vil eller tørr.

Dokumentarer er fine å se på syre, google it på engelsk.
Filmer kan og være bra, men kan bli vanskelig å følge med på hva de gjør på filmen og hvorfor de gjør det, barnefilmer er derfor en slager her.

Det er så mye man kan gjøre, bare google det, what to do inside the house on lsd.
Sitat av Sky Vis innlegg
Opplever x-ray vision hver gang jeg tripper på de høye og intense doseringene. Ser ned på hendene og armene og ser at skjelettet lyser opp fra huden omringet av blodårer, muskler osv. En meget interessant effekt som det er ekstra gøy å ta med seg til speilet da det synes i hele ansiktet. Mønstre, skjelett, blodårer og muskler samtidig som ansiktet morpher seg inn i alle mulig rare figurer. Plutselig står det et guddommelig vesen foran meg som lyser av kjærlighet =)
Vis hele sitatet...
Jeg har sett at huden min lever. Veldig interessant.

Sitat av ZeroGr4vity Vis innlegg
Til Bearass:

Takker for kommentaren, og jeg har ringt en veninne som jeg pleide å røyke med, og som jeg har fortalt mye personlig til. Vi ble enige om at vi skulle ta sopp til helga neste uke enten hjemme hos henne eller i skogen.

Jeg prøver å legge noen av forventningene mine på hylla og gleder meg til opplevelsen. Er det noen spesiell type sopp som anbefales? Skal til utlandet om ikke så lenge, da skal jeg besøke broren min, så får se om det blir noen nye opplevelser der i og med at det er lenge siden jeg har snakket med broren min. Å få snakket ut med broren min håper jeg vil lette en byrde fra skuldrene mine også. Spesielt etter en helg med billig polsk fyll
Vis hele sitatet...
Første gang jeg trippet, husker jeg hvor sykt annerledes det var enn jeg trodde. Vanskelig å se for seg tripping.

Sitat av Sky Vis innlegg
Alle kommer ned igjen, det er det ingen tvil om. Det det derimot foreligger mer tvil om (forutenom det Dodecha nevnte om HPPD) er om alle som kommer ned tar med seg vettet i behold også. Det er mye rart som kan skje på en trip, og på de lengre trippene har sinnet ditt god tid til å utfolde seg på alle mulig merkelig vis. Dette kan være på godt og vondt, for alt som skjer i en trip er ikke nødvendigvis verdt å ta med seg tilbake til hverdagen.

Det er derfor viktig å ha sin kritiske sans i behold, holde hodet kaldt og innse at du faktisk har inntatt substanser som midlertidig endrer biokjemien din, og dermed fører til endringer i hvordan du opplever virkeligheten. Endringer i bevissthet har ikke alltid noe særlig for seg, så det er viktig å ha selvinnsikt nok til å forstå hvor grensa går mellom psykedelisk fantasi og hverdagslig virkelighet, og hva som er bra for deg eller ikke. Rent utover det kan man såklart havne i tilstander hvor man innser fundamentale ting man konstruktivt kan integrere i hverdagen sin, men slike øyeblikk kan man like så godt ha mens man sitter på dass.

Take it easy =)
Vis hele sitatet...
Utløste en manisk episode etter en veldig intens LSD tur. Mistet vel litt av min kritiske sans kan man si. Men, jeg trodde ikke nødvendigvis på noe overnaturlig. Endte med at jeg ble tvangsinnlagt.

Sitat av KongStuuk Vis innlegg
Jeg har lest mye om virkningene av forskjellige rusmidler.
Kan noen bekrefte at du "våkner" opp etter en tripp?
Feks, at du føler du er et annet mennesket etter du har hatt en bra tripp?

Hvis all livsglede er borte, og du tar en førstegangs tur på lsd eller flein, kan dette gjøre dagene etter trippen bedre?
Vis hele sitatet...
Jeg følte en gang at jeg ble født på nytt under LSD tur. Jeg bestemte meg for å bli en kunstner. Endte med tvangsinnleggelse, men uka jeg gikk rundt som "kunstner" var fantastisk.

Noen her som har opplevd ut av kroppen opplevelser?

Første gang jeg tok trøffler så lå jeg store deler av tiden i en sofa og var da på mange turer utenfor denne realitet.

Har med LSD i etterkant ikke hatt noe ligenende.

Kan nevnes at jeg var veldig into meditering når jeg tok de første trøfflene. Kanskje det spiller noe inn. Men hele opplevelsen var veldig positiv, var som om jeg pratet med en indre meg selv som viste meg alt jeg lurte på.

_____________

Hvilke stoffer "anbefales"? Har selv prøvd trøffler, litt flein, LSD og Salvia. Tenkte å kjøpe inn litt DMT nå som det er blitt så tilgjengelig. Finnes visst noe som heter 5-MeO-DMT, er ikke så visuelt som vanlig DMT. Høres veldig interessant ut. Har også drever å lest om ketamin i det siste, men er vel kanskje ikke så psykadelisk.

Noen som har prøvd 2c-b? Er dette et trygt stoff?
Sist endret av loophole; 19. februar 2015 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei folkens.

Jeg har et litt banalt problem.
Jeg har en syrelapp liggende som jeg aldri har fått anledning til å prøve. Har aldri prøvd LSD før, men har erfaring med DMT, MXE, MDMA og Ecstasy. Jeg har så og si aldri anledning til å være alene i 10t+ som jeg trenger for å trippe. Men jeg begynner å bli veldig ivrig etter å prøve den. Når jeg skal trippe kommer jeg til å ha Xanor i bakhånd som nødbrems i tilfelle.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Har ikke hytte, telt, eller noe som helst. Og nei, jeg bor ikke hjemme hos foreldrene mine.

Jeg er en veldig introvert person og ønsker å bruke LSD for å mer innsikt og kanskje lære noe om hvilken retning jeg vil at livet mitt skal ta. Ønsker soul searching og selvinnsikt, prøve å finne ut hva jeg vil, rett og slett.

Kan heller ikke sitte oppe hele natta med digre pupiller mens de andre sover. Noen som har prøvd å ta LSD og bare legge seg i senga og tenke? Jeg er kjent for å være oppe og loffe litt om natta pga søvnforstyrrelser, så det er ikke noe problem å gå seg noen turer rundt omkring hvis jeg føler trang til det. Er jeg screwed hvis jeg møter på noen etter å ha tatt en syrekapp? Skal visst være i overkant av 100ug. Vil jeg kunne kommunisere på et nogenlunde fornuftig vis?

Ideelt sett skulle jeg hatt leiligheten for meg selv, så jeg kunne hørt musikk og gjort det jeg føler for der og da. Men har allerede ventet i flere måneder på den anledningen, og det ser ikke ut til at den kommer med det første.

Er dette en helt idiotisk ide? Burde jeg vente, antageligvis i mange måneder, på den perfekte anledning?
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hei folkens.

Jeg har et litt banalt problem.
Jeg har en syrelapp liggende som jeg aldri har fått anledning til å prøve. Har aldri prøvd LSD før, men har erfaring med DMT, MXE, MDMA og Ecstasy. Jeg har så og si aldri anledning til å være alene i 10t+ som jeg trenger for å trippe. Men jeg begynner å bli veldig ivrig etter å prøve den. Når jeg skal trippe kommer jeg til å ha Xanor i bakhånd som nødbrems i tilfelle.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Har ikke hytte, telt, eller noe som helst. Og nei, jeg bor ikke hjemme hos foreldrene mine.

Jeg er en veldig introvert person og ønsker å bruke LSD for å mer innsikt og kanskje lære noe om hvilken retning jeg vil at livet mitt skal ta. Ønsker soul searching og selvinnsikt, prøve å finne ut hva jeg vil, rett og slett.

Kan heller ikke sitte oppe hele natta med digre pupiller mens de andre sover. Noen som har prøvd å ta LSD og bare legge seg i senga og tenke? Jeg er kjent for å være oppe og loffe litt om natta pga søvnforstyrrelser, så det er ikke noe problem å gå seg noen turer rundt omkring hvis jeg føler trang til det. Er jeg screwed hvis jeg møter på noen etter å ha tatt en syrekapp? Skal visst være i overkant av 100ug. Vil jeg kunne kommunisere på et nogenlunde fornuftig vis?

Ideelt sett skulle jeg hatt leiligheten for meg selv, så jeg kunne hørt musikk og gjort det jeg føler for der og da. Men har allerede ventet i flere måneder på den anledningen, og det ser ikke ut til at den kommer med det første.

Er dette en helt idiotisk ide? Burde jeg vente, antageligvis i mange måneder, på den perfekte anledning?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke det svaret du er ute etter, men du burde ikke spise lappen hvis du ikke har 12+ med alenetid. Det er veldig fort gjort å tenke mye det faktum at om 12t "så burde jeg være edrulig igjen" etc. dette kan fort stresse deg og slenge deg inn i et kjipt tankemønster hvor du bare tenker på tid, klokka og når du blir edru. Har selv opplevd dette på sopp og det er ikke noe artig Du kommer med all sannsynlighet ikke til å få sove på drøyt 12t etter du har kommet ned heller hvis du ikke bruker benzo for å crashe. Jeg veit at mange liker dette men selv så føler jeg litt at de 12 timene er flotte til å reflektere over hva du har fått med deg ut av trippen og hvordan du kan integrere det inn i det dagligdagse. Det er også en perfekt anledning til å skrive en rapport for din egen del eller for å dele med andre. Når du skriver det ned husker du mye enklere hva du opplevde under trippen og man kommer ofte på ting som man har glemt!

Du kommer til å virke påvirket på 100µg hvis det er noen du kjenner som du kan støte på, ei heller særlig lurt å trippe i et hus hvor andre sover som ikke veit du tripper da det fort kan sette en demper på trippen, som igjen kan føre deg inn i en negativ tankemåte. Hvis du er litt "introvert" og ikke har noe problem med å være aleine i skogen/fjellet så anbefaler jeg deg å vente på det perfekte øyeblikket og gå til innkjøp av ett telt! Det kommer du virkelig ikke til å angre på når dagen først kommer!

Dette er selvsagt bare synsing fra mine egne erfaringer, du kjenner trolig deg selv og kroppen din bedre enn hva jeg gjør valget ligger i dine hender til syvende og sist! Lykke til!
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hei folkens.

Jeg har et litt banalt problem.
Jeg har en syrelapp liggende som jeg aldri har fått anledning til å prøve. Har aldri prøvd LSD før, men har erfaring med DMT, MXE, MDMA og Ecstasy. Jeg har så og si aldri anledning til å være alene i 10t+ som jeg trenger for å trippe. Men jeg begynner å bli veldig ivrig etter å prøve den. Når jeg skal trippe kommer jeg til å ha Xanor i bakhånd som nødbrems i tilfelle.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Har ikke hytte, telt, eller noe som helst. Og nei, jeg bor ikke hjemme hos foreldrene mine.

Jeg er en veldig introvert person og ønsker å bruke LSD for å mer innsikt og kanskje lære noe om hvilken retning jeg vil at livet mitt skal ta. Ønsker soul searching og selvinnsikt, prøve å finne ut hva jeg vil, rett og slett.

Kan heller ikke sitte oppe hele natta med digre pupiller mens de andre sover. Noen som har prøvd å ta LSD og bare legge seg i senga og tenke? Jeg er kjent for å være oppe og loffe litt om natta pga søvnforstyrrelser, så det er ikke noe problem å gå seg noen turer rundt omkring hvis jeg føler trang til det. Er jeg screwed hvis jeg møter på noen etter å ha tatt en syrekapp? Skal visst være i overkant av 100ug. Vil jeg kunne kommunisere på et nogenlunde fornuftig vis?

Ideelt sett skulle jeg hatt leiligheten for meg selv, så jeg kunne hørt musikk og gjort det jeg føler for der og da. Men har allerede ventet i flere måneder på den anledningen, og det ser ikke ut til at den kommer med det første.

Er dette en helt idiotisk ide? Burde jeg vente, antageligvis i mange måneder, på den perfekte anledning?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det kan gå greit, men det er alltid vanskelig å si med psykadelika. Hver tur er forskjellig og noen ganger kan det minne om et helt annet stoff. Du er sikkert litt betenkt og nervøs ovenfor hvordan det vil utarte seg når du tripper med at du "gjemmer" deg på rommet i bakhodet, bor du i kollektiv?

Du vil nok ikke få noen store vanskeligheter med å kommunisere, men å møte mennesker man ikke kjenner godt fra før kan virke mer ukjent og unaturlig. For en edru person som prater med en som tripper, vil personen som tripper gjerne bære preg av et litt våkent/bekymret uttrykk, men dette varierer.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
ping
Vis hele sitatet...
Naturen er den ultimate trippeplass. Kanskje legg det på vent til det blir vårlig og varmere i været. Du vil ikke angre
Jeg bor i kollektiv, ja.

Da dropper jeg det og venter til anledningen byr seg. Utendørs hadde absolutt vært noe, ja!

Igjen, super respons, tusen takk!!

Er det flere her som sliter med å finne ut hva man vil gjøre med livet sitt, og at alt bare står på vent? At man ikke har funnet ut hvem man er, på en måte, og at man ikke har funnet sin plass her i verden?
Litt off-topic, men tror kanskje det er noen i denne tråden som kan svare meg. Jeg går til psykolog og har en diagnose. Uansett. Kan LSD hjelpe meg å finne ut av disse tingene?
Jeg vet at LSD ikke er noe vidundermiddel, men er det noen som har opplevd at det kanskje i det minste har hjulpet deg litt på veien - pekt ut retningen, liksom?
Sist endret av TrippyKing; 20. februar 2015 kl. 09:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg bor i kollektiv, ja.

Da dropper jeg det og venter til anledningen byr seg. Utendørs hadde absolutt vært noe, ja!

Igjen, super respons, tusen takk!!

Er det flere her som sliter med å finne ut hva man vil gjøre med livet sitt, og at alt bare står på vent? At man ikke har funnet ut hvem man er, på en måte, og at man ikke har funnet sin plass her i verden?
Litt off-topic, men tror kanskje det er noen i denne tråden som kan svare meg. Jeg går til psykolog og har en diagnose. Uansett. Kan LSD hjelpe meg å finne ut av disse tingene?
Jeg vet at LSD ikke er noe vidundermiddel, men er det noen som har opplevd at det kanskje i det minste har hjulpet deg litt på veien - pekt ut retningen, liksom?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt psykadelika rundt 15 ganger med samme formål uten suksess. Har flere ganger følt at jeg har vært i nærheten av å finne ut av ting, men har aldri slått helt gjennom. Hadde håpet på å løse sosiale kompleks og et mildt PTSD. Jeg vil nok si at jeg har fått et bedre perspektiv på hvordan verden henger sammen og er blitt mer reflektert, men ingenting har dramatisk endret måten jeg oppfatter det dagligdagse på. Nå har jeg heller aldri beveget meg over 125 uq.

Er du allerede en ydmyk og sympatisk person mener jeg du ikke er i en posisjon til å få like mange eye-openers som en egosentrisk person. I tillegg avgjør personligheten din hvor mye du er åpen for å ta innover deg, så å være ydmyk kan være en fordel, bare at man som egosentrisk oftere har en tendens til å møte seg selv i døra og dermed får en brattere læringskurve. Baserer dette utsagnet kun på egne erfaringer.
Sitat av wat Vis innlegg
Jeg har brukt psykadelika rundt 15 ganger med samme formål uten suksess. Har flere ganger følt at jeg har vært i nærheten av å finne ut av ting, men har aldri slått helt gjennom. Hadde håpet på å løse sosiale kompleks og et mildt PTSD. Jeg vil nok si at jeg har fått et bedre perspektiv på hvordan verden henger sammen og er blitt mer reflektert, men ingenting har dramatisk endret måten jeg oppfatter det dagligdagse på. Nå har jeg heller aldri beveget meg over 125 uq.

Er du allerede en ydmyk og sympatisk person mener jeg du ikke er i en posisjon til å få like mange eye-openers som en egosentrisk person. I tillegg avgjør personligheten din hvor mye du er åpen for å ta innover deg, så å være ydmyk kan være en fordel, bare at man som egosentrisk oftere har en tendens til å møte seg selv i døra og dermed får en brattere læringskurve. Baserer dette utsagnet kun på egne erfaringer.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, selv om det var litt nedslående. Jeg har også PTSD, men sliter med å huske en del av traumene. Har lest på nett at mange husker ting de ikke kunne huske tidligere på LSD. Hadde håpet LSD kunne hjulet meg med dette.

Jeg tror jeg er ydmyk og blir oppfattet av andre som reflektert og sympatisk.
Sist endret av TrippyKing; 20. februar 2015 kl. 15:28.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ping?
Vis hele sitatet...
Det er mulig jeg misforstår deg men fikk følelsen av at det var typisk "hva skal jeg bli?" bekymringer som du peker til. Isåfall så er nok ikke LSD noe vidundermedisin som gir deg svar eller retning på slike ting.

Jeg tror at angående problemstillingene jeg forstår så er det beste du kan håpe på at LSD kanskje kan hjelpe deg til å finne ut at man bekymrer seg unødig. At man sløser bort tid og ork på problemer som løser seg selv. Follow the flow - er typisk LSD innsikt.

Typiske "være ung-bekymringer" som "plass i verden" "hva man skal bli" etc. kan i beste fall fortone seg som meningsløse bekymringer under psykedelisk påvirkning. Når hvert øyeblikk er fylt av dyp mening, og alt rundt deg er sprekkeferdig av liv - så kan type "snekkerlinja eller VGS2, ta opp fag, studiekompetanse? rørleggerlinja?" fra hverdagsbevisthen fortone seg som meningsløs selvpisking.

Det kan hende at du under påvirkning "finner deg selv", som i å komme i kontakt med sjela og ens åndelige dimensjon. LSD kan om du er heldig inspirerer til å prioriterer ens åndelige og sjelelige liv mer. Det er isåfall på slike punkt at man kan få inspirasjon. Også er det opp til en sjøl - når man er tilbake i hverdagsbevisthet å ta slike innsikter til følge eller ei.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det er mulig jeg misforstår deg men fikk følelsen av at det var typisk "hva skal jeg bli?" bekymringer som du peker til. Isåfall så er nok ikke LSD noe vidundermedisin som gir deg svar eller retning på slike ting.

Jeg tror at angående problemstillingene jeg forstår så er det beste du kan håpe på at LSD kanskje kan hjelpe deg til å finne ut at man bekymrer seg unødig. At man sløser bort tid og ork på problemer som løser seg selv. Follow the flow - er typisk LSD innsikt.

Typiske "være ung-bekymringer" som "plass i verden" "hva man skal bli" etc. kan i beste fall fortone seg som meningsløse bekymringer under psykedelisk påvirkning. Når hvert øyeblikk er fylt av dyp mening, og alt rundt deg er sprekkeferdig av liv - så kan type "snekkerlinja eller VGS2, ta opp fag, studiekompetanse? rørleggerlinja?" fra hverdagsbevisthen fortone seg som meningsløs selvpisking.

Det kan hende at du under påvirkning "finner deg selv", som i å komme i kontakt med sjela og ens åndelige dimensjon. LSD kan om du er heldig inspirerer til å prioriterer ens åndelige og sjelelige liv mer. Det er isåfall på slike punkt at man kan få inspirasjon. Også er det opp til en sjøl - når man er tilbake i hverdagsbevisthet å ta slike innsikter til følge eller ei.
Vis hele sitatet...
Er ikke snak om å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir "stor" nei, hehe. Det toget har desverre gått. Men ja, har en del andre greier jeg trenger å finne ut av. Har gått til psykolog i årevis og prøvd alle tenkelige medisiner. Det eneste som har hjulpet meg å leve et verdig liv er cannabis og til tider benzodiazepiner, men det går ikke lengre av praktiske årsaker.

Må vel bare innse at det ikke finnes noen vidundermedisin, da. Faen da.
Sist endret av TrippyKing; 20. februar 2015 kl. 15:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Er ikke snak om å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir "stor" nei, hehe. Det toget har desverre gått. Men ja, har en del andre greier jeg trenger å finne ut av. Har gått til psykolog i årevis og prøvd alle tenkelige medisiner. Det eneste som har hjulpet meg å leve et verdig liv er cannabis, men det går ikke lengre av praktiske årsaker.

Må vel bare innse at det ikke finnes noen vidundermedisin, da. Faen da.
Vis hele sitatet...
Okei. Ja da misforsto jeg hva du mente. Egeneksperimntering med LSD er sjelden noen quick fix på slike ting. Og det kan også gå begge veier (spesiellt om man er forvirra).

Dette sagt, så har psykedelika potensial til å opplyse en og stake ut en mer sunn og oppegående livsstil. Men det er liksom ikke noe man kan forvente at fikser seg av seg sjøl bar man hiver innpå litt LSD. (Iboga/ayahuasca retreat vil nok gi deg mer)
Sitat av Bearass Vis innlegg
Okei. Ja da misforsto jeg hva du mente. Egeneksperimntering med LSD er sjelden noen quick fix på slike ting. Og det kan også gå begge veier (spesiellt om man er forvirra).

Dette sagt, så har psykedelika potensial til å opplyse en og stake ut en mer sunn og oppegående livsstil. Men det er liksom ikke noe man kan forvente at fikser seg av seg sjøl bar man hiver innpå litt LSD. (Iboga/ayahuasca retreat vil nok gi deg mer)
Vis hele sitatet...
Tusen takk for gode svar!

Nei, det er vel desverre ikke noen quick fix. Men som du sikkert skjønner er det lett å begynne å håpe på det, når man er skikkelig lei av at alt bare går i stå.

Har tenkt lenge på å dra på en sånn retreat reise. Men det koster vel sikkert flesk!

I mellomtiden får jeg vel meske meg i disse C-preparatene legene liker så godt.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Takk for svar, selv om det var litt nedslående. Jeg har også PTSD, men sliter med å huske en del av traumene. Har lest på nett at mange husker ting de ikke kunne huske tidligere på LSD. Hadde håpet LSD kunne hjulet meg med dette.

Jeg tror jeg er ydmyk og blir oppfattet av andre som reflektert og sympatisk.
Vis hele sitatet...
MDMA er utmerket mot PTSD. Husker de første gangene jeg tok det, og kunne oppleve vonde minner jeg hadde forvrengt.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Er ikke snak om å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir "stor" nei, hehe. Det toget har desverre gått. Men ja, har en del andre greier jeg trenger å finne ut av. Har gått til psykolog i årevis og prøvd alle tenkelige medisiner. Det eneste som har hjulpet meg å leve et verdig liv er cannabis og til tider benzodiazepiner, men det går ikke lengre av praktiske årsaker.

Må vel bare innse at det ikke finnes noen vidundermedisin, da. Faen da.
Vis hele sitatet...
Finnes nok ingen vidundermedisin. Men, har hadde en veldig inspirerende tripp i sommer. Da ble jeg etterhvert innlagt på grunn av mani. Så tror ikke en forandring over natten nødvendigvis er det beste. Alle kjenner deg som den du er, kan bli problemer av sånt.
Sist endret av loophole; 20. februar 2015 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av loophole Vis innlegg
MDMA er utmerket mot PTSD. Husker de første gangene jeg tok det, og kunne oppleve vonde minner jeg hadde forvrengt.

Finnes nok ingen vidundermedisin. Men, har hadde en veldig inspirerende tripp i sommer. Da ble jeg etterhvert innlagt på grunn av mani. Så tror ikke en forandring over natten nødvendigvis er det beste. Alle kjenner deg som den du er, kan bli problemer av sånt.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja, MDMA er interessant. Er ikke sikker, men er vel kanskje det som det er forsket mest på i sammenheng med terapi og PTSD. Men da sammen med en terapaut sikkert.
Du fikk altså tilbake minner du hadde fortrengt på MDMA? Interessant! MDMA varer jo kortere også, så det er mye lettere å få 5 timer for meg på MDMA selv kontra 12 timer for meg selv på LSD.

Den trippen i sommer du snakker om, var den på LSD eller MDMA?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Tusen takk for gode svar!

Nei, det er vel desverre ikke noen quick fix. Men som du sikkert skjønner er det lett å begynne å håpe på det, når man er skikkelig lei av at alt bare går i stå.

Har tenkt lenge på å dra på en sånn retreat reise. Men det koster vel sikkert flesk!

I mellomtiden får jeg vel meske meg i disse C-preparatene legene liker så godt.
Vis hele sitatet...
Ja, nå skal jeg ikke ta fra deg alt håp. Men sjangse for varige forandringer øker nok om du tar psykedelika i retrat. Psykedelika kan være medisin for sjela - og minne deg på hva livet virkelig hander om. Men det er ikke slik at alle brikker faller automatisk på plass når du lander i hverdagsbevistheten igjen.

Du kan høyne sjangse for oppbyggelig effekt ved å legge til rette for bra set og setting. Introspeksjon (ligge med øyne lukket og ha rolig musikk på ørene f.eks) er også hva som anbefales da LSD tidligere ble brukt i psykiatri.

C-preparater tror jeg det er lurt å ha en pause fra før du eventuellt gir deg ut på tripp. Benzopreparater er som å legge en dyne over innsikt du eventuellt måtte ha fått. Xanor ville jeg personlig ha lagt fra meg hjemme. Men om du føler at det hjelper på tryggheten din så kan du sikkert ha den i lomma (men ha meget høy terskel for å eventuellt ta den).

Ca 100mcg LSD er en liten dose som ikke vil sprenge egoet ditt - du kan ikke forvente at en slik litt mildere tripp går veldig dypt, og fører til dyptgripende forandring - men det er en passelig dosering som innføring til psykedelia.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ja, nå skal jeg ikke ta fra deg alt håp. Men sjangse for varige forandringer øker nok om du tar psykedelika i retrat. Psykedelika kan være medisin for sjela - og minne deg på hva livet virkelig hander om. Men det er ikke slik at alle brikker faller automatisk på plass når du lander i hverdagsbevistheten igjen.

Du kan høyne sjangse for oppbyggelig effekt ved å legge til rette for bra set og setting. Introspeksjon (ligge med øyne lukket og ha rolig musikk på ørene f.eks) er også hva som anbefales da LSD tidligere ble brukt i psykiatri.

C-preparater tror jeg det er lurt å ha en pause fra før du eventuellt gir deg ut på tripp. Benzopreparater er som å legge en dyne over innsikt du eventuellt måtte ha fått. Xanor ville jeg personlig ha lagt fra meg hjemme. Men om du føler at det hjelper på tryggheten din så kan du sikkert ha den i lomma (men ha meget høy terskel for å eventuellt ta den).

Ca 100mcg LSD er en liten dose som ikke vil sprenge egoet ditt - du kan ikke forvente at en slik litt mildere tripp går veldig dypt, og fører til dyptgripende forandring - men det er en passelig dosering som innføring til psykedelia.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "retrat"? Xanoren tenker jeg å ha liggende mest fordi da vet jeg at jeg har den, ikke fordi jeg skal ta den. Har hørt at de verste trippene ofte er de som gir deg mer tilbake i ettertid.

Går ikke på SSRIer, men skal uansett droppe C-preparatene i noen dager før en eventuell trip.
retreat mente jeg
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hmm, ja, MDMA er interessant. Er ikke sikker, men er vel kanskje det som det er forsket mest på i sammenheng med terapi og PTSD. Men da sammen med en terapaut sikkert.
Du fikk altså tilbake minner du hadde fortrengt på MDMA? Interessant! MDMA varer jo kortere også, så det er mye lettere å få 5 timer for meg på MDMA selv kontra 12 timer for meg selv på LSD.

Den trippen i sommer du snakker om, var den på LSD eller MDMA?
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte over situasjoner jeg hadde vært med på tidligere i et helt nytt lys. Var situasjoner som var veldig negative, og som jeg bare delvis oppfattet negativiteten i. Dette endret meg markant kan man si.


Trippen i sommer var på LSD, og sikkert da også for mye. Men nå føltes det jo veldig riktig å bli en kunstner da, og synes det funket, var bare samfunnet som ikke var helt med meg :P .
Okei, takk for svar alle sammen! Spesielt du Bearass, du har en flott innsikt i disse problemstillingene og har gitt meg gode og ærlige svar. Igjen, takk for hjelpen.
Mye morsom lesning på forskningsfronten også!
Det har faktisk blitt etablert guidelines for bruk av psykedelika til forskningsformål også:

If you feel like you’re “dying, melting, dissolving, exploding, going crazy etc.—go ahead,” embrace it: “Climb staircases, open doors, explore paths, fly over landscapes.” And if you confront anything frightening, “look the monster in the eye and move towards it. . . . Dig in your heels; ask, ‘What are you doing in my mind?’ Or, ‘What can I learn from you?’ Look for the darkest corner in the basement, and shine your light there.
http://www.newyorker.com/magazine/20...trip-treatment

http://csp.org/psilocybin/HopkinsHal...Safety2008.pdf
Det er ingen tvil om at jeg lærer aller mest om meg selv på skikkelige dårlige turer, da får man røsket opp i dritten og slengt den rett i trynet.

Så er man ferdig med det... Tommel opp!
Det er noe med at frykt vokser med ryggen til, og minker når den blir konfrontert. Hadde et ganske hissig møte med en ca 1.5m høy edderkopp som kom baksende ut av høytaleren min en gang. Jeg klarte å distrahere den (les meg), men det hadde nok gått bedre å møte den ansikt til ansikt...
▼ ... flere år senere ... ▼
Har ikke trippet før.
Ingen erfaring med andre stoffer heller.

Jeg har planlagt fleintripp i lengre tid nå. Tenkt over det i cirka 3 år.
Har lest om tripper, andres erfaringer, og vært på turer og plukket slik at jeg nå har nok til noen startdoser.

Føler meg godt forberedt.

Imidlertid er det en ting som bekymrer meg litt. Jeg har ingen trippsitter!
Ingen av de jeg kjenner godt, vil være gode emner til å spørre om det.
Tror de alle er rammet av "paranoia" som ofte rammer de som ikke har forsøkt flein.
Har derfor ikke lyst til å spørre noen av dem.

Jeg er stabil og sterk psykisk. Vet at jeg er en person som ikke så lett får panikk. Det har jeg også blitt fortalt av andre.

Jeg er ca.80kg og tenker å ta ca. 1.5g - noe jeg tror vil føre meg til et sted mellom nivå 2 og 3.

Ja, jeg vet at det er anbefalt å gjøre det sammen med en trygg person, men tror dere jeg kan jeg føle meg rimelig trygg på å trippe alene første gang?

Andre som har erfaring med å førstegangstrippe på egen hånd?

Finnes det andre alternativer - utenom å la være da?
Har hørt at det tidligere har vært gjennomført sopptember treff...er dette noe som praktiseres?
Sist endret av Carbo; 5. september 2018 kl. 19:56. Grunn: Skriveleif
▼ ... over et år senere ... ▼
Tenkte å lage flein-te med 1g imorgen. Er det mye eller lite? Og kan jeg knuse fleinen før jeg har den i te? Orker ikke konsistensen på sopp.

Har erfaring med det meste av rus, og testa lsd 3-4 ganger og sopp 2. Ene gangen var fleinsopp. Hadde handla 1g men ville bare smake så tok litt og fargene ble sterkere og alt jeg så hadde en blåtone. Ting pusta litt osv, da jeg tok resten en annen dag fikk jeg ca samme effekt.
Den andre soppen doserte vi 2g på men usikker på hvilken sopp det var.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1g. flein er jo forholdsvis lite.
Ja, ingen problem og knuse/male soppen før inntak.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenker å ta 140-180ug idag. Har ikke rørt LSD på lenge og har glemt mye av det. Noen som kan fortelle litt hva jeg kan forvente?
Fikk bad trip sist, men det hadde nok med personen jeg var med.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
^Skal gjøre det alene denne gangen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenker å ta 140-180ug idag. Har ikke rørt LSD på lenge og har glemt mye av det. Noen som kan fortelle litt hva jeg kan forvente?
Fikk bad trip sist, men det hadde nok med personen jeg var med.
Vis hele sitatet...
Vil tro du kan forvente noe ala nivå to mesteparten av trippen med noen timer på peaken med nivå tre,drt spørs litthvor mye du ender opp med å ta. Hvis du sliter med badtrip så er scenebytte gull, bytte rom/sted, få på noe annen musikk osv.
Sist endret av Jorg; 11. desember 2020 kl. 22:07.
Et spørsmål litt på siden av råd og veiledning
Er brukerdose avhengig av kropsvekt som mange andre rusmidler eller er psykedelika litt annerledes der?
Sist endret av Gloss; 11. desember 2020 kl. 22:16.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Et spørsmål litt på siden av råd og veiledning
Er brukerdose avhengig av kropsvekt som mange andre rusmidler eller er psykedelika litt annerledes der?
Vis hele sitatet...
Ut ifra min forståelse så varierer sensitiviteten på psykedeliske stoffer mer basert på andre faktorer enn kroppsmasse selv om kroppemasse sikkert er en bidrager.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Et spørsmål litt på siden av råd og veiledning
Er brukerdose avhengig av kropsvekt som mange andre rusmidler eller er psykedelika litt annerledes der?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig så har vekt en viss innvirkning, men denne er såpass liten at den er neglisjerbar og man pleier ikke å det med i beregningen av en dosering. En fin startdose er 100 uq når det kommer til LSD, hvis du er litt ekstra forberedt så kan 150 uq også være en fin førstegangsopplevelse
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Vil tro du kan forvente noe ala nivå to mesteparten av trippen med noen timer på peaken med nivå tre,drt spørs litthvor mye du ender opp med å ta. Hvis du sliter med badtrip så er scenebytte gull, bytte rom/sted, få på noe annen musikk osv.
Vis hele sitatet...
Var underdosert, så kanskje 60-70ug. Men herregud så bra jeg har det. Har ingen visuals at all, men føler som jeg er på en bitteliten molly tur. Skjønner godt hvorfor folk mikro doserer ja!