Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2289
Hoi.

For litt over ett år siden husker jeg at jeg kjøpte en ekstern harddisk. Etter jeg hadde plugget den inn på macen min så gikk det ikke ann å dra over filene til en windows PC. Fikk melding om at filen var for stor eller lignende.

Skal kjøpe en ekstern harddisk nå, går det ann å kjøpe en harddisk som fungerer både til mac og windows? Går det ann å gå inn på instillinger å gjøre slikt at den fungerer på både mac og windows? Hvordan?

takk
alle harddisker fungerer på mac,windows og andre os. Det er bare snakk om å formatere den til riktig filsystem
Ikke Værst På PC
Når du koblet den til macen, vil jeg tro at du valgte anbefalte innstillinger. Det vil si at du formaterte den til å fungere optimalt med Mac. Dette formatet støtter ikke Windows.
Formater den til fat32, windows og mac støtter det formatet.

Du kan formatere disken til ntfs, men da tror jeg bare mac kan lese innholdet
Ikke Værst På PC
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Formater den til fat32, windows og mac støtter det formatet.

Du kan formatere disken til ntfs, men da tror jeg bare mac kan lese innholdet
Vis hele sitatet...
NTFS er Windows. Just sayin'
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av brgz Vis innlegg
Fikk melding om at filen var for stor eller lignende.
Vis hele sitatet...
Hadde PCen FAT32-filsystem på disken? For det er einaste grunnen til at du skal få beskjed om at fila er for stor slik eg ser det.
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Formater den til fat32, windows og mac støtter det formatet.

Du kan formatere disken til ntfs, men da tror jeg bare mac kan lese innholdet
Vis hele sitatet...
Det greieste er å formatere disken til exFAT om du vil ha noe som kan leses og skrives til av Windows, Linux og Mac. OS X har støttet det siden 10.6.5, og det har ikke 4 GB-begrensningen på filer slik FAT32 har.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Det beste er å formatere harddisken til exFat. Windows og mac klarer å lese exFat.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det greieste er å formatere disken til exFAT om du vil ha noe som kan leses og skrives til av Windows, Linux og Mac. OS X har støttet det siden 10.6.5, og det har ikke 4 GB-begrensningen på filer slik FAT32 har.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente
Hvis det er kun datamaskiner som skal bruke harddisken er exFAT trolig det beste alternativet,
men TVer og f eks PS3 søtter kun FAT32.