Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4256
Hallo!

Jeg lurer på om det er mulig å sperre enkelte nettsider på internett så ingen på nettverket kan komme inn på de.

Grunnen er at jeg har ei irriterende stemor som sitter inne dag og natt forran pc'en å spiller texas hold'em på facebook, å det irriterer meg noe til de grader!
Sperret facebook på internet explorer en gang tidligere, men da viste hu om det så fattern fikk meg til å åpne det igjen, men vil gjerne vite hvordan jeg sperrer facebook på hele nettverket.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Jeg må nesten spørre: Hvorfor irriterer spillingen til stemoren din deg?
Trådstarter
2 0
Fordi jeg hater hu rett og slett. Jeg gjør alt for at kjerringa skal gå på hue og rævva ut av detta huset. Hu gjør ingen ting, betaler ikke strøm, mat og andre utgifter, sitter på rævva hele dagen mens jeg og fattern jobber rævva av oss for å tjene penger. Hu kjefter på meg da jeg bruker internett et par ganger i uka til å lasta ned musikk og filmer, så jeg vil ha en stopper for detta. Hvis jeg klarer å sperre facebook så blir kjerringa på jobben for å spille der istede.
Se i bruksanvisningen til routeren din.. Er som regel mulig på de fleste routere.
Dlinken min har et valg som heter "Website filter" Hvor jeg kan sperre for enkelte sider. Ligger under "Advanced".
skru av wlan? eller gjør den skjult og skift passord
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis de skjønte at det var du som hadde sperra det i IE.. Kommer de vel mest sannsynligvis til å forstå at det er du som har gjort dette også?
windows + r - cmd - ipconfig - Finn din "Standard Gateway" - skriv den inn i nettlesern - Bruk passord som Default, admin, 1234, blankt osv. (Google vil hjelpe deg her) - Rot rundt i innstillingene.

I det minste tror jeg du kan bruke pfsene.

glhf
Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg ikke sperret det, men heller gradvis gjort nettet treigere og treigere på disse sidene Hvis du legger litt innsats i det så kan du jo sikkert messe opp facebook litt for henne også.. route alle kall via en proxy som på random intervaler fjerner og legger til ting (fjerner 1/3 av facebook-chat meldingene, introduserer skrivefeil i det hun skriver, kaster kort i texas-holdem osv) Facebook bruker vanlige REST kall så å herje med dem er enklere enn du tror

Dette krever selvsagt litt arbeid, men er utrolig mye morsommere
petterpan, åssen gjør man det ? hørtes ut som noe som hadde hvert altfor fett på lan
Kan du ikke bare legge inne sånn at IE kjører gjennom en proxy hver gang? Da blir det vell gaaanske så treigt, og visse ting på facebook blir vell borte.
Hadde også samme problem som du en gang i tiden, fant noe på google. Skulle visst legge inn facebook i en host fil på dataen din, men det syns jeg hørtes litt rart ut. Lek deg litt inne på routern du
Hva med å endre hostfila å peke facebook.com mot en irriterende side f.eks.?
Da har du dekt alle nettlesere for den maskinen i hvertfall.
Eventuelt gjøre det i dns på routeren.