Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 923
Jeg driver for tiden å lage en presentasjon til skolen. Har laget kladd på powerpoint og tenkte å ha animerte greier og overgang som de har på powerpoint (enkelt laget) - men jeg trenger presentasjonen over til en filmformat slik at jeg kan presentere den under dokumentarfilmen gjennom DVD.

HVis det er ikke mulig å gjøre powerpoint-presentasjonen til en filmformat. Er det et annet enkelt program med levende tekst og overgang i PowerPoint-stil jeg kan bruke? Som kan eksportere ut som en filmformat selvsagt

De videoredigeringsprogrammene jeg har har ikke levende tekst. Bare bakgrunn eller rulletekst (eller dumme fancy-effektene som Windows Movie Maker har). Dem har jeg ikke behov for.

Screenshot av Powerpoint-sidene er siste mulighet jeg vil ta for jeg vil heller ha levende tekst...
Du kan bruke et program som heter "Fraps" til å ta opp det du gjør på skjermen, og lagre det som film av ymse formater. Fraps er ikke gratis, men finnes i fullversjon tilgjengelig. Hoist ye sails, yarrrr! Hvis du forstår.
Jeg får aldri til å capture Powerpoint med Fraps - eller windows desktop/skrivebord. Kan noen forklare meg nærmere hvordan?
Techsmith Camtasia Studio er jo et alternativ for å ta opp skjermbildet. Har ikke testet det på powerpoint presentasjoner, men er et veldig bra program. Heller ikke gratis, men...
Kan lagre hvert powerpoint bilde i en mappe, for deretter å lage en film av det.
trengte det samme en gang i tiden. var fult av div konvertere på nettet som kom opp etter et google søk. skal du bruke fraps eller snagit eller camtasia må du aktivere/deaktivere støtte for hardware overlay i programmet eller skjermkortet... mener siste camtasia støtter dette fint uten noe plunder..
Ok, takk for svar. Jeg håper at jeg får til uten problem