Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 4541
Hey folkens Når jeg jeg hvar 8-9 år så husker jeg att nabon der jeg bodde før hadde noe som smalt skikelig han brukte dette vær nyttår det dundra i vinduene jeg kan prøve og forklare åsen den ser ut den hvar ca 17 cm lang med en kork på toppen,når han dro ut den korken så kasta han den,ca 10 sec da smalt det...men jeg tror han nevnte lynon kannon slag eller noe tror han kaldte det vis jeg husker riktig nå hehe...jeg har altid lurt på hva dette han være for noe? noen som vet? hm vetikke om jeg posta riktig sted nå


"Skrive leif"
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Forsvarets knallskudd.
okay endelig fikk jeg svar på det hvor i all verden for folk tak i det da a?:S man for vell ikke kjøpt det
Sitat av soney1234 Vis innlegg
okay endelig fikk jeg svar på det hvor i all verden for folk tak i det da a?:S man for vell ikke kjøpt det
Vis hele sitatet...
Les hva han sier:
Sitat av Bang Vis innlegg
Forsvarets knallskudd.
Vis hele sitatet...
Min gjetning er at man får tak i det i; you got it, forsvaret.
ja jeg skjønte det! men så er ikke alle der da...må være lettere måte og skaffe det på da
Sitat av soney1234 Vis innlegg
ja jeg skjønte det! men så er ikke alle der da...må være lettere måte og skaffe det på da
Vis hele sitatet...
Jeg husker at min far hadde noen sånne på nyttår. De smalt noe jævelig!

Men det er ingen måte å få tak i disse på, med mindre du bryter loven. Bare gi opp!
Sitat av Big B Vis innlegg
Jeg husker at min far hadde noen sånne på nyttår. De smalt noe jævelig!

Men det er ingen måte å få tak i disse på, med mindre du bryter loven. Bare gi opp!
Vis hele sitatet...
okay skjønner! fan er synd...ja vet smeller sykt,fan skulle gjerne hatt ett par sånne til nyttår
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Har et par slike liggende her. Tar jeg ikke helt feil, etter hva jeg har lest tidligere, er det en nitratbasert flash. Kan slenge opp et bilde eller to senere i dag sikkert.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Har et par slike liggende her. Tar jeg ikke helt feil, etter hva jeg har lest tidligere, er det en nitratbasert flash. Kan slenge opp et bilde eller to senere i dag sikkert.
Vis hele sitatet...
oh ja sleng opp ett bilde senere i dag
Før sommerferien så solgte de sånne i en paintball forretning.
Og røykgranater. men de har de ikke nå lenger
Sitat av Masclet Vis innlegg
Før sommerferien så solgte de sånne i en paintball forretning.
Og røykgranater. men de har de ikke nå lenger
Vis hele sitatet...
såppas ja;D i norge eller?`men jeg er mye i svinesund tror du dem har der? jeg skal bortover en dag nå snart,da skal jeg spørre...for nå vet jeg hva jeg sikter til
Har vert på svinesund. Står på plakater der:
Nei. Vi selger ikke kinaputter og liknende i sverige heller, men vi har mye annet fyrverkeri å velge mellom
Tviler på de solgte forsvarets knallskudd i en paintball forretning. De selger røykgranater i vanlige paintball forretninger ja, men de er dårlige og dyre. Og ja, de selger granater med malingseffekter, men dette er langt ifra en slik Nygaard snakker om.
Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Tviler på de solgte forsvarets knallskudd i en paintball forretning. De selger røykgranater i vanlige paintball forretninger ja, men de er dårlige og dyre. Og ja, de selger granater med malingseffekter, men dette er langt ifra en slik Nygaard snakker om.
Vis hele sitatet...
Må nok væe enig med B0mb3rm4n her ja. Tviler på at knallskudd med såpass store mengder flash som knallskuddene inneholder selges fritt over disk. Jeg mener, de selger ikke en gang vanlige kinaputter på nyttårsaften.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Har vert på svinesund. Står på plakater der:
Nei. Vi selger ikke kinaputter og liknende i sverige heller, men vi har mye annet fyrverkeri å velge mellom
Vis hele sitatet...
okay! mhm...men jeg er glad i høy smell...får jeg noe lignene som smeller som knallskudd da? jeg har testet ut ganske mye fyrverkeri,men finner ikke noe ligdene trøkk som det er i knallskudd,har dere noe forslag?
Sitat av PyroSarp Vis innlegg
Vis hele sitatet...
der har vi den ja! godsak hehe
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Må nok væe enig med B0mb3rm4n her ja. Tviler på at knallskudd med såpass store mengder flash som knallskuddene inneholder selges fritt over disk. Jeg mener, de selger ikke en gang vanlige kinaputter på nyttårsaften.
Vis hele sitatet...
De het Thunderflash og var 12 cm lange og litt over 1 cm i diameter. En venn av meg kjøpte en slik en og han sa at de smallt skikkelig godt.
De solgte de ikke lenge. Kan være fordi de ikke visste at det ikke var låv eller noe.
Sitat av Masclet Vis innlegg
De het Thunderflash og var 12 cm lange og litt over 1 cm i diameter. En venn av meg kjøpte en slik en og han sa at de smallt skikkelig godt.
De solgte de ikke lenge. Kan være fordi de ikke visste at det ikke var låv eller noe.
Vis hele sitatet...
noe sånt noe eller? http://images.google.no/imgres?imgur...%3Dno%26sa%3DN eller http://images.google.no/imgres?imgur...%3Dno%26sa%3DN dem så jo heftig ut
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av soney1234 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke lage dem selv? det er jo enklere og billigere. Men flash er ikke noe å starte med... heller noe av det siste man burde gi seg på innenfor pyroteknikk. Lek deg heller litt med bp og bli kjent med det, så kan du teste flash etterhvert.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Sitat av soney1234 Vis innlegg
okay! mhm...men jeg er glad i høy smell...får jeg noe lignene som smeller som knallskudd da? jeg har testet ut ganske mye fyrverkeri,men finner ikke noe ligdene trøkk som det er i knallskudd,har dere noe forslag?
Vis hele sitatet...
Aller enklest er jo å lage selv, men det er et prosjekt for folk som har litt grunnleggende erfaring innen pyro.
Ellers selger AVAB-CAC produktene til Pyro Smålands krutbruk, og de har flere forskjellige knallskudd i sortimentet sitt.
Det kreves klasse 4 kurs for å få kjøpt, og de er dyre. Mener jeg betalte rundt kr 150 pr stk.

Har man først tatt kl 4 kurset, så er det bedre å kjøpe 4" Ti salutter. De inneholder 100g flash, og for å sette det litt i perspektiv; knallskuddene til forsvaret inneholder 2 g flash...

Sjekk ut siden til pyro smålands, mye snacks der!
http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/se/specialeffekter/
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Fett å sende meg PM og ha sperra for å motta PM selv, slik at jeg ikke får svart

Legger ved, som lovet, et par bilder. Hadde ikke noe annet enn en patron kaliber 6,5x55 for hånden for å illustrere størrelse. Den har en hylselengde på 55mm og en kulediameter på 6,5mm. Hele patronen er vel rundt 75mm.

Vel å merke seg er at knallskuddene ikke er helt fulle, det er bare den øverste, tynne delen som er fylt med flash. Resten er kun et håndtak i form av et papprør.

http://dump.warispeace.co.uk/196.jpg
http://dump.warispeace.co.uk/198.jpg
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Fett å sende meg PM og ha sperra for å motta PM selv, slik at jeg ikke får svart

Legger ved, som lovet, et par bilder. Hadde ikke noe annet enn en patron kaliber 6,5x55 for hånden for å illustrere størrelse. Den har en hylselengde på 55mm og en kulediameter på 6,5mm. Hele patronen er vel rundt 75mm.

Vel å merke seg er at knallskuddene ikke er helt fulle, det er bare den øverste, tynne delen som er fylt med flash. Resten er kun et håndtak i form av et papprør.

http://dump.warispeace.co.uk/196.jpg
http://dump.warispeace.co.uk/198.jpg
Vis hele sitatet...
hahah såppas ja? det er ikke meninga har ikke vist om det jeg att jeg hadde på sperre...se der ja fine bilder hatt dem lenge eller?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jepp. De er rimelig gamle, er vel min far som har knabbet dem med seg fra HV. Tipper de har ligget i skuffen i 10 år, de lever vel mest av kurositet. Det fungerer fortsatt ikke å sende PM til deg, dessverre. Men jeg antar du er gira på å anskaffe noen knallskudd ut fra PMen. Jeg kan dog ikke hjelpe deg der, da jeg kun har disse to og er lite gira på ulovlig omsetning av eksplosiver. Beklager.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Jepp. De er rimelig gamle, er vel min far som har knabbet dem med seg fra HV. Tipper de har ligget i skuffen i 10 år, de lever vel mest av kurositet. Det fungerer fortsatt ikke å sende PM til deg, dessverre. Men jeg antar du er gira på å anskaffe noen knallskudd ut fra PMen. Jeg kan dog ikke hjelpe deg der, da jeg kun har disse to og er lite gira på ulovlig omsetning av eksplosiver. Beklager.
Vis hele sitatet...
okay ja fine suvernier det okay den er god vettu! jeg for prøve og lage dem er vell bare svartkrutt i den eller 200g?
Det er nitratflash, slik som nevnt tidligere i posten.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av soney1234 Vis innlegg
okay ja fine suvernier det okay den er god vettu! jeg for prøve og lage dem er vell bare svartkrutt i den eller 200g?
Vis hele sitatet...
Som nevnt, Nei det er ikke svartkrutt, og 200 gram? Les da gutt. De sa jo at det bare er sånn 2 gram eller noe.
Sitat av soney1234 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja. det var slike som i den første linken
Sitat av Up Vis innlegg
Som nevnt, Nei det er ikke svartkrutt, og 200 gram? Les da gutt. De sa jo at det bare er sånn 2 gram eller noe.
Vis hele sitatet...
ja jeg så det,hvar bare jeg som surra hehe
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vi bruker å få knallskudd av morfar kvart år, han er fisker, og de bruker knallskudd til og skremme fisken inni nota.

Det er sikkert ikkje det samme da men, det smeller vertfall bra
Sitat av soney1234 Vis innlegg
oh ja sleng opp ett bilde senere i dag
Vis hele sitatet...


http://tinypic.com/view.php?pic=6xiel3p&s=1

Her er det bilde av et stk forsvarets knallskudd.
http://www.mamut.net/controls/shop/s...s=paintballWEB

Thunderflash, MK5


går vel noenlunde for det samme?
smeller som faen vertfal
Sitat av freddypyro Vis innlegg
http://www.mamut.net/controls/shop/s...s=paintballWEB

Thunderflash, MK5


går vel noenlunde for det samme?
smeller som faen vertfal
Vis hele sitatet...
dem skal jeg ta en titt på,takk for tipse og alle ha en riktig fin jul og ett godt nyttår,skål
Sitat av freddypyro Vis innlegg
http://www.mamut.net/controls/shop/s...s=paintballWEB

Thunderflash, MK5


går vel noenlunde for det samme?
smeller som faen vertfal
Vis hele sitatet...
har du testa dem ut enkli? så ett par movie av dem,hørtes ikke dem smalt noe særlig men
smeller ganske heftig, inneholder omkring en 3-4gram med flash vil jeg tro (hadde ikke vekt når jeg åpnet en). Fikk en sånn ved siden av meg når jeg spillte paintball og det var bare piiiiiiiip etterpåXD
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av freddypyro Vis innlegg
smeller ganske heftig, inneholder omkring en 3-4gram med flash vil jeg tro (hadde ikke vekt når jeg åpnet en). Fikk en sånn ved siden av meg når jeg spillte paintball og det var bare piiiiiiiip etterpåXD
Vis hele sitatet...
3-4 gram flash i en sånn, og det er fortsatt lovlig?!
Jeg klarer ikke å skjønne at dette selges til gud og hvermann jeg heller, jeg mener; det er jo tross alt en pyroteknisk komposisjon som ifølge dere inneholder en relativt stor mengde flash.
nødt å vere over 18for å kjøpe


må legge til at er ikkje sikker på mengden men TROR den stemmer ganske bra
Har testet endel av forsvarets knallskudd, men aldri "Thunderflash MK5".
Forsvarets knallskudd smeller ikke så voldsomt som mange skal ha det til, dog det er ganske mye kraft i smellet.
Dere her på forumet som tjenestegjort i forsvaret under førstegangstjenesten har sannsynligvis sett disse knallskuddene blitt fyrt av under en hjelm som fyker ca.10 meter opp i lufta når det smeller.
Men hvis thunderflash er like kraftig som knallskuddene i forsvaret og kan selges til alle personer over 18 år lovlig blir jeg meget overasket og ikke minst forvirret!
Bare tenk på at det ikke er lov å selge små og tildels uskyldige kinaputter her engang, men så skal det liksom være lovlig å selge svære beist som inneholder 4 gram flash?

Fant en film av thunderflash mk5 på youtube.
Etter sprengkraften å dømme nekter jeg å tro at denne inneholder 4 gram flash, men ta en titt så kan dere bedømme kruttmengden selv : http://youtube.com/watch?v=5PIPmXkUVuA
Sitat av Søren Klype Vis innlegg
Har testet endel av forsvarets knallskudd, men aldri "Thunderflash MK5".
Forsvarets knallskudd smeller ikke så voldsomt som mange skal ha det til, dog det er ganske mye kraft i smellet.
Dere her på forumet som tjenestegjort i forsvaret under førstegangstjenesten har sannsynligvis sett disse knallskuddene blitt fyrt av under en hjelm som fyker ca.10 meter opp i lufta når det smeller.
Men hvis thunderflash er like kraftig som knallskuddene i forsvaret og kan selges til alle personer over 18 år lovlig blir jeg meget overasket og ikke minst forvirret!
Bare tenk på at det ikke er lov å selge små og tildels uskyldige kinaputter her engang, men så skal det liksom være lovlig å selge svære beist som inneholder 4 gram flash?

Fant en film av thunderflash mk5 på youtube.
Etter sprengkraften å dømme nekter jeg å tro at denne inneholder 4 gram flash, men ta en titt så kan dere bedømme kruttmengden selv : http://youtube.com/watch?v=5PIPmXkUVuA
Vis hele sitatet...
ja den filmen så jeg og på...så derfor jeg ble litt skeptisk hehe! men jeg fant litt fakta: De produserer et høyt knall (130db på 1 tommee, disse varierer ved produsent og restriksjoner av landet....men vis jeg bestiller ett par sånne nå,tror du jeg får dem til nyttår da?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Helt ærlig det klippet så pinglette ut. 4 gram flash ville gjort skade inne på rommet. Værtfall på hørselen dems. Og soney1234, de små lekepistoknallene lager 130 desibel per skudd.