Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 413
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann

Jeg har misbrukt oxycontin en stund jeg har knust pillene og snorta dem. Nå vil jeg slutte og lurer på hvor lenge etter siste inntak jeg kan forvente abstinenser og når det verste er over
Hvor mye mg? Svette hender, stress i huet, rennaræv, snufsette osv..
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jar brukt 30-80 mg om dagen. Stort sett rundt 40-50 mg. Jeg har vært av og på opiater i flere år. Men jeg har en avtale med ara om å begynne på urinprøver og naltreksone denne gangen.
Tok sist i går da tok jeg 50 mg på dagen og 15 mg på kvelden. Har ikke tatt siden da men tok 100 mg tramadol i 8 tiden i dag tidlig. Jeg har 30 tramadol på 50 mg som jeg tenkte å ta hvis det føltes uutholdelig eller hvis jeg føler for og skaffe mer oxy. Jeg begynner på urinprøver og naltreksone om et par uker så jeg har litt tid på å vende meg av. Men vil ikke kjøpe mer oxy nå
Du gir for lite informasjon, abstinenser kommer i forskjellige former, og de avhenger av hvor mye og hvor ofte du har tatt det.

Noen får det verre enn andre også, særlig om man har vært igjennom det mange ganger før. De første gangene jeg hadde abstinenser på oxy så var det ganske overkommelig, da var det hovedsakelig snakk om at jeg ble litt støl i kroppen, med løs mage, rennende nese, en god del nysing, og så frøys jeg, uansett temperatur. Da hadde jeg brukt mellom 20 og 80mg daglig i perioder.

Noen år senere da jeg hadde brukt alt fra 3 til 5 80mg’er i døgnet(og heroin++), da fikk jeg alle disse abstinensene gange ti, inkludert en veldig kraftig depresjon, støt i kroppen, rennende øyne og mye mer. Kunne omtrent ikke bevege meg uten at jeg kastet innpå en knust 80mg først. På dette nivået så er det helt nødvendig med en nedtrapping for å komme seg gjennom det helskinnet.

Man bør benytte seg av nedtrapping uansett hvilken dose det er snakk om da, men dette finner du ut av selv. Abstinensene kommer etter ett halv døgn, maks ett døgn etter siste dose.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har brukt subuetex det er noen år siden nå. Så sluttet jeg men begynte etter få måneder på det jeg fikk tak i av morfin og oxycontin. Jeg brukte sprøyte i noen år men har sluttet med det og nå knuser jeg oxy og snorter. Jeg var prøvd å gå av mange ganger. Da har jeg ikke merka det verste av abstinenser men har sprukket veldig fort pga suget etter å få en rus. Siden før sommeren har jeg snorta gjennomsnittlig 40-50 mg oxy om dagen. Kam helt fint gå et døgn uten og kjenner ikke på noe spesielt. Følelsen av at rusen går ut er kjip og kan bli litt nedstemt og få angst. Så jeg lurer på om det kanskje tar lenger tid før abstinensene kommer? Det eneste jeg merker er at jeg nyser veldig mye. Noe angst og nedstemthet men det er overkommelig. Skal som sagt begynne på urinprøver og naltreksone på ARA om et par uker og kan ta noe tramadol i en overgang. Veit ikke om tramadol var noen effekt på oxy-abstinens men tramadol er vel også et opiat så det burde vel funke?