Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 999
Har en gammel bil jeg skal avskilte fordi jeg ikke trenger bil lenger. Tingen er at jeg skal ikke avskilte den før 4. Mai.

Regningen på trafikkforsikringsavgiften forfaller 1. Mai. Og tror fakturaen blir sendt ut i April en gang.


Spørsmålet er, får jeg noe tilbake hvis jeg betaler trafikkforsikringsavgiften på 6000 kr i April og deretter avskilter bilen i begynnelsen av Mai?
Jeg betaler denne avgiften 1 gang i året.
statsene på trafikkforsikringsavgiften er nå etter endringen hentes inn fra forsikringsselskapet ditt sammen med forsrikringenpermien din
Nå er ikke ikke 6000kr som du skriver , det nok inkludert noe av premien din etter hvordan du betaler for året, se på regningen, når starter perioden?

Hvis den starter etter du har vraket vil du få igjen det du ikke har brukt, det meldes inn til forsikring at du vraker bilen og den vil bli oppsagt


Bil under 7500 kg 8,12 Kroner per døgn ,pr år 2963,8
Bil under 7500 kg, diesel uten fabrikkmontert partikkelfilter 9,47 Kroner per døgn, pr år 3456.55

ta og ring forsikringen din å hør siden du skal vrake bilen rett ved forfall
Sist endret av RapTouR; 15. februar 2020 kl. 20:40.
Kan du ikke bare la være og betale den 1 og så kjøre den på vrak den 4. Så slipper du alt.
Det går ikke så fort i systemene att du blir avskiltet 3 dager etter forfall.

Eller hvis du vil ha alt på det gode. Ring forsikrings selskapet og med om 4 dager utsettelse på regninga.