Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 10254
Hei!
Jeg poster dette innlegget i håp om at det skal være noen elektroeksperter her inne som kan løse et mysterium for meg. Jeg har en Volkwagen Transporter med et spesielt problem ingen har klart å skjønne seg på. Tidligere i år streiket vindusheisen og nå fungerer den bare i blant. Det spesielle er at den fungerer kun når den har stått i solsteiken, men riktig side vendt mot solen (Front). Er det noen som kan komme med en forklaring på dette?
På forhånd takk til den som kan forklare dette
Sikkert brudd på ledning i gjennomføring i dør. (Svart gummi mellom dør og bil) trekk denne til side og se om noen av ledninger har brudd. Vanlig problem.
Trådstarter
2 0
Har sjekket dette tidligere og ikke funnet noe brudd. Det er likt for begge vinduene foran, de fungerer kun når bilen står i solen.
Er "betjeningsknappene" som brukes for styre vinduene forsøkt byttet og gjelder det "betjeningsknapp" på både fører og passasjer dør?
Min første tanke er at det er dårlig kontakt i betjeningsknappene og at metallet utvider seg eller flytter litt på seg som følge av at metallet utvider seg i varmen.
Har hatt et lignende problem på en Mazda 6, det ble løst ved å bytte betjeningspanel i dør på førersiden, da det kun var den som var kranglete, fort gjort at det kommer fuktighet inn i "betjeningsknappene" på førersiden om vinduet bli åpnet i regnvær.
Sjekk om vinduene går opp når du holder inne åpne knappen på nøkkel, og lukkes ved å holde inne låseknapp. Sjekk også om passasjervindu fungerer på bryter på passasjerside.
Sist endret av petter-s; 20. oktober 2019 kl. 19:28.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har feilsøkt på akkurat samme problem på en Caddy, og fant ut til slutt at det var dårlig kontakt på kabelen som kommer inn i døra. Akkurat som om "pinnene" inni kontakten var litt løse. Dette ble fixet med en strips som holder kontakten helt presset ned. Har fungert fint i over 2 år nu. Ikke sikkert det er samme hos deg, men verdt å sjekke iallefall.