Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2537
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte nylig noen gram lys + noen gram brun.

Eneste spørsmålet jeg har er hva er forskjellen på fargen ang effekten?


Brun = indica eller omvendt?

Lys = sativa eller omvent?


Thanks for answers
Er ingen forskjell
De mørke typene er produsert med isbad og forskjellige mikron filter. De lyse pollen typene er presset fra (du gjettet riktig) pollen og krystallene fra planten etter du har slått på en silkeduk til den store gullmedalje. Men begge kan være laget fra både Indica og Sativa
Det går ikke an å si noe som helst konkret utifra farge. Forskjellige fargenyanser er i all hovedsak et resultat av hvilken metode som ble brukt for å raffinere gress til hasj, i alle fall i mye større grad dét, enn strainen på gresset.
Har oftest opplevd at hasj som er lys og myk/slik den smuldrer opp i fingrene oftest er sativa dominerende hasj.
Hasj som er mørk og oljete mener jeg oftere er indica.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lys hasj har intakte trikomer mens mørk hasj er disse klemt sammen, hasjen ser lys ut fordi det er luft i mellom alle disse "dråpene" av godsaker.
Måten de lages på kan variere, man kan lage lys hasj ved å bruke isbad og mikron filter: Den blir først sort om man klemmer på og gnir på den, varmen fra hendene og bevegelsen ødelegger trikomene og alt blir en masse, dette skjer fort siden trikomene ofte er ganske ferske.

Ved tradisjonell hasjprodusering som i f.eks marokko så tørkes plantene veldig godt først slik at de kan slå på plantene over en fin netting og de tørre trikomene detter ned i karet under. Dette pulveret, som har en veldig lysebrun farge, (også kallt skuff) pakkes sammen i f.eks matpapir og varmes opp før det legges i presser som trykker alt sammen til en blokk, om man hopper over varmingen kan man lage lysere hasjtyper.

Det er ingen måte å skille indica fra sativa bare ved å se på fargen.
Sist endret av Dodecha; 13. august 2019 kl. 21:03.
Umulig å si, men er enig i han over. Lys, lettsmuldra hasj har jeg oftes fått som sativa, og mørk indica.

Personlig har jeg best erfaring med lys og lettsmuldra hasj. Mørk/svart føler jeg oftere er blanda med henna eller noe. Hvertfall fått mere mørk av lav kvalitet, selv om den ser bra ut.
Lær deg lukta av god hasj, beste indikasjonen. uten å røyke den selvfølgelig.
Anonym bruker
"Identisk Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Umulig å si, men er enig i han over. Lys, lettsmuldra hasj har jeg oftes fått som sativa, og mørk indica.

Personlig har jeg best erfaring med lys og lettsmuldra hasj. Mørk/svart føler jeg oftere er blanda med henna eller noe. Hvertfall fått mere mørk av lav kvalitet, selv om den ser bra ut.
Lær deg lukta av god hasj, beste indikasjonen. uten å røyke den selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Det er ikke Strainen du merker men den lyse pleier å være mildere derfor får du følelsen av å bli mer høy enn stein.

Lager du ekstrakt av sativa som gjør deg veldig uplifting så blir du mye mer sofa stein av ekstraktet enn buds fordi det er høyere konsentrasjon.
Det er ingen standard, men en god peke pinne. Har sett veldig lite god tung indika av de lysere typene.
Må ha mørk, oljete og sticky hasj for å få roet nervene her i husstanden.

Har merket at det har blitt mye mer lys pollen hasj de siste årene og folk flest foretrekker nok dette.
Har en lys pollen aktig type selv. Myk, lukter litt weed. Gir en fin form på dagtid (lettere effekt)

Har en som er sort på utsiden. Mørk brun inni når du bryter av en bit.,klissete. Sofarev. Eller en man koser seg med på kveldstid.

Ofte er den myke mørke reven mye tyngre enn den myke lyse av egen erfaring.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 14. august 2019 kl. 14:14.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Etter mange år med hasjbruk så har jeg sett det meste, men jeg har av erfaring ikke kunne si om det er "det eller det" basert på hva nå enn folk skryte-kaller hasjen sin for (pollen, marokaner, skikkelig myking), de som lager dette på andre siden av jorda kan sikkert vite basert på hvordan hasjen blir der og hvilken strain det er, men tror ikke så mye på det her hjemme.... Har da kjøpt pollen som har vært dritt og har hatt mørke stein harde klumper som har vært bra, oppløftende og what not OG motsatt/andre veien.

Sist hadde jeg også noe skikkelig lys tørr hasj, pakka den godt inn i luftett plast i et par uker så var den køllsvart og myk som bare det etterpå.
Å etter mange år merker jeg absolutt forskjell på strain når jeg røyker det, men ikke ved å bare se, lukte og klemme på den klump nei.
Min egen oppfatning av de mørkeste typene er at de inneholder mye mer olje så for å få de til å fungere skikkelig må jeg ta litt mindre i mekket også trekke hardere på pipa. De er ganske kresne på varme