Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1687 304007
hvordan skal man forvare fleinsoppen over lengre tid? sånn att de ikke bli ødelagt?
Sitat av Haenx Vis innlegg
Heisan! fant et par flein paa et privat jordet med lamaer problemet er bare at det er ved hovedveien til en bygd, og jordet er saa og si hagen til en familie, gjerdet in og greier.. Det kommer biler naa og da, saa jeg faar helt noia :S Noen som kan gi noen tips for og plukke flein uten og bli catcha? takk skal dere ha
Vis hele sitatet...
Ja...du får vel gå sopptur om natta da, når folk sover. Det er det mange fleinplukkere som gjør. Lommelykt er fine greier.

Sitat av HolySmokeX Vis innlegg
hvordan skal man forvare fleinsoppen over lengre tid? sånn att de ikke bli ødelagt?
Vis hele sitatet...
Flein holder seg godt i tørket tilstand. Mener også at noen nevnte andre metoder for langtidslagring et par sider tilbake, men det er for sent til at jeg gidder å lete fram dette nå.
Ok takker PVestlandia
kommer ikke til å putte noe i meg jeg ikke er 100% sikker på uansett, så det er ingen fare der. Skal uploade et bilde av en jeg fant igår etter en lang jævla tur uten noen gevinst før siste 10 meterne jeg hadde bestemt meg for, da sto det plutselig en jævel der som et lite pent fallossymbol midt i en tue ^^
Sist endret av Dodecha; 11. september 2011 kl. 14:50. Grunn: fjernet stedsnavn
Skal ut og plukke flein for første gang om ikke så lenge.
Etter å ha lest mye i identifiseringstråden og rundt om kring sitter jeg igjen med kraftig usikkerhet.
Det virker som det er helt ekstreme variasjoner i hvordan soppen ser ut(?)
Dessuten synes jeg , ut ifra meldinger fra mod og lignende, at det virker som flein aldri kan identifiseres med 100 prosent sikkerhet.
Jeg har ihvertfall samlet litt erfaring fra hva jeg har sett i virkeligheten og på bilder.

-Soppen skal ha knukket stilk ett eller flere steder (ikke rett)
-Soppen skal ha en "nupp" på hatten, gjerne i mørkere farge enn resten av soppen
-Hatten til soppen skal være krummet innover, ikke utover(?)
-Soppen er ganske liten, vokser i klynger
-Brun/mørk farge. Mener å ha hørt noe om litt lilla.

Hvis jeg finner en sopp med alle disse kjennetegnene, er det fortsatt fare for at det ikke er flein?
Skal selvfølgelig laste opp bilde, men synes hele prosessen virker så usikker.
Spørs om det er verdt det, ettersom jeg eventuelt skal ta sopp med en person som ikke har lest like mye om utseende.
Jeg vil bli stående igjen med ansvar for å identifisere soppen alene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Introspection: Jeg kan skjønne at det hele virker usikkert, spesiellt når du ser all feilplukkingen som foregår i identifiseringstråden.
Men jeg kan betrygge deg med at når du først har fått sett og tatt i en fleinsopp så vil du alltid klare å identifisere de, de er veldig karakteristiske.
Utseendet kan varière på soppen avhengig av om klimaet er tørt eller vått: Våt sopp er mørkt farget, og de rillene som går fra tuppen og nedover hatten synes godt. Tørr sopp ser mer læraktig ut, de er ofte nesten hvite rett over den nederste kanten og blir litt mer brun/gul jo lengre man kommer opp til tuppen.
Gjellene er mørke, nesten litt lillaaktige.
Stilken er nesten alltid vridd.. man kan se fibrene som går langs hele lengden vrir seg (eller knekker).

Ta bilder og post de i identifiseringstråden, bilder sier mer enn 1000 ord, og de beskrivelsene jeg ga over vil du gjenkjenne etterhvert som du blir kjent med soppen.
Sitat av Introspection Vis innlegg
Skal ut og plukke flein for første gang om ikke så lenge.
Etter å ha lest mye i identifiseringstråden og rundt om kring sitter jeg igjen med kraftig usikkerhet.
Det virker som det er helt ekstreme variasjoner i hvordan soppen ser ut(?)
Dessuten synes jeg , ut ifra meldinger fra mod og lignende, at det virker som flein aldri kan identifiseres med 100 prosent sikkerhet.
Jeg har ihvertfall samlet litt erfaring fra hva jeg har sett i virkeligheten og på bilder.

-Soppen skal ha knukket stilk ett eller flere steder (ikke rett)
Ja, den er aldri helt rett. I tillegg er ikke stilken sprø og brekker ikke lett. Den er ikke hul inni. Stilken kan føles litt halmaktig. Du kan ofte se en tynn lys åre i midten hvis du knekker av stilken.

-Soppen skal ha en "nupp" på hatten, gjerne i mørkere farge enn resten av soppen
Ikke alltid den nuppen er så tydelig. Den er omtrent like lys som stilken når den er tørr.

-Hatten til soppen skal være krummet innover, ikke utover(?)
Den krummer ikke utover nei, men den trenger ikke krumme så veldig innover. I tillegg føles hatten litt gummiaktig. Hvis den er våt eller du væter den har den en tynn hinne utenpå hatten som gjøre at soppen føles litt klissete.

-Soppen er ganske liten, vokser i klynger
Den er en liten sopp. Trenger ikke vokse i klynger, men der det finnes en er det ofte flere i nærheten.

-Brun/mørk farge. Mener å ha hørt noe om litt lilla.
Mørkebrun, brun, lysebrun hatt. Mørkebrun/lillabrun under

Hvis jeg finner en sopp med alle disse kjennetegnene, er det fortsatt fare for at det ikke er flein?
Skal selvfølgelig laste opp bilde, men synes hele prosessen virker så usikker.
Spørs om det er verdt det, ettersom jeg eventuelt skal ta sopp med en person som ikke har lest like mye om utseende.
Jeg vil bli stående igjen med ansvar for å identifisere soppen alene.
Vis hele sitatet...
Du får bare plukke og laste opp tydelige bilder her. Når du først har funnet den riktige soppen er det vanskelig å ta feil senere. Helt sant!
Takk for svar til dere begge!
Da får jeg vel bare dra ut og prøve å bruke det jeg har lest
Hvis det blir noe av skal jeg komme tilbake med bilder!
er det like mye psilocybin i stilken som i resten av soppen?
hvor lang tid tar det før soppen vokser egentlig? er det sånn jeg kan gå ut på et jorde en dag og ikke finne noen, for så å gå tilbake 2 dager senere å finne mange?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sopp vokser veldig fort, iløpet av en natt kan de poppe opp nye, med det sagt så betyr det ikke at det vil poppe opp nye akkurat der du plukket sist. Soppene som stikker opp av bakken er bare kjønnsorganet til organismen som befinner seg under jorden. Myceliet som det heter, kan vokse over store områder.
Utrolig dårlig med sopp rundt her jeg bor.. Flere kirkegårder i nærheten, men det er så godt som ingen sopp på dem i det hele tatt, for å ikke snakke om flein. Hva kan være grunnen til det? Er jo midt i soppsesongen nå.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Komunen kan ha sprøytet de offentlige områdene med soppmiddel, eller så er det bare dårlige vekstfohold for sopp, har det vært mye regn?
Sitat av Grix Vis innlegg
Utrolig dårlig med sopp rundt her jeg bor.. Flere kirkegårder i nærheten, men det er så godt som ingen sopp på dem i det hele tatt, for å ikke snakke om flein. Hva kan være grunnen til det? Er jo midt i soppsesongen nå.
Vis hele sitatet...
Selv om forholdene er til rette vil det nødvendigvis ikke si at det vokser flein der. Det er ikke sikkert det finnes i området der du bor rett og slett. Det er natur vi snakker om her, visse random-faktorer intreffer. Selv om det er merket med elgfare-skilt på veiene er det ikke sikkert at det faktisk finnes elg i området, same same but different.
Regnet svært mye her nå og vurdere å dra på fleintur for første gang! Har tenkt meg ut noen plasser jeg kan lete, men er ikke helt sikker på hvor nøye jeg må lete. Er det sånn at jeg må krabbe rundt på gresset for å finne de eller ser jeg de lett? Vet ikke helt størrelsen på det her.

Har lest en del om psykoative stoffer her nå og lurer kun på en ting. Er det noen måte jeg kan minimere sjangsene for å få bad trip? Føler meg klar ellers.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Regnet svært mye her nå og vurdere å dra på fleintur for første gang! Har tenkt meg ut noen plasser jeg kan lete, men er ikke helt sikker på hvor nøye jeg må lete. Er det sånn at jeg må krabbe rundt på gresset for å finne de eller ser jeg de lett? Vet ikke helt størrelsen på det her.

Har lest en del om psykoative stoffer her nå og lurer kun på en ting. Er det noen måte jeg kan minimere sjangsene for å få bad trip? Føler meg klar ellers.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=116024
http://freak.no/forum/showthread.php?t=94101
Om du har lest disse og forstår innholdet så er mye gjort.
Badtrips har jeg lært å eliminere ved å være sammen med bra folk. Ikke nødvendigvis kjempegode kompiser, men der de fleste er folk som har vært ute på tur før og vet hva det går i.
Og så aldri påtvinge noe som helst, om man ikke har lyst til å gå ut; så lar man være. Om man ikke føler for å sitte i et rom; gå ut.
Genrelt sett bare følge følelsene dine og gjøre det som føles riktig.
6 stykk sopp er det nok til å merke noe? har litt lyst til å prøve en svak tur førstegang.. ^^
Du trenger minst 0.2g tørket sopp

Funker sikkert det der
Heisann, da har jeg lyst til å dra på en liten reise for andre gang

Lurte i den forbindelse på om jeg kan "blande" fersk og tørket sopp? Har vært lite å finne den siste tiden, så har sanket litt og litt over noen dager, og i dag fant jeg 15 stk, så da har jeg nok
Kan jeg knuse/pulverisere de tørre å legge de i et kaffefilter som jeg knyter igjen å la den ferske soppen ligge rett i vannet ?

Mvh
Eriathwen
Ville gått for lemontek jeg
http://img143.imageshack.us/img143/8061/106694171722927787lemon.jpg
Sist endret av Revbatim; 15. september 2011 kl. 20:58.
ooh, den så deilig ut kanskje jeg skal prøve meg på den når jeg kommer hjem fra sauesanking på lørdag. /lol
Sist endret av Cosmonaut; 15. september 2011 kl. 21:13. Grunn: lol
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Ville gått for lemontek jeg
http://img143.imageshack.us/img143/8061/106694171722927787lemon.jpg
Vis hele sitatet...
Hei

Takk, takk, det får bli neste gang Denne gangen ble det slik : knust tørr sopp i en tea bag og fersk sopp "løs", men etter ca 30 min skylte jeg ut den tørre fra posen, fikk trekke en drøy halvtime ekstra, filtrerte den deretter gjennom litt bombull, er nå ca 20 min etter konsumering synes faktisk fleinte smaker som godt vann, er bare hysterisk redd for rusk hehe men skal prøve lime neste gang

Mvh
Har lest gjennom 30 random plukkede sider fra tråden nå men lurer fremdeles på hvor lenge en trip på flein vil vare? Syretrippen jeg hadde i våres varte i ca 13 timer som forventet, er det standarden for psilocybin eller vil dette variere med inntaksprosess, mengde og evt. andre stoffer i sopp eller lapp?
Heisann

Ca 6 timer, men litt etter mengde tror jeg
Ok, takk skal du ha!
Hallaisen! skal til å ta en tripp nå. og lurte litt på om dere hadde noen filmer å anbefale? tenkte A scanner darkly måtte være ypperlig på tripp. Noen andre forslag?
Sitat av Bigweed Vis innlegg
Hallaisen! skal til å ta en tripp nå. og lurte litt på om dere hadde noen filmer å anbefale? tenkte A scanner darkly måtte være ypperlig på tripp. Noen andre forslag?
Vis hele sitatet...
Du ser jo ikke film når du tripper. Snakk om waste av godstuff...
Sist endret av moret; 17. september 2011 kl. 22:23.
meh, har nå så mye sopp at jeg veit knapt hva jeg skal gjøre med det. og det blir vel virkelig opp til enhver hva man gjør på tripp...
Sitat av Bigweed Vis innlegg
meh, har nå så mye sopp at jeg veit knapt hva jeg skal gjøre med det. og det blir vel virkelig opp til enhver hva man gjør på tripp...
Vis hele sitatet...
Jaja. om det er tilfelle så kan du jo altids se Fantastic Planet, den er ganske drøy. Eller så har du jo alltids naturdokumentarer, det er alltid en slager.
Ringenes Herre triologien kan jeg av erfaring anbefale
Sitat av Chikara Vis innlegg
Ringenes Herre triologien kan jeg av erfaring anbefale
Vis hele sitatet...
Der sier du noe. Det skal jeg absolutt sjekke ut. Selv om jeg tror orkene kommer til å ta helt av i soppmodus.
Tenker også Star Wars kan være temmelig fett.
Ville sett en av de japanske skrekkfilmene jeg, lager sikkert litt stemning
Sitat av Bigweed Vis innlegg
Hallaisen! skal til å ta en tripp nå. og lurte litt på om dere hadde noen filmer å anbefale? tenkte A scanner darkly måtte være ypperlig på tripp. Noen andre forslag?
Vis hele sitatet...
"Fantasia" av Walt Disney, selvsagt.
Sitat av balta Vis innlegg
Ville sett en av de japanske skrekkfilmene jeg, lager sikkert litt stemning
Vis hele sitatet...
Det hadde nok vært en fin måte å starte en livslang psykose på, i hvertfall for min del Jeg har ennå ikke hatt mitt første møte med den psykedeliske opplevelsen av fleinsopp, men å sitte å stirre i en skjerm gjør man vel nok av, sånn utenom?
Sist endret av gwalskar; 18. september 2011 kl. 16:54.
Syklet rundt i to timer langst beiter, innom tre kirkegårder og to svære parker. Ikke en eneste flein i sikte. Hva gjør jeg galt?
Sitat av Curious Vis innlegg
Syklet rundt i to timer langst beiter, innom tre kirkegårder og to svære parker. Ikke en eneste flein i sikte. Hva gjør jeg galt?
Vis hele sitatet...
Antgelig ingenting…
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=491
Sitat av Curious Vis innlegg
Syklet rundt i to timer langst beiter, innom tre kirkegårder og to svære parker. Ikke en eneste flein i sikte. Hva gjør jeg galt?
Vis hele sitatet...
Du kunne jo begynne med å lese litt om soppen.

Om at den stort sett ikke blir høyere enn omtrent 8-10 cm, f.eks. Og om at stilken er meget tynn. Og om at hatten ikke blir bredere enn 2-2,5 cm. Og at fargen er ganske lik fargen på falmende gress. Om at gress kan bli betraktelig mye høyere enn gjennomsnittshøyden på soppen. Og at det kanskje ikke er så fryktelig lett å se soppen når den er så liten at gresset vokser over den.

Hopp av sykkelen, kom deg ned på knærne og kjør nesa ned i gresset. Slik du holder på nå har du ikke sjangs med mindre gresset er klippet med barbermaskin.

EDIT: Forutsatt at du faktisk mener bokstavelig at du ser etter sopp mens du sitter sykkelen.
EDIT2: Forutsatt at du har lett skikkelig - jeg har vært og sett på stamstedene mine hvor det tidligere år har vært hundrevis av sopp på denne tiden. Ikke sett spor av dem i år. Varierer veldig. At gress er nødvendig for fleinsopp betyr ikke at gress impliserer fleinsopp.
Sist endret av sheknows; 18. september 2011 kl. 17:58.
Pleier å gå av sykkelen ved beiter hvor jeg ser det er egnet for fleinvekst. Jeg vet hvordan soppen ser ut, og er klar over størrelsen. Det er rett og slett bare ikke noe sopp der. Men som innlegget moret linker til sier, kanskje jeg bare er uheldig, til tross for de egna beitene.
Sitat av Curious Vis innlegg
Pleier å gå av sykkelen ved beiter hvor jeg ser det er egnet for fleinvekst. Jeg vet hvordan soppen ser ut, og er klar over størrelsen. Det er rett og slett bare ikke noe sopp der. Men som innlegget moret linker til sier, kanskje jeg bare er uheldig, til tross for de egna beitene.
Vis hele sitatet...
Finner du annen sopp? I såfall er det ofte en indikator på at
det kan finnes flein i nærheten. Spesielt dersom du ser sopp
av typen Panaeolus eller Stropharia. Som kjent er jo flein
en mester i å gjøre seg selv usynlig - du må nærmest legge
deg ned på kne for å se den.
Har samme problem, sett etter sopp i ukesviss naa paa kirkegaarder og jorder. Funnet veldig mange look alikes men ingen flein tror jeg gjoer samme tabe som Curious, maa nok begynne og grave nesa nede i gresset hehe , men faen saa frustrerende... Det er faktisk et jordet hvor jeg er positve paa at det er flein, problemet er bare at det er ved hovedveien :S failer sesongen helt maa jeg nok laere meg og dyrke de fra sporer, tror nok jeg gaar for cubensis noen som har en god link til sopp dyrking?
Takk

Har samme problem, sett etter sopp i ukesviss naa paa kirkegaarder og jorder. Funnet veldig mange look alikes men ingen flein tror jeg gjoer samme tabe som Curious, maa nok begynne og grave nesa nede i gresset, men faen saa frustrerende... hele sopp sesongen ser ut til og gaa i dass, fant 7 fluesopp som alle forderva seg under toerkinga ( begynner og tro at sopp gudene ikke har lyst til og treffe meg enna :S Det er faktisk et jordet hvor jeg er positve paa at det er flein jeg har spotta, problemet er bare at det er ved hovedveien og har ikke hat guts til og klatre over gjerdet ennaa (liten bygd og alle kjenner alle, pluss jeg jobber i den lokale barnehagen) Failer sesongen helt maa jeg nok laere meg og dyrke de fra sporer, tror nok jeg gaar for P.Cubensis eller McKenna (elsker den mannen) noen som har en god link til sopp dyrking?
Takk, Haenx

Sorry for daarlig kvalitet paa det innleget over
Sitat av Haenx Vis innlegg
Har samme problem, sett etter sopp i ukesviss naa paa kirkegaarder og jorder. Funnet veldig mange look alikes men ingen flein faktisk et jordet hvor jeg er positve paa at det er flein jeg har spotta, problemet er bare at det er ved hovedveien og har ikke hat guts til og klatre over gjerdet ennaa (liten bygd og alle kjenner alle, pluss jeg jobber i den lokale barnehagen)
Vis hele sitatet...
Finn en grind, så slipper du å klatre.

Som "kamuflasje" kan du ta med deg et kamera, så
får du tatt bilder i samme slengen. Tviler på noen
vil bry seg særlig om en som tasser rundt på et beite
og tar bilder. Går det dyr der? Hvis ikke burde du
bare ta steget og komme deg ut dit. Hvis det går dyr
og beiter, kan det hende bonden vil reagere hvis han
tror noen plager dem.
Sist endret av PVestlandia; 19. september 2011 kl. 19:43.
Det pleide og gaa lamaer og sauer rundt der, men jordet er privat, ingen bonde:P det med kamera var faktisk en jaevlig bra ide! eneste problemet er at foreldra til barna jeg jobber med, og foreldra mine kjoerer forbi den veien vaer dag! og jordet er bokstavlig talt en meter fra den veien :P hahaha. Litt mistenklig og se meg med rompa i vaeret og groenske paa knaerne paa et jordet! Men... den som intet vaager intet vinner orker ikke og la denne sesongen gaa fra meg uten og finne en eneste flein!!! (sorry viss det er noen stave feil, har ikke bodd i Norge paa mange aar)
Sitat av Haenx Vis innlegg
Det pleide og gaa lamaer og sauer rundt der, men jordet er privat, ingen bonde:P det med kamera var faktisk en jaevlig bra ide! eneste problemet er at foreldra til barna jeg jobber med, og foreldra mine kjoerer forbi den veien vaer dag! og jordet er bokstavlig talt en meter fra den veien :P hahaha. Litt mistenklig og se meg med rompa i vaeret og groenske paa knaerne paa et jordet! Men... den som intet vaager intet vinner orker ikke og la denne sesongen gaa fra meg uten og finne en eneste flein!!! (sorry viss det er noen stave feil, har ikke bodd i Norge paa mange aar)
Vis hele sitatet...
Seriøst kis, ikke verdt å risikere at ryktene begynner å gå om at du plukker flein. Det må da være mulig å finne andre steder? Ikke alle folk som er like åpne til rusmidler og spesielt uheldig for deg etterosm du jobber i barnehage...Just saying. Not worth it. Men det er nå min mening da
Sant det as :/ men Psilocybin er noe jeg har gledet meg til og proeve i mange aar! jeg har lest og studert denne soppen jaevlig lenge saa det er jo surt og vite om folk som plukker paa hundreviss mens jeg ikke har funnet 1 !!!
Tenker at jeg ser om det var flein i morgen paa vei till jobb, vis ikke tar jeg bussen in til byen og bor i telt en dag paa et stort jordet hvor onkeln min fant flein som guttunge maa treffe dama mi anyways, og alltid koselig med telt tur!!!!
Sist endret av Haenx; 19. september 2011 kl. 21:18.
Har lagt merke til at alle soppene jeg finner blir blå ved stilken, slik er det lett å identifisere de. Men hva betyr dette egentlig?
Uansett så prøvde jeg å spise ca. 15-20 sopp i varierende størrelse, veide de i tørr tilstand men husker ikke vekten her å nå. Uansett, det var helt syk bra trip. Var bare glad hele tiden, gikk rundt å bare slappet av, ingenting plaget meg! det var så flott å bare sitt å se ut av vinduet i det som føltes som evigheter, skyene danset rundt på himmelen og alt annet strålte! skal prøves igjen!

Offtopic: Innlegg nummer 1500 i tråden og enda klokken 22:22
Sitat av psyk0naut Vis innlegg
Har lagt merke til at alle soppene jeg finner blir blå ved stilken, slik er det lett å identifisere de. Men hva betyr dette egentlig?
Uansett så prøvde jeg å spise ca. 15-20 sopp i varierende størrelse, veide de i tørr tilstand men husker ikke vekten her å nå. Uansett, det var helt syk bra trip. Var bare glad hele tiden, gikk rundt å bare slappet av, ingenting plaget meg! det var så flott å bare sitt å se ut av vinduet i det som føltes som evigheter, skyene danset rundt på himmelen og alt annet strålte! skal prøves igjen!

Offtopic: Innlegg nummer 1500 i tråden og enda klokken 22:22
Vis hele sitatet...
Blåfargen kommer som tegn på at psilocin oksiderer. Reaksjonen
er variabel i spiss fleinsopp, og således ikke en indikator på potens,
ettersom soppen inneholder kun en liten andel psilocin i forhold til
psilocybin.
I dag var dagen endelig her, JEG FANT SOPPEN! Overasket meg hvor smaa de faktisk er :P fant 16 stykker som jeg er 110 procent sikker paa er riktig, men 4 som jeg er litt usiker paa (tror jeg kaster de) wish me luck with the funguys

Det beste jeg noensinne har gjort, nuff said
Heisann, jeg sitter å leker med tanken om å gå igjennom en helt vanlig dag på en veldig svak dose med flein. Jeg er student (animasjon). Kjører ikke bil og har et ganske enkelt daglig liv som består av kreative gjøremål for det meste.

Jeg kommer til å gjøre ting som å sitte på skolen, omgås venner og fremmede, gå på butikken , jobbe med kreativt håndverk og ellers kommunisere med med-studenter evt. lærere.

Hvilken dose og forberedelser anbefaler folk her? Jeg vil starte trygt og se hva som skjer. Jeg går ikke over 0,5 til dette eksperimentet.. Har noen prøvd noe liknende og vil dele erfaringer så er det veldig hyggelig!

Ellers har jeg ikke tenkt å innta noen andre stoffer. Kanskje jeg tar en pils, eller en kopp kaffe senere utpå dagen. Hva tenker dere?
Høres ut som total waste of flein.

Psilocybin er artig først når du kan "utforske" turen, dersom du er nødt til å holde deg forholdsvis nøkter i forbindelse med skole, kamerater ol.. så tviler eg på at du vil få noe ut av det.

Du vil nok klare å fungere normalt, men pulillene kan bli abnormt store, så du bør kansje unngå øyekontakt med alt og alle om du ikke vil bli busta. <----------noe som leder til noya, og dårlig tur ..
du kan å muligens ende opp med å få en god del latteranfall. : p er og for meg lit vanskelig å holde meg til 1 tema i samtaler, hopper veldig my fram og tilbake mellom tinger.

Kan se for meg at å ha en liten dose flein kan være lit gøy på en lørdag der du ikke skall noe spesielt, bare sitte å chille med venner. (best om de spiser litt å)
Jeg testa ut en veldig liten dose på ca. 10-12 flein (jeg veier 90kg) min første gang, for å teste ut hvordan jeg responderte på det. Planen var å kunne "fungere", og å ikke slik at folk kunne se på meg at jeg var ruset.

Ganske kjapt etter inntak fikk jeg en ganske overraskende høy "bodyload". Pupillene mine var også som to svære tallerkener. Jeg gikk meg en gåtur, og merket at jeg tenkte veldig mye. Jeg merket også at måten jeg gikk på var annerledes, slengte liksom hendene til siden for hvert steg jeg tok. Da jeg kom til et gjerde som jeg vanligvis bare hopper over, så kom jeg frem til at det var bare slit, så jeg tok en omvei på 2-300m bare for å sleppe å klatre/hoppe over gjerdet.

Jeg hadde ingen form for endret synsoppfattelse, utenom kanskje litt sterkere farger. Tankekjøret var også litt heftig til tider, men den aller kraftigste effekten var endret tidsoppfattelse. Jeg kunne sitte å tenke i det som kjentes ut som flere timer, men som egentlig vare var 10min.

Når jeg kom hjem fra gåturen, så satt jeg meg ned og såg en eller annen skytefilm på TV sammen med lillebroren min. Jeg ble veldig oppgitt over alle filmtriksene og effektene som så helt latterlig dårlige ut, og kom frem til at skytefilmer aldri kunne bli bra filmer

Konklusjon: sånn rent for din egen del går det nok fint å gå gjennom en vanlig dag med skole om du treffer sånn nogenlunde med dosen. Du bør dog passe deg for digre pupiller og tankekjør, spesielt om du hele tiden må passe på at ingen ser noe på deg