Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1679
Jeg går nå på pencilin, jeg skal gå på det i 2 mnd, jeg lurer på om jeg da blir raskere full av å drikke alkohol? har lest om at folk blir fullere på antibiotika, og pencilin er jo antibiotika, men har ikke lest at folk blir fullere på pencilin, så lurer på om noen vet dette? hadde vert digg om spritflaska kunne vare litt lengre

og ja, har søkt på forumet, men har ikke funnet et konkret svar på dette.
Du må mest sannsynlig begynne kuren på nytt... Og du blir nok ikke veldig mye fortere full, uten at jeg vet noe som helst om dette.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Drikker man alkohol når man er på pencilinkur så slutter kuren å fungere. Man MÅ begynne kuren helt på nytt igjen.
Opprinnelig postet av nso
Drikker man alkohol når man er på pencilinkur så slutter kuren å fungere. Man MÅ begynne kuren helt på nytt igjen.
Vis hele sitatet...
Hva om man tar inn alkohol under armhulene da? Det er vel det samme som skjer da?
Det første jeg ville gjort var å spørre legen din om medisinen du tar kan kombineres med alkohol. Det blir for dumt å ødelegge kuren for å ta en fyll. Tviler uansett sterkt på om penicillinen påvirker alkoholnivået i blodet ditt direkte, men det vet legen din.
Sist endret av jallamann; 7. november 2004 kl. 19:41.
sug det i deg og vent 2mnd. Da garanterer Jeg deg at du kommer til å bli fortere full og sprit flaska varer lengre....
Husk også at du kan bli immun hvis du tar pencilin over lengre tid. og det er jo noe som jeg IKKE anbefaler, hvis du får en alvorlig sykdom. Og da trenger pencilin...
man blir vel ikke immun på den måten at det ikke fungerer på deg lengre, men akkurat den sykdommen du har kan bli immun..eller tar jeg feil der(?)
søkomotorer gjør motoveien en fin plass
http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=3167
der kan du lese en professionel sin mening
Opprinnelig postet av nso
Drikker man alkohol når man er på pencilinkur så slutter kuren å fungere. Man MÅ begynne kuren helt på nytt igjen.
Vis hele sitatet...
En myte som lenge har gått igjen hos noen leger, men ble avkreftet for et år tilbake. Man kan trygt konsumere alkohol under en penicilinkur, dersom man passer på at man også får i seg vann slik at man ikke dehydrerer kroppen for kraftig.
Marken: har du noen kilder som bekrefter ditt utsagn?
En kompis av meg var på vorspiel hos oss dagen etter han avsluttet pencillinkuren. Etter to øl og en shot med Jägermeister spøy han og var rav dritings... Komplett ulikt ham. Noen reagerer vel mer enn andre? Jeg hadde ikke noe problem med å drikke etter endt kur...