Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 990
Er det noen som har en grei oppskrift for å lage sake?
Han ville nok ha en oppskrift som dere har prøvd selv. Jeg har mange dårlige erfaringer med oppskrifter o.l fra nettet.
har ikke sake et _veldig_ lavt alkohol innhold...?


lurer på hvordan det smaker, noen med erfaring?
jeg synes sake absolutt ikke smaker godt hvis man skal prøve og lage det selv men hvis man kjøper det i de landene hvor det er vanlig sånn som Thailand osv. IKKE Norge. så er det så sinnsykt digg. men det skal nok ganske mye til for og bli skikkelig full på det så det er nok veldig lavt alkohol i det
Spørs hva du mener med veldig lavt. Det avhenger vel litt av type, men den jeg har stående (helt vanlig polvare) er 14,6%. Det er jo litt sterkere enn de fleste hvite og røde viner, men så er det heller ikke mye om å gjøre.

Smaken er vanskelig å beskrive, men jeg tviler på at de fleste digger dette første gang man smaker. Smaker litt.. "bortgjemt" søtt, og er veldig rund. Kan nok være litt kvalmende. Jeg drikker den kald, men det er forskjellige måter å drikke den på. F.eks. kan man visstnok varme den opp til 40 grader og nyte den, eller servere den over is.

Som sagt, vanskelig å beskrive smaken, men det er ikke så verst hvis man blir vant til det. Er vel samme greia for mange med mange rusmidler, enten det er røyking eller alkohol.