Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3742
Veldig finkorna og lysebrunt pulver. Totalt luktfritt. Ser ut som kanel omtrent. Hva kan det være? Hva lukter heroin?
Har du kjøpt dette, eller har du funnet det?
Heroin

http://www.erowid.org/chemicals/heroin/images/archive/heroin5.jpg

http://www.erowid.org/chemicals/heroin/images/archive/heroin6.jpg

http://www.erowid.org/chemicals/heroin/images/archive/heroin3.jpg

Hentet fra erowid.org
sjokopulver!
tørr gammel general "snus"
Master debater
Dekilaz's Avatar
Heroin lukter visst "spesielt".

Hva får det deg til å tro at det er stoff i det hele tatt?
Hva med noe amfetamin greir? Kan ikke det være brunlig?
Jeg har luktet på pepper og det var "luktfritt" synes jeg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Pepper lukter.. kjemisk.. med en antydning av blomster på enmåte.. alle som har luktet det vet akkurat hva jeg snakker om..
Det er den gule typen pepper som lukter blomst. Resten lukter ether. Pepper skal for all del ikke være brunt. Det drøyeste er rosa pepper, men brunt? Aldri.

Btw: Rein amf er luktfritt, det er det de kutter det ut med som stinker.
Den amfetaminen jeg luktet på må ha vært ren som f... for den luktet ingenting.

Hvis den hadde vært blandet ut med noe brunt, luktfritt ville den passe beskrivelsen fint.
Ingen blander amfen sin ut med noe brunt.
Alle andre pulverformer ville passet beskrivelsen óg.
Men når vi vet at det aldri forekommer brun amf så er det vel logisk å ikke dra det inn, eller?
"Ingen blander amfen sin ut med noe brunt"
hm.. hvordan kan du vite det da?
ja, du har sikkert mer greie på dop en meg, men det kan jo hende noen har gjort det da.. :P
Det kan og hende at du innså fem minutter etter at du postet at du likesågodt kunne holdt kjeft... :P
knarkerforBRG: Er enig med IronJudas at det er litt cocky å påstå at amfetamin ALDRI blandes med noe brunt.
Greit nok at det er uvanlig, men jeg bare spekulerte anyway.
Siden amf er luktfritt og det her var snakk om et luktfritt pulver så lå det naturlig for meg å foreslå det.
Men jeg har ikke tittet på all amf i verden så jeg vet da faen om noe av den er brun.
Hvorfor skulle noen blande det ut med noe brunt?
Hvorfor ikke?
Folk blander ut dop.
Du har mye erfaring med dette altså?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
knarkerforBRG:

[size=4]Methamphetamine Frequently Asked Questions[/size]
[size=3]Coloration[/size]

From: (Jason Kennerly)

Methamphetamine in its pure hydrochloride salt form is colorless. However, products on the market today are often not colorless. The following is a table of some common impurities and the colors associated with them. Note: There is no doubt a segment of the dealers who will add food coloring or some other such color to their drug to make it more appealing, with the philosophy that a brightly-colored product may sell better than an off color product. This is relatively uncommon however.

* RED: The product was made from pseudoephedrine, and the red coloring of the tablet was not adequately washed away (it is difficult)
* ORANGE: Ephedrine sulfate was used, and some of the sulfate was reduced to sulfur.
* PURPLE: Iodine from a phosphorus-iodine reaction was not washed out.
* GREEN: Copper (or other metallic) salts somehow made their way in to the mixture, probably due to the reaction vessel used in the manufacture.
* BROWN: Oxidized red coloring (see above), or tablating agent was present in the reduction.

Sometimes "speed" is present as waxy rocks that almost seem wet, but do not dry out properly. I am not sure what the cause of this is, but its most likely some form of oil, either formed in the reaction or left over from a very poor solvent. It may or may not be harmless depending upon what it is. This oil is often removed with acetone, but ethyl-ether would be better suited for this as it dries faster.

Pure methamphetamine HCl melts at around 170c (338f ). The crystals can be carefully chopped and mixed with sodium carbonate, and when the resulting powder is heated (and the methamphetamine HCl melts) CO2 and methamphetamine base vapor is given off. This is probably one of the more effective ways of smoking meth if you are careful, however the hydrochloride salt is often the form smoked as the base form is often an oil and is difficult to store, transport, and work with. Smoking the HCl form is OK if you don't mind a small quantity of pyrolysed drug.

d-methamphetamine is, by nature, optically active. l-methamphetamine is also optically active, but in the "opposite" direction. You can test methamphetamine HCl for optical activity with the greyish-clear plastic pieces from a pocket video game. Dissolve the methamphetamine in distilled water, then place one of the optical filters (the grayish clear things from the games LCD display) in front, and one in behind of the solution. Rotate one filter, and note the angle that is brightest and the angle that is darkest. If many "swirlies" appear, either use a different vessel to hold the solution in, or make sure the solution is well stirred. After you have done this, repeat the procedure with distilled water. A handy thing to use as a "calibration" of sorts is to extract the l-desoxyephedrine from a Vicks Inhaler (which is l-methamphetamine), and run this test on it as well.

RESULT:

* Same as water: DL-methamphetamine (or other inactive) Most likely made from P2P (methamphetamine) or DLPA (phenylalanine). The DLPA-crank may in fact only be dl-amphetamine. Might be 100% cut [read: nothing] also...

* Same as Vicks: You've been ripped off ! -or- there's so much unchanged ephedrine as to cancel the dextrorotary effects of the meth (l-ephedrine, when reduced, is dextrorotary (see explanation elsewhere)

* Opposite of vicks compared to water: DL-methamphetamine. Dextrorotary product is almost certainly methamphetamine (or extracted dexedrines?) as its is not worth the trouble to get other dextrorotary precursors or resolve dl-amphetamine...

* Worth Noting: Cathinone and Methcathinone, when dissolved in methanol, will become racemic due to the nature of the molecule (keytone). I'm not sure what other conditions cause this but I am aware that it happens easily, so methcathinone from the black market is almost definitely racemic...

The EPHEDRINE/CAT TEST
Its probably not too uncommon that some guy screws up a synthesis, but by some chance gets a partial yield. Or a dealer uses Ephedrine as cut. The problem with Ephedrine (far more so than pseudephedrine) is its beta-agonist properties - it raises blood pressure and pulse far more per "unit of high" than methamphetamine.

It is advisable to become familiar with the many ways of synthesizing methcathinone from (pseudo)ephedrine, as just such a procedure can be used on freshly produced methamphetamine to verify that the (pseudo)ephedrine was in fact reduced.

The smell of basic methcathinone has been reported to resemble that of "pistachio ice cream". Suffice to say that it is sweet, pleasant, and to a cat-head, nirvana. You should become familiar with this as well, in order to be able to know if suspected methamphetamine is in fact actually methcathinone.

The "BURN TEST" [residue test]
Methamphetamine HCl is heated on a piece of foil over a flame. It should first melt (at over 170c) then begin to fume. Often the fumes will ignite. All amphetamines will pass this test that I am aware off, including the over-the-counter l-isomer present in vicks inhalers (the *only* way to check this is to check optical activity , either by resolution or by actually measuring it with optical filters). Methcathinone HCl has a higher melting point than methamphetamine HCl (like over 190c at least) and a characteristic smell, giving it away in an instant. Residue left behind may be by-product or "cut", there's no good way to tell which... Suffice to say that if there is more than a very small amount left afterwards, there is either cut or by-products present.

The TASTE TEST [illegal without prescription snicker snicker]
Methamphetamine has a very bitter taste. Amphetamine has a bitter taste, followed by some degree of numbness. This isn't the most useful test in the world, especially considering it relies upon subjective senses too much IMHO, but it may help discern the product. Methamphetamine is also more active on serotonin that amphetamine according to net resources.

From: (DMurphy3)

Sometimes 'speed' is present as waxy rocks that almost seem wet, but do not dry out properly. I am not sure what the cause of this is, but its most likely some form of oil, either formed in the reaction or left over from a very poor solvent. It may or may not be harmless depending upon what it is.

It is more than likely the "didesoxyephedrine" referred to by Emde, a product of the coupling of two radicals of the reduced ephedrine or pseudoephedrine. It appears to some extent in almost all syntheses relying on reduction and typically appears at the very end of the process of forming the HCl salt by bubbling HCl through the mixture. And no, I haven't forgotten my promise to post this paper. The scans just sucked when I tried to scan as text (5 pages magically became 10-15 of scrambled text). I am currently trying gif type scans. The *oil* may be removed, as you stated, by washing with ether. However, it will never dry out as completely one might suspect. Even drying under heavy vacuum leads to only a temporary solution. Once it is exposed to air it quickly becomes an oil again. Often this is a brown color as you stated for other by-products. As far as the rest of the post, I find it very useful and agree with it completely.

Kilde:lycaeum
Vis hele sitatet...
Hvor har du lest at folk aldri blander pepper med noe brunt, i det store boken om alle tings knarkerlighet...

edit: samme FAQ-en ligger på erowid
Sist endret av SilverKhan; 27. oktober 2004 kl. 11:11.
I motsetning til enkelte er min kunnskap om dop bygget på erfaring, ikke bøker om ANDRES erfaringer.

Etter 7 år i miljøet har jeg ALDRI kommet over brun amfetamin.
Du er bra naiv om du bruker andres artikkler lagt ut på internett som grunn for et argument.
HVEM som helst kan skrive sider opp og ned om et tema. Å tro blindt på sånt er rein idioti.
Sist endret av knarkerforBRG; 27. oktober 2004 kl. 12:30.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
wtf!
Du bruker selv erowid som kilde lenger oppe... Du er altså bra naiv som tror på at de bildene der oppe er heroin?Selv om du kjenner igjen heroin når du ser det, kan det hende at noen har tatt sand bare for å være utspekulert jævlige! Det er jo derfor vi er på nettet eller hva?

Både erowid og lyceaum er sett på som gode kilder til rusmiddelinformasjon, men det er tydeligvis rein idioti å tro på det. Jeg har heller ikke sagt at jeg tror blindt på det, men dersom du skal avfeie det som bevis synes jeg du skal angripe det som står der og vise til hva som kan være feil og usakelig. På den måten kan du jo bevise at det er rein idioti, og sammtidig briljere med dine syv års doperfaring...

Jeg tviler nemlig ikke på at du har rusa deg i 7 år (og sikkert er jævlig stolt av det siden du ser på dine erfaringer som guds eneste sannhet), jeg tviler heller ikke på at du aldri har sett brun amf.
Men det betyr ikke at ingen noengang, whatsoever, har miksa amf med oksidert rødfarge fra pseudoephedrine...

Dessuten så faller ditt argument på sin egen urimelighet, hvis jeg ikke skal stole på andres erfaring, hvordan kan jeg stole på din? Eneste forskjellen mellom deg og de som har skrevet det jeg posta over er at de virker seriøse og drøfter saken, mens du er frekk og kverulerende...

Men, som vi alle vet, er alt på internett er tull og løgn og folk som utgir seg for å være noe/noen de ikke er.

hilsen Økokrim
Sist endret av SilverKhan; 27. oktober 2004 kl. 15:40.
Stolt? Ånei, det er kun et faktum. Jeg hater fortiden min.
Har aldri påstått at du burde stole på meg. Egentlig gir jeg f...

Men greit, jeg skal omfurmelere meg litt; Sannsynligheten for å få brun amf i Norge er lik 0.

Du som lurte på hva dop du hadde fått, fant du ut av det?
Og kan du vennligst fortelle Økokrim her at det ikke var amf?

Og Silverfuck, idiot idiot idiot. Hvis du skal utale deg om dop så kom med din egen erfaring ikke andres. Har du foresten sett brun amf med dine egne øyne?
Sist endret av knarkerforBRG; 27. oktober 2004 kl. 13:11.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Jeg har aldri påstått at det var amf han fant, og jeg har aldri påstått at jeg har sett brun amf, eller at sannsynligheten er stor for å finne det her i norge er spesielt stor.

Men det er DU spør: "Hvorfor skulle noen blande det ut med noe brunt?"

Jeg gir deg bare en kilde(som "just happends to be" nettets største rusmiddelbibliotek, noe du glatt hopper over), for å svare på ditt spørsmål...

Hvorfor du kaller meg silverfuck og idiot idiot idiot, kan jeg jo bare gjette meg til, jeg kunne tilogmed gitt deg URL-en til en side om hersketeknikker og dårligtaper-argumentasjon, men du fortrekker tydeligvis dine egne erfaringer...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
knarkerforBRG: Herregud. Om du, felix_poker eller SilverKhan har sett brun amfetamin eller ei har ingenting med saken å gjøre! Poenget er at du skråsikkert påstår noe som jo kan betviles. Kom ned på planeten.
Jeg HAR bare mine erfaringer. Er det naturlig å ha andres erfaringer?
Få høre dine erfaringer da? Hvem er mest kvalifisert til å trekke den rette konklusjonen?

Og hvorfor jeg kaller deg silverfuck og idiot er så enkelt som at jeg synes du er en mega silverfuck(er) = sølv-føkker (gull-føkker om du drar det litt lenger) Og at du er en idiot når du quoter kilder du ikke har noe bevis for er sanne..
Opprinnelig postet av knarkerforBRG
Jeg HAR bare mine erfaringer. Er det naturlig å ha andres erfaringer?
Få høre dine erfaringer da? Hvem er mest kvalifisert til å trekke den rette konklusjonen?

Og hvorfor jeg kaller deg silverfuck og idiot er så enkelt som at jeg synes du er en mega silverfuck(er) = sølv-føkker (gull-føkker om du drar det litt lenger) Og at du er en idiot når du quoter kilder du ikke har noe bevis for er sanne..
Vis hele sitatet...
Han har jo faktisk ikke trukket noen konklusjoner annet enn at det ikke er UMULIG å få brum amf.
At det _kan_ forekomme.

Hvordan kan du si med 100% sikkerhet at det ikke kan, eller at det aldri har forekommet brunaktig amfetamin i Norge noensinne?
Bare basert på dine erfaringer?
Han sier jo ikke at det finnst, men at det er en mulighet for at det finnes



EDIT: Jeg var ikke med i denne diskusjonen en gang, men det er utrolig provoserende når folk er så skråsikre på noen som de umulig kan vite sikkert. Det blir som å diskutere religion med en prest som "VET" gud finnes. Men skal for all del ikke dra den diskusjonen frem igjen
Sist endret av vipr; 27. oktober 2004 kl. 13:43.
Opprinnelig postet av knarkerforBRG
Jeg HAR bare mine erfaringer. Er det naturlig å ha andres erfaringer?
Få høre dine erfaringer da? Hvem er mest kvalifisert til å trekke den rette konklusjonen?

Og hvorfor jeg kaller deg silverfuck og idiot er så enkelt som at jeg synes du er en mega silverfuck(er) = sølv-føkker (gull-føkker om du drar det litt lenger) Og at du er en idiot når du quoter kilder du ikke har noe bevis for er sanne..
Vis hele sitatet...
Du kan heller ikke bevise at dine erfaringer er sanne eller at de kommer fra en eller annen hallis du har hatt.

Det JEG derimot kan bevise er at du er bannet. Stort sett for å oppføre deg som en idiot. Takk og farvel, ikke kom tilbake.
hæhæhæ :P sorry at jeg sier det, men fyy faen så latterlig! :P
du er jævla naiv hvis du tror at du har sett absolutt ALL amf i verden!

btw, denne tråden er så off tåpik som bare det!
MEN! det er joe mulig det er brun amf. som den artikkelen silver khan la ut her..

og jeg tror vo kan stole på erowid!
Master debater
Dekilaz's Avatar
IronJudas: Det er ikke noe poeng i å si noe som allerede har blitt gjentatt til det kjedsommelige i tråden.

Det jeg ellers skulle likt å vite hva DonTomaso mener om har blitt sagt her (om stoffet). Er det noe som har blitt sagt så langt som kan stemme overens med hans observasjoner? Er det sannsynlig at det kan være amfetamin, for eksempel?
Det er helt sikkert en eller annen som har sølt sjokpulver i knarket sitt.. men hva så??

Opprinnelig postet av DonTomaso
Veldig finkorna og lysebrunt pulver. Totalt luktfritt. Ser ut som kanel omtrent. Hva kan det være? Hva lukter heroin?
Vis hele sitatet...
*kremtkremt*
Jeg har både sett og... ehh... lukta på brun speed, men den var ikke akkurat noe jeg ville betegnet som kanel-aktig. Det lignet mye mer på brunt sukker.


[kanskje en spiker i kista til storknarkeren?]